Betaald parkeren tot 18:00 uur ingang restaurant en ingave navigatie; prinsenstraat 1

• OV

7. Betalen Visa Master Card pin

1382054439 78
1411451986 84
1519242990 81

1. Geen hoogstandjes maar wel allemaal lekker.

2. Mijn vriend nam mij mee omdat we beiden hier nog niet geweest waren. Zoveel leuke restaurants zijn er niet in Den Helder. Nou, deze wel hoor!

Begint al bij binnenkomst. Worden netjes ontvangen, jassen worden aangenomen en worden keurig naar onze plek gewezen. De aankleding/sfeer past goed bij Den Helder. Een nautisch tintje waarbij je kan plaatsnemen in het 'boot' gedeelte of in een romantisch prieeltje aan de voorzijde. Het oogt gezellig. Enig minpuntje is dat aan de 'bootzijde', de grootte van de stoelen niet goed passen bij de afmeting van de tafels. Als je met zijn 2tjes naast elkaar zit, zit degene aan de binnenkant halfjes in het pad. Dat kan als lastig worden ervaren. Verder een open keuken, wat weergeeft dat er geen geheimen zijn en men kan zien dat de koks aan het werk zijn.

Vriendelijk en open houding(en) van het personeel. Dienen drankjes op correcte wijze in het glas. Lees: een beetje in het glas en de rest in het flesje laten zitten. Komen snel bij je aan tafel voor eten/drinken/tapas. Eten is goed en smaakt zeer prima.

En verder een groot compliment voor personeel en 'de baas' voor het correct en vriendelijk afhandelen van 'dronken' gasten die wouden plaatsnemen. Wegens de vooravond van koningsdag werden deze gasten (waarbij men kon zien dat ze dronken waren) vriendelijk naar buiten gewezen. Complimenten!

Een aanrader voor de stad Den Helder. Ga zo door!

3. MB vd Linden

Op zoek naar een plekje om even iets te eten, kwamen wij bij toeval uit bij Spijz. Nou daar hebben wij beslist geen spijt van gehad! Vriendelijk en attent personeel. Leuke entourage en gezellige sfeer. Vlotte bediening en bijzonder lekker eten voor een hele keurige prijs. Een absolute aanrader!!!

4. Zeer goede kwaliteit, we eten regelmatig buiten de deur. Jaren geleden dat we voor deze prijs zo lekker hebben gegeten. Super personeel en een leuke aankleding van het interieur. Absoluut een aanrader. Alles top.

5. Het is wat drukker en ze zijn de weg een beetje kwijt. Ons eten op een andere tafel gezet en de bestelling was niet doorgekomen. Jammer, want het eten is wel lekker.

6. jan buizer

Goed restaurant waar je als coeliakie-patiënt met gerust hart kunt eten. De kaart met de glutenvrije menu's zitten in een afwijkende kleur hoes. Ik kreeg een eigen glutenvrij broodje met eigen kruidenboter om besmetting via het mes van tafelgenoten te voorkomen. De frieten zijn glutenvrij werd er uitdrukkelijk bij gezegd. Een toetje hebben we niet genomen: de buikjes waren verzadigd. Bij de koffie werd een glutenvrij koekje gepresenteerd. O ja en niet te vergeten (en dat is ook de mening van mijn tafelgenoten): het eten was tip-top in orde, de bediening correct, de ambiance veelzijdig en de eindafrekening viel erg mee.
    Jan

7. Ferenc Novák

8. Leuk restaurant, bediening goed, leuke inrichting!
    Kwaliteit van het eten was redelijk.
    Jammer dat de gerechten op een raar hoog ding op tafel staan,
    het praat niet gezellig, je ziet niet wat er in de bakjes zit en het
    ding was soms wankel.

9. Helaas slechte tapaservaring bij Spijz. De prijs is is veel te hoog (4,50 per tapas)voor de aangeboden tapas (keuze uit 26 hapjes) die veel van snackbarvoedsel weg hebben. (Veel gefrituurd: zakje patat met mayo, mini loempia, uienring, inkvisring, hamburgertje. Weinig groente (saladebar wordt je ook niet echt enthousiast van en de champignons uit de oven niet lekker)
    Balletjes in saus zijn niet zelf gemaakt. Veel tomatenprutjes op de tapas.
    Jammer want het personeel is aardig, en het restaurant is sfeervol. Tapas bij Spijz is geen aanrader!

