1. Jarenlang wel positief geweest over Pannenkoekenrestaurant Bolle Jan…
    Vorig jaar, in 2018, al twee keer slechte service gehad, smaakloos eten, o.a. vergeten ingrediënten, en de reactie van bediening en ook de bedrijfsleiding is niet meer dan "ik geef het door"…
    Onlangs weer gegeten, lang wachten op het eten, driemaal opnieuw drankjes vragen, wederom vergeten ingrediënten en zelfs verkeerde ingrediënten: hartig wat zoet moet zijn en zoet wat hartig moet zijn… De reactie: "Ik geef het door". Geen koffie/thee aanbieden of een mislukt gerecht van de rekening afhalen…
    Ik denk dat er, t.o.v. eerdere jaren, in de keuken te veel onervaren mensen werkzaam zijn, waardoor er teveel fouten gemaakt worden (wat best "een keer" kan gebeuren).

1,9

1. Wat mij verbaast is dan als je 2 keer een slechte ervaring hebt gehad, je dan een 3e keer weer komt. Het komt over als korting willen hebben en uw recensie heeft geen enkele onderbouwing.

Hartig wat zoet moet zijn en zoet wat hartig moet zijn, het kan ook aan de keuze liggen die je besteld. Ik zelf houd van kaas/appel , dan heb je al een zoute / zoete combi.

Ik vind dit soort recensies altijd jammer

Er is geen onderbouwing (welke pannenkoek heeft u precies besteld?) En wat is nu eigenlijk hetgeen wat doorgegeven moet worden door de bediending? (Mislukt gerecht, die reken je gewoon niet af want die eet je ook niet op toch?)

Beetje vreemd.

Groet

Een.tevreden klant

2. Reactie op R1986

Beste tevreden klant,
    Een derde keer komen is omdat er ook goede keren zijn geweest en op uitnodiging van een ander probeer je het dan toch weer een keer. Deze derde slechte ervaring was inderdaad mijn laatste keer dat ik er ben geweest.
    Korting wil ik niet, want ik ga er niet meer heen. Dus ik weet niet waar u dat vandaag haalt, anders had ik wel wat meer stampij bij Bolle Jan zelf gemaakt, maar ik houd de eer graag aan mijzelf.
    Ik wil u wel wat onderbouwing geven. Bolle Jan heeft via eet.nu ook extra onderbouwing gevraagd en deze heb ik hen ook laten weten, daarop heb ik geen reactie meer ontvangen van Bolle Jan. Wel van Eet.nu; dat ze de recensie lieten staan.
    Maargoed een mooi voorbeeld van hartig wat zoet moet zijn: Apfelstrudel met vanillesaus. De vanillesaus was bechamel/botersaus, het ijs wat er bij zat was ook de verkeerde smaak. Maar uiteraard kreeg ik de juiste bol ijs, alleen de apfelstrudel hebben ze laten zwemmen in de botersaus. En van die botersaus hebben ze gezegd: Ik geef het door aan de keuken.... Dan ben je wel heel verbaasd en wil je de jonge meisjes in de bediening ook niet te veel aanvallen. Als de bedrijfsleidster dan lacht n.a.v. botersaus en het andere commentaar houd ik de eer aan mezelf en ga weg. Toch prikkelde mij iets, waardoor ik de recensie heb geplaatst. Geen wraak. Maar de mogelijkheid is er en van die mogelijkheid heb ik gebruik gemaakt. Verder is een vergeten ingrediënt bijvoorbeeld de spek in de pannenkoek Spek-ham-kaas,
    De poffertjes waren wel heel lekker en niets op aan te merken.
    Als u verder nog vragen heeft of als u nog iets vreemd vindt laat u dat maar weten.
    Vr. groet!

3. Beste meneer, mevrouw,

U komt met onderbouwing nadat ik u dat vraag op deze site, maar geeft ook aan dit al intern met Bolle Jan te hebben gecommuniceerd, toch vreemd dat u dat niet voldoende vind maar het nog even extra moet natrappen op een recensie site, om vervolgens maanden later als iemand daarna vraagt met onderbouwing te komen.

Maar goed ik zal inhoudelijk in gaan op uw verhaal.

Vergeten ingredienten , en boter saus i.p.v. vanille saus zou ik gewoon niet afrekenen, blijkbaar eet u het wel op want ja "u wil de serveersters niet afvallen" hetgeen u weldegelijk doet op een recensie site achteraf (beetje flauw) . Voor de rest ben ik er natuurlijk niet bij geweest maar het moge duidelijk zijn dat u uw laatste zin afsluit met een uitroepteken overkomt als frustratie ! ( ;-) )

Het komt een beetje over als zoeken en een beetje duwen en trekken want uw ingredienten klopten niet , en nu zwemmen de producten opeens in het saus (mug olifant effect)

Laat het heel duidelijk zijn dat ik geen enkele connectie heb met Bolle Jan , ben gewoon een tevreden gast en ik kan niet zo goed tegen stigmatiseren van een restaurant/baan.

Heeft u de vorige positieve ervaringen wel gedeeld in het verleden?

4. Reactie II op R1986

Tevreden klant,

U bent de eerste die een reactie geeft, dus er was geen reden om eerder te reageren. Een recensie-site is er voor goede en slechte recensies, dus ook de slechte ervaringen mogen genoemd worden.

Uiteraard heb ik geen apfelstrudel met botersaus genuttigd, er staat ook nergens dat ik dat wel gegeten zal hebben.

Mijn laatste zin is een groet met een uitroepteken die vriendelijk bedoeld is.

Duwen en trekken…? U vraagt zich af waarop de recensie is gebaseerd en ik geef u extra uitleg. U ziet liever geen negatieve recensie als tevreden klant, maar u geeft er blijkbaar graag extra aandacht aan.

Mensen die dit lezen zullen in ieder geval een glimlach op hun gezicht krijgen door deze conversatie :) Mogelijk vraagt men zich ook af of we niets beters te doen hebben…

Toevallig heb ik eenmalig een positieve ervaring gedeeld van Bolle Jan, niet dat ik vind dat dat noodzakelijk zou moeten zijn voordat je een negatieve ervaring deelt op een recensie-site die daarvoor is bedoeld.

Groet