Pannenkoekschip in Zwolle

al 30 jaar de lekkerste pannenkoeken van Zwolle en omgeving

Corona informatie

Op maar 2 minuten loopafstand is een overdekt parkeergarage, 24 uur per dag geopend

Vanaf het station met de bus
    Neem lijn 4 richting AA landen en stap uit bij 'kerkbrugje'
    Loop met de bocht mee naar links en u ziet de stadsmuur al staan daar licht het schip achter

Pannenkoekschip laten bezorgen?

Ahoy welkom aan boord!
Al meer dan 30 jaar is de Thorbeckegracht de thuishaven van ‘t Pannenkoekschip. Daarvoor deed het in 1928 gebouwde schip dienst als vrachtschip en heeft het onder meerdere eigenaren vele “zeeën” bevaren.

Nu wordt de kapiteinshut bemand door Kapitein Roodbaard en zijn vrouw Ruige Rita. Zij hebben het schip van binnen omgetoverd tot een pannenkoekenrestaurant, geheel in piratensfeer....

U heeft keuze uit wel meer dan 100 verschillende pannenkoeken, waaronder vele specialiteiten.

Gezellig uiteten met het hele gezin op de meest originele locatie van Zwolle

• All-inclusive

1494119947 63
1520753546 65
1574020743 72

1. Fam. van Amelsfort

Goed gegeten en gedronken. De service is top. Kortom, een prima adres voor een lekker etentje. Als we in de buurt zijn, gaan we zeker nog eens terug.

2. De " gewone" pannenkoeken waren lekker. De veganistische pannekoek was ronduit smakeloos( flauw en niet goed doorbakken)terwijl er ook nog toeslag werd berekend voor het beslag.
    Bediening gaf aan dat dit vaker aangegeven wordt. Desondanks blijven ze het blijkbaar serveren.

3. Petra van t Ende

Wat een teleurstelling! De pannenkoeken waren niet warm, de kaas was nauwelijks gesmolten en ze waren erg dun. Ze waren in no time klaar. We hadden de indruk dat ze niet vers gebakken waren, maar zo uit de magnetron kwamen. En ze waren behoorlijk aan de prijs vergeleken met andere pannenkoekenrestaurants waar we regelmatig een bezoek brengen. Toen de serveerster weer bij ons kwam en we dit meldden, zei ze dat ze het zou doorgeven, maar er werd niets mee gedaan. We konden gewoon de volle mep betalen. Dit viel ons zodanig tegen, dat we hier nooit meer terug zullen komen.

4. Harry Nieuwenhuis

Was gewoon prima, niet meer of minder. In tijden van Corona kon het eigenlijk niet. Te veel mensen en geen 1,5 meter afstand.

5. Eten en drinken was heel lekker.
    Sfeervol en gezellig ambiente.
    Service personeel is heel vriendelijk.
    Kwaliteit is goed, maar de pannenkoeken zijn iets hoogprijzig. Voor kleine groepen/ families en gezinnen maar ook voor meerdere personen is het heel leuk om te doen.

6. Knus schip en lekkere pannekoeken. Bediening is ok.

7. Ronald Mulder

Lekker gegeten met me zoon. Bediening was super aardig.

8. Nooit meer! Pannekoeken waren oké.. Geen mogelijkheid om stroop bij de pannekoeken te bestellen.. Luikse wafel met kersen.. Het waren 2 mini wafeltjes.. En bij de milkshake geen rietje! Deze bestelling leverde veel irritaties.. Geldverspilling

9. Super gezellig en lekker. We zaten op het dek van het schip en konden uitkijken op de gracht. De kinderen vonden het prachtig al die bootjes die voorbij kwamen en het personeel was super aardig ook naar de kinderen, de oudste mocht even in de keuken kijken.

10. We hadden gereserveerd, maar waren door omstandigheden wat later. Omdat we binnen wilden eten gaf dat niet, want iedereen zat buiten. Bediening was vriendelijk. Pannenkoeken waren goed te eten. Het was geen probleem om ingrediënten te veranderen. Kortom een pkaats om terug te komen.

11. Bas Gankema

Was super! Zowel de bediening als het eten. We kregen de pannenkoeken ook eerder dan we hadden verwacht. Top locatie en leuk schip! Aanrader :D

12. Onze reservering (online, de dag ervoor) was niet doorgekomen, terwijl ik wel n bevestiging had gehad, dus er was alleen nog een plekje in de knallende zon scheefzittend op het dek. De bediening was wel vriendelijk. De pannenkoek die mij aanbevolen werd beloofde veel ingredienten die ik niet allemaal terugvond. De kinderpannenkoek was leuk met kleine extraatjes. In verhouding daarbij vond ik mijn pannenkoek erg duur. Kortom: het viel me wat tegen helaas. Ik zou er niet snel weer heen gaan.

