1. Is alles een verrassingsgerecht?

Leuke locatie gezellig terras en spontane blije bediening. Wij kregen toch nog een plek op het terras aan de Marktstraat. De Runderbavette van de BBQ genoemd op t extra menubord buiten, bleek niet bekend. Voor ons ook maar beter gezien de eerdere borrelsnacks: dus allebei gekozen voor alleen een hoofdgerecht van vis van de dag (koolvishaasfilet) en de kabeljauw met asperges en limoen-gember saus.

Goed geadviseerd in een alternatief voor de uitverkochte rosé (Ginault) dus een flesje was in bezit. De ontvangen borden zagen er fraai opgemaakt en als tweeling uit op de verschillende vissoort na. De vis was goed bereid en smakelijk ook in combi met de rest op het bord. Deze rest (bruinige gladde saus plus wortelschijfjes) had in mijn geval totaal niets met de op de menukaart genoemde asperges en l-g saus te maken. De sauzen op beide borden waren vrijwel identiek. Dit opgemerkt aan de vriendelijke dame die ons bediende, zou zij dit aan de keuken vragen/zeggen.

Conclusie voor mij is dat het goed toeven is bij Het Waepen, echter dat voor de gerekende flinke prijzen dergelijke verrassingen achterwege mogen blijven en in dit geval de vis te duur wordt betaald.

6,3