1. Hieperdepiep hoera! Op mijn verjaardag naar Brabant, overnachten in de buurt en morgen naar het meest bekende pretpark van het land. Vanavond nog even gezellig en goed tafelen bij een goed aangeschreven Italiaan in de stad Oss.
    Normaliter ben ik allesbehalve ‘gemeen’ in mijn recensies, maar wat mijn man en ik hebben ervaren sloeg werkelijk alles.
    Toegegeven, de service was best vriendelijk en het restaurant oogde gezellig. (ja enkel dat deel, want op de toiletten rook het net zo muf als in de kelder van een huis ver onder N.A.P).
    We bestelden;
    -Brood met smeersels op aanbeveling van het huis.
    Dit was vrij taai gebakken, maar redelijk qua combi.
    - Parmaham en meloen.
    Het vlees was gewoon taai en van een goedkopere kwaliteit. Denk aan de pakjes uit de supermarkt, gelijk formaat en vetloos.
    Geen opmaak op het bord. Enkel een drizzle balsamico zoals dat tegenwoordig moet heten.
    -Mossel en garnaaltjes in olijfolie met knoflook.
    Er kwam een bord met een slordige schep zeevruchten, badend in een zompige hoop tomaat en komkommer.
    Mijn man kon het niet opeten, omdat hij niet tegen komkommer kan. De smaak vond hij sowieso al inferieur in vergelijking met andere restaurants waar hij iets gelijkwaardigs had gegeten.
    Geen grote fles plat water, enkel bruisend.
    Wel kleine flesjes Spa blauw, dus gedwongen om dat dan maar te drinken.
    Cola werd uit een fles ingeschonken en was wél bijna plat. Niet te zien welk merk, maar we gunnen in dit geval het voordeel van de twijfel.

De hoofdgerechten;
    Spaghetti met mosselen en langoustine (is dat Marinara?) want dat kreeg ik namelijk ook uitgeserveerd en ik lust echt geen schelpenbeestjes of iets met sprietjes en kriebelpootjes uit het water.
    Mijn gerecht heette MATRICIANA en was met spek en ui in kruidige saus.
    Beide borden gingen terug, maar eerst werd bij de kassa gekeken of ik wel écht matriciana had besteld en de fout niet toch in de keuken was gemaakt.
    Als ik het had gelust had ik het zelfs wel op willen eten, maar sorry, ik kon het niet.

Iets later kwam dan het goede pasta gerecht op tafel, samen met het bord voor manlief.
    Ik kreeg het na twee happen al niet meer weg. Het was wel zo verschrikkelijk zout! Alsof ik er een extra schep zout als pesterij doorheen had gekregen voor het foute gerecht. Ik heb het dan ook laten staan.

Misschien heeft dit restaurant heerlijke pizza’s en hadden wij net de pech een afgekeurd schelpdier opgedist te krijgen, maar het was gewoon teveel wat niet naar behoren was en de meest slechte eet ervaring sinds lange tijden. Vandaar de slechte, maar nog steeds oprechte beoordeling.