De Belgische Keizer in Zwolle

Goesting naar het Bourgondisch België!

Parkeergarage op 50 meter en parkeerterrein naast het café restaurant gelegen (beide betaald parkeren).

Bushalte lijnbus op 50 meter afstand van het café restaurant.

Bij ons kun je genieten van het Belgische eten in ons sfeervolle restaurant. Daarbij bieden wij een zeer ruime keus aan Belgische Speciaalbieren welke niet alleen tijdens het diner in ons restaurant, maar ook in ons café te nuttigen zijn.

Bovendien beschikken wij over een groot terras waar het heerlijk vertoeven is.

Wij hebben ook verschillende ruimten beschikbaar die zich voor elke gelegenheid uitstekend leent. Zo kan er stijlvol worden vergaderd of een presentatie worden gegeven. Ook behoren meetings, workshops, lezingen, recepties, buffetten, diners en (bruilofts)feesten tot de mogelijkheid. Hiervoor hebben wij 4 verschillende (besloten) zalen beschikbaar, variërend in grootte en ambiance zodat iedere soort bijeenkomst past bij elke gelegenheid.

• Buffet: € 16,50

4. Betalen American Express Visa pin Master Card

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1192380381 78
1351934976 65
1405119842 55
1498193356 71

1. Melissa

We kwamen hier om 12 uur voor een drankje, na een tijd gezeten te hebben naar ober gelopen. Op internet stond dat ze om 1 uur dicht gingen. Echter toen we ober aanspraken gaven ze aan dat ze eerder gingen sluiten omdat ze geen zin hadden om nog tot 2 uur te werken. Zeer slechte service… Vooral omdat ze dit ook niet aan tafel kwamen melden.

2. Edwin 20 punten

Een gezellig terras voor een drankje, redelijke bediening. Eten viel wat tegen.

3. Jan Tukkers

Prima eten voor een betaalbare prijs

4. Erg lekker gegeten en goede service. Wij zaten boven en de wandschilderingen zagen er geweldig uit. Ook is er prettig licht.

5. Henderika

Super gegeten, goede sfeer, goede bediening een aanrader!

6. Erik Dijksma

Heel gezellig

7. Al kreeg ik het gratis, nooit meer.

Slechte bediening, smaakloos on-inspirerend eten en een nog slechtere klachtafhandeling.

Als je van voedselvergiftiging houdt is dit the place to be.

8. Naar aanleiding van een cadeaubon kennis gemaakt met De Belgische Keizer. Complimenten voor het heerlijke eten en de nette en vlotte bediening. De aankleding oogt als een cafe (wat het ook is, maar toch). Veel keuze uit Belgische bieren en alles voor een nette prijs. We hebben een heerlijke en gezellige lunch gehad.

9. Leuke en positieve ervaring. We hadden een cadeaubon. 2 koffie en twee broodjes. We hadden niet zo'n zin in koffie dus we hebben andere drankjes genomen. Broodjes waren heerlijk. Bediening was goed. En over het prijsverschil deden ze niet moeilijk. Laat maar zitten. Toppie toch.

10. We hebben hier met 16 man gezeten, 1 keer en nooit weer. Na 3 kwartier hebben we maar eens gevraagd of ze onze bestelling wouden opnemen. 3 kwartier later kregen we dan eindelijk ons voorgerecht, wat in veel gevallen niets voorstelde. Ondertussen komen ze 3 keer onze drankjes opnemen, waarvan er maar 1 iemand ze daadwerkelijk komt brengen. En dan eindelijk het hoofdgerecht, wat een drama. Een bord vol patat en sla, en je moest even goed zoeken maar er lag dan ook nog een klein stukje biefstuk. Wat had ik geluk dat ik wat anders had besteld, want ik was de enige die mijn bord niet leeg kreeg. Al was de kwaliteit van het eten niet erg geweldig, het was voor mij wel genoeg. De bediening was niet vriendelijk, soms gewoon arrogant. Ik zeur niet gauw over een restaurant, maar dit was gewoon jammer van het geld.