13. Wiesje Verdonk

Met 2 kleindochters van 6 en 7 bijna een uur moeten wachten. De oudste zei: hoe moeilijk kan het zijn om een pannenkoek te bakken? Er waren 3 koks, miscommunicatie, kun je wel zeggen.

14. Vriendelijke bediening, ondanks de drukte snelle service en wederom heerlijk gegeten.

15. We hebben heerlijk gegeten met de kids en is voor herhaling vatbaar! De vorige keer dat we er waren was het ons ook goed bevallen. En de bediening was ook top!

16. Het eten was heerlijk! Wij zijn gek op pannenkoeken en reizen er heel wat af, de locatie hier in Zwolle is erg uniek! Leuk om te zien hoe dit allemaal in ze werk gaat op een schip! Wij komen zeker nog eens terug vanuit Den Haag!

17. Rudolf Valster

In de zon aan de wal gezeten, gezellige sfeer, fijne bediening en lekkere pannenkoeken!

18. De pannenkoeken waren lekker, alleen beetje jammer dat die van mijn moeder niet helemaal warm was. De service was prima, heel behulpzaam en vriendelijk.

19. Liesbeth Zijderveld

We wilden graag buiten zitten en dat had het personeel onthouden, na ons drankje, konden we buiten de pannenkoeken nuttigen.
    Pannenkoeken waren lekker, was nog lekkerder geweest als het vlees met de pannenkoek mee was gebakken.

Eén vorige recensie
  20. jarno brink

super gezellig op de boot voor de kids is dat super👍🏼pannenkoeken zijn erg lekker zelfs voor de ouders een aanrader👌🏼 dus voor een leuke sfeer en lekker eten moet u bij willem en nicol het pannenkoekenschip zijn👌🏼👌🏼👌🏼 uiteraard in Zwolle 💙

21. De pannenkoeken zijn super lekker je kunt op het teras zitten of op het dek en ook binnen het service is goed en snel het is echt een aanrader.

22. 5 jaar samen met mijn vriendin, een heerlijk avondje weg. Nog nooit pannenkoeken buiten de deur gegeten, maar wat ging er een wereld voor ons open, die specialiteiten wat een aanrader is dat! Bediening ging vlot en was zeer vriendelijk! Wij komen snel terug!!

2 vorige recensies
  23. Willem Sipkema

24. Zeer slechte ervaring gehad. De serveersters waren tegen hun goesting aan het werken, ze zijn totaal niet klantvriendelijk. De pannenkoeken waren zeer simpel bereid en waren niet lekker!!!

25. Mark Oldenburger

Leuke ervaring ik ben niet echt een liefhebber van pannenkoeken maar de schavuit was voor mij een openbaring, mijn vrouw en zoon hebben ook genoten, de sfeer en bediening was prima.

26. De proeverij was een aanfluiting, de chef had totaal geen inspiratie. Een pannenkoekje met 3 rozijnen die erg hard waren, een pannenkoekje een paar ui snippers. Dit was geen 10 euro waard. Er zat zelfs kleine pannenkoek bij waarvan wij al een grote pannenkoek hadden besteld.
    Tip voor de proeverij, doe er wat speciale pannenkoekje bij.
    De bezorging was een half uur te laat.

27. Geinig idee om een boot te gebruiken als pannenkoekenrestaurant. Zelfs wij als ouder echtpaar vonden het geheel leuk. Het eten was ook lekker én snel klaar. Ook werd er heel goed gelet op de regels van het RIVM.

28. Jeroen Tuin

Lekker gezeten op het dek aan de waterkant. Lekkere pannenkoeken met een flesje duvel in de zon. Perfect met kinderen.

29. “Volwassen” Pannenkoeken waren goed belegd. Piet piraat pannenkoeken voor kinderen waren sober. Het kindermenu was aan de prijzige kant. De sfeer was goed en de bediening ook. Kinderen hebben plezier gehad.

30. Reinder

Heerlijke pannenkoeken! We waren met zijn vijfjes. Twee hartige en drie zoete pannenkoeken gehad, allemaal lekker en perfect gebakken.
    Ook voorbeeldig personeel. De serveerster reageerde spontaan op ons gesprek over de citroen in de tonic en bracht ook voor de cola van de kinderen nog een stukje.
    Niet heel goedkoop maar zeker het geld waard.

