Uitspanning Het Engelse Werk in Zwolle

Gratis parkeren voor de deur.

Vanaf NS-station Zwolle per treintaxi (ongeveer 10 minuten) of bus. Buslijnen 100en 203 richting Hattem passeren halteplaats Katerveerdijk waar u uit kunt stappen. Voor tijdstippen; OV Reisinformatie tel. 0900-9292.

di lunch 11:00 - 19:30 diner 11:00 - 19:30

1499204587 48
1520813370 65
1537019957 68

1. Gerard Denneboom

Op een zonnige dag lekker op het rookvrij terras gezeten, echt lekker zonder rooklucht! Hebben een broodje van de dag gegeten, want die werd aangeraden door de bediening. Deze dag was het een lekkeré uiensoep met nog een lekker broodje zalm en een uitstekend kroketje. Een uitstekende lunch voor die prijs!

2. Gisteren heerlijke mosselen gegeten met een lekker koud biertje. Verder mooi terras en goede voorzieningen. Echt een aanrader!

3. Een latte macchiato besteld. Duurder dan in andere restaurants, dus je verwacht in elk geval iets goeds. Dat viel vies tegen (letterlijk). De latte had een zurig smaakje dat sterk deed denken aan oploskoffie. Wat bleek: het Engelse Werk serveert koffie uit een apparaat type kantoor-automaat. Dus helemaal geen verse koffie, laat staan vers gemalen. En dat terwijl ze daarvoor de 'hoofdprijs' in rekening brengen. Schaam je!

4. Fam. Brussen

Wij hebben 12 mei ons 40 jarig huwelijksfeest gevierd. Super aardig personeel en gastheer. Het buffet was van prima kwailiteit. En wat een relaxte sfeer. Ook een leuke aanrader van de gastheer om het menu in buffetvorm in te vullen. Al met al was het voor ons een geslaagde avond. Dank jullie wel voor het slagen van ons feest.

5. Gezien onze bijzondere omstandigheden om te trouwen, konden we op zeer korte termijn bij de Uitspanning het Engelse werk terecht om het te vieren. We hielden het in de stalzaal en hadden meerdere menu keuzes en zijn voor het gourmet gegaan. Het zag er geweldig verzorgt uit en onze gasten waren zeer te spreken over de kwaliteit en keuze aan salades, vlees en bijbehorende sausen. Het was met extra zorg klaargemaakt en zag er feestelijk uit. We hadden Kevin als gastheer en begeleide het op een voortreffelijk mannier en de bediening was uitstekend. We kijken terug op een sfeervolle moment bij een prachtig restaurant met een mooie omgeving om foto's te maken.
    Daarom willen we jullie hartelijk bedanken voor een onvergetelijke moment, samen met onze gasten. Veel succes met het doorgaan op dit niveau! Super!

6. We hebben ons 25 jarig jubileum gevierd in de Stal (het kleinste zaaltje van het het Engelse Werk.)
    het is een hele gezellige, sfeervolle zaal voor een kleinere groep. (Max 34 personen).
    Het was er wel gauw warm, maar gelukkig kon de deur naar het terras open.
    Toen we dit ook aangaven bij de bediening ging de airco aan, en toen was het klimaat prima.
    Alles was keurig verzorgd en het buffet zag er goed uit en smaakte echt heerlijk!
    Dit hoorde wij ook van onze gasten terug.
    Jammer dat het donker was, want ook de omgeving is er prachtig.
    Vriendelijke gastheer voor wie niets teveel was om het de gasten naar de zin te maken.
    Kortom : zeer tevreden! Bedankt!

7. M van de Poll

Helemaal met de vorige schrijver eens.
    Wij hebben er ook heerlijk gegeten. Aardige bediening. Fantastisch uitzicht!
    Hoop er zeker weer eens heen te gaan.

