Silk laten bezorgen?

1564205390 67
1575191188 61
1619134380 59
1630120178 53

1. Vorige week een hele bijzondere ervaring gehad bij Silk. Blijkbaar hanteren ze daar een beleid dat je niet van tafel mag wisselen... Dus zit je in de blakende zon of je wilt juist wat beschutter zitten dan mag dit niet (ook al zijn er meerdere tafels beschikbaar). Als een gast aangeeft dat hij/zij graag van tafel wil wisselen dan honoreer je dit verzoek omdat dit zo hoort en je service verleent en dat doe je niet door je gasten dit te ontzeggen omdat dit jullie beleid is. Ongehoord binnen de horeca branche, dan snap je het daadwerkelijk echt niet.

Als je vervolgens dit belachelijke beleid bespreekt met een andere gast omdat hij ook van tafel wil wisselen omdat hij in de blakende zon zit, dan word je verzocht door een chagrijnig ding in de bediening om het netjes te houden of anders te vertrekken. Je voert gewoon een normaal gesprek met een medegast op een normale toon en bespreekt hoe bizar dit wel niet is. Uiteraard zijn we vertrokken, te zot voor woorden!

Toelichting van de manager was, anders wil iedereen van tafel wisselen. Juist, dat wil iedereen dan. Hoe bedenk je het.

Stop met restaurant managertje te spelen en zoek een baan in een andere branche. Je snapt het gewoon niet.

2. Goed eten, beetje teveel.

3. We gingen voor de allereerste keer sinds de restaurants open zijn weer uit eten. Ik zou iedereen deze ervaring hier vooral afraden. De ober die ons hielp de tablet in te stellen liep zo te snotteren en raakte daarna de tablet aan. Niet echt een lekkere start.

Het was een voorbode voor de rest van de 45 minuten dat we binnen zijn geweest. We kregen een ronde, waarbij m'n vriend wat gerechten met vlees bestelde en we samen met vis bestelden. Ik eet namelijk geen vlees, maar wel vis.

Toen zes van de acht gerechten op tafel gezet werden (eerder gesmeten en daarna weer doorgelopen), werd er niet bij verteld welke gerechten het waren. Toen we vroegen of aangegeven kon worden of aangegeven kon worden of er vlees of vis in zat, moest de manager erbij komen. Die gaf ons aan 'dat dat toch niet zo'n moeilijke vraag was'. Dat dachten wij ook niet.

Drie minuten later, toen de tweede ronde al op tafel kwam terwijl de eerste nog niet voltooid was, werd dit wederom niet aangegeven. Wij gingen ervan uit dat dit dus vis was. Bij het derde gerecht vroegen we het toch maar na, om vervolgens te horen dat er wel degelijk kip in zat.

Toen we dit bij de manager aankaartten, gaf deze aan dat zijn personeel dit wel degelijk aangegeven had (wat hij niet kon weten, want hij was er niet bij) en dat we zelf wel hadden kunnen zien dat het kip was (terwijl het allemaal op één bord lag). Hij bood ons aan voor één persoon te betalen + drankjes, maar hij vroeg ons vrij agressief 'dan wel meteen te vertrekken'. Direct kwam er een medewerker langs om onze tafel leeg te ruimen, zonder dat wij besloten hadden wat we wilden.

Toen we uiteindelijk uit principe opstapten, was er geen ruimte voor excuses. De manager was een duidelijk geval van het spreekwoord 'al draagt een aap een gouden ring.' Als ik zo de recensies lees, zijn we niet de enige die met deze chagrijnige man te maken hebben gehad. 33 euro voor 1,5 ronde en een waardeloze ervaring later stonden we weer op straat. Bespaar je het geld en ga hier gewoon niet heen.

