in Alphen aan den Rijn

Gezellig, Knus en vooral genieten op zijn Zuid Amerikaans!

1. Op aanraden van een ander zijn we met ons gezin gaan eten bij El Caballo. Nadat we online gereserveerd hadden kregen we de melding dat annuleren niet meer mogelijk was.

Aangekomen voor de deur stond op 50cm van de voordeur een dikke auto dwars geparkeerd. We konden er net omheen. Het viel ons op dat het binnen donker was. Niet gezellig gedempt licht, maar donker.

Zoals volgens het RIVM aangegeven bleven wij bij de ingang wachten tot wij een tafel kregen. Er was geen desinfectiemiddel. Helaas vielen wij niet op en ook na oogcontact met een oudere meneer vanuit de keuken, kwam er weinig reactie. Uiteindelijk zijn we naar binnen gelopen om ons ‘te melden’.

De sfeer van de cabines met koeienhuiden is leuk, met een (1) lampje boven de tafel. Onze jassen hebben we maar tussen ons neergelegd, onwetend waar we die moesten laten.

Al vlot werden de menukaarten afgegeven, die wijzelf konden doorgeven aan elkaar. Al snel werd onze bestelling opgenomen. 2x Tournedos en 2x spareribs. Tot op heden nog niet dramatisch.

Na 1 uur wachten ben ik maar gaan vragen wanneer ons eten geserveerd werd. Ook omdat er in totaal maar 5 tafels bezet waren en de gasten achter ons al hun spareribs hadden, terwijl ze 15 minuten later binnen kwamen.

Binnen enkele ogenblikken werd ons eten gereserveerd. 2 borden met een tournedos en een hele berg champignonsaus. 1 kinder spareribs en 1 gewone spareribs die dreef in een soep van saus. Zo zijn we spareribs niet gewend.
    Van de tournedos was 1 doorbakken en de andere medium rare. Erg opvallend. Ook werd 1 bordje salade bijgeleverd en 1 bakje patat die wij moesten delen met elkaar.
    Binnen 5 minuten was ik klaar met eten. Letterlijk en figuurlijk.

Een grote teleurstelling voor €102,-. Uiteindeljk zijn we ergens anders maar gaan afsluiten met een heerlijk dessert.

Je moet alles eens meegemaakt hebben, maar El Caballo krijgt geen 2e kans.