Maria

8. Onbegrijpelijk dat sommige gasten deze uitspanning een onvoldoende gaven. Wij hebben er gisteren heerlijk gegeten. Een compliment voor de keuken en voor de bediening.

9. Goed, mooie omgeving en aardige bediening. Kom hier graag weer.

10. Liesbeth Nieuwenhuijse

Hierbij wil ik u een compliment geven voor het verjaardagsdiner op 9 juli 2017 voor 10 personen. Het menu was uitstekend verzorgd en ook apart. Bij het opnoemen van de keuze menu's werd de vegetarische variant eerst niet genoemd, doch toen ik vroeg of er ook vegetarisch een keuze was, bleek dat goed mogelijk en werd er een zeer apart, origineel gerecht geserveerd. Ook het toetje met een brandende fakkel erin was een verrassing en vonden de kinderen zeer spannend! De bediening was uitstekend en zeer attent.
    Kortom een aanrader om er iets te gaan vieren!

11. Hier zondag geweest maar wat is dit een afknapper. Koffie uit de DE machine die normaal in kantines staat €2,20. De kwaliteitskroketten niet te eten. Weggegooid geld, hier ga ik dus nooit meer naar toe.

12. De omgeving was erg mooi dus zonder er bij na te denken parkeerde we de auto en liepen we naar binnen. Het interieur was het net niet. Het meubilair was goedkoop maar het idee was om het modern te laten lijken. Ook de bediening was het net niet. We bestelden twee verse muntthee en iets erbij. De keuze was erg beperkt dus we vroegen of er nog meer keuze was. Dat was er niet. We bestelde poffertjes en appeltaart. Als eerste werden de poffertjes geleverd. Ze waren in de magnetron opgewarmd want het bord was nog warm. De poffertjes zelf waren ook warm maar droog. Het waren overduidelijk voorverpakte kant-en-klare in de magnetron opgewarmde poffertjes. Nadat de poffertjes op waren, kwam de appeltaart en thee.... De appeltaart was echt te koud. De thee werd geserveerd in een te klein glas. Het glas was nog kleiner dan een regulier theeglas. En dat voor 3 euro per glas?! Onderop beide glazen lag een flinke hoeveelheid zand! We hebben het glas dus ook nog niet eens leeg kunnen drinken omdat we anders helemaal knarsetandend de zaak zouden verlaten. Toen we bijna 15 euro mochten afrekenen meldde we dat er zand in onze glazen zaten. Het antwoord was; daar kunnen wij niet aan doen. Geen excuus, niets! Toen zei hij; eerst denken en dan doen. En toen zei hij; tja, we zouden de munt eerst af kunnen spoelen. (!!!!) Dat was het. Vol ongeloof zijn we weer in de auto gestapt en verder gereden. Het is dat we niet uit die streek komen maar anders zouden we zeggen; nooit meer!

1,1
  13. De kaart bestaat eigenlijk uit wat ik "Hanos voer" noem. Geen greintje ambachtelijkheid of originaliteit. Schnitzel was slap aan de buitenzijde i.p.v. knapperig (opgewarmd??) en vlak van smaak. Spareribs vettig en ook vlak. Salade ronduit bitter en kwam overduidelijk zo uit een plastic smaak slamix. Frietjes wel OK.
    Nagerecht Dame Blanche leuk opgediend, maar te ruim met chocolade, daardoor te heftig van smaak. Ook geen servetje erbij terwijl ze lastig te eten waren door de hoge glazen. Bediening was vriendelijk, maar kwam niet vragen of alles OK was en of we nog een keer wat drinken wilde -> gemiste (commerciële) kans. Je gaat er niet dood aan, maar ik zal er niet weer gaan eten. Beetje zonde van je tijd en geld.

14. Daan Landman

Lekker geluncht, lekkere tosti zalm en een panini gegeten. Was de moeite zeer waard. Aardige jongeman in de bediening. We komen graag nog een paar keer!!