10. Wij hebben er al vaker gegeten en ook aan een kook workshop mee gedaan en dit is een fantastisch restaurant met een erg enthousiast team.
    Wij hebben deze keer de nieuwe Tapas kaart geprobeerd een dat is zeker een aanrader.....

11. We hebben heerlijk gegeten met de fam me moeder was 80 jaar geworden ze hadden wat slingers op gehangen. En met het toetje kreeg ze heel leuk bord met een tekst oma 80 jaar en ze gingen ook voor haar zingen was echt heel leuk. Bedankt daar voor. We hebben een hele gezellige avond gehad.

Jolanda

12. Wij hebben 2e kerstdag bij jullie gegeten en het was voortreffelijk, ondanks de drukte een perfecte bediening.

13. Prima sfeer en goede service, gaan subliem om met glutenvrij eten. Aanrader.

14. Als van ouds altijd goed om daar uit eten te gaan. Goed personeel en een fijne persoonlijke benadering een uitstekende service en sfeervol ingericht.

15. Enige tijd geleden met mijn ouders en familie gegeten bij Spijz . Geen succes, er is teveel om op te noemen. Vlees was taai, vegetarische maaltijden waren niet te eten en ging haast onaangeroerd terug naar de keuken. Patat was kleddervet, gebakken in te koud vet, is geen kwaliteit van de keuken te noemen. Na dat ik uitleg had gegeven aan de serveerster werd daar vervolgens niets mee gedaan, een gemiste kans. Had de kok even laten komen, wekt de indruk dat je in ieder geval serieus genomen wordt. Wel werd het vegetarische eten volledig in rekening gebracht, slordig hoor. Wat zij wel lief hadden gedaan is mijn ouders een bord met vuurwerk serveren met 55 jarig huwelijk.

1,1
  16. Heerlijk gegeten met een grote groep. Bediening vlot en vriendelijk.
    Ik kom gauw weer!

17. Afgelopen woensdagavond met twee collega's gegeten bij jullie restaurant.

Geïnteresseerde en zeer vriendelijke bediening.

Het eten was perfect. Goede prijs – kwaliteit verhouding. De smaak was voortreffelijk. Ook het nagerecht , “parfait ijs” was zeer goed van smaak.

Kortom een top restaurant waar het heerlijk culinair ontspannen is. Aan te bevelen!

18. Twee maal deze week bij Spijz gegeten één maal verrassingsmenu met recht verassend!! Heerlijk. Tweede keer een biefstuk als hoofdgerecht gekozen deze smaakte niet goed, dit aangegeven en er werd geweldig fijn op gereageerd. Ik kreeg een andere en deze smaakte heerlijk, en toen werd het ook nog eens door het restaurant aangeboden helemaal top!! De volgende keer weten wij wel waar we heen gaan als we uit eten gaan. Mensen van Spijz bedankt voor deze twee heerlijke avonden.. :-))

19. December 2011; veel lol gehad tijdens ons bedrijfsuitje, waarbij we door het gastvrij team van Spijz moeiteloos door verschillende workshops werden geloodsd onder genot van een drankje. Door de toppers van het keukenteam werden wij geduldig en vakkundig begeleid, waardoor we uiteindelijk in een zeer prettige ambiance van onze eigen kookkunsten konden genieten! Langs deze weg nogmaals dank voor de humoristische begeleiding bij deze leuke en fijn georganiseerde avond!

20. paula v.d. star en inger limonard

02-11-11 hebben mijn dochter en ikzelf de gewonnen kookshop van AH bij jullie uitgeoefend, in 1 woord "geweldig".
    Super goede begeleiding , een hele leuke groep, na het koken mochten we lekker uitrusten en werd het door onze groep gemaakt eten prachtig geserveerd door de serveersters, drankje erbij en je avond kon niet meer stuk. Daarna nog even uitbuiken van het vele eten ( het was echt veel) met een bakkie koffie/thee. Het was allemaal heerlijk dankzij de goede hulp die we kregen tijdens het koken, naderhand werden nog keurig onze jassen aangereikt, wat een luxe. De kookshop is zeker een aanrader, nogmaals bedankt voor de goede begeleiding. gr. paula en inger.

