1. Inmiddels komen we al weer 10 jaar hier over de vloer en er is in die tijd weinig veranderd. Dat is grotendeels goed, maar hier en daar zie je wel dat e.e.a. qua inrichting aan het slijten is. Een kleine update zou welkom zijn.
    Wat er wel veranderd is, is dat je niet meer het complete menu kan bestellen tijdens de lunch en ze nu een lunchkaart hebben. Jammer, want vrouwlief had zin in Manti. Uiteindelijk hebben we allebei voor een pide gekozen en die waren dik in orde. Lekker op smaak en goed gevuld.
    De bediening was correct (iets minder enthousiast dan "vroegâh").

Vorige recensies van Arnaud de Klerk

• Inmiddels was het eigenlijk al weer veel te lang geleden dat we hier gegeten hadden. Nu met de kerst waren we aan het kijken naar mogelijk opties en kwamen we hier weer eens uit. Bij het doorbellen van de bestelling zeer vriendelijk te woord gestaan door een allervrolijkste meisje, waarbij het maar eens bleek hoe groot het verschil is tussen hoe wij de gerechten uitspreken en het hoort ;-)
    Maar voor ons 5-en het volgende besteld:

* Lades Izgara schotel: Tajine gevuld met een mixed grill van pirzola, tavuk Dosu, Köfte en een stoofpotje van lamsvlees en groente -> Heerlijk, heerlijk heerlijk. Supermals vlees, lekkere geroosterde groenten.

* karisik Balik: Mix van Tilapia, Pnaga, Zalm gamba en diverse groeten in een roomsaus van de chef -> Ook hier weer supermals zachte vis en een zoet/pittige roomsaus. Geweldig!

* Iskender: Döner op een bedje van geroosterd brood, knoflookyoghurt en tomatensaus. Ook prima in orde!

Verder alles geserveerd met lekkere gebakken aardappeltjes en een heerlijke rijst met kikkererwten en sla. Alles was ook nog prima op temperatuur en heerlijk op smaak! En meer dan genoeg!

Zodra het restaurant weer open is, moeten we er weer eens echt naar toe!

• Inmiddels was het weer lang geleden, dus vandaag weer eens met vrienden van ons neergestreken bij Lades. We werden weer hartelijk ontvangen en naar een tafel voor bij het raam gebracht.
    De kwaliteit is hier onveranderd: We hebben met zijn 5-en weer heerlijk gegeten voor een schappelijk bedrag. De bediening is nog altijd even vriendelijk en vrolijk. Het viel ons vandaag trouwens ook op dat er veel Turken zelf ook hier komen eten, wat mij een goed teken lijkt.
    Als voorgerechten hebben we Sak Suka (Aubergine salade met tomaten saus) en Icli Kofte (vlees in couscous) genomen. Allemaal heerlijk gekruid. Als hoofdgerechten de Lades Iskender (gekruid lamsvlees op brood, yoghurt & tomatensaus en mijn vrouw zat aan de Kuzu Etli Karniyavarik (gevulde aubergine). Alles smaakte uitstekend, alleen de bijgeserveerde salade hadden we weinig mee (alleen wat zurig, verder niet spanned qua smaak).
    Kortom... Weer een plezierige ervaring!

• Op aanraden van vrienden zijn we hier maar eens gaan eten en ik kan zeggen: Het viel zeker niet tegen.
    Als voorgerecht hebben we de Lades Meze genomen, wat eigenlijk zo'n 8 verschillende kleine hapjes zijn. Erg afwisselend en ook erg lekker.
    Als hoofdgerecht hebben we Lades Izgara specialiteit besteld: Dit is eigenlijk een soort mixed-grill, samen met een lamsstoofpotje welke ze voor de vorm in een Tajine hebben gelegd. Allemaal erg smakelijk en mals. Als "toetje" hebben we een Turkse koffie genomen. Samen met de drankjes waren we een goede 50 euro kwijt en hebben we echt heerlijk gegeten.
    Het personeel is een tikkie jong, maar wel super vriendelijk.Tussen voor en hoofdgerecht werd ons netjes gevraagd of en hoe lang we er tussen wilde wachten.
    Als ik dan toch een minpuntje moet noemen: De akoestiek: Ondanks het feit dat het niet heel druk was en men niet hard sprak, had je toch het idee in een volle luidruchtige zaal te zitten.
    Maar hoe dan ook: Ons zien ze hier absoluut nog een keer terug. Volgende keer met kind, want ze hebben ook kindermenu's.