Urbana in Zwolle

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30

Elke dag vanaf 17:00 uur heten wij u van harte welkom in ons sfeervolle à la carte restaurant. Geniet van uw aperitief, bijvoorbeeld rondom onze grote open haard of bij mooi weer buiten op het ruime terras en maak uw keuze uit de steeds wisselende gerechten op onze uitgebreide dinerkaart.
Ons restaurant is geopend van maandag tot donderdag vanaf 17:00 uur tot 20:30 uur

Op vrijdag tot zondag vanaf 17:00 uur tot 21:00 uur

1329205400 78
1483402008 78
1521951160 79
1575919973 79

1. Prima verzorgd, heel lekker gegeten.

2. Margriet Doornbos

Voor het zoveelste jaar houden wij hier een nieuwjaarslunch met de familie. Heerlijk gegeten, prima verhouding kwaliteit en prijs.

3. Gerrit Kemna

Gisteren in een prima ambiance lekker gegeten en rustig kunnen converseren. De bediening was gastvrij en comfortabel. We komen nog eens terug...

4. Viel tegen. Duur geworden. Carpaccio was geen lunch, maar voorgerechtje zongedroogde tomaatjes verdwenen. Iemand bestelde biefstukje met broodje 22 euro... als lunch is dat echt te veel. Salade was verre van fris te noemen. Kortom… teleurstellend.

5. Hadden met 8 personen een drie-gangen keuzemenu. Veelzijdige keuze, lekkere gerechten en mooi opgediend. Uitstekende bediening. Smakelijke en gezellige avond gehad.

6. Voor een stille avond op zaterdag 28 december 2019 was het hele gebouw sfeervol verlicht. De bediening was erg toeschietelijk en prettig.
    Het eten was perfect.

7. Tja… wat zal ik zeggen… het was matig… kreeg het idee dat ze niet echt hun best hoeven doen… klanten komen toch wel… Bediening was denk ik moe of nerveus voor de grote groep die om 14 uur zou komen. Kaarsje aansteken op tafel was al te veel moeite. Het was bijna kerst maar met de versiering waren ze halverwege blijven steken leek het wel. Ik had trek dus koos voor het 12 uurtje… Prima… maar ook niet meer dan dat… bruine boterhammen ipv lekker ambachtelijk brood. Nee volgende keer toch maar iets verder kijken voor de kerstlunch met m'n collega's..

8. Had zelf een omelet met bruin brood. Omelet was aan de kleine kant en het brood leek uit de supermarkt te komen. Mijn collega had iets met tonijn en had daar een heel heel dikke plak brood bij, tegenovergestelde van de dunne plakjes die ik had. Jammer.

9. H(eerlijk)

Afgelopen Zondag gegeten bij Urbana, we hebben hier vaker gegeten en altijd naar tevredenheid, maar dit keer was het anders.
    De snelheid van de gerechten was vrij vlot achterelkaar, bij het hoofgerecht kregen we bleke frietjes en rauwkost? Geen gegratineerde aardappeltjes of warme groenten?
    Misschien een nieuw beleid of nieuwe kok zeg het maar maar de keuze zou niet zo gauw meer op Urbana vallen.

10. Ons etentje bij Urbana voldeed kwalitatief aan de verwachting. Het driegangenarrangement dat daags voor onze reservering nog bestond was van de kaart verdwenen, ons verzoek om hier nog gebruik van te mogen maken werd afgewezen. Ik vind het een gemiste kans dat als je bij de reservering aangeeft dat je komt eten op je verjaardag er vervolgens met dit gegeven helemaal niets wordt gedaan, je ontvangt nog niet eens een felicitatie.

11. Kwaliteit vlees prima, weinig groente, weinig frites. Hebben frites bijbesteld, dit kwam als mosterd na de maaltijd. Bediening redelijk, qua kleding geen restaurant niveau.

