1. Mijn ervaring bij Blond;

Het was bloedheet op deze vrijdagmiddag en wij dachten met collega's gezellig te gaan lunchen. Aangekomen bij Blond zijn er alleen maar plekken in de volle zon, maar het ziet er gezellig uit dus we nemen plaats. De hitte is echter niet te harden en er is nog veel schaduwplek op het terras, alleen daar staan geen tafels en stoelen.
    Wij vragen vriendelijk aan de serveerster of wij wat meubilair mogen verplaatsen. In plaats van een meedenkende houding in te nemen wordt er alleen maar iets gezegd over dat de loopwegen niet in het gedrang mogen komen. Ik vertel de serveerster in kwestie dat ik zelf veel horeca ervaring heb en dat ik rekening zal houden met de loopwegen. Het is immers niet uit te houden in de zon.

Na een heel mooi stekje in de schaduw te hebben gecreëerd willen wij wel graag wat eten bestellen. Er is immers nu al wat tijd verstreken. We vragen de serveerster terwijl zij nog wat extra drankjes komt brengen of we wat te eten mogen bestellen. Daar heeft ze op dat moment even geen tijd voor. Kan gebeuren.
    Je verwacht dan dat de serveerster weldra langskomt om even de bestelling op te nemen. Dit gebeurt niet en het was echt niet druk, zowel binnen als buiten. Na meer dan tien minuten vragen wij nogmaals of wij wat mogen bestellen. Weer wordt dit geweigerd en de serveerster zegt dat er extra personeel aankomt. Nu duurt het opnemen van een bestelling denk ik misschien een minuut totaal en dan ben je tenminste aan het wachten op het eten, en nu totdat je een ons weegt. Na enkele minuten waren wij nog steeds niet geholpen en toen hebben wij besloten om elders een hapje te gaan eten.

Ik voelde mij totaal onbeschoft behandeld en vanwege de instelling van het personeel zal ik hier nooit meer terugkomen.

1,6