15. J.Kloekke

Cappuccino; waterig. Cake met echte slagroom: slagroom oké. Cake was goedkoop en armetierig van smaak. Geen wijnkeuze behalve wit, rosé of rood. In zo'n zaak en in deze tijd; niet te geloven. Kwaliteit van de wijn: het slechtste wat we ooit hebben gedronken! En ik trek echt mijn neus niet op voor een goedkope eenvoudige wijn. Dit was bagger van het ergste soort. Geen servetjes bij de bitterballen. Kon niet contant afrekenen op het terras. Moest naar binnen om te betalen aan iemand die het kennelijk niet durfde te vragen of alles naar wens was geweest. Hij kende waarschijnlijk het antwoord al. Het 40, 50 en 60 jarig huwelijk van mijn ouders daar gevierd en nu dit. Onbeschrijfelijk en onbegrijpelijk maar gezien andere recensies sta ik niet alleen.

16. Hadden een feestje in de zaal. Mooie zaal was net nieuw, mooie inrichting. Heerlijke kabeljauw gegeten. Het was een leuke en gezellige avond.

17. Karla 5 punten

Op de trouwdag van mijn broertje hebben we heerlijk gegeten en gedronken bij Het Engelse Werk. Professionele bediening, klasse keuken, kortom 5 sterren verdient!

18. Kees

19. Henk en Ingrid

20. We komen hier regelmatig en zijn steeds heel tevreden. Vanmiddag, tweede paasdag, geluncht in "het Engelse werk". De bediening was heel goed en de jongeman was heel vriendelijk. Het lunchgerecht zag er mooi opgemaakt uit en we hebben er lekker en gezellig gegeten.

21. J.Berger-Oosting

Eten heerlijk. Visschotel uitstekend echt een aanrader.

Bediening, leuk en aardig.

Voor herhaling vatbaar.

22. Onlangs ging ik daar een cappuccino drinken. Deze was gewoon duur en smakeloos. Toen we een doosje lucifers of aansteker vroegen kregen wij die niet. Vervolgens wierp een sjagerijnige oudere vrouw achter de bar ons een aansteker toe met de mededeling dat we die konden kopen. Toen we aangaven dat we dat een beetje ongebruikelijk vonden werd de intonatie van deze mevrouw puberaal, ze bediende bot en ongeduldig. Toch raar dat ze niet beseffen dat ze om zoiets simpels klandizie kunnen verliezen.

23. Met drie personen op donderdagavond rond 18.00 uur binnengekomen. Werd ons door de bediening al meegedeeld dat hij rond 18.30 uur weg moest voor een condoleance. Eten werd als snel gebracht. 1 bord terug naar de keuken vlees van saté was rauw en niet gaar, dit was bijna niet te zien door de grote hoeveelheid satesaus er over heen. Hierop kwam de bediening bij mij met de mededeling dat hij zelf ook saté had gegeten deze was ook rauw! Ik heb bedankt voor een nieuwe portie. Ik kreeg wat te drinken aangeboden. Ik bestelde een cappuccino maar kreeg een koffie. Oh ja u had koffie besteld. Kortom slecht eten en slechte bediening. Eten van andere mensen waaronder schnitzel werd gevraagd of deze wel warm genoeg was; deze was dus opgewarmd. Jammer van deze mooie locatie; vergane glorie !

24. Ruben Greidanus

Kip was heel droog, saus tien keer opgewarmd, smaakloos. Veel te duur. Schnitzel was oke. Salade niet te eten.

