Eetcafe De Kleine in Zwolle

Lees onze recensies, dan eet je smakelijk!

Achter de zaak, direct onder de Peperbus of in het Maagjesbolwerk onder de Mediamarkt.

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Ook de derde generatie De Kleine kookt, tapt en schenkt vanuit het hart en werkt altijd met mooie producten. Geen wonder dat het bedrijf al dik 75 jaar staat als een eerlijk, warm en gastvrij huis. Al onze hoofdgerechten worden vergezeld door een verse, gezonde salade, knapperige frietjes en huis gemaakte sausjes naar keuze. Voor onze kip- en varkenshaas saté rijden trouwe gasten vaak een blokje om richting de Peperbus. Daarnaast worden onze gegratineerde uiensoep, zeer rijke carpaccio, mixed grill, spare-ribs en onze lekkere huiswijnen -in bijzonder gul gevulde glazen- in de recensies op o.a. eet.nu warm aanbevolen.
Welkom en geniet van voor veel waar voor je geld en de gezelligheid! Bob, Marja en medewerk(st)ers

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1497852014 84
1512060806 84
1519165202 85

1. Oerlemans

Super gezellig. Lekker knus. En het eten was echt heerlijk. Romige tomatensoep vooraf. Grote kommen. Mixen grill en ossehaaspuntjes gegeten. Met heerlijke patat en salade. Bediening vriendelijk kwam vragen of alles naar wens was.

2. Gezellig eetcafe met heerlijk en betaalbaar eten.

3. Helaas ons etentje af moeten zeggen i.v.m. familie. Maar we gaan zeker nog een keer komen.

4. C. Luijken

Gezellige locatie en goede bediening. Gerechten waren helaas nogal smakeloos.

5. Heerlijk gegeten. Het was een ontdekking om dit te vinden vlakbij het nieuwe huis van onze dochter. Een pinnige serveerster verpeste de sfeer wel een beetje. We vertrouwen erop dat zij niet lang in dienst zal zijn en komen het gewoon nog een keer proberen. Als dat beter bevalt geven we wel een tip. :-)

6. Prima service en heerlijk eten.

7. Bert

8. Het eten was heerlijk, de bediening is vriendelijk en vrolijk. De prijsklasse is niet hoog. De cappuccino die zij daar hebben... Heeeeeerlijk! Dit is mijn nieuwe favoriete restaurant geworden!

9. Suzanne en thijs

Heel lekker gegeten en leuk personeel!

10. Gezellige sfeer, voorbeeldige bediening en lekker eten. Glazen witte wijn worden goed gevuld, niet van die lullige bodempjes (onder het motto "je betaalt geen 4 € voor een slok")

11. Familie Bode

Frites was niet goed uitgelekt. Kogelbiefstuk niet mals.

12. Jeroen de Vries

Ik heb, zoals altijd lekker gegeten bij eetcafé de Kleine. Een super biefstuk met pepersaus, tomaten soep vooraf en een kop koffie na met slagroom! Super allemaal en het heeft goed gesmaakt. Aanrader voor iedereen!

13. Wel vond ik jammer dat er gevraagd werd geen champignons op te doen.
    Dit toch wel kreeg, met gevoel dat je dat een ander geeft en zelf een kale snitzel hebt.

14. Lekker bakkie gedaan, heerlijk dat je wat extra's bij de koffie krijgt, dat vind ik alsof je in een luxe Hotel een koffie drinkt. Verder heerlijk gegeten. Borden mooi opgemaakt, lekker gegeten. Voor herhaling vatbaar.

15. Viel tegen! Roodbaars niet warm en geen smaak. Varkenshaas half rauw en geen smaak. Frites was lekker en salade was ok. ;-) eigenaar heeft gecompenseerd om 2 couverts niet te betekenen. Dat was wel prima.

16. Jge 5 punten

Prima eten in fijne ambiance, goede service. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Chapeaux voor de carpaccio, veel en zeer smakelijk!

17. Ramon Gerrits

Kom hier regelmatig. Eten erg lekker, vriendelijk personeel en niet te duur! Aanrader

18. Altijd top

19. J. Visser-Wiessenberg

Heel vriendelijke bediening, lekker eten.

20. Ria Weglau

Alles was prima in orde.
    De tafel stond gereserveerd.
    Wij hebben buiten heerlijk genoten.

