1. Ik heb twee pizza's besteld: één salami en één paesana. De bezorging zou 60 minuten duren, wat gelukkig ook klopte, maar dit vind ik een nogal lange bezorgtijd voor een reis van hooguit een paar honderd meter.

Toen de pizza's er eenmaal waren, vond ik er al een rare geur van af komen: het rook naar een soort pasta met bechamelsaus of zoiets, niet naar pizza. Het snijden was bijna onmogelijk, zo droog en hard was het deeg. Maar goed, het zag er wel redelijk uit, dus ik begin te eten.

Man, wat smaakloos en tegelijkertijd erg zout. Op de paesana zat vooral salami en dat smaakte nog wel, maar gewoon verrekte zout. De spek kon ik bijna niet terugvinden en er zaten nogal veel champignons op. Misschien dat dat de geur wat verklaarde: meer champignongeur dan pizza. Voor de rest was het verrassend smaakloos.

De salamipizza was nog erger; die leek wel te zijn platgeslagen en ik proefde totaal geen tomatensaus of kaas. Wel opnieuw de sterk zoute smaak van salami, maar dat er nou lekker veel salami op zat was ook niet zo. Kurkdroog ook. Ik heb twee stukken opgegeten en de rest moest ik weggooien, het heeft mijn hele eetlust weggenomen.

Voor dit alles betaalde ik ongeveer 22 euro en moest ik dus 60 minuten wachten. Daarnaast stond de bezorger al in de aanslag om meteen weg te lopen, hij leek niet eens goed in het zicht te willen verschijnen.

Wat een blamage. Ze moeten zich schamen dat ze pizza op de voorpagina van hun website hebben staan.

3,1