't Pestengasthuys in Zwolle

1322531965 91
1400193715 90
1622084428 90

1. Jan sier

Na de corona was dit weer de eerste keer in het Pestengasthuis.
    Het eten was geweldig mool verzorgd en goed op smaak onze 4 gangen waren een groot feest van smaken en een schitterende presentatie op het bord. En dan de lieve dames van de bediening vol overgave en liefde waar zij mee bezig waren. Kortom een feest om hier te komen en genieten.
    Chef dank voor dit moois. En tot spoedig.

2. Mischa Oordijk

Mooie ambiance in een 15e eeuws pand in het centrum van Zwolle. Ontvangst was hartelijk en ik was met twee buitenlandse gasten en zonder te vragen werd gelijk de buitenlandse menukaart gepresenteerd.
    Het eten was heerlijk en de voorgestelde wijn bijpassend en goed. Al met al een aanrader. Prijs is iets bovengemiddeld maar het is het waard.

3. Cees Dz de Laet

Bij ons (on)regelmatig bezoek aan de mooie stad Zwolle vorige week zaterdag wederom bij ons vaste restaurant gedineerd.
    Het zeven gangen menu met bijpassende wijnen was weer een feest. Mooi afgestemd op een allergie.
    Naast gastvrouw Sonja was er een zeer kundige bediening. De keukenbrigade doet daar qua kundigheid, inventiviteit en verrassende gerechten ook niet voor onder. De kwaliteit was al erg hoog maar gaat nog steeds omhoog.
    Dit restaurant is en blijft een aanrader voor de fijnproevers.

4. Prima gegeten en fijn, dat de gastvrouw zo attent was om te vragen of de haard op gas ook lager gezet moest worden, omdat ik het wellicht te warm zou vinden. Dat was inderdaad het geval en ik heb zodoende onder aangename omstandigheden van het voortreffelijke diner kunnen genieten.

5. Echt heerlijk gegeten. Heb gekozen voor het 4 gangen menu, met bijpassende wijnen. De derde gang werd geserveerd met echt een geweldig bijpassende wijn. En eerlijk gezegd heb ik de 4e gang nog niet gehad, terwijl ik deze recensie schrijf.

6. Erna nijland

Heerlijk gegeten en erg gezellig.

7. Eind 2015 zijn wij met een groep van 7 personen wezen eten in het Pestengasthuis. Dat is ons allemaal prima bevallen. We zijn voor het 6 gangen menu gegaan. Kwaliteit was goed, evenals de bediening, aardig dienstverlenend. Prijs/kwaliteit verhouding goed.

8. robert te raa

Zaterdagavond is ons (4 personen) het 5 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement geserveerd. Mensen... wat een feest van smaakontploffingen, hemelse verrassingen, mirakelse geuren en absurde lekkernijen komt daar de keuken uitgewandeld. Ik zeg... gewoon doen!!

9. Rob 24 punten

Laatst met een groep klanten voor het eerst gegeten in het Pestengasthuys. De bediening en sfeer zijn ongedwongen en de kwaliteit van het eten is erg goed De bediening weet waar zij het over hebben en de combinatie van het eten met de wijn was goed geadviseerd. Geen sterrenkwaliteit (nog) maar erg goed!

10. Jeroen Douw

Vanavond voor het eerst gegeten in het Pestengasthuys. Zowel de bediening, sfeer als kwaliteit van het eten zijn uitmuntend. Erg vriendelijke bediening die hun vak verstaan. Goede uitleg over het eten en bediening top. Recent in een restaurant met Michelin ster gegeten, maar moet eerlijk bekennen dat dit restaurant daar nog bovenuit steeg. Erg tevreden dus.

11. We hebben afgelopen donderdagavond weer heerlijk gegeten! Alles was top! Bij deze ook bedankt voor het terugsturen van de hanger! We hopen zeker weer bij jullie aan tafel te komen.

12. Zaterdagavond weer heerlijk een avondje uit geweest in het Pestengasthuys. Als we uit eten gaan, kiezen we eigenlijk altijd voor dit restaurant. Waarom, gewoon omdat dit, vinden wij, het allerbeste restaurant van Zwolle is. Lekker ongedwongen, goede gastvrouw, heerlijk eten met bijbehorende wijnen. We voelen ons er inmiddels echt thuis. Het is alleen maar beter geworden!

13. Een heerlijk culinaire avond gehad. De gerechten worden mooi opgemaakt en de ingredienten zijn puur en goed op smaak. Kortom Heerlijk! De ambiance en locatie zijn erg mooi.
    Bediening is jong maar verstaat haar vak ! Keurig!
    Een paar puntjes opbouwende kritiek:
    - we zaten erg krap op de bovenverdieping, konden niet opstaan zonder de buren lastig te vallen, ook de bediening kon er niet tussendoor met de borden e.d. wat toch vervelend is. De bovenverdieping had wat ons betreft wat beter ingericht kunnen worden qua ruimte waardoor je het aantal gasten wel kwijt kunt en waarbij iedereen ook voldoende kan bewegen.
    - de stoelen... als je een avond lang dineert is een houten stoel aan het eind van de avond toch niet in je voordeel.
    Verder een dikke pluim ! zal het zeker aanraden.