12. J.H.W. Bek

Hadden een lunch cadeau gekregen en daarvoor gereserveerd bij de Belgische Keijzer in Zwolle. Mijn vrouw en ik vonden het meer een gezellig bruin café in Belgische sferen.

Het eten, een baguette of een volkoren broodje met beleg naar keuze op de kaart, waren wel lekker. Maar broodjes waren wel hard. Gelukkig scherpe messen geleverd. Dus toch van genoten.

Qua netheid vonden wij het niet al te schoon. We zaten bij het raam en onder de verwarming lagen er nog glasresten van de vorige avond en was het niet schoon gemaakt.

Bediening was goed/correct.

13. Na veel negatieve recensies toch een poging gewaagd en heerlijk gegeten!

Snelle service. Biefstuk was mals, gamba's lekker. Jammer dat de groenten wel heel erg beetgaar (lees: rauw) waren.
    Keuze maken tussen toetjes was lastig. Ze leken allemaal heerlijk, dys gegaan voor de proeverij die helaas iets tegenviel.

Al met al goed gegeten, veel beter dan de recensies hier doen geloven.

(Kleine opmerking terzijde; het is echt koud aangezien die deur steeds open gaat)

14. Anoniem

Een dag na ons huwelijk zijn we hier wezen nagenieten. Nouja genieten.... We moesten heel lang wachten op het voorgerecht en toen nog dik 3 kwartier op het hoofdgerecht. Toen we vroegen aan de bediening of het er al bijna aan kwam kregen we een snauw. En geen uitleg of verontschuldiging. De bediening is onvriendelijk en arrogant. Voor ons niet weer!

15. Arnout 347 punten

Hier afgelopen zaterdag met 3 personen geluncht, zeer simpel gehouden, een baguette met geitenkaas, een baguette met brie, en een tosti.
    Na 40 minuten, maar eens gevraagd waar de bestelling bleef, daarna werd het meteen gebracht, de keuken zou zeer traag zijn vandaag, maar volgens ons gewoon vergeten, bied in zo`n situatie dan een drankje aan van het huis of iets dergelijks, het was zeker niet al te druk, wat een wachttijd van bijna 45 minuten zou rechtvaardigen.
    Overigens was de baguette met brie zeer rijkelijk belegd.

16. Via de Royal Club actie bij de Belgische Keizer terecht gekomen. Onze drankjes lieten lang op zich wachten, bleek dat ze ons vergeten waren.. Konden kiezen uit het 3-gangen keuze menu en dat was gewoon goed. Het eten was niet overdreven veel maar wel voldoende.

Garnalenspiesje was wat klein en lekker van smaak. Knoflooksaus was niet overheersend.

Biefstukjes waren goed gegaard en heel mals en vooral goed gekruid!! Het lag op een bedje van vergeten groente en was wel leuk als ze verteld hadden welke vergeten groentes het waren want voor ons waren ze onbekend (vergeten dus ;-) ) en smaakten laf en flauw en bij ons beiden lagen ze bij 't afruimen nog op 't bord.

Toetje was een citroentaartje met eiwit schuim er op en iets gebrand zodat het er leuker uitziet, super lekker!!

Door deze actie waren we incl drank 18,50 kwijt. dat is natuurlijk niet veel. Ze hadden meer aan ons kunnen verdienen als ze wat vaker langs kwamen want op 't laatst hadden we wel dorst en waren ze ons weer vergeten..