21. van zanten

Deze locatie gekozen nav goede recensies over t wisselende vismenu en de saté. De gekozen vis(roodbaars) leek niet gaar, en smaakte na nogmaals gestoomd te zijn, nog steeds niet naar wens. De saté was goed maar niet mijn smaak. Heerlijk sappig en mals vlees maar k vond de saus persoonlijk 'te zoet'. Bijgerechten waren goed, mooi verzorgd en de beste frieten sinds mensenheugenis. Service was prima; erg attent dat de kok zich persoonlijk aan tafel verontschuldige dat de vis niet naar wens was (vis 'is ook van de rekening gehaald). Sfeer was gezellig; misschien iets lawaaierig, maar passend bij een eetcafé.
    Niet helemaal een avond zoals verwacht, maar zeker de moeite waard om de Kleine nogmaals te bezoeken.

22. Eetcafé-voedsel in optima firma. Prima!

23. G kuipers

Alleen de toilet is boven met een stijle trap. De toilet is een beetje oud.

24. Zeer gezellig, goede en vriendelijke bediening! Eten is heerlijk, eenvoudig maar goede biefstuk en of vis.

25. Hetty Storm

Al meerdere malen hier heerlijk gegeten als toerist ter afsluiting van een gezellig dagje Zwolle.
    De biefstuk was lekker mals en precies naar wens gebakken. Als vanouds weer lekker knapperige frietjes en frisse salade.
    Ook de rode wijn smaakte prima.
    En dat alles in die lekkere bruine sfeer zoals dat een eetcafé betaamt.
    Wij komen zeker terug!

26. Hetty Buter

Heerlijk gegeten en prima kaart.

27. Het was heerlijk eten, niet te duur en heel gezellig!

28. Mike en Lennart

Erg lekker gegeten! De kok, in zijn eentje, heeft zijn werk goed gedaan in de keuken achter de bar. Met een dinercadeaukaart en op zoek naar een restaurant in Zwolle die deelneemt hebben we de juiste keuze gemaakt! Als we weer in de buurt zijn zullen we zeker weer langs gaan!

29. Het was er heel gezellig, heerlijk gegeten, fijne, vriendelijke bediening en leuke medegasten getroffen. Prijs kwaliteit verhouding was prima en we komen zeker nog een keer terug.

30. Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Zeer vriendelijk personeel.

31. Heerlijk gegeten, eten zeer goed, vlotte bediening, redelijke prijs. Aanrader.

32. Met 6 man wezen eten. Lekker en geen gekke prijzen. Iedereen had wat anders en iedereen tevreden. Nette en correcte bediening. Waren op dinsdag middag rond 5-en niet druk. Dus zo even binnen lopen lijkt me geen probleem.

33. Zoals gebruikelijk gezellig en lekker gegeten en gezeten bij De Kleine. Echt een aanrader in hartje Zwolle.

34. Klein donker eetcafeetje. Aardige mensen maar de bediening was wel erg traag. Helemaal omdat het zo'n kleine ruimte is. Eten was prima, de prijzen ook. Meer iets voor 50plus-ers.

35. S. Berkhout

Betaalbaar en lekker gegeten!
    Absoluut aan te raden!

36. Jaarsveld

Leuk eetcafé, wederom erg lekker gegeten! Normale prijzen, vlotte bediening en heerlijke gerechten!

37. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Gezellig eetcafé en vlotte bediening

38. We hadden gereserveerd en kregen een rustige plek achterin het eetcafé.
    De sfeer is er uitstekend, heel ontspannen, niet meteen iemand naast je tafel om in een sneltreinvaart te bedienen. Lekker eten en een heel schappelijke prijs.

39. Peter Visser

Echt GEWELDIG gegeten in een fantastische ambiance.

Zaterdag 16 september met 5 personen, waaronder klein ernstig ziek kindje, gegeten en met de behoeften van het kind werd echt super rekening gehouden.

Kwaliteit eten en bediening echt TOP.
    Absoluut een plaats waar ik terug ga komen.

Peter.

40. Ik heb de biefstuk gehad die was heerlijk, en woensdag was een special deal voor €12.50. We werden zeer vriendelijk ontvangen, en het was er gezellig en netjes.

41. Frank Buschman

42. Vrijdagavond hebben wij met 8 collega's gegeten in Eetcafe de Kleine.
    Super gezellig, leuke bediening en heerlijk eten. Echte aanrader!

43. Heerlijk gegeten, gezellig op het terras.
    Ook vegetarisch een prima keuze.
    Vriendelijke en attente bediening.

44. Gisteren gegeten. Een eetcafe zoals het bedoeld is. Prijs/kwaliteit prima in orde zeker als je kijkt dat de porties ook goed zijn.
    Kleine tip maar niet meer dan dat, het brood vooraf kan iets spannender.

45. Rene Wending

Prima eetcafe. Plezierige bediening (vriendelijk en attent). Ook lekker gegeten.

46. Don Raven

Heerlijke saté!

47. Harriet

Gisteren weer bij de Kleine geweest. Je kunt er heerlijk zitten op het terras of gezellig binnen. De bediening is erg vlot en vriendelijk. Ook het eten is er erg goed. Zeker een aanrader!

