Stadscafé Blij in Zwolle

1500619232 52
1514152060 51
1520918474 52
1532195830 52

1. Vandaag slechte zeg maar geen bediening gehad wilde lunchen maar moest na een kwartier om de kaart vragen en vervolgens komt er niemand je bestelling opvragen zijn maar weggegaan en bij de buurman een kroketje genomen.

2. Mooi, leuk tent!
    Was er samen met mijn vrienden paar weken geleden, heel gezellig!
    We konden alleen geen kibbeling of lekkerbekjes vinden op het menukaartje
    Hebben jullie die wel of niet?

Groeten,

Karel

3. Irene Tijs

4. M. 295 punten

Mooie locatie en een leuke, gezellige inrichting. Niets op het eten aan te merken. Meisje van de bediening kwam erg arrogant over. Moesten haar vaak vragen om nog wat drinken, nagerecht etc. Een drankje die al besteld was kwam maar niet dus daar ook weer om moeten vragen. Later zaten er bekenden van het meisje in het restaurant waar zij wel een half uur mee heeft staan kletsen en geen oog meer had voor de andere gasten. Erg onproffesioneel en onfatsoenlijk!

Update:
    Klantgericht! Ik werd meteen gebeld na mijn klacht voor uitleg. Erg bezig met de klantbeleving. Daar mogen veel restaurants een voorbeeld aan nemen.

5. Gisteren gegeten bij "Blijzwolle". Met 5 dames besloten de kaasfondue te bestellen. Helaas ging het mis bij het uitserveren. 2 pannetjes van de kaasfondue gleden van het serveer plankje. Werd snel hersteld met de toezegging dat koffie en thee voor hun rekening was. Bij het afruimen ging het helaas wederom mis. Ditmaal over een jas. Nu toezegging eten voor hun rekening, plus de stomerijkosten voor de jas. Prima opgelost dus! Uitstekende service!

6. Willemijn

Je moet erg lang wachten op bediening. Na ons eerste kopje koffie is ons niet om nieuw drinken gevraagd en toen ze eindelijk onze lunch kwamen brengen, kregen we niet de kans om wat nieuws te bestellen. Daarentegen zijn de broodjes overheerlijk en maken een deel van de uitzonderlijk slechte service weer goed.

7. De sfeer van het restaurant kan stukken beter we hebben hier met zijn 4en in een klein hoekje achteraan gezeten. En moesten vervolgens ook nog eens lang wachten voor dat we werden geholpen.

Het personeel was ook totaal niet vriendelijk erg gehaast en onbeleefd het was een beetje raar gedrag.

Toen we uiteindelijk hadden besteld duurde het ook een dikke 45 min voordat we onze tosti's kregen helaas.

8. Peter

9. Onvriendelijke bediening. Mag nog behoorlijk wat aan gedaan worden. Stadscafe Blij, doet naam geen eet aan. Leidinggevende schreeuwt constant naar collega’s over terras.

Nieuwe bediening lijkt weinig sturing te krijgen.

Tosti smaakte lekker. Leuk zitten buiten midden op plein!

10. De sfeer is goed, personeel is vriendelijk, tijdje geleden geweest...
    ik heb alleen wel een vraagje, serveren jullie ook bami en nasischijfjes?

Verder leuk cafe hoor!
    Groetjes,
    Mimi

11. Leuke locatie en prima eten. Helaas is de bediening heel erg slecht. De wachttijden zijn heel lang. Op het terras is vaak geen personeel te bekennen, als je binnen komt staan ze allemaal bij de bar. Het personeel komt niet ´blij´ over. Jammer, want het is een super locatie...

12. Edwin 20 punten

Een mooie tent, maar de bediening is verschrikkelijk slecht. Jammer!

13. Stadscafé Blij is een leuke plek om een drankje te doen of om wat te eten, alleen wilde ik samen met een vriendin een wijntje nemen. Ze vroegen om mijn id-kaart terwijl ik al 26 ben. Mijn vriendin is ook 26, maar had haar id-kaart niet mee en kreeg dus ook geen wijn! Ik snap dat ze moeten controleren op leeftijd, maar iedereen kan zien dat we geen 17 meer zijn.