12. De warmste zaterdag van de eerste helft 2019. Gereserveerd voor uitgebreide lunch om een 85-jarige te feliciteren. Een kleine groep. De grote parasols stonden gereed gelukkig en er was ruimte en een relaxte sfeer. Ieder ander naar het zwembad, maar wij op deze mooie plek. Heerlijke soep, de een wilde de smakelijke saté, de ander een frisse carpaccio salade en ten slotte de Wythmen sorbet een goede keus. Prima middag zo!

13. Smeding

1pers glutenvrij
    Goed geregeld!
    Mevr van de bediening wist waar ze het over had en was goed op de hoogte van glutenallergie.

14. Roelof de Jonge

Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden, zag er niet alleen fantastisch uit maar smaakte meer dan voortreffelijk. Zeer prettige bediening. We komen graag terug.

15. Gerard Vasse

Bij restaurant Urbana hebben wij heerlijk gegeten. Heel vriendelijk personeel.

16. Ontzettend lekker gegeten, boven verwachting. Chef’s vis was zalm met asperges en ze waren heerlijk! Personeel erg vriendelijk. Prijs kwaliteit verhouding is top! Echt een aanrader.

17. Attie Docter

Wederom heerlijk gegeten bij Urbana, ditmaal met 4 personen de lunch op zondagmiddag gebruikt. Erg gezellig, perfecte vriendelijke en professionele bediening en het eten was weer fantastisch lekker. Complimenten en tot gauw!

18. Prima gegeten in een rustige ambiance. Gaan we zeker nog eens doen.

19. Carl Brüsewitz

We hebben met 4 broers lekker gegeten bij Urbana. Het personeel is vriendelijk, professioneel. De sfeer in het restaurant is ongedwongen en gezellig. Verzorgde en smakelijke gerechten komen daarin goed tot hun recht. Ook fijn is dat je zonder bijbetaling garnituur mag bijbestellen. We komen hier graag nog eens terug.

20. Goed verzorgt en uitstekend eten.

21. A. Vrieleman-Boerhof

Eten en ambiance was perfect, maar de reservering via eet.nu was waardeloos. Mijn reservering is daar helemaal niet doorgekomen, terwijl ik wel een bevestiging had gehad en een herinnering😖

22. Heidi Lie Fong

Eten is smakelijk, personeel heel vriendelijk, maar verhouding prijs/kwaliteit is slecht. Bestelde een carpaccio salade met brood, was zeer karig, geen slablaadje gezien en brood bestond uit een paar sneetjes stokbrood, dat met 3 mensen gedeeld moest worden. Ook tafelgenoten hadden niet voldoende aan de bestelde lunch, waardoor we nog maar wat extra's bestelden. Uiteindelijk een dure lunch.
    Heb al eerder lunch gehad bij Urbana, was altijd goed en voldoende, dus wat er nu aan de hand was? Jammer!

23. R.Wolters

Wij waren met z’n elven en wij hebben het prima naar de zin gehad. Het eten was heerlijk en de bediening was fantastisch.

24. Anneke Butijn

Wat een heerlijk eten en fijne, professionele bediening! Elk gerecht was verrukkelijk, er werd prima advies gegeven over de keuze van de wijn en, ondanks de drukte, werd de slibtong speciaal voor ons gefileerd!
    Wat de service betreft, een geweldige balans tussen humor en beleefdheid!
    Werkelijk een aanrader en wij komen absoluut weer terug! Dank!

25. Het eten was verder goed alleen vind ik aanvangstijd 5 uur is 5 uur en geen half uur later .
    En als je als laatste uitgenodigd werdt om naar het buffet te gaan waren sommige dingen zoals de capatso gewoon op en wedt niet aan gevuld.

Wat mij nog meer stoorde was het lawaai maar geen sfeer en muziekje.

26. Voortreffelijke wildschotel mét een heerlijke huiswijn!

27. J. Rosenberg

Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was top. Prijs-kwaliteit ook goed.

28. Michiel Zandbergen

Het eten was best lekker. Helaas vergaten ze een deel flink deel van het hoofdgerecht, (de 2 soepen). We hebben toen wat andere salades gekregen en korting.