31. John Vreeker

Prima pannenkoeken, vriendelijke bediening.

32. Jessica

Leuk voor de kinderen, ze hebben genoten. Echter waren de pannenkoeken niet echt lekker. Het fruit was erop gelegd en niet meegebakken. Droge pannenkoek.

33. Nessijn

Leuk eten op het pannekoekenschip. Enthousiaste bediening, vriendelijk voor de kinderen. Onze zoon was jarig en hij kreeg uitgebreid aandacht, heel leuk. Niet heel groot, maar met getroffen corona maatregelen kun je toch alle bankjes op de boot bezetten. Pannenkoek(en) waren gewoon lekker. Kinderpannenkoekmenu misschien wat aan de grote kant i.c.m de hoeveelheid snoepjes en het toetje.

34. Erg leuk gegeten bij het Pannenkoekschip. Toen mijn dochter haar verrassingspannenkoek niet zo lekker vond, kwam er gratis een andere pannenkoek, echt top!
    Lieve bediening en knusse boot.

35. Lekkere pannekoeken, vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar.

36. Wij vonden de pannenkoeken niet lekker. Ze smaakten nergens na. Te licht niet gaar een haast karweitje. Naar onze mening.
    Als dit jullie pannenkoeken zijn hebben jullie nog nooit een echte goeie pannenkoek gehad. Sorry ik kan er geen positief verhaal van maken.

37. De pannekoek smaakte goed. Jammer dat de vanilleijs op was.

38. Vriendelijke meiden in de bediening en de pannenkoeken lieten niet lang op zich wachten. Pannenkoeken waren wel wat schraal belegd en mogen wat groter en dikker.

39. Een kleinschalige pannenkoekenschip zonder speelhoekje, maar de service was goed idem de lekkere pannenkoeken. Blije jonge kinderen. Mochten we in de buurt zijn, dan komen we zeker weer. Alleen het damestoilet is voor kinderen bijna niet toegankelijk (veel te hoog/ doortrekmogelijkheid voor hen niet bereikbaar), maar dat is het enige wat we als min punt kunnen bedenken, voor de rest 100% tevreden.

40. Pannenkoeken zijn heerlijk.

41. Erg leuke sfeer, eten is goed!

42. G.Den Oude

Goed :dus een :7.
    De zitplaats aan het gangpad was steenkoud zaterdagavond 28-12 2019 ,18.00 uur.
    Kachel erbij?

43. Prima plekje om met kinderen gezellig en lekker te eten. Duurde wat lang voordat ze klaar waren.

44. De boot was knus en gezellig en de bediening was top. Voor de kinderen was het erg leuk! Toch waren de pannenkoeken een beetje lauw en die van mijn neefje zelfs koud na een tijdje (hij at wat langzamer). De prijs was echt te duur voor wat je kreeg. Verder wel gezellig gehad!

45. Gisteravond prima gegeten bij het Pannenkoekschip. Volop keuze aan pannenkoeken, voor elk wat wils. Goede prijs/kwaliteit verhouding. No nonsens. Een bezoek meer dan waard.

46. Leuk knus pannenkoekschip. Goede en vlotte bediening.

47. J. Hollak

Heerlijk gegeten.
    Service prima.

48. Anouk en Kevin

We hebben heerlijk gegeten en het personeel is heel erg vriendelijk en gastvrij.

49. Ik ging hier samen heen met mijn vriend op een zaterdagavond. Daarom was het grotendeels ook druk. Maar wel gezellig druk. Ik was over het algemeen tevreden. Het enige wat jammer was, dat ik specifiek had gevraagd om geen champignons bij mijn pannenkoek te doen en deze zaten er toch bij. Echter, dat kan gebeuren en ze stelde meteen voor om een nieuwe te halen.
    Service was verder prima, wel wat aan de prijzige kant. Maar ik kreeg grotendeels wel waar voor mijn geld.
    Ook was de inrichting erg leuk gedaan.

50. Gezellige boot, oud maar sfeervol. Bediening is goed maar mag iets vlotter… lekkere pannekoeken en goeie desserts! Ik vind het wel een aanrader 👍

51. Bestelling duurde erg lang… 45 min.

52. 13,95 voor een bekertje limonade siroop en 1 magere pannenkoek plus een bolletje ijs. De nutella op de pannenkoek was nog minder dan op mijn boterham en bij de kaaspannenkoek moest er worden gezocht naar de kaas.
    Nooit meer naar de pannenkoekenboot!

53. Lia Hinkamp

Prima restaurant! Heerlijke pannenkoeken, goede keuzemogelijkheid, snelle service.