4. Via thuisbezorgd voor het eerst bij Silk besteld. Zijn dan ook net 2 dagen online ( hoorde ik achteraf) ik heb gebeld aangezien ik de prijs voor de porties (noodles en gewokte) groenten extreem hoog vond voor wat er bezorgd werd.
    Daarover heb ik gebeld, vriendelijke meneer aan de telefoon gehad die aangaf dat ze inderdaad net via thuisbezorgd bestellingen aannemen. Even wennen aan de porties. Nog geen half uur later waren er nieuwe noodles en groenten, een excuus en lekkere spekkoek! Ik noem dat SERVICE. Het eten was overigens ook zeker goed op temperatuur en de bezorger erg vriendelijk!

5. Het was weer zoals altijd super! Echt om naar terug te gaan. Het is geen restaurant om met kleine kinderen naar toe te gaan. Waarom dan een slecht recensie schrijven? En bediening traag? Kom op zeg, ze lopen zich de benen uit het lijf! Alles word vers bereid en iedereen moet gevoed worden toch? Zou zeggen, draai eens een dag/avond mee dan weten jullie wat horeca is. Thuis is zeker alles een 10 waard? Het is echt de moeite waard om naar Silk Zwolle te gaan! Echt pluimpjes voor iedereen daar! Van mij krijgen jullie allemaal een 10+ liefs Annet.

6. Wij waren positief verrast door dit mooie restaurant. Sushi is erg lekker en net weer anders dan de restaurants die we al kenden. Keuze is groot, helaas bij de desserts max 1 p.p. Bediening was vriendelijk en correct. Wij vinden dit een echte aanrader als je van sushi en andere Aziatische gerechtjes houdt. Leuke aanbieding t/m 31 december 2019: als je tussen 16u en 17u binnenkomt kost het maar 21.50 p.p.

7. Hele hele slechte service.
    Eten was prima. Hadden een kindje mee van 3 jaar en aan het begin van de avond vroegen ze hoe oud ze was, 3,5 is ze. Serveerster heeft dit opgeschreven. Aan het einde van de rekening keken we terug op de bon toen we buiten stonden omdat het bedrag erg hoog was. Hadden ze haar voor een prijs aangeslagen van 4 tot 10 jaar, toen we terug gingen om dit te melden. Reageerde de manager uiterst onbeschoft dat we dan maar beter op de bon hadden moeten kijken, na dat wij vervolgens bleven staan met stomheid geslagen. Herhaalde hij dit vervolgens nog maals op een arrogante toon.. nog nooit in mijn leven zoiets meegemaakt.. hij zei letterlijk dat we geen geld terug konden krijgen. Na dat wij bleven staan en zeiden dat we dit een hele vreemde manier van handelen vonden. Begon meneer met een gigantische chagrijnig kop het toetsenbord in te drukken om dan maar het geld terug. Te geven. Uiteindelijk hebben we dit terug gekregen, maar met gigantisch veel tegenzin van de manager... WIJ KOMEN HIER NOOIT MEER!!!!!

8. We keken er zo naar uit, hét nieuwste sushi restaurant in ‘de buurt (40 min rijden)’. We hadden online gereserveerd maar bij aankomst leek er al onduidelijkheid en mochten we plaatsnemen aan een onopgeruimde tafel. Snel opgelost met een doekje en bestellen maar! Duidelijke uitleg van een van de personeelsleden en hartelijke ontvangst. De keuzes qua Aziatische keuken/frituur/wok/verbastering is groot, qua sushi was de keuze teleurstellend. Wasabi niet pittig en gember droog. Vraag over sake niet opgevolgd en een bijzonder klein aanbod aan desserts. Uiteindelijk daar ook nog eens +€2,50 aan mogen toevoegen per persoon. De eerste sushi vooraf gemaakt (koude en kleffe rijst). Later werd het ietwat beter maar zo slordig opgediend en onpersoonlijk. Wij gaan hier niet meer heen!

9. Henk Centen

De koks die in de keuken staan hebben passie voor hun vak. Dat zie je, en dat proef je!

10. Traagste bediening ooit. Zijn gewoon maar weggegaan na 3 uur op een leeg terras nog niks te hebben gehad.

11. Heerlijk gegeten! Sushi van hoge kwaliteit. Ook de andere gerechten waren heerlijk. Enige minpuntje is dat het er redelijk warm is. Verder een fijne avond gehad en we komen zeker terug!

