1. Reeds vaker stond het bezoekje bij Wieck op de todo-lijst, maar nu is het er dan toch eindelijk eens van gekomen.

Gelukkig konden we daags van te voren nog een tafeltje reserveren. Bij binnenkomst van dit kleine juweeltje was het erg druk. Waren het wachtenden op een zitplaats of waren het take-away wachters?? Het bleek al snel dat het om de laatste categorie ging.

Het personeel reageerde alert en vriendelijk, kregen we een plekje aangewezen in het pas sinds kort aangebouwde gedeelte. De terras-heater deed zijn werk. Het was al gezellig druk, maar toen we de zaak verlieten waren alle overige zitplekken bezet en soms waren tafels zelfs gedubbeld. Op een donderdagavond is dat een prachtige 'score'. Ok. Toegegeven, het was koopavond, maar de waardering van dit restaurantje zal het toch echt eerder van de goede scores bij TripAdvisor of eet.nu en de mond-op-mond-reklame moeten hebben want je loopt er niet 'zo maar' even toevallig langs.

De sfeer was aangenaam en vanwege de heater en de gekozen materialen en lichtjes bijna huiselijk. Dat een kleine menukaart het je nog best wel moeilijk kan maken is ook hier het geval. Er staan veel bekende gerechten op genoemd, maar dat is helemaal niet erg. Op de achterkant staan de hamburgers en daar kun je je uitleven qua smaakbeleving! Pikant, of juist met speciale kaas? De keuze is ook hier moeilijk.

Uiteindelijk besluiten we voor de grill Wieck te gaan en daar hebben we geen spijt van. Het voorgerecht (een salade) van gegrilde kip en ananas werd geserveerd met brood en kruidenboter. De portie was verrassend groot. Het hoofdgerecht was zoals gezegd zeer goed. Grote porties voor een zeer schappelijke prijs. Nu snap je echt waardoor dit restaurant zo goed scoort. De garnalen, bief em spareribs waren perfect gegrild. De zelfgemaakte pikante frietjes waren een goede begeleider net als de geroosterde groente.

Tussendoor kwam de bediening steeds vriendelijk vragen of alles naar wens was, en dat was het! Als toetje werd de creme brulee genomen. De consistente structuur van de creme viel ons positief op. Gelukkig was de creme zelf niet te zoet.

Al met al dus een zeer positieve ervaring welke ik graag in de cijfers laat terugkomen. Heel het Wieck-team bedankt voor jullie inzet (de afgelopen jaren). Geweldig om te zien hoe een kleine zaak groot kan zijn. Ga zo door!!

Wij komen in ieder geval zeker nog eens snel terug voor de "hamburgerkant"...