14. Mark 15 punten

Bediening is alles behalve Blij. Zo hard als de mannen achter de bar werken, zo traag en ongemotiveerd werken de dames van de bediening. Er zou een samenscholingsverbod voor bediening aan de bar moeten gelden: echt heel bijzonder! Ze wachten tot er een biertje uitgeserveerd wordt en lopen vervolgens met dat ene biertje op een dienblad weg, zodat de volgende hetzelfde kan doen met een glas wijn.
    Het duurt een eeuwigheid voordat één van de vele werknemers je bestelling opneemt of überhaupt checkt of je glas/bord leeg is en contact maken met een van de dames uit de bediening is echt een uitdaging.
    De entourage is top! Ziet er gezellig uit met al dat rood en de stoelen/banken zitten goed.

15. Voor een herkansing ben ik met mijn collega's hier nogmaals gaan eten. Dit keer gegaan voor à la carte. We hebben hier heerlijk gegeten en werden goed verzorgd. We kregen broodjes met lekkere tapenade, kruidenboter en truffelmayonaise. De carpaccio als voorgerecht, lekker voorgerecht en goed opgemaakt.

Als hoofdgerecht de zalm, deze smaakte ook lekker.
    Het enige wat mij opviel was dat bij sommige gerechten frietjes zaten en bij sommigen niet. Het wordt dan geserveerd met de bijgerechten aardappelgratin en salade, ook prima. Persoonlijk vind ik frietjes wel lekkerder i.p.v. de aardappelgratin.

De nagerechten waren ook royaal en heerlijk. Al met al waren we aan het einde van de avond goed gevuld en gingen we allemaal "blij" naar huis. Ik zal hier zeker vaker gaan eten.

16. De vrouwelijke bediening is stug, niet klant vriendelijk en behoorlijk langzaam in hun taken. Personeel van de bar is prima. Maar twee tot 3 keer een koude koffie is zeer slecht! Ik word hier zeker niet blij van! Vooral de leidinggevende bediening had ik per direct er uit geschopt!

17. Stuifzand

Het eten is heerlijk en dit compenseert de rest. Bediening is erg traag en doet met hun chagrijnige gezichten de naam van het restaurant geen eer aan. Maakt weinig tot geen contact met de gasten. Bediening staat midden in het restaurant te eten en te drinken. Vegen vervolgens hun mond af en zonder hierna hun handen te wassen brengen ze gerechten naar de gasten. Een van de koks lag languit op de stoelen aan de bar. Ook lopen ze midden in het restaurant op hun mobiel te kijken. Na het nagerecht wordt de tafel niet opgeruimd en wordt er ook geen drinken meer gevraagd. Gelukkig was het eten heerlijk! De bediening even het een en ander bijbrengen en dan is stadscafé Blij een toprestaurant.

18. j.winter

Erg prijzig en tochtig!! Twee botererhammen met kaas en ham, gebakken eitje en kroket voor 10,50. Je moet maar durven. Kop mosterdsoep 5,90. 1 losse kroket 2,50. 1 kop thee: 2,30.
    Bediening is traag. Veel jonge pubermeisjes. 2x2 grote klapdeuren op de hoeken die heel erg tochten. Krantenpapier op de muren. Hier is nog veel te doen. Ik word er nog niet blij van!

19. B 127 punten

Eten was erg lekker! Leuke sfeer. Bediening mag wat attenter.

20. Je moet hier altijd heel lang wachten tot er überhaupt iemand van de bediening bij je tafel is. En dan nog lang wachten op eten en drinken.

21. Met 4 vriendinnen gedineerd bij Stadscafé Blij. Het was goed bezet en de sfeer en aankleding is prettig. Er loopt veel bediening rond die elkaar af en toe in de weg lopen: verschillende serveersters die komen vragen of je nog een drankje wilt enz. Wel erg attent dat gevraagd werd of je een glas water bij je rode wijn wilt en later een kan water op tafel zetten.
    Het eten viel tegen, we hadden een proeverij met 3 voorgerechtjes, 4 hoofdgerechtjes en keus uit een likeurenproeverij of een dessert met 3 toetjes. De voorgerechtjes waren klein maar wel lekker. De hoofdgerechten: vis, een klein stukje varkenshaas en een klein stukje biefstuk waren lauw en laf van smaak. en de hoeveelheid was matig. De vis lag in een soort babypapje (het smaakte ook zo) en het vlees had een jus of saus die je niet thuis kon brengen en die ook smakeloos was. Alles was flauw en er stond geen zout en peper op tafel. Erbij een schaaltje salade en een schaaltje aardappelgratin. Het dessert bestond uit 3 gerechtjes waarvan er 1 een beetje slagroom uit een spuitbus was met een halve kletskop erin. Zo kan ik het ook!
    Uiteindelijk waren we per persoon ook nog bijna €40,- kwijt (met 2 drankjes en een koffie na). Al met al is de conclusie: je kunt er best leuk zitten, de bediening is redelijk maar voor een lekker etentje ga ik de volgende keer ergens anders naar toe.

