Tijdelijk gesloten

1. Aad Zoutendijk

Inmiddels komen mijn broers en zus (gezelschap van 10 personen) al 10 jaar in dit restaurant, ook na het overlijden van mijn vader en steeds met genoegen. Wat gisteren echter gebeurde, tart echter alle beschrijvingen. Chronologisch het volgende: Bij binnenkomst was de zitbank aan de voorkant verdwenen en vervangen door 3 tafeltjes, blijkbaar onder het mom van: er moet wel omzet gedraaid moment. Niks mis mee, maar organisatorisch was het een puinhoop. Onze reservering was niets bekend, waarna er wel gelijk voor 8 personen gedekt werd. Toen door ons geattendeerd werd dat er 2 eetplaatsen ontbraken, werd er een tafeltje bij gesleept. Gevolg dat deze klanten met vier mensen aan een tafeltje voor 2 moesten gaan zitten (dat terzijde). Vervolgens 19.00 uur aan tafel gegaan. Om 19.50 uur konden we bestellen, waarbij er tussen de bedrijven door bij veelvuldig aandringen een consumptie werd geserveerd. Na 3 kwartier (20.30 uur) kwam het voorgerecht en na 1 uur en 20 minuten (21:20 uur) pas het hoofdgerecht.

Dan het eten zelf: bij het hoofdgerecht werd bij 2 familieleden nogmaals het voorgerecht geserveerd. Patat was in oud vies vet gebakken. Toen 1 van ons hier een opmerking overmaakte, barstte de serveerster in tranen uit. Ze deed haar best - dat was ook zo - maar er waren zieken waaronder de bedrijfsleidster. Dan zou ik zeggen, anticipeer daarop en reduceer die avond het aantal klanten. Na afloop werd e.e.a. wel financieel gecompenseerd, maar het leed was al geschied. Familie van heinde en ver - zelfs vanuit Duitsland - hadden een waardeloze avond gehad.

Met andere woorden: nooit meer!!

1,6