Wel zeer frustrerend was dat de sproeiers buiten op volle toeren hebben gedraaid voor de hele middag en avond. Het water stroomde in een kleine rivier de straat op. Ondanks dat we meerdere malen aangaven dat er erg veel water verspilt werd en ze instemden dat het geheel niet meer nodig was, is het niet uit gezet.

De grote waterverspilling tijdens deze droogte zette wel een domper op het eten.

29. Kuipers

Heerlijk gegeten lekker onthaasten.
    Goede sfeer en ambiance.

30. Het eten was zalig de bediening was top echt een aanrader.

31. H. van der Knokke

Zeer nette locatie met vriendelijk personeel. Wij hebben een lunch besproken voor 20 personen en het ontbrak ons aan niets.

32. j.a.borghuis

Gereserveerd op zondag voor groep van 9 personen. Was erg druk, wachttijd na bestelling erg lang, latere bezoekers gingen voor. Eindelijk na servering gedeelte koud en aardappels nauwelijks of niet gaar. Duidelijk sprake van onderbezetting in keuken. Kritiek wordt niet professioneel behandeld, men raakt geïrriteerd en excuseert zich ook niet.
    Jammer van dit mooie restaurant, temeer daar het geserveerde kwalitatief wel goed is.

33. Voor een zakelijke lunch geweest. Goede keuze in lunchgerechten. Lekker op terras genoten van de gerechten.

34. Alex van Doorn

Prima eten. Vriendelijke bediening. Leuke sfeer.

35. Peter Pellikaan

Gisteravond bij Urbana gegeten heerlijk op het terras en daarbij ook een compliment voor de keuken, was prima voor elkaar Bart.

36. Van Dijk

Met de familie, 8 personen, tot ieders tevredenheid gegeten bij Urbana. Vriendelijke bediening, sfeervolle omgeving en lekkere betaalbare gerechten. Voor herhaling vatbaar.

37. Dietrich van Riel

Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving.

Bediening erg vriendelijk en attent, de volgende dag zouden we zo weer gaan bij wijze van spreken.

Echt wel een aanrader.

38. Fam. Elferink

In verband met de zeer slechte weersvoorspellingen waren we genoodzaakt om te annuleren. Bij Urbana hadden ze alle begrip voor.

Vertrouwend u hier mee van dienst te zijn geweest,

An Elferink

39. Petra Dozeman van der Hulst

Heerlijk gegeten en een klantvriendelijke en goed gemutste ober.

40. Met familie hier gegeten. Het eten was prima (tournedos was heerlijk, de saus werd aan tafel bereid, leuk voor de jongste die nu chef kok wil worden...) entrecote, zalm, het was goed. Genoeg keus uit voor- en nagerechten. Vooraf bij de open haard een drankje genoten, een sfeervol hoekje, maar ook de rest van het restaurant is gezellig.
    Bediening was hartelijk en vlot.
    Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Kan dit restaurant zeker aanbevelen!

41. Leuk restaurant met prima sfeer. Dit gedeelte is beslist niet gedateerd. De bediening was top! Er was tijd voor een leuk praatje en de service was echt goed. De proeverij is beslist een aanrader. Wij hebben er met onze vrienden erg van genoten. Laat je eens blij verrassen bij Urbana. 👍

42. Marjan Vink

43. Heerlijk gegeten, aardig aan de prijs.

44. Goed eten en vlotte, vriendelijke bediening.

45. H.H. Kweekel

Het eten was heel goed, niets op aan te merken. De slibtong was lekker bruin gebakken.

46. Heb er een paar maal gegeten, de kwaliteit van het eten was goed en de verhouding prijs/kwaliteit idem. Als alleenstaande voelde ik me niet thuis, kreeg geen amuse, terwijl de andere tafels dat wel kregen. Er werd bij mij niet gevraagd of alles in orde was, terwijl dat bij andere tafels, waar meerdere personen zaten wel het geval is. Ik heb daarom besloten, om dit restaurant in het vervolg te mijden.

