1. Wij hebben bij Andaluce met z'n 2-en gegeten ook met de Groupon aanbieding. We hadden al eerder een keer willen gaan, toen was er geen plek en zijn we ergens anders gaan eten. En nu weer bleek het niet mogelijk te reserveren zelfs niet meer binnen de geldigheid van de bon. De eigenaar verwees me telefonisch door naar Groupon, hij kon er ook niets aan doen, had ook al contact met hun opgenomen voor een oplossing, vond het ook niet leuk om nee te verkopen enzo.

Ik heb aangegeven dat we zeer flexibel waren qua dag en tijd en dat we ook wel aan de bar wilden zitten of even wilden wachten als er nog geen tafels vrij waren. Ook heb ik diverse opties gegeven om het tegoed bijvoorbeeld op een later tijdstip te verzilveren (na de geldigheid) of geld terug. Dit was eveneens niet mogelijk. De eigenaar leek bijvoorbaat al op alles nee te zeggen en vooral niet te denken in oplossingen.

Omdat we niet zomaar afgescheept wilden worden hebben we zaterdag de stoute schoenen aangetrokken en zijn zonder reservering naar binnen gestapt. Tot onze grote verbazing waren er bij binnenkomst slechts 2 tafels bezet en op 3 andere tafels stond een bordje gereserveerd. Er was ruimte zat en het zat dus lang niet vol. (Later werd het wel drukker, maar er zijn de hele avond nog 2 tafels vrij geweest!) We hebben gevraagd of we konden gaan zitten/ een tafel uit konden zoeken en vervolgens werd ons een tafel gewezen. Daarna kwam de eigenaar en informeerde of we voor de Groupon actie kwamen en of hij de bon vast mocht hebben (op dat moment realiseerde hij zich volgens ons ook dat het die mevrouw van de telefoon was, maar hij en wij hebben er niets over gezegd).

De rest is eigenlijk allemaal wel naar wens verlopen. De tapas, ach het was geen culinair hoogstandje, maar wel gezellig om te eten. Verder zijn we netjes bediend, regelmatig kwam er iemand informeren of alles naar wens was. De bediening was wel ietsje minder alert als men met andere dingen bezig was. Na konden we kiezen voor een bolletje ijs met slagroom of koffie. Waar trouwens die bon (van €24,- voor 2 pers.) t.w.v. €62,- vandaan kwam is ons een raadsel. De echte waarde was iets van €26,-en misschien nog €5,- per extra schaaltjes tapas.

Wat ons wel is opgevallen dat men een keer of 5 gebeld is en dat de telefoon telkens genegeerd werd. Waarschijnlijk nog meer Groupon klanten die hun bon nog graag wilden verzilveren.

Al met al voor het eten zou ik er zeker niet speciaal naar toe gaan. Maar mocht je van de zomer daar lekker in het zonnetje op het terras zitten (de drank is er trouwens niet duur) en je hebt zin om iets gezelligs en makkelijks te eten/ snacken, dan kun je gerust de tapas bestellen voor €9,- p.p.

Echter, over de Groupon actie ben ik totaal niet te spreken. Een eigenaar die iedereen wie een bon heeft gekocht weert en het zo dus onmogelijk wordt gemaakt om deze te verzilveren, daar heb ik geen goed woord voor over. Schandalig en onbeschoft.
    Voor ons is het uiteindelijk goed gekomen, maar ik vrees dat er een hoop mensen gedupeerd zijn. Geef dit aan bij Groupon en/of ga persoonlijk langs bij Andaluce. Ze hebben daar natuurlijk ook geen zin in stennis, dus wellicht kom je dan wel tot een oplossing. Toch jammer dat het zo moet, ik heb nooit eerder problemen met gelijksoortige acties gehad.