1. Vanwege een concertbezoek vroeg gereserveerd bij La Forca. Vriendelijke ontvangst in een eenvoudig ingerichte zaak. Gekozen voor soep van witte asperges, vitello tonnato en gegrilde ossenhaas.
    De soep werd opgediend in een bord met brede rand. Wat opviel was de groene kleur, de waterigheid van de soep en de grote geroosterde snee boerenbruin brood, met daarop een gepocheerd ei. Het geheel maakte een lompe indruk. Mijn tafelgenoot en ik verbaasden ons vervolgens over de smaak van de soep. Eerste smaakimpressie was aardappel. Wij spraken onze verbazing uit over het feit dat dit weinig of niets met witte aspergesoep te maken had, maar ons werd verteld dat dit de Italiaanse bereidingswijze was. Een aantal groentes, waaronder wortel, selderij, aardappel en asperges gekookt en door de blender.
    De vitello tonnato waren plakjes goede kalfs fricandeau, met daaroverheen een dikke saus en drie pijnboompitjes.
    De ossenhaas was goed bereid, gebakken, niet gegrilled. Het bord werd ontsiert door twee flinterdunne asperge plakjes, oorspronkelijk een wit en een groen. Na het koken waren de asperges aan de grill blootgesteld, wat resulteerde in zwart geblakerde slierten. We verzochten de bediening om de verkoolde asperges van het bord te verwijderen. Op onze opmerkingen werd met onbegrip gereageerd, met de mededeling dat dit de gebruikelijke manier van bereiden was. Onvoldaan vroegen we om de rekening. De aspergesoep was niet in rekening gebracht. Onze conclusie was dat de kok waarschijnlijk afwezig was die avond. Al met al een teleurstellende ervaring.