22. Leuk voor een borrel met een hapje, maar voor het diner kan je beter op zoek naar een beter restaurant. De service is slecht, lang wachten voordat ze de bestelling opnemen en vervolgens worden de gerechten niet tegelijk uitgeserveerd. Vlees was lauw en had weinig smaak, patat was vet. Appeltaart was nog bevroren en werd pas geserveerd toen de koffie/thee al op was.

23. Prachtig pand, alleen de drankjes waren vrij duur. En om van het toilet gebruik te maken moest je ook nog betalen...

24. Gister even heen geweest voor een drankje op het terras. Lekkere bankjes maar een uitstraling van niks. Geen sfeer. Tip: zet een muziekje op.

25. Julia Child

Wij hebben hier gisteren gegeten en het was ronduit slecht, mij verheugend op sucade kreeg ik een N.A. sucade geserveerd in "plakjes" in een laag mosterdsaus. Tafelgenote had echt zin in haar ribeye, maar dat was het zeer zeker niet, we zijn er nog niet achter wat voor vlees het wel was maar smaakloos was het in ieder geval. Ook waren de borden en het vlees lauw, raar excuus om hele kleine portie sla en friet/aardappel te serveren. Normaal zeg ik het direct en schrijf geen recensie, maar dit was echt niet goed. Ook liep er erg veel personeel. De inrichting van de zaak is erg mooi, maar misschien een tip: het eten ziet er onder de gele lampen ook niet echt uit.

26. We waren met z'n 14-en en hadden een driegangenmenu. We hebben heerlijk en gezellig gegeten, bediening was goed en enthousiast! Na het eten hebben we gezellig geborreld aan de bar. Ik vind Blij echt een aanrader, aanwinst voor Zwolle en Blij is supersfeervol ingericht!

27. frits Kamp

Onlangs gegeten bij Blij. Wij hadden een menu voor 2 x 2 personen verrassing van de kok. Wij kregen het vlees op een lange schaal waar we met zijn vieren het vlees van af moesten halen en delen erg weinig (schaal koud, schande). Welgeteld 12 frietjes, 12 kriel aardappeltje en wat gemengde sla dat moet je delen met 4 man. Het toetje werd geserveerd, 3 verschillende koffie likeuren maar zónder koffie.

Al met al 155 euro. We waren niet blij. Na die tijd ergens anders nog wat genuttigd.

28. Robin Annema

Heel veel verschil in personeel. De ene kan het niet, de andere kan het wel. 20 minuten gewacht op cappuccino en munt thee. Leiding nam bestelling op. Maar toch andere bestelling geleverd na 20 minuten? Serveerster aangesproken, binnen 5 minuten was het er.

Voor de rest wel een mooie zaak.

29. Op 29 juli hebben wij met 3 personen op het terras van Blij in Zwolle gezeten. Wij moesten meer dan 10 minuten wachten totdat een serveerster ons kon helpen.

Wij bestelden 2 koffie en 1 thee. Nadat wij al 15 minuten op onze bestelling hadden gewacht hebben wij de serveerster aangesproken. Hierna duurde het nog 5 minuten voordat onze bestelling kwam. Helaas was de bestelling niet goed. Wij kregen 3 koffie. Deze fout werd redelijk snel hersteld.

Rondom ons heen ging er ook van alles mis: mensen bestelden koffie met gebak, maar het gebak kwam 10 minuten later dan de koffie. Andere gasten hadden koffie besteld en wat te eten. Ook deze mensen moesten meer dan 15 minuten wachten op de koffie wat later samen met het eten kwam, wat deze gasten juist niet wilden.

Het personeel dat de bestellingen kwam brengen was niet goed ingewerkt. Ze wisten de tafelnummering niet waardoor ze regelmatig verkeerde bestellingen op het terras brachten.

Blij is een hele mooie zaak in Zwolle en zeker een aanrader. Maar er zal nog heel veel moeten verbeteren met het personeel en de snelheid.

30. Lekker gegeten bij "blij stadscafe". Mooie locatie en mooi ingericht. We namen met 4 personen de proeverij. Minpuntje is dat je met 4 personen maar 3 stukjes vlees/vis krijgt en dat het nagerecht weinig verrassend is. De trap naar beneden is na een paar drankjes een uitdaging, te stijl en de trapleuning begint té laag. Er mag dus nog wel wat verbeterd worden, maar zeker een aanwinst voor Zwolle om even lekker een hapje te eten.