54. Rick Spoelstra

Goede service zeer vriendelijk ookal was het warm bij de keuken een lach op het gezicht.
    De pannekoeken waren heel lekker.
    Sfeer was ook goed zoals jeeen pannekoekenschip verwacht.

55. Erg vriendelijk personeel, snelle bediening, gezellige sfeer. En we hebben allemaal een overheerlijke pannenkoek op. Echt een aanrader!

56. Clara Mak

Het pannenkoekenschip overtrof mijn verwachtingen. Er was voldoende keuze bij de menukaart en de bediening was goed en vriendelijk. De pannenkoek Zemelaar was werkelijk een culinaire prestatie. Mijns inziens voldeed het aan de eisen van een gerecht van een kwaliteitsrestaurants, iets dat je niet verwacht bij een pannenkoekenrestaurant. De smaken waren goed in balans. Ook waren de pannenkoeken niet te zwaar en te vet.

57. Robbert Brinkman

Lekker gegeten met een grotere groep (10 personen). Er wordt goed rekening gehouden met persoonlijke wensen / beperkingen. Vriendelijke bediening en goed eten. Hier ga ik een volgende keer graag weer naartoe. Met grotere groep is reserveren wel handig

58. Met drie kleinzoons heerlijk en gezellig gegeten en prima bediend!

59. Kappers

Te weinig personeel. Lopende band werk. Geen herhaling voor ons.

60. Erg dunne, te lang gebakken, knisperige pannekoek. Waardoor de pannekoek niet echt lekker smaakte. Wellicht een andere kok omdat ik ze wel eens lekkerder heb gegeten daar. Jammer.

61. Lekker gegeten, aardige en goede serveersters en prachtige plek.

62. ina oosting

We waren met z'n drieën om mijn verjaardag te vieren. Er was genoeg keus. Twee namen een hartige en een nam een zoete pannenkoek mmmm allemaal lekker! Twee mensen hadden toch nog trek en namen allebei nog een naturel, een kleine en een grote(niet veel verschil). Tot slot nog twee piratenijsjes(de andere leken ons op dat moment te veel) en een koffie. Genoten en zeker tot nog een bezoek!

63. Dominique

Goede service en lekker eten/drinken.

Er werd nog even aandacht besteed aan haar verjaardag. Super leuk!

64. Grote plus is dat ze glutenvrij pannenkoeken hebben!

65. Heerlijk gegeten en lieve meiden in de bediening!

66. Iris Kuiper

Heerlijk gegeten en een bediening was aardig en behulpzaam.

67. Heerlijk eten. Verrassende combinaties. Zorg voor de kleintjes super! Alleen: het duurde bijna een uur voordat we eten hadden. Dat is lang voor dat kleine spul! Oma Henja.

68. Martin Bakker

Goede service en best lekker gegeten met de kids maar het schip zelf is zo langzamerhand zeer gedateerd. Dat merk je vooral bij binnenkomst (veel te stijle oude trap), bij het toiletteren (kan echt niet meer, nodig aan renovatie toe) en bij het afrekenen waar je ondanks het briefje keihard je kop stoot.

69. Westrik

Mijn Kids vonden het geweldig als we in Zwolle zijn komen wij zeker weer eens langs.
    2 Min puntjes.
    Met de buggy kun je het slecht bereiken.
    En een kindje verschonen bij jullie is ook geen doen (was blij dat ik mijn dochter staand kan verschonen)

70. Goed eten. Ziet er gezellig uit. Wel wat klein, maar dat maakt het knus.

71. Erg op elkaar en prijzig lang wachten.

72. Heerlijke pannenkoeken en erg leuke locatie, maar wel erg duur.....

73. Harrie Winckels

Lekker gegeten in een gezellige atmosfeer. Kleinkinderen hebben genoten!

74. Heerlijke pannenkoeken werden geserveerd door 2 vriendelijke meiden. Gezellige sfeer en een prima prijs/kwaliteit. Zeer aan te bevelen!

75. De pannenkoeken waren lekke, r behalve het voorgerechtje van een proeverij van pannenkoekjes, deze waren lauw, dat was jammer, de smaak was prima.
    De sfeer was leuk en vriendelijk personeel. Een aanrader!

76. Niet schoon, plakkerige poedersuiker, erg simpele pannenkoeken voor echt teveel geld.

77. Jaap A.C. Groenewold

Prima. Aansluitend op theater musical “de kleine zeemeermin”. Vlotte service. Op een gezellige lokatie.

