1. Indien men zoekt op internet zou Restaurant Sim Ki een 88 ste plek verworven hebben hetzijnde bij de top 100 van Chineze Restaurants. Welnu dat bleek nogal overdreven. Bij binnenkomst leek de eigenaar stoicijns zijn plakjes kroeproek in zakjes te verpakken, bleek het later opgediende eten niet echt warm en bleef er tot het einde van ons verblijf een saaie uitvaart atmosfeer hangen.

Dit kwam doordat de muziek nauwelijks hoorbaar was, het personeel nauwelijks interesse in zijn gasten toonden en nogal wat Veluwse senioren gezien hun dialect de boventoon leken te voeren. Het was nogal een vertoning, circa 7 medewerkers die zich allemaal bezig hielden bij de verkoopbalie - doorgeefluik en leken massaal een cursus gast blindheid te hebben gekregen. Een opvallend verschijnsel wat helaas te vaak voor komt binnen de Hollandse Horeca. Vooral naar mekaar, naar beneden en naar het plafond turen en lijkt men de gasten totaal te vergeten.

De koffie was magertjes, de cola praktisch zonder prik en leek uit de massafles van de Aldi of C1000 vandaan te komen. We bestelden Tsja Sieuw met nasi en Vogelnestje Katin, hetzij onder een andere benaming. Het eerste gerecht moest voor een Ti - pan gerecht doorgaan maar leek men een beetje de kluts kwijt.

De gietijzerenplaat die normaal gesproken inclusief het complete gerecht uit de keuken zou komen werd geheel kaal demonstratief op een buffetwagen neer gezet. Men fruitte wat uien op de steeds koeler wordende plaat. deponeerde vervolgens het vlees erop en vervolgens werd dit overgoten met een bonen of soyasaus. Nog gekker was dat de nogal mislukte flambeershow niet aan onze tafel zich afspeelde maar schuin achte rmij. Uch......

Hierna ging men het gerecht flamberen maar zag ik hiervan niet echt het nut. Als verrassing garneerde men ook nog eens overdadig wat prei er overheen en het vlees bleek low budgetvlees en betrof wat gegrilde pretentieloze speklapjes.

Het mocht absoluut niet het predicaat Ti - Pan gerecht hebben en zou zelfs de eenvoudigste Babi Pangang van betere kwaliteit geweest zijn. Het tweede gerecht, vogelnestje Katin bleek in plaats van gegrild of gebakken gestoofd te zijn en bleek weinig karakter of smaak te hebben. De was wel okay maar ook niet echt op temparatuur meer.

Al met al een dikke 6 en niets bijzonders dus.