17. Wim de Boer

Afgelopen weekend met mijn vrouw en dochter hier gegeten. Omdat het er van buiten gezellig uit ziet, besloten wij hier te gaan eten.
    Het duurde vrij lang voordat het voorgerecht kwam, ook het hoofdgerecht liet ruim 40 minuten op zich wachten. Toen dit kwam was het bijna koud & de hoeveelheid vlees was erg karig. Wij hebben dit aangegeven en hierna is het waarschijnlijk in de magnetron opgewarmd. Alle smaak was er uit.
    Voor ruim 26 euro voor een gerecht mag je toch zeker meer verwachten. Het toetje hebben wij maar achterwege gelaten. De drankjes kwamen wel snel, maar bleken behoorlijk aan de prijs te zijn toen de rekening kwam.

Erg jammer.

2,1
  18. Kunt er op zich leuk wat drinken, maar de bediening en leiding is niet gastvrij. Arrogant. Op een paar uitzonderingen na dan.

19. Ongelooflijk lekker en uitstekend verzorgd! We waren met z'n drieen en hadden gereserveerd, maar dat was niet nodig geweest, zo bleek: het hele restaurantgedeelte (boven) was leeg. Beneden in het cafégedeelte was het wel erg gezellig en toen we vroegen of we daar konden eten, bleek dat (mogelijk bij uitzondering?) geen probleem. We zaten prima, werden vriendelijk bediend en het eten was grote klasse. We komen er zeker terug - hopelijk in een druk bezet restaurantgedeelte (want dat zag er ook gezellig uit) en anders misschien weer in het café.

20. Karel Jansen

Hoewel we recht hadden op 2 pistolet broodjes met geitenkaas of vis uit de oven en een drankje (van een tegoed bon waar we gewoon voor betaald hadden via de spoordeelwinkel) wilde ze alleen nog brood met kruidenboter geven en een drankje. Bij navraag bij de eigenaar vond die dat het al aan de late kant was (hoewel de openingstijden duidelijk op de bon stonden) & er verder niets bij stond bij de voorwaarde en hij dit dus ter plekke bedacht (dit gaf die ook toe). We konden wel in zijn restaurant gedeelte boven eten en zouden dan dus op eigen kosten een pistolet moeten bestellen. Blijkbaar zagen we er uit als mensen die toch wel veel uit zouden geven en wel "ja is goed" zouden antwoorden. Het restaurant gedeelte was vrij leeg, duur en karig, het zag er wel leuk uit. Blijkbaar hadden ze de actie nodig maar is het alleen maar om je binnen te krijgen. Afrader dus! Zo ga je niet met klanten om!

21. Er staan genoeg en lekker uitziende gerechten op de menukaart. Echter viel het eten zeer tegen. Alle groenten verzopen in de jus (die niet echt smaak bevatte), groente was slap (diepvries spul leek het op), soft en zat weinig smaak aan. Eveneens als het vierkante aardappel garnituurtje, amper smaak en met een dikke zure saus, slechte combo. De steak was helemaal doorbakken (nou eerlijk gezegd nog maar net, op hier en daar wat rauwe plekjes) terwijl het medium zou moeten zijn. Ook vond ik de steak zowel als in het voor- als hoofdgerecht heel droog en redelijk smakeloos. Geen enkel spoor van kruiden en een beetje bitter. De sla was amper aangemaakt en het had dikke, grote stukken ui wat niet lekker was.

Nagerecht: keuze van de chef. Ik was benieuwd. Een warm bord met één bolletje vanille ijs wat slagroom en aardbeien wat al gauw een milkshake was op m'n bordje. Creativiteit was ver te zoeken, dit kan ik ook prima in de supermarkt halen.

Al met al viel het eten behoorlijk tegen,

De mosselen (voorgerecht van menu voor 23,50) waren goed te eten daarentegen.