14. Altijd heerlijk genieten in dit restaurant! We kiezen altijd voor het verrassingsmenu omdat dit gewoon nooit een teleurstelling is samen met het wijnarrangement. In het restaurant heerst een ongedwongen sfeer, de prijs/kwaliteit verhouding is prima en tot slot natuurlijk een enthousiaste en hartelijke gastvrouw die haar vak verstaat! Ze heeft het talent om iedere gast op de juiste manier te benaderen en te respecteren of je nu in pak of spijkerbroek binnen komt. Wij gaan regelmatig naar dit restaurant en vinden het nog steeds het beste restaurant van Zwolle! Een aanrader!

15. Weer fantastisch gegeten, ontvangen door een aardige gastheer en daarna kwam Sonja ten tonele. De bekwaamheid en vakmanschap druipt er af, tussen haakjes, een buitengewoon sympathieke stagiare van het Deltion College.
    Bedankt was een gezellie avond. Ellen Huberts.

16. Heerlijk gegeten en genoten in dit mooie restaurant.

Het enige nadeel was dat er tussen de gangen door te lang gewacht moest worden. We hadden om half 8 gereserveerd, een menu met 4 gangen besteld, maar stonden pas om kwart voor 12 buiten. Dat betekend minstens een uur per gang. Ons duurde dit iets te lang, maar het scheelde wel weer dat de ambiance echt goed is.

17. Heb hier een romantische avond met mijn vriendin gehad. Was spannend omdat ik er niet eerst zelf gegeten had, en dus niet wist wat ik kon verwachten.

Bij reserveren werd er netjes naar de gelegenheid gevraagd en of er dingen waren die ik of mijn vriendin liever niet eten.

Ze hadden een prachtig plekje voor de haard voor ons klaar gemaakt. Bij binnenkomst drankje en (verse) gebrande nootjes van het huis en daarna heerlijk gegeten.

Personeel voelt goed aan wanneer volgende gang moet komen of wanneer er bijgeschonken moet worden. Haard werd later op de avond wat lager gezet waardoor het niet te warm werd.

Kregen uitleg over wat we te eten kregen en bij bijzonderheden, hoe je het het beste kon eten.

Heb hier echt een leuke avond gehad. Was het geld meer dan waard!

Mijn ouders zijn hier later ook nog eens heen geweest en kwamen met zelfde enthousiasme terug!

18. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gegeten heb, maar als ik in Zwolle ben en mensen vragen aan mij 'weet je nog een goed restaurant' dan raad ik deze tent aan.

De keren dat ik er gegeten heb werd ik vrijwel altijd positief verrast. Mooie smaak combinaties en goed bereidt.

Er zijn restaurant waar ik nog wel een keer heen wil gaan en dit is er een van.

19. Wij zijn hier nu twee keer uit eten geweest.

Echt een ervaring, iets anders dan 'gewoon een hapje eten'.

Wij hebben zeer goede ervaring met het 5-gangen menu met wijnarrangement.

Je betaalt wat, maar dat is het zeker waard!

20. Heerlijk eten, warm welkom. Goede uitleg bij de gerechten en de wijnen.

21. Ik ben samen met m'n vader en broer geweest.

Bij binnenkomst kwam er direct iemand aan om ons te verwelkomen.

De bediening aan tafel vonden we goed; professioneel en niet storend aanwezig, maar niets tekort gekregen.

We hebben alle drie het 4-gangen verrassingsmenu gegeten.

We begonnen onverwachts met een amuze van lamstong.
    Alhoewel we niet van orgaanvlees houden was dit toch erg smaakvol.

We hebben dingen als kaviaar, wilde eend (met Hagel) en gemarineerde kwal gegeten, was allemaal erg verrassend.

Er zijn twee etages met toiletten boven, zeer fijn.

Interieur is erg steriel, veel wit, beetje kleur kan geen kwaad...

Wij hebben heerlijk en verrassend gegeten.
    Zeker een aanrader om in het Oude Pestengasthuys van Zwolle te gaan genieten...

22. Goed eten. In mijn beleving een ster waard!

23. Wij hadden toevallig gereserveerd op kliekjesdag. Dat betekende: geen keuze van de kaart, maar een 4- of 5 gangen verrassingsmenu.
    Dat vonden we geen probleem... Het werd ook zo leuk verteld en uitgelegd allemaal! We hebben een geweldige avond gehad, zaten aan een hele gezellige tafel en we zijn keurig verzorgd en bediend... We komen zeker weer!! Maar nu op een avond dat het geen kliekjesdag is ;)

24. Tweede kerstdag hebben we gedineerd bij het pestengasthuys in Zwolle.
    We hadden gekozen voor een 11 gangen verassingsmenu. Het eten was prima in orde. Ook de wijnkeuze van het bijbehorende wijnarrangement was uitstekend.

De bediening is vrij jong en wat minder ervaren, maar desondanks wel erg professioneel.
    De ambiance is stijlvol maar heeft weinig sfeer door de grote kale openruimte waarin je zit.
    Al met al was het een prima maar dure avond. Voor twee 11-gangen menu's en bijbehorend wijnarrangement waren we in totaal €260 euro kwijt.
    Hiervoor hebben we wel 5,5 uur aan tafel kunnen genieten.