48. Rob 22 punten

Sinds enige tijd weer bij de Kleine geweest én dat viel niet echt mee. Het leek of de kok z'n dag niet had. Dat ben ik echt niet gewend.

Carpaccio was oké, maar wat betreft smaak niet bijzonder. Zalm krap aan gaar. Flauwe saté met té doorbakken varkenshaas op spies. Dat kan ik zelf veel beter. Mixed grill had ook weinig smaak. Schnitzel was wel prima. Echt jammer, want ik heb daar meestal goed gegeten. Nu was alles vlak: smaak, sfeer en bediening.

Weglopen van de bediening, nadat op 1 na iedereen drankjes besteld had was niet sterk. Ook al heeft die persoon nog een bodempje in z'n glas staan.

Jammer. Ga het over een tijdje wel een keer weer proberen, maar voorlopig even niet. Eerst naar andere leuke zaken in Zwolle.

49. Super gezellig zitten en heerlijk goed eten.

50. Gezellige sfeer en lekker gegeten. Leuke en vlotte bediening.

51. Wat een gezellige plek om samen heerlijk te eten! Echt een aanrader:)

52. gezellig en heerlijk gegeten. Ronde tafel gevraagd en gekregen. zeer attente bediening. Hadden gevraagd of de hoofdgerechten van de kinderen gelijk met de voorgerechten geserveerd konden worden, en dat was geen probleem.

53. F.Santman

Gezellig en heerlijk gegeten. Ruime porties.

54. Heerlijk gegeten, in een gezellig café. Het eten is goed en genoeg.

Een aanrader!! We komen snel terug.

55. van Dijk

Met 1 woord! Geweldig.

56. Heerlijk gegeten. Bij 't afrekenen bleek dat ze speciaal voor ons én een groep van zo'n man of tien open gegaan waren. De afspraak van de groep stond gepland ondanks het feit dat ze per 1 februari op maandagavond gesloten zijn (het eetcafé dus😂).
    Dus dat is nog es gastvrij!!

57. Annette Dobbe

Wij hebben echt heerlijk gegeten in Eetcafé de Kleine. We hadden een eigen hoekje bij het raam en werden vlot en vrolijk bediend. Op de borden lag een goede hoeveelheid heerlijk klaargemaakt en goed warm voedsel! Je kunt ook hele lekkere toetjes bestellen met echt goed roomijs, feestelijk versierd én niet klein uitgevallen! Als er een echte zoetekauw aan tafel zit (schrijfster recensie) kan die het echt niet laten ook het overgebleven ijs van de anderen op te eten!

58. Carry Premsela

We hebben een gezellige avond gehad. Zijn op een aardige manier bediend en eten was lekker.

59. Super goed, top eetcafe, super sfeer en goede bediening.

60. H. Picauly

Heerlijk gegeten in een gezellig eetcafe. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

61. Eeuwe Drijfhout

Prima gegeten. Een overzichtelijke kaart met voldoende keuze. Wij hadden een theatervoorstelling geboekt, dus zaten wat krap in de tijd. Men hield daar prima rekening mee. De schnitzel Kleine en de spies waren heerlijk. We zaten helaas een beetje te dicht bij een van de beide deuren(doorloop café), hadden zo nu en dan last van de tocht. Maar verder een aanrader qua bediening en eten.

62. Anneke Schelwald-van Baren

Gezellig eetcafe met vriendelijk personeel.

63. Koen Bolder

Gezellig gegeten met mijn vriendin, snelle bediening en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader voor de mensen die lekker willen eten in het centrum van Zwolle!

64. Familie Hofman

Heerlijk gegeten in een gezellig eetcafé. We komen graag terug wanneer we weer in Zwolle zijn.

65. Manus Mens

Een uiterst leuke kennismaking met Zwolle zo. Gezellig, vriendelijk en lekker. Alles in een.

66. Een gezellig knus eetcafe om zeker nog eens terug te komen.

67. We hebben heerlijk gegeten en werden snel bediend door vriendelijk personeel. We gaan hier zeker vaker naartoe!

68. G.J. de Wit

Goed en lekker eten voor een zacht prijsje. Bediening was erg vriendelijk en attent. Een echte aanrader als je ergens wat wil eten voor niet al teveel geld!

69. Lekker gegeten en gedronken in een prettige sfeer.

70. Altijd gezellige sfeer. Goede attente bediening. Prijs/kwaliteit goed. We komen zeker terug.

71. Schoolmeesters

Gezellig gegeten en het eten was prima. je mag het niet vergelijken met een restaurant, maar wij waren zeker tevreden. De gastheer was erg oplettend en heeft ons prima verzorgd.

Een aanrader onzerzijds!