25. We zijn hier op zondag rond de lunch geweest met 4 volwassenen, 2 baby's en 2 peuters. Er is geen speelhoeken voor de kinderen. Ook kinderstoelen waren nergens te ontdekken. We hebben zelf maar een kleedje op de grond gelegd om de kinderen te laten spelen. Personeel keek naar onze kinderen alsof ze stront waren. Bestelling werd onbeschoft opgenomen. Drankjes kwamen snel, maar ons eten duurde eeuwig. Na een eerste keer informeren werd ons te verstaan gegeven dat er heel veel klaar stond in de keuken en dat het vanzelf zou komen. Intussen kregen tafels om ons heen die ruim een half uur later waren binnengekomen hun eten. Nog maar eens geïnformeerd. Bestelling bleek toch niet te zijn doorgegeven. Na ruim een uur wachten zijn we met lege maag vertrokken. Of we de volledige drankrekening wel even wilden betalen... Ik heb zelden zo'n slechte service meegemaakt. Het is een fantastische plek, maar hier is zo veel meer van te maken meteen beetje vriendelijkheid en service!

26. Prachtige plek, maar waarom nou die auto's parkeren voor het terras, jammer dus geen punten voor die mooie plek.
    Lange reis achter de rug, zin in koffie en die was best smakelijk. Zin in eten hadden we ook. Saté en patat met salade... Hadden we zin in... De smaken in het gerecht klopten gewoon niet. De salade was nauwelijks een salade te noemen, de ananas was smakeloos en droog en past ook niet echt bij het gerecht en de kroepoek, die was vies. Als ik kroepoek krijg geserveerd verwacht ik een garnalensmaak. Helaas leek die kroepoek van Conimex met satékruiden... Een beetje overdadig want ik had toch al satésaus en als ik kroepoek met satésaus had gewild had ik het er even in kunnen dopen. De kroepoek was ook ietwat muffig. De patat kregen we met zijn tweeën in een grote frietzak, die hadden we liever ieder apart op ons bord geserveerd gekregen. De patat was ook een beetje weinig voor 2 personen.
    De saté, het was dat er saus overheen zat dat het nog enigszins smaak had want het vlees had van zichzelf nauwelijks smaak.
    Vooruit ook nog maar een toetje... En ach, als volwassen mensen kregen we daar toch wel een flauw kinderachtig versierseltje bij geserveerd, jammer...
    Volgende keer gaan we picknicken tegenover het Engelse Werk, heerlijk genieten aan de oever van de IJssel... Verheug me er nu al op.

27. Wij hebben vandaag geluncht buiten op het terras. De broodjes waren lekker. We vonden de bediening slecht en onvriendelijk (de jongeman die ons hielp).

28. De koffie is goedkoop en smaakt slecht, wil je cappuccino dan hebben ze een cafitesse. Hier betaal je de hoofdprijs voor. De bediening is kortaf, hangt een beetje over de bar heen en is ongeïnteresseerd. Je voelt je er niet welkom. Het enige positieve is de locatie, er valt zoveel meer uit te halen met een beetje frisse energie. We komen er niet weer.

29. Locatie is een heerlijk plekje. Het restaurant zelf is niet heel sfeervol. Het eten smaakt goed. Je krijgt mooie porties voor je geld. Personeel is vriendelijk.

30. Ronald Vrielink

Zeer slechte bediening, arrogant en je voelt je er niet thuis.

31. Als je kinderen hebt, kun je deze plek beter vermijden. Die moeten namelijk helemaal stil zijn en op hun plek blijven zitten. Anders krijg je een reprimande van het personeel. Erg onvriendelijk allemaal.

32. Henk Edelenbos

Drankjes waren prima. Het bedienend personeel beleefd en voorkomend. Mijn broodje met twee kroketten was heerlijk, brood was vers. Het garnituur was heerlijk vers en de vinigraitte voortreffelijk. Kortom na een wandeling in het bos, is het prima verposen bij de uitspanning.

33. €3,10 voor een biertje? Dat zijn niet eens Amsterdamse prijzen!

34. Ik las in een oudere recensie dat ze hier lekkere koffie hadden. Kennelijk is er inmiddels iets veranderd, want de huidige automatenkoffie is echt niet te drinken!