47. Jan van Dijk

Heerlijk gegeten, goede bediening! Een aanrader!

48. Reeds 3 goede ervaringen in dit restaurant, waarvan één een personeelsuitje gecombineerd met bowling.

Eten is kwalitatief bijzonder goed en keurig verzorgd. Entourage en presentatie zijn van bijzonder niveau. De Bowlingzaal was destijds enigszins gedateerd en daar mocht wel wat aan gebeuren. Inmiddels is dat volgens mij aardig opgefrist.

Wat ik miste, is iemand die je aanspreekt als je binnen komt. Wij moesten op een bordje zien in welke ruimte ons feestje was, moesten zoeken naar waar dat was en daar was vervolgens niemand aanwezig. Dus dat kan verbeterd worden :)

Verder dik tevreden.

49. 11/10 We werden uitgenodigd door onze familie, om hun 25 jarig huwelijk te komen vieren. De ontvangst, de drankjes en het buffet waren goed verzorgd. Het jubilerende paar werd uitgenodigd om als eerste het lopend buffet te openen. De Chefkok verzorgde de biefstuk en de visgerechten en bij hem kon je zeggen hoe je je biefstuk gebakken wilde hebben. Ook de nagerechten zagen er smakelijk uit en waren gericht op het bruidspaar. Pluimpje voor de organisatie.

50. Super leuke High Tea! Het is al een feest om na de High Tea te kijken. Mooi pand en vriendelijke medewerkers. 1 van de betere High Tea's van Zwolle. Leuk, dat de kok nog even langs kwam om uit te leggen wat er op de schalen lag. De dames waren ook erg gastvrij en klantvriendelijk. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Houden zo, jullie onderscheiden je hierdoor.

Tip: Misschien wat meer aandacht besteden aan de Hal. Wat warmer aankleden. Doet een beetje kill en gedateerd aan, terwijl dit helemaal niet nodig is :) Het zou juist een blikvanger kunnen worden. Verder gewoon helemaal goed. Ga zo door!

51. Maestro

Te weinig voor wat hogere prijs menu's. Overpized dus. Te lang moeten wachten voor bediening. Er zijn veel betere restaurants in Zwolle. Pluspunten zijn de lokatie en gratis parkeerplaatsen. Voor zakelijke ontmoeting is prima. Als je eten wil beter een andere restaurant zoeken.

52. Heerlijk gegeten. Lekker soep, goed hoofdgerecht (iets meer groente mag wel). Goede wijn en lekker nagerecht, op de gepocheerde peer na.

54. Gisteren voor valentijn wezen eten bij de Urbana, ik wist niet dat je hier zo goed kon eten... Ze hadden een speciaal menu voor valentijn wat ze ontzettend mooi gemaakt hebben en waar wij heerlijk van hebben gesmuld...

Kortom: het was perfect.

55. van de Meer

Heerlijk gegeten in een gezellig aangekleed restaurant. Vriendelijk personeel en een goede verhouding qua prijs.

56. Leuke bediening, lekker eten, snelle service, prijs kwaliteit prima. Echte aanrader.

57. High thee op zondag voor € 19.50 pp voor 15 personen. 4 kleine tapissières, zalm op een schoteltje en salade onopgemaakt, zo van de groothandel. Om drinken moest bijna gebedeld worden. Prijs-prestatie ver beneden niveau.

1,7
  58. Duijvelaar

Bij een bowlingarrangement is het diner vaak bijzaak. Zo niet bij Urbana: het dinertje was buitengewoon goed verzorgd. Daarbij vlotte en vriendelijke bediening en dat alles voor een schappelijke prijs. Absoluut een aanrader voor een geslaagd familiefeestje.

59. Zeer goed restaurant, zeer goede kwaliteit en zeer goede en vriendelijke bediening! Hier moet je een keer in je leven geweest zijn! Gewoon top!