72. Marjolein van Dijk

Heerlijk gegeten bij de Kleine. Ook wordt er een goed glas wijn geserveerd. De bediening was heel gezellig en hartelijk.

73. De betere snackbar maar met te weinig eten op een koud bord voor veel te veel geld.

74. Ik vind dit voor een cafe restaurant een super restaurant! Goed eten voor een leuke prijs!!

75. Gezellig op het terras gezeten en een lekker hapje gegeten

76. Anne Zoethout

Prima eetcafé. Eten is goed, het is er gezellig en prijs/kwaliteit is wat je mag verwachten van een eetcafé.

77. Fokkien de Groot

78. Prima eten in een gezellig café. Prijs kwaliteitverhouding is erg goed! Een echte aanrader.

79. We wilden vanmiddag een bezoek aan jullie cafe te brengen. We werden op een onvriendelijke manier weggestuurd. We zeiden dat op de site stond dat de zaak was geopend. Dat werd ontkent door de barman. Zet de openingstijd duidelijker op jullie site. Dit voorkomt misverstanden.

80. Gezellige eetgelegenheid. Prettige en accurate bediening. Jammer dat er alleen maar friet was, geen gebakken aardappelen oid. Klein probleem met het eten wat overigens snel en zonder problemen werd opgelost.

81. John en Ineke

Heerlijk gegeten voor een goede prijs. We hadden wat speciale wensen, maar dat was geen enkel probleem. Bedankt voor alle service en gezelligheid. Het was niet de eerste keer dat we er waren en hoop dat er nog vele keren zullen volgen. Toppie.

82. Komt z'n naam na, De Kleine, maar het personeel en het eten is reuze. Is een echte aanrader. Vlees ook super goed, 1 van de weinige waar ik zo positief over ben.

83. Super goed eetcafe. Alles klopte: de bediening, super eten, echt gaaf, prijs kwaliteit in harmonie, sfeer super goed.

84. Gezellige sfeer en heerlijk eten, ik kom er graag.

85. Goed gegeten voor een betaalbare prijs. Goede bediening en leuke sfeer.

86. Gezellig eetcafé met prima eten.

87. Heerlijk gegeten en niet duur!

88. Wim Huijsmans

Met 8 man eerst aan de bar geborreld en daarna gegeten; iedereen was enthousiast over sfeer, service en prijs/kwaliteit van het eten. Zeker voor herhaling vatbaar.

89. Wij vonden wat wij zochten: een lekkere maaltijd voor een betaalbare prijs in een goede atmosfeer!

90. Leny en Bart

Vriendelijke bediening. Bekende De Kleine satéschotel was heel goed - 3 stokjes varkenshaas uit eigen keuken en met voldoende satésaus, frietjes en salade ook prima!! (Satésaus was goed, maar smaakte iets te bitter!) Ook hier helaas geen wijnkaart. Dus de rode wijn 2x proberen (prima service) helaas weinig smaakbeleving (tip). Gereserveerde plek bij het raam in de winterperiode erg kil door tocht van het raam. Prima adres!

91. Lekker en goed, het was mooi druk. Prima prijs/kwaliteit verhouding

92. Frank van Dam

Prima gegeten en leuke sfeer. Bediening ook prima.

93. Betrouwbaar eetcafe; altijd gezellig, lekker en goed eten -ook extra's naast de kaart, aardige bediening,..
    Kortom wij komen graag en regelmatig!

94. R.van Ede van der Pals

Als vanouds was het weer lekker en gezellig eten bij de Kleine. Bediening prima en zeker een aanrader.

95. Harry Terpstra

Lekker eten, goede bediening! Prima prijs.

96. Jan Staat

Uitstekende eenvoudige maaltijd met een prettige service!

97. Wederom weer heerlijk gegeten in dit sfeervolle eetcafé. Altijd vriendelijk personeel en vlotte bediening.

98. Wat jammer, geweldige jongeman in de bediening, open keuken, eten ronduit slecht. Zo jammer dat je het vak zo kunt verzieken. Advies: neem een goede kok! En laat de jongeman van de bediening zich een betere werkgever opzoeken.

2,1
  99. Jolanda en henrie van duren

Wij komen al tijden bij bob en marja. Altijd welkom, goed eten. Gastvrij en prijs en kwaliteit is super. Ook tijdens smartlappen en kerstival ben je altijd goed. Je bent er altijd welkom.

100. Wij hebben een heerlijke avond gehad met heerlijk eten. Beiden de Mixed Grill gegeten en we waren blij verrast hoe mals het vlees was. Een lekkere salade erbij en zelfs de friet was heerlijk. Krokant van buiten en lekker zacht van binnen. Als toetje de Tiramisu. Heerlijk een echte aanrader!

Volgende pagina