Er is zeer ruime parkeergelegenheid voor de ingang

ma 10:00 - 20:00

• Invalide parkeerplaats
    • Budget

ma 10:00 - 20:00
di 10:00 - 20:00

1. Ik ben hier gister met mijn moeder langsgegaan. Hoewel IKEA natuurlijk in beginsel een winkel is met allerlei producten voor de inrichting van je huis, blijkt het ook een bijzonder geschikte plek om een hapje te gaan eten.

Mijn moeder wilde alleen koffie en een tiramisuhapje. Ik had echter nog niet echt geluncht, dus ik wilde wel wat meer dingen proberen. Ik koos voor het menu met acht plantaardige Zweedse ballen (5,49 euro) met friet (+1 euro). De balletjes werden ruim bedekt met hele lekkere champignonsaus, en ik kon er bij de kassa ook een bakje appelmoes bij doen, met natuurlijk mayonaise en zout voor de frietjes. De balletjes waren erg lekker, zeker met die saus. De frietjes waren echter nog lekkerder, hoewel ze nog een tikkeltje warmer hadden gemogen.

Ik sloot het trouwens af met een lekker appelgebakje (ik ben even de naam kwijt). Wat je voor zo'n lage prijs krijgt is echt geweldig, ik zei tegen mijn moeder nog "daar kun je het thuis zelf niet warm voor maken". Mijn moeder was ook heel tevreden over haar tiramisu. Of ze nog iets over haar koffie zei weet ik niet, ik was namelijk te druk bezig met genieten van mijn eten.

Later, toen we de winkel wilden verlaten nadat mijn moeder haar "boodschapje" had afgerekend, kwamen we nog bij het Zweedse delicatessen gedeelte van IKEA. Ik zag hier van alles staan over een vegetarische hotdog (veggiedog) en plantaardig aardbeienijs, en als vegetariër kon ik deze aanbiedingen niet weigeren. 49 eurocent voor een veggiedog?! Ongelofelijk. Nu zou je denken dat het goedkope troep is, maar het tegendeel bleek waar. Het broodje, het worstje en zeker de saus: het was echt heel erg lekker. Als ze zo in de supermarkt lagen, at ik ze waarschijnlijk drie keer per week. En dat plantaardige ijsje was ook heel erg lekker. De 79 cent meer dan waard dus!

Al met al was ik eerder geen voorstander van IKEA op Eet.nu toe te voegen, omdat ik vond dat het vooral een winkel is, en mensen er hooguit "tijdens het winkelen" gaan eten. Nu ik er zelf uitgebreid gegeten heb, moet ik daar helemaal op terugkomen. Heerlen is voor mij helaas niet heel makkelijk of snel te bereiken, en daarmee gaat het voordeel van de lage prijzen een beetje verloren, maar als ik er vlakbij woonde ging ik hier vast en zeker regelmatig langs.

Het eten was allemaal heel lekker, het personeel was heel vriendelijk, de wachttijden waren kort, er is meer dan genoeg ruimte en er is genoeg lekkers om uit te kiezen. Ik zou niet weten wat je nog meer van een restaurant of eetcafé zou willen.