1. Leo 1744 punten

Gauchos aan de Gracht: een karakteristieke plek om te eten. We werden gastvrij ontvangen. Het is er vrij donker, let op met de diverse op- en afstapjes! De plekken om te zitten zijn vrij krap, de tafeltjes eigenlijk te klein om alle borden, schaaltjes en glazen mooi neer te zetten. We kozen allebei voor de sprare-ribs all in, met breekbrood vooraf. Smakelijk brood, goede tapenade, de kruidenboter was nogal hard. Spare-ribs smaakten goed, de marinade is had van mij nog wat meer karakter mogen hebben - maar met deze niet té uitgesproken smaak is de marinade ongetwijfeld meer een allemansvriendje. Volgens de kaart komt er in de all-in-formule een bijgerecht naar keuze bij, maar we kregen de franse frietjes zonder dat ons de mogelijkheid werd geboden iets anders te kiezen. De eerste keer waren de frietjes ook niet al te warm. Toen we later nog een schaaltje frietjes vroegen, waren die lekker warm. Het tweede schaaltje werd niet apart in rekening gebracht. Toen een van ons vroeg om een tweede rack spare-ribs (all-in betekent hier onbeperkt spare-ribs) kwamen de ribbetjes niet: kennelijk was dat niet goed begrepen. Het duurde even voor we de kans kregen om er nogmaals om te vragen, maar toen kwamen ze vlot.
    Voor zo'n keldergewelf zou je verwachten dat het geluid nogal hard is, het zijn immers harde vloeren en harde wanden. Maar dat valt erg mee, kennelijk absorberen de ongepleiserde plafonds veel klank.