12. Henk De Wolde

Het eten was uitstekend. En het was iedere keer een verassing wat de keuken serveerde! Prachtige tekeningen op het bord! Daarintegen waren de warme gerechten ook echt heet! Zoals het hoort. We kwamen op een zaterdag en alles was dik in orde. Een keer wat anders!

13. Slechte sushi!
    De sushi met krab was gewoon de vacuüm verpakte van 0,80€ van de appie. Echt niet lekker. De calafornia zat er bijna geen kuit op (oranje eitjes) Die proefde je dus helemaal niet. Gewoon totaal niet lekker dus. Een gezellig restaurant maar wel de slechtste sushi van Zwolle naar onze mening.

14. Silk is een stukje uit de richting voor mij maar elke keer weer de moeite waard om heen te gaan. De sushi is hier super lekker, enorm veel aandacht aan besteed aan de verschillende smaakcombinaties en opmaak hier van. De warme gerechten zijn ook erg lekker met vooral veel vlees gerechten!

Gastvrijheid en service staan hier ook hoog in het vaandel, personeel is vriendelijk en netjes. In het bijzonder iemand die daar de bediening doet en elke avond zijn enthousiasme en vrolijkheid overbrengt naar de gasten. Hij zorgt ervoor dat je het restaurant top verlaat!

Eén vorige recensie
  15. Chrm

16. Mijn man en ik dachten lekker uit eten te gaan. Nou, dat was een flinke tegenvaller. Het eten was middelmatig, en klopte regelmatig niet. Maar daar werd van gezegd dat wij zelf steeds fouten maakten. Bediening was ronduit onbeschoft en de sfeer viel tegen. Veel geschreeuw en de 'manager' was duidelijk op een powertrip. Wij komen hier nooit meer terug.

17. Wij kunnen ons geheel niet vinden in de negatieve recensies over dit restaurant.
    Gereserveerd via Social Deal, we kwamen iets te vroeg, dat was geen probleem.
    Prettige ontvangst, zeer vriendelijke, vlotte, attente bediening en duidelijke uitleg van de tablet.
    Alle gerechten goed op temperatuur en de erg lekker!
    De tafels werden steeds vlot afgeruimd.
    Fijne avond gehad en heerlijk gegeten! Een aanrader!

18. Jan Engels

Ik heb gisteravond 21-10 hier mijn verjaardag gehouden, werden door de assistent manager naar onze plaats gebracht goede uitleg gekregen. Vriendelijk personeel. Dit vinden wij 1 van de betere Aziatische restaurants waar wij geweest zijn. Een aanrader. Deze mensen doen hun best, en hebben meer dan 1 klant.
    Hieronder lees ik dat het niet zo leuk geweest was, maar let zelf ook op wat men wel en niet kan eten en drinken, en geef anderen de schuld niet. Zelf ken ik mensen die vegetarisch zijn maar bij een bbq staan ze wel als eerste die vlees hierop leggen, daarna hoort men dat er een braakmiddel moest zijn.

19. 17-10 Met collega's voor het eerst naar Silk geweest. We waren wel een beetje lastig, wilden ergens anders zitten ivm slechthorendheid van onze collega, en er waren twee mensen met allergieen. Ik kan me best voorstellen dat je dat als bediening een beetje lastig vindt. Een beetje. Maar dat laat je als professional niet merken, toch?
    De assistent manager die ons hielp die avond, was echter ronduit bot. Er kon geen glimlach af bij aankomst, en hij zei: er was een tijd van luisteren -toen hij de bestelling kwam opnemen- terwijl we niet lang zaten te praten. Hij lachte er achteraf wat bij, maar de toon was gezet.

Vervolgens bestelden wij wijn. Maar hij kon geen opener vinden, dus die konden we niet krijgen. De andere drankjes duurden erg lang.
    We kregen een allergenenkaart, daarop kun je zien, wat je wel en niet mag eten met allergien. Maar van al het eten wat later neergezet was, wisten wij niet, voor wie dat bedoeld was. Als we het aan andere bediening vroegen: zei men: ja, het zou kunnen, dat het dit of dat is… Terwijl het toch vrij belangrijk is, om zeker te weten dat het dan glutenvrij is bijvoorbeeld - als we duidelijk hebben gezegd, dat mensen er ziek van worden?

