Activiteiten van Karel Oosterhuis

1. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Jagertje

Geen zin om te koken of laat thuis? Tja dan vallen we vaak terug op het afhaal menu van 't Jagertje. Ze hebben een weekmenu op de site staan en als je belt staat het voor je klaar.

Wat krijg je keurig verpakt mee?

Vlees, groente en een altijd lekkere salade waar ik thuis dan nog een extra scheut balsamico overheen gooi, maar das mijn tik. Soms laat ik bij het bestellen de groente weg en vraag extra gebakken aardappelen. Thuis gekomen is het goed warm en behoeft geen extra sausje, misschien wat zout maar ook dat is een tik van mij. Geen zin om te koken, neem een weekmenu.

In het restaurant zelf heb ik nog nooit gegeten, ik denk dat ze er tzt eens met de kwast door moeten, de kleur geel kan niet meer. Maar daardoor smaakt het eten me niet minder. Lekker afhaal eten bij 't Jagertje, want gemak dient mij.

H.

2. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor De Bieb
    Nederlands Heerenveen

Vrienden namen ons mee naar dit restaurant, dit was iets bijzonders en leuk.
    Ze hadden niets te veel gezegd, het was lekker en leuk. Niet te druk, het eten kwam snel en met de open keuken in het vizier kon je zien hoe liefdevol er met het eten werd omgegaan.
    Wat we wouden eten was de vraag? Vlees, Vis? Of een verrassingsmenu? Ja, doe maar voor 4 personen. We kregen een mandje met verschillende soorten brood met wat lekkers om er op te smeren.

Zelf nam ik een Belgisch biertje van de tap, de rest koos wijn en cola. Ik noem een kalfspaté als voorafje, zo zacht, het smolt op de tong. Zelf koop ik voor thuis bijna nooit paté, maar als ze besluiten dit recept op de markt te brengen zou ik het zeker kopen. Maar dan is het bijna te bijzonder om gewoon met een dikke laag op je bruine boterham te smeren voor de lunch op de zaak. Genieten dus.
    Het hoofdgerecht, verschillende soorten vlees, heerlijk zacht, precies goed gekruid. Aardappeltjes gebakken en verrukkelijk. Bent u er nog? Voor u weg rent om te reserveren ik beschrijf nog even het toetje, dat was zoooooo lekk... oh, u bent al weg op weg naar Heerenveen.
    We geven u groot gelijk, het is er heerlijk, laat u verrassen en geef de kok in de open keuken vrij spel.

3. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Het Booze Wijf

Op zondag uitwaaien en je hoofd leegmaken is altijd goed, maar dan moet je het op de juiste manier afsluiten. Eten bij het Booze Wijf. In de kaart lees je hoe ze aan de naam komen. Groot bord met verschillende stukjes vis: heb het net even van hun website geplukt het was de: Visserslunch, € 12,95

Gerookte zalm, gerookte paling, gerookte meerval en waddengarnaaltjes. Dit wordt geserveerd met verse salade-garnering, brood en roomboter.
    Ook al heb ik net mijn Sonja Bakker maaltijd achter de kiezen, het water loopt me weer in de mond.
    Na afloop koffie met appeltaart. Dan kom je weer tot jezelf, het leven is goed.
    Bij het afrekenen bleek dat een en ander niet klopte, er stond te veel op onze bon maar dat was zo verholpen.
    Zodra ik op een zondag weer op Lauwersoog ben, vrees ik met grote vrezen dat ik dan spontaan een Sasdag heb.

4. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor De Opstal
    Nederlands Zuidhorn

Vroeger was het 1e klas. Als Jan voor je ging koken was je blij. De rode loper ging uit, je wist dat er dan wat speciaals ging gebeuren. Nu er andere mensen in zitten is er wel wat veranderd. Zou een dinercheck halen, leeg restaurant en gillende kids, er was een feestje denk ik. Van leiding was geen sprake, na 10 min ben ik onverrichtter zake gegaan.

5. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Het Zwarte Schaap

Al 3 x geweest (laatste x in mei 2009). Bediening snel, eten lekker. Grappig de namen op de kaart. Keuze genoeg en soms Piet van Dijken met een talkshow op de 2e, met gratis hapjes.

6. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Boven Jan

Schnitzel Boven Jan gehad, leuke serveerster, ze had een hele mooie staart in. Dan smaakt mij het eten al lekkerder. Ik heb een pindasaus tik, apart bij besteld, was zo maar klaar.
    Bord vol lekkers. Al 3 x geweest, mooi plekje om te eten.

7. Karel Oosterhuis's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  8. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Passage To India

Ook hier, net als in Groningen genoten van de chicken tikka masala. Hier smaakte het net iets zoeter als in Groningen en daar hou ik wel van. Met dat je je drankje krijgt, krijg je papadums met sausjes, mint en curry, heerlijk als aperitief.
    Op het personeel niet veel aan te merken, geloof niet dat ze de Nederlandse taal echt machtig zijn. Alle bestellingen kwamen goed, snel en warm. Het was niet druk binnen en je kon nog buiten zitten. Hoe snel het eten komt als het druk is weet ik niet, daar heb ik nog geen ervaring mee gehad. Tot nu toe 2 x geweest in 2 jaar en ik blijf er komen als we in de buurt zijn.

9. Karel Oosterhuis's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  10. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor De Kleine Moghul

Ik zal wel een saaie kerel zijn, maar de Chicken tikka masala is zo lekker, die neem ik tot nu toe altijd.
    Jammer dat parkeren soms lastig is in de buurt en dat er geen pin is. Maar dat weet ik (en nu u ook) van te voren, dus eerst pinnen voor je gaat genieten.

11. Karel Oosterhuis's profielfoto
    Karel Oosterhuis heeft een recensie geschreven voor Deksels eten & drinken

Hebben er Tapas gegeten en sangria gehad, volgens geheim zelfgemaakt recept. Ik geloof het graag want het smaakte naar meer. Jammer dat ik de Bob was, ik wou nog wel een glas. Naast de bekende tapashapjes kwamen we hier ook voor mij een paar onbekende tegen, van zoet met vruchten tot vis met een bite. Meer dan genoeg eten voor je euro.

Oudere updates