1. Vandaag (zondag 5 november 2017) wederom bij Rossetti II in Velp (GLD) gegeten. De maaltijden waren wederom erg lekker. Wat alleen wel opviel; de panna cotta was heel erg stevig. (Wiebelde niet). En werd deze keer in een glazen kom geserveerd. De panna cotta zwom in de rode saus. Zo hoort een panna cotta niet te worden geserveerd.
    Jammer. De smaak was oké. Maar toch een kleine domper op een verder lekker diner.

Vorige recensies van John

• John

Op zondag 23 juli weer lekker gegeten in dit restaurant. Als voorgerecht had ik deze keer een combinatie van een aangepaste kleine pasta (spaghetti met olijfolie, knoflook basilicum en pikante pepers) met daarbij de in Italiaanse kruiden gebakken champignons. Een heerlijke combinatie en achteraf gezien nodig om een compleet menu te ervaren. (Maar daarover straks meer). Het hoofdgerecht was de Arrosto Misto; een vleesmix van de grill bestaande uit kalfsvlees, ossenhaas, lamsvlees en kipfilet met verse Italiaanse kruiden. Drie van de vier tafelgenoten bestelde dit gerecht. Wat mij al eerder opviel en deze keer dus ook, is dat er bijzonder weinig groente bij de gerechten wordt geserveerd. Twee plakjes gegrilde aubergine een plak gegrilde courgette een klein beetje gegrilde paprika en een kwart van een aardappel. Kijk, op zo'n moment ben je blij dat je een behoorlijk voorgerecht hebt gebruikt. Want ook het aandeel van het vlees viel nogal tegen. Een blokje ossenhaas, een plakje kalfsvlees, een plakje kipfilet en een mini lamskoteletje. Het was wel erg lekker maar voor die prijs wel heel erg weinig. Het is dan jammer als je met een schuin oog naar je buurman aan het andere tafeltje kijkt met zijn pizza calzone… Al met al was het wel erg lekker. Maar de portionenring zou iets beter kunnen. Niet dat je met een plof gevoel weg wil gaan. Dat ook weer niet. Maar serveer het dan op iets kleinere borden. Dan valt het niet zo op, dat de porties vlees en groente niet zo groot zijn.

• John

Geweldig lekker gegeten. We zijn hier al meerdere keren geweest en steeds andere gerechten uitgeprobeerd.
    Laatst een voorgerecht genuttigd van "in Italiaanse kruiden gebakken champignons". Heerlijk, het erbij geserveerde brood gebruikt om de jus 'te vangen' en te nuttigen. Daarna als hoofdgerecht een spaghetti carbonara met daarbij een lekker glas droge witte wijn. Ook dat was genieten. Als afsluiter een huisgemaakte panna cotta met een rode bessen saus. Tot slot kregen we van het huis een lekker glaasje limoncello aangeboden. Waarom dan sfeer en service een 8? Er staan wel heel veel tafeltjes. Daardoor wordt het al snel erg warm (omdat dit restaurant goed loopt). Dat is niet zo prettig. Ook het sanitair behoeft aandacht. Maar dit neemt niet weg, dat we hier binnenkort weer plaatsnemen voor een heerlijk diner.