in Doesburg

Een culinaire verleiding

1. Antoon en Ditty

Dat gastvrouw Margreet en -heer Yorick van restaurant De Liefde meer in hun mars hebben dan hun gasten culinair te verwennen, hebben wij afgelopen donderdag mogen ervaren. Na een hartelijk ontvangst met thee met eigen gemaakt gebak (nergens zo lekker te krijgen), begon onze avond met een stadswandeling van ongeveer 1 uur. Boeiend zoals Wim, onze gids, ons de geschiedenis van een gedeelte van Doesburg uitlegde.
    Terug in het restaurant verbaasden we ons over de vele vegetarische gerechten waaruit te kiezen viel. Een echt walhalla voor vegetariers. We lieten ons verrassen door de kok, door het verassingsmenu te kiezen, met de gedachte dat je dan veel gerechtjes van de nieuwe menukaart te proeven krijgt. En onze gedachten kwamen uit. De ene smaakexplosie volgde de andere op. Bij elk gerecht een passende wijn om de gerechten nog meer tot uitdrukking te laten komen. De bediening was zoals het hoort, betrokken en attent om ons het als gast naar de zin te maken.
    De smaak van de verschillende gerechten hebben we 's avonds geproefd. Als herinnering nemen we mee dat we nog vaak aan onze tweede kennismaking met restaurant De Liefde zullen terugdenken. De combinatie van stadswandeling en dineren was bijzonder leuk, leerzaam en voor herhaling vatbaar.
    Al met al kunnen we dit restaurant bij een ieder dan ook van harte aanbevelen. Niet twijfelen, gewoon gaan!