35. Eveline Hijnberg

Mijn ervaringen zijn erg positief op alle vlakken, neem regelmatig mensen mee. Personeel is uitermate vriendelijk. Heb ooit mijn bruiloft hier gevierd. Het grappige is dat Geert en zijn broertje Johannes ooit puppillen van mij zijn geweest op het schippersinternaat en daar waren het twee ondeugden (positief). In die tijd had Geert het er al over om het bedrijf over te willen nemen van zijn oom en knap dat hij dit heeft waargemaakt. Zo zie je maar weer hoe het allemaal kan lopen.

36. A.Hartkamp

37. woolderink

Dinsdag 21 mei 13:15; twee soep asperges en mosterd en twee maal stokbrood kruidenboter.

-voor uitserveren tafel niet ingeruimd.
    -met name aspergesoep geen enkele vulling van asperge.
    -mosterdsoep minimale vulling.
    -na opmerking hierover zou het worden doorgegeven aan de keuken, waarschijnlijk niet onder uit de pan geschept.
    -geen excuus hierover nog enige vorm van coulance, zwaar onder de maat en niet aan te raden.

Komen daar niet weer.

38. Het is zo een mooie plek, het Engelse Werk.
    Ik had maar een uurtje om te lunchen en daar werd zo goed en vriendelijk rekening mee gehouden.
    De koffie was echt lekker en het broodje zalm een verrassing: ruim en smakelijk garnituur met lekkere dressings.
    Ik heb bovenverwachting genoten.

39. Op een regenachtige zondagmiddag in december hier koffie en appeltaart genomen. We moesten lang wachten op onze bestelling. Er waren kinderen aan het rondrennen alsof het een speelparadijs was en dat met een houten vloer. We konden elkaar nauwelijks verstaan.
    Tot overmaat van ramp begonnen ze de zaal aan te vegen met een bezem. Tafels en stoelen en schermen werden verplaatst en er kwam een andere zaal indeling. Volgens mij werd er later op de middag een buffet gehouden. Nog geen woord van excuus voor het ongemak. Met een raar gevoel zijn we huiswaarts gegaan. Nee, hier komen we niet weer.

40. Wezen koffie drinken lekker met appelgebak.
    Mooie omgeving de moeite waard hoor!

41. Regelmatig doen wij hier een bakje koffie met appelgebak. Appelgebak is super.

Zojuist er een keer warm gegeten. Helaas was de varkenshaas niet goed doorgebakken en kwamen wij er halverwege achter.

We hebben het de bediening laten zien die aangaf dat het jammer was dat ze er nu pas achter kwam (ja ik ook niet eerder).

Geen excuses of niks. Dat vind ik jammer. Houd er een vervelende smaak aan over.

Bas.

42. Philine

Een dieptepunt in de Nederlandse horeca.

Onlangs besloten wij, 5 volwassenen, op 26 juni te gaan lunchen bij Het Engelse Werk. Op dinsdag 22 juni belde ik met mw. Bakker, om buiten te reserveren voor een lunch voor 5 personen. Buiten reserveren was niet mogelijk, maar zo zei mw. Bakker:" Er is altijd wel een plekje te vinden".

Opgewekt kwamen wij aan. Inderdaad er was nog volop plek buiten. De tafeltjes in de schaduw waren echter te klein om met vijf personen aan te eten, dus vroegen wij toestemming aan de serveerster om twee tafeljes aan elkaar te schuiven, omdat wij uitgebreid wilden lunchen mocht het. Wij zaten net, toen tot onze verbijstering, er vervolgens een andere dame van het bedrijf kwam, die ons te verstaan gaf dat, dat niet toegestaan was, want dat dan het terras rommelig werd! Opnieuw onze redenen gegeven, maar de orde van het terras bleef boven alles gaan. Dus..... zijn wij maar vertrokken.

Het is diep treurig, dat gastvrijheid bij dit bedrijf niet in het woordenboek staat en zakelijk gezien een enorme blunder.