21. Naar aanleiding van onderstaande reactie het volgende;
    Wij betreuren het ten zeerste dat wij dergelijke reacties via recenties moeten oppikken. Als u bij ons uw ongenoegen had geuit, hadden wij u iets anders kunnen aanbieden of in het ergste geval niet laten afrekenen. Wij behandelen onze gasten graag keizerlijk maar moeten ons wel een kans geven om dit te doen. Achteraf is het altijd "lastig" communiceren. Maar ook wij trekken lering uit een indirecte reactie. We hebben ons garnituur beleid aangepast en geven nu royale porties met een lekkere pofaardappel. Dus in ieder geval dank voor die opmerking.
    Met gastvrije groet,

Dave Kleine
    Directeur SPIJZ

22. Voor een gezeligge sfeer zit je hier goed.
    Ik ben uit eten gegaan samen met mijn vrouw en een vriendin. Het voor gerecht was goed en heel leuk aangekleed. Helaas was het hoofdgerecht erg slecht, mijn vrouw en onze vriendin hadden een gevulde varkenshaas. Deze was gort droog waardoor de smaak verviel, wat heel erg jammer is. Ik had een biefstuk (a 17 euro) die bestond meer uit pezen dan uit vlees. Bij de lidl koop je hetzelfde stukje voor 3 euro. Tevens werden we voorzien van een portie krieltjes en salade waar 1 persoon genoeg aan zou hebben. Volgens mij maakt het niet uit of je met 1 of 10 mensen gaat eten, de portie blijft hetzelfde. Wat eigenlijk best triest is als je de prijzen bekijkt. Na dit viasco hebben we afgezien van een dessert. Het is niet zo dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Ik ben vaker uit eten geweest. Ik heb zelfs een keer voor 2 personen meer dan 500 euro betaald. Maar toen heb ik ook gegeten als een koning. Tevens was de wachttijd erg lang (en er zaten misschien 20 man binnen). Dus nu ben ik meer als 100 euro armer (ja en dat zonder dessert) en een ervaring rijker. Als u gezellig wil zitten is dit een goed restaurant. Wilt u veel betalen voor niet lekker eten dan is dit een goed restaurant. Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik alleen kan spreken over de gerechten die wij gegeten hebben. Wellicht is de vis wel een succes, alleen ga ik het niet proberen.

3,2
  23. Wij hadden hele hoge verwachtingen....

Bediening super, maar eten qua prijs qualiteit viel tegen.

Mijn lady medium rear biefstuk was bijna doorgebakken en van mijn vriend was perfect.

Gezegd dat we geen champignons eten. Wat kregen we qua decoratie bij hoofdgerecht champignons.

De vergeten patat was slappe hap, niet doorgebakken wat je zou verwachten.

Wel netjes, men heeft onze deze frietjes niet gerekend.

En als je dan een salade serveert (in een klein bakje, niet iedereen lust fruit, dus.

Gecombineerd met meloen. Nee dank je wel.

6,7
  24. Regelmatig bezoeken wij, gezin met 2 kinderen vanuit het zuiden van Nederland, Texel met een etentje als afsluiting. Deze keer gekozen om te eten in Den Helder in plaats van op Texel. Dat bleek een uitstekende keuze. In het centrum van Den Helder trok Spijz de aandacht van onze kinderen. De ontvangst was uitstekend. Vriendelijk en correct personeel met een humoristische inslag. Sfeer in het restaurant was ook goed. Een van de specials sprak mij aan maar mocht ik niet vanwege mijn allergie. Op eigen initiatief heeft de kok de special aangepast aan mijn wensen. Met werkelijk alles werd rekening gehouden.

De kinderen die kritisch zijn vonden het eten ook geweldig goed.

Zeker een aanrader voor anderen die een restaurant in Den Helder zoeken.