60. Ik heb een glutenvrij dieet waardoor het lastig is om uit eten te gaan. Maar ze wisten er alles van! Ze hebben zelfs standaard glutenvrije frikandellen in de vrieskast liggen.
    We komen er minstens 1 keer per maand, altijd genieten van een lekker pataje met frikandel!

61. 2 jaar geleden hier gegeten met onze bruiloft. Hadden een bbq arrangement. Dat word in de kelder gehouden, ik vond het niet sfeervol. Maar het eten maakte alles goed! De kok ging eerst aansteken en daarna moesten we zelf ons vlees erop leggen. Waarschuwing: doe dit niet met een te grote groep. Wij waren met 45, is best te doen, maar dan moet je wel de bbq helemaal vol leggen. Het eten was van goede kwaliteit, behalve de nasi. Die leek niet helemaal goed meer te zijn. Maar het eten was echt lekker! En het dessertbuffet vonden we spectaculair! Heerlijk chocofontein, waar we niet eens iets van wisten! Grote verrassing. Hadden meer soorten eten gekregen dan we dachten, veel keuze. Heel compleet. Geslaagde avond gehad!

62. I.Wieringa

Geachte heer Schulte,

Een beetje vertraagd maar toch zeer gemeend willen wij u nog dankzeggen voor de geweldige organisatie van het 60-jarig huwelijksfeest van mijn schoonouders. Het was perfect voor elkaar. De ontvangst, de receptie met alle hapjes en het buffet ’s avonds. Ook de voorbereidingen voor de diapresentatie waren prima geregeld.

Al met al een zeer geslaagde dag waarvan mijn schoonmoeder de volgende dag nog zei: “ik geloof dat dit de mooiste dag uit mijn leven was”. Nou dat zegt genoeg.

Nogmaals dank en wij zullen zeker (en dat hebben we ook al vaak gedaan) niet nalaten uw horecagelegenheid bij anderen aan te prijzen.

Met vriendelijke groet,

Ludwin Wieringa.

63. Wezen bowlen met een groep (22 personen). Gelukkig verder niemand, dus een kapotte baan kon ernaast verder gaan. De bediening was ronduit onvriendelijk. We moesten onze drankjes aan de bar ophalen en regelmatig stond er niemand. Een kwartier voor einde werd ons verteld dat we ons laatste drankje kregen en na wat drukte wie er ging afrekenen stonden we snel buiten. We hadden ons bezoek heel erg anders voorgesteld en moesten buiten in de kou overleggen wat we verder gingen ondernemen, dit alles onder het toeziend oog van een rokende bediening die binnen voor het raam op de tafels ging zitten! Dit was de laatste keer bij Urbana!

64. Helaas de laatste tijd zeer wisselend van kwaliteit! Vooral de bijgerechten (groenten, aardappelbereidingen, etc) zijn vaak ronduit slecht.

Kan dus niet meer zonder voorbehoud worden aanbevolen!

65. A-la-carte eten is mij goed bevallen. Wij waren met familie. Eten Stond snel op tafel. Het was ook lekker. Leuke ambiance en vriendelijk personeel.

Het buffet (met kerst, wederom met familie) is mij niet goed bevallen. Erg lang in de rij staan voordat je wat op je bord hebt. Niet goed aangevuld. Wat er stond was wel lekker. Geen goede begeleiding in welke tafel wanneer mag, zodat de 'veelvraten' vooraan stonden. Personeel leek het allemaal niet onder controle te hebben. De rekening betalen ging zelfs moeizaam.

We hadden het idee dat er teveel mensen en 'sessies' waren gepland met kerst.

66. Dhr Klunder

urbana is een goed bedrijf waar eten drinken en bediening van een goed niveau is. dus ik ben zeer tevreden.

67. Alie Bouwmeester

Reservering was niet genoteerd. Het á la carte menu was matig. Urbana is meer geschikt voor grote groepen die gebruik maken van de buffeten.