1. Ik ben zwaar teleurgesteld!
    Had eten besteld, aangegeven dat ik in een rolstoel zit en of iemand even naar buiten kon komen om het te brengen. De telefoniste gaf aan dat het geen probleem was. Eten was klaar met 10 a 15 minuten. Heb 1 uur en 5 minuten voor de deur gewacht, oogcontact gehad, maar niemand kwam naar buiten. Daarna maar zonder eten vertrokken naar huis. Gebeld naar het restaurant en er werd me verteld dat ze me wel zagen maar dat ze het te druk hadden om naar buiten te komen. Ik had maar even moeten bellen dat ik er stond. Gezegd hebbende dat er was afgesproken dat ik het buiten zou krijgen en ik niet in staat was om te bellen werd me verteld dat dat mijn probleem was, en niet de mijne.

1. Dag Peter,
    We vinden het heel erg vervelend voor u wat u hebt ervaren. Uw vriendin plaatste een telefonische bestelling op zondagavond. Uw bestelling stond al een tijdje klaar en we vroegen ons af waarom de klant nog steeds niet kwam ophalen en we konden uw telefoonnummer ook niet meer achterhalen.
    Mijn medewerkster heeft uw bestelling aangenomen en ze wist het zeker dat uw vriendin niet bij gezegd had aan de telefoon dat u in een rolstoel kwam en de bestelling naar buiten gebracht moest worden, anders had ze het wel doorgegeven.
    Tijdens het telefoneren met uw vriendin merkte ik dat ze niet zeker wist of ze wel of niet bij gezegd had dat u in een rolstoel kwam, ik heb niet tegen haar gezegd dat we u zagen (mijn medewerkers kunnen dat getuigen, ze stonden erbij tijdens het gesprek), het is niet zo dat we het te druk hadden en niet naar buiten konden, het is dat we het niet wisten dat er iemand buiten op een bestelling zat te wachten, waarom zouden we een bestelling niet aan een klant willen meegeven terwijl de bestelling al klaarstond en dat we later de bestelling weg moesten gooien. Wel heb ik gevraagd aan uw vriendin waarom u ons niet even belde toen u voor het restaurant zat, ze gaf aan dat u geen telefoon bij zich had. Verder heb ik ook niet gezegd dat het uw probleem was, wel heb ik gezegd dat het niet helemaal onze fout was dat uw bestelling niet goed kwam. Op zondagavond liepen er nog meer klanten in en uit het restaurant, klanten die bij ons kwamen afhalen, klanten die bij ons kwamen eten die naar buiten gingen roken, misschien had u kunnen doorgeven aan andere klanten dat u zat te wachten op een bestelling en dat we naar buiten moesten komen.
    Dit is onze kant van het verhaal.
    Wokrestaurant Ni Hao

2. Goedenavond Sin,

Er is wel vermeld dat ik niet naar binnen kon komen omdat ik per rolstoel zou komen.
    Bij vorige bestellingen is dit echter ook altijd wél goed gegaan en kwam er iemand even naar buiten om de bestelling te overhandigen.
    Op het moment dat er gebeld was naar uw restaurant is het gesprek 2 maal kort onderbroken omdat de desbetreffende dame even snel een klant moest helpen aan de kassa. Ik vermoed dan ook dat hier de fout is ontstaan.
    De medewerkster die we later hebben gesproken om dit voorval te melden, gaf aan dat ze inderdaad wel iemand buiten zag staan maar niet wist dat het naar buiten zou worden gebracht, wat me terug brengt op het punt van rumoer dat het gesprek 2 maal kort onderbroken werd. Ze gaf verder aan dat het niet hun probleem was dat het allemaal fout is gelopen, maar ons probleem. Ze had ook kunnen zeggen Excuus dat het fout is gegaan, en hoe kunnen we dit oplossen.
    Verder ben ik niet het type persoon die voorbijgangers en / of klanten ga lastig vallen die ik niet ken.

Met vriendelijke groet,
    Peter

3. Hoi Peter,

Het zou misschien kunnen dat mijn medewerkster niet had gehoord aan de telefoon. Ik denk dat er misverstanden zijn ontstaan. Onze excuses hiervoor dat u zo lang in de kou had zitten wachten, het was niet onze bedoeling geweest.
    Omdat u slecht ter been bent, misschien kunt u onze bezorgservice proberen dan krijgt u uw bestelling thuisbezorgd, de eerst volgende bestelling die u bestelt zijn dan op onze kosten.

Met vriendelijke groet,
    Sin

4. Bedankt voor de zeer nette en professionele reactie. Ik vermoed ook dat het hier gaat om een uit de hand gelopen miscommunicatie, dit zeg ik niet om een "het maar even zo te zeggen als het is" een goed voetje te halen. Maar omdat ik in het verleden nooit nare ervaringen heb gehad. Dit voorval, en de handelingen die zijn gepleegd in de afgelopen bestelling heb ik dusdanig zo naar ervaren en was geschrokken van de destijds gepleegde afhandeling ervan. Toegegeven moet ik zeggen dat de afhandeling van een simpele bestelling zoals ik die altijd plaats van slechts 13.60 euro erg netjes vind,