Ok, een heel verhaal, maar het ergste komt nog: Omdat de allergenenkaart aangaf, dat de dames het ijs gewoon konden eten, bestelden ze dat. Maar 1 dame kreeg na een hap door, dat er toch lactose inzat. De dame heeft toen overgegeven, om niet ziek te worden.
    Reactie van de assistent manager: In ijs zit 99% vd tijd lactose, dat is ook gedeeltelijk uw eigen schuld dus. Toen we uitlegden dat veel restaurants ook sorbetijs verkochten, en dat het fijn zou zijn, als er in ieder geval meegeleefd werd met de twee dames die hier last van gingen hebben, zei hij heel kalm: dan had u het gelijk met de eerste hap moeten uitspugen!
    Hoe we hem ook probeerden te overtuigen vh feit dat hier wat klantvriendelijkheid vereist was, en excuses bijvoorbeeld, de allergenenkaart klopte niet: hij bleef bij zijn verhaal: hij had met de eigenaar overlegd, en die was het er ook mee eens: het was ook onze verantwoordelijkheid: in ijs zat immers 99% van de tijd geen lactose.
    Ik heb het nog niet eens gehad over de jongen die op onze vraag: weet je zeker dat hier geen zuivel inzit: "ja hoor, die zit er wel in" zei, en toen doodleuk wegliep… En de vier drankjes die teveel op onze rekening stonden. (Uiteraard kregen we geen korting.)

oh, ja: toen ik naar de gegevens van een leidinggevende vroeg, glimlachte hij: die waren het toch helemaal met hem eens. Ik moet eerlijk zeggen: later had ik spijt, want we zijn best boos op hem geweest. Maar hij had ook zo'n bord voor zijn kop… dat wij daar allemaal niets van begrepen. Hij bleef er maar bij dat we zelf beter hadden moeten opletten.

2 Lichtpuntjes: wij vonden de sushi lekker, en er was een meisje die avond, dat glimlachte, en zelfs aan de assistent manager probeerde uit te leggen, dat wij toch wel een punt hadden. Haar wil ik graag bedanken.

20. Tanja groothuis

Gisteren gegeten bij het nieuwe restaurant Silk, bij binnenkomst werden ik en mijn vriendin vriendelijk ontvangen en werd ons de tafel gewezen eenmaal aan de tafel werden we snel verder geholpen en kregen wij onze drankjes en de tablet zodat wij het eten konden bestellen. Het liep goed door bij Silk en dat was ook te merken, de sfeer van het personeel werd een stuk minder enthousiast omdat er naar het personeel werd geschreeuwd door een persoon uit de keuken over het eten, dit is zeer teleurstellend omdat het over komt als of het de onderdanen zijn van de baas, de sfeer voelde daarom dus ook totaal niet prettig meer en het personeel leken wel slaven in de zin van alles gebeurt eerst zoals de meneer uit de keuken het wil.

Zeer jammer en oprecht heel slecht hoe er met het personeel omgegaan word,

Mvg, Tanja

21. Bennie Moors

22. Het restaurant zat betreffende avond bijna leeg, wat erg sfeerloos was. Het eten was matig, vergeleken bij andere restaurants met een vergelijkbaar aanbod. De sushi zag er prachtig opgemaakt uit, maar had weinig smaak. De bediening was nogal koeltjes, op het botte af. We hebben meerdere malen om bestek moeten vragen, voordat het werd gebracht.
    Op het toilet ontbraken handdoekjes.
    Tegenvaller!

23. Restaurant ziet er echt mooi uit, beleefd personeel. Maar wij vonden (4 personen) de sushi wat smaakloos (wel vers gelukkig) en ook erg mooi opgemaakt. De salades en vlees overgoten met sauzen wat te overheersend was voor de gerechten.