in Wageningen

Hét Italiaanse restaurant in Wageningen

1. Leo 1744 punten

Zonder te reserveren met acht mensen een pizzeria binnenstappen, gewoon een plekje toegewezen krijgen, vlot bediend worden en nog lekker eten ook? Bij Sa Lolla in Wageningen blijkt dat mogelijk te zijn.
    Oké, het was geen weekend maar een gewone doordeweekse woensdagavond, en blijkbaar was 't niet druk op dat moment. Maar toch: daar komt opeens een gezelschap van acht mensen binnen, ze krijgen een tafel en in minder dan een half uur ziitten ze allemaal lekker te eten. Klasse!
    Zelf had ik de Pizza Carbonara, die 15 Euro kost. In Italië schijnt men de pizza als broodmaaltijd te zien en vindt men het blijkbaar absurd dat wij Nederlanders zoveel beleg op een pizza weten te pakken. Nou, dan was die Pizza Carbonara zeker een echte Italiaanse pizza, want daar zat echt niet teveel op. In tegendeel, naar Nederlandse maatstaven was 'ie vrij karig belegd. Hij smaakte wel prima, maar 15 Euro voor zo'n zuinig belegde pizza is wel veel geld. Dus: geen kwaad woord over de smaak en de service, maar de prijs/kwaliteitverhouding lijkt me niet echt een topprestatie.
    Het is even zoeken hoe je er komt, maar geen nood: als je eenmaal snapt dat de pizzeria niet op de begane grond ligt, pak je vanzelf de trap naar boven.