78. Best lekkere pannenkoek gegeten maar we zijn beter gewend en daardoor ook een beetje VERwend.....
    Eigenlijk viel de sfeer ons een beetje tegen, niet (meer) zo gezellig als we in gedachten hadden van jaren geleden. Andere kleur geverfd?
    En erg lawaaierig!

79. Wel leuk en wel lekker maar niet bijzonder.
    Volgens mij willen ze zoveel mogelijk rondes op een avond draaien dus alles gaat best gehaast. Had iets meer ervan verwacht.

80. B. Wierenga-Engels

Altijd heerlijke pannenkoeken en een leuke sfeer!

81. Heerlijk gegeten, heel vriendelijke bediening. Sfeer TOP.

82. Eva Schunselaar

Super sfeer en heerlijke pannenkoeken!!

83. Lekkere pannenkoeken op een leuke locatie. Ook onze 2 kinderen hebben genoten!

84. Prima gegeten met veel vrijheid om je eigen pannenkoek samen te stellen. Vriendelijke bediening.

85. Bere gezellig. Iedereen deed zijn best om er een echt Halloween van te maken. Ga zo door. Weer eens wat anders dan de pannenkoek thuisbezorgd te krijgen.

86. Zwaannet Bosch

We hebben heerlijk met zijn vieren gegeten. Je kunt er glutenvrije en lactosevrije pannenkoeken eten. Goed voor elkaar! Nergens last van gehad. PRIMA!
    Zeker voor herhaling vatbaar!

87. Mollemans

Super lang moeten wachten tot we eindelijk mochten bestellen.
    2 Van de 4 pannekoeken waren gewoon koud! Mensen om ons heen zaten ook allemaal te klagen dat alles lang duurde… liep zelfs een stelletje weg waar nog niemand bij was geweest na 20min… zeker niet voor herhaling vatbaar.

88. Na reserveren hebben we er ruim een half uur gezeten, gewacht, maar we zijn niet geholpen. We hebben geeneens een tafel toegewezen gekregen. Na ruim 30 minuten zijn we maar weer vertrokken.

89. Leuk om pannenkoeken te eten op een boot, zeker voor kleine kinderen. Pannenkoek was prima. Vond het niet bijzonder. Helaas erg ziek geworden daarna, ook al had ik een glutenvrije pannenkoek.

90. Ontvangst was goed. Ze komen vlot bij je voor drankje en overhandiging menukaart. Na bestelling maaltijd komt deze vlot en netjes aan tafel gebracht. Eten was goed.
    Kleine kinderen mochten uit een schatkist een speeltje zoeken. Al met al een gezellige tijd gehad en lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar

91. Pannekoek was niet over geheel even dik met name de randen erg dun verder smaak was goed.

92. Jeroen van Dijk-Jun

De salade van 7 euro was bruin, en omdat mijn vrouw er wat van gegeten had, was de service een gratis drankje. Hier komen we niet meer.

93. Fam van der veen

Hele lekkere pannenkoeken!
    Snelle service!

94. K.W. Dollen

Leuk schip heel gezellig. Pannenkoeken smaakten prima! Jammer genoeg geen verse melk toch wel een aanrader bij een pannenkoek! Vriendelijke bediening.
    Wij komen zeker terug!

95. Heerlijk gegeten met mijn zusje bij het Pannenkoekenschip. Klantgerichte bediening en lekker eten. We zaten eerst buiten maar door de wespen zijn we naar binnen gegaan. Binnen is sfeervol ingericht.

96. We hebben lekker gegeten, de pannenkoeken waren goed en met verassende ingrediënten. De drie kleine pannenkoekjes voor kinderen vond ik erg leuk.

97. Annelies

We hebben een gezellige avond gehad. We vierden de verjaardag van onze zoon en daar speelde het personeel goed op in door zijn pannenkoek te voorzien van vuurwerk. Mijn zoon was onder de indruk. De pannenkoeken smaken prima, hoewel de hoeveelheid kaneel op de schipbreuk pannenkoek iets minder had gekund. Het blijft bijzonder om op een boot te eten. Leuk, wij komen zeker terug

98. Jelmer Boots

Heerlijk gegeten, kids vonden het super, en wat een top bediening zeg!

99. Ruim een uur moeten wachten op onze pannenkoek. Ze waren niet voorbereid op de drukte. Ingrediënten waren op en pannenkoeken waren niet gaar. Personeel was aan het klagen.

100. Hengeveld

Viel wat tegen. Beetje droge pannenkoeken. We zijn elders betere gewend. Volgende keer zoeken we ergens anders iets.

Volgende pagina