25. T van Ooijen

26. Gister met mijn vriendin gegeten bij Spijz en ik moet zeggen dat is prima bevallen. We werden vriendelijk ontvangen en netjes naar tafel begeleid. Het eerste wat ons opviel was het interieur, het is een grote zaak maar de warmte en creativiteit straalt er van af!

Het eten was van hetzelfde niveau, heerlijk op smaak van voor tot nagerecht. (waarbij mijn vriendin een handgeschreven chocolade bord kreeg omdat we wat te vieren hadden, erg leuk!)

Kortom lekker gegeten en gedronken, zeker voor herhaling vatbaar.

27. Gezellig restaurant met wisselende, seizoensgebonden kaart. Altijd goede portionering, met verse producten. Daarbij zijn de friandises (en vele andere producten) huisgemaakt. Dit restaurant staat voor eerlijke, echte producten. 3-gangen menu kiezen uit de kaart, goed geprijsd op 28,50 euro.

De creativiteit en passie druipen van de vier verschillende thema's af en de inspiratie van de gerechten v/d menukaart worden gebaseerd op de thema's. Op dit moment zijn dat Mexico (Landenthema), Zomertuin (de tuin), boerderij (Oud-Hollandsch) en de boot mét de Helderse vuurtoren (Maritiem).

Absoluut een bezoek waard!

28. Eerst de pluspunten: inrichting (sfeervol, gezellig) en bediening (vriendelijk, niet verlegen) zijn prima!

Nu de minpunten: het Mexicaanse eten stelde erg teleur, vlak van smaak, weinig smaakvariatie. Met de Mexicaanse keuken moet dit beslist beter kunnen. Verder sate varkenshaas gegeten die eveneens teleurstellend was, nogal droog. Hierdoor geen goede prijs/kwaliteitverhouding. Tip: kok, blijf kritisch op je eigen producten, regelmatig vooral door kritische mensen laten proeven.

29. Geweldig restaurant.

Wij zijn hier al een aantal keer gaan eten.

Erg leuk dat de kaart om de 3 maanden wisselt.

Service en sfeer zijn perfect!

Volgende keer gaan wij weer naar Spijz.

30. Leonardo

Gisteravond weer een schitterende avond gehad bij Spijz!

Het begon al met de spontane en hartelijke begroeting. De sfeer was als vanouds intiem ondanks een volle bak.

Buiten het zalige eten waar wij alleen maar in superlatieven over kunnen spreken waren wij ook erg onder de indruk van de bediening. Ontzettend vriendelijk en behulpzaam ondanks de grote drukte.

Wij voelde ons Gast met een grote G.

Na - voor ons - een wat warrige winter was dit een oppepper eerste klasse!

Spijz, aanbevelenswaardig maar dat was het al vanaf dag één na de opening.

Dave en de hele ploeg, bedankt voor de op alle punten geslaagde avond en wij hopen wat meer te komen.

31. Janz eten&drinken

32. Een heel leuk restaurant waar je heerlijk kunt eten. Hele gezellige inrichting, en een ruimte waar kinderen kunnen spelen.

33. Gewoon in 1 woord een top restaurant, alles is er gewoon goed, het eten, de sfeer, het personeel.

34. 3 oktober met onze vrienden W. en J. naar dit onverwacht zeer leuk ingerichte restaurant. Wel even een half uur geduld eer er een tafeltje vrij kwam, maar daarna van de ene prettige verbazing in de andere. Heerlijk eten tegen een redelijk tarief. Uitermate vriendelijke bediening.

Lekkere lollies bij het afrekenen.

35. Prima sfeer, goede bediening, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel.

En geweldig, die open keuken waar je de kok je vleesgerecht kan zien bereiden.

Ga vooral zo door.

36. Heerlijk gegeten, goede bediening.
    Gezellige zaak, mijn complimenten Dave.
    Je hebt er een vaste klant bij;-).

37. Wij hebben gegeten in deze betrekkelijk nieuwe uitgaans gelegenheid in Den Helder, wat een ervaring, zoveel te zien erg super een hele belevenis, uitstraling eten en bediening is top, een aanrader, Spijz is een bezoek waard!!!