1. Gert en Willeke

Na al heel wat Griekse restaurants te hebben bezocht (voornamelijk in Griekenland) hebben wij genoten van de heerlijke maaltijd die ons werd voorgeschoteld bij Kreta.

De sfeer was prima. Keurige en aardige bediening. Alles schoon, netjes en gezellig. Net vernieuwde inrichting. Kaarsjes aan, een gezellige start van het weekend.

Vijf voorgerechten besteld waaronder de gegrilde Fèta. Dat was om te smullen. Uitjes, pepertjes, olijf, de fèta een klein beetje gesmolten, heerlijk. Met een vork kun je makkelijk de fèta uit het aluminium halen (dus wat Herm zegt...snap ik niet) want het is allemaal zacht. Gewoon niet te lomp eten is misschien dé tip om te genieten van dit smakelijke voorgerecht.

De Kalamaria wat perfect. Knapperig met een lekkere inktvis in het midden. Zo krijg je de Kalamaria bijna nergens. Vooral omdat het smalle ringetjes zijn, niet van die dikke vette frituur ringen. Mjam.

De gebakken mosselen zijn gewoon lekker.

Als hoofdgerecht verschillende gerechtjes bestelt; Mousaka, Gyros, kipfilet en Souvlaki. Perfect gegrild. Daarbij een verse salade met tzatziki. Simpelweg...heerlijk.

Voor ons een reden om zeker terug te komen.

Conclusie: een klein maar fijn restaurant waar je op je wenken wordt bediend, waar je goed kan eten voor een kleine prijs. Lekkere echte Griekse wijnen waarvan je prima kan genieten.