22. Dat was eens en nooit weer... Had ik van tevoren de recensies maar gelezen...
    Tafel voor twee gereserveerd. We kwamen in een vol 'hok' en kregen een mini-tafeltje vlak aan de trap.
    Na aangegeven te hebben dit niet wat te vinden werd er gezocht naar een ander plekje, konden evt. ook naar ander restaurant van de eigenaar. Maargoed, gebleven dus.
    Het zit vol groepen, da's denk ik ook de kracht van deze tent. Want het is er lawaaiig. De bediening praat erg zacht, waardoor je ze steeds niet verstaat.
    Lang wachten op je eten, geen idee waar ze zo lang mee bezig zijn, want ik vond het niet echt super....
    We kregen de dessertkaart, maar er kwam niemand vragen wat we wilden bestellen!
    Klaar ermee! betalen en wegwezen, volgende keer op zoek naar wat anders!

23. Pas hier gegeten. De service was ok, maar het eten was niet van goede kwaliteit. Carpaccio leek uit de supermarkt te komen en ook verder een hoog kant en klaar gehalte. Geen aanrader wat mij betreft.

24. Gisteren gegeten met 12 man. Erg slechte service. Bediening is niet vriendelijk, ronduit arrogant zelfs. Het duurde allemaal heel erg lang. 40 minuten voor ons voorgerecht kwam en daarna nog eens 50 minuten voor we het hoofdgerecht kregen. We wilden drinken bestellen krijg je te horen: "eerst even afruimen hoor, dan komt u aan de beurt." Tsja, als je niet wilt verdienen, nou dan niet hè.
    Verder ook erg ongemakkelijke stoelen, waar je een zere kont van krijgt. Dat in combinatie met de slechte service en de slecte prijs/kwaliteit verhouding maakt dat ik hier maar 1 woord voor heb: triest.

25. Op zondagavond ineens besloten te gaan eten met 3 personen. Gebeld, er was nog plek. De sfeer is goed, mooi oud opgeknapt pand. Voldoende keuze uit heerlijke vis- of vleesgerechten. Bediening is vriendelijk, toegankelijk en snel. Als voorgerecht heerlijke garnalen/scampi's gehad in voortreffelijke saus. Als hoofdgerecht panga in spek (vreemd combinatie, maar werkt goed) met saus en vergeten groenten. De vergeten groenten waren verrassend én goed bereid. Als nagerecht stroopwafelijs - vol van smaak en netjes geserveerd. Dit alles uit een menu van €24 totaal per persoon. Fantastisch! Voorbeeld voor vele restaurants!

26. De sfeer en de aankleding zijn leuk en gezellig. Ik zou zeker terugkomen om een biertje te drinken, maar niet meer dan dat.
    Het eten is duur voor wat je krijgt. De toetjes komen zo uit de verpakking van de groothandel....
    De bediening was wisselend.

27. Mooie gelegenheid. Zou iets knusser kunnen als je met 2 personen bent. Echter wij waren met een groep en dan is het perfect. Mooi onder de balken van het oude dak. Eten goed verzorgd, mooie gelegenheid en leuk personeel.

28. Mijn ervaring met 'de Belg' is dat het gezellig is om wat te drinken maar dat je het daar beter ook bij kunt laten. Ik zeg niet dat het eten niet lekker is maar gezien de prijs zou je meer mogen verwachten. Toch eten mijn collegae er graag met als gevolg dat ik er zelf ook vaker te vinden ben dan ik nodig acht. Mijn ervaring met de lunch is dat het eten bedolven is onder een flinke lading konijnenvoer bestrooid met balsamico dressing.. Groente is lekker maar niet als dat betekent je groente met bijvoorbeeld een broodje eet i.p.v. andersom.

Dan over de bediening. Het spul wat er loopt is spontaan en vriendelijk maar laten vaak lang op zich wachten en pikken signalen vaak niet op. Beetje jammer.

29. Vandaag met een groep hier gegeten. Vriendelijke bediening, maar een glas kraanwater mag niet geserveerd worden bij mijn glas bier. Water mag alleen per fles, vind ik niet gastvrij.
    Voorgerecht gegratineerde mosselen waren niet gegratineerd, ze dreven in een niet al te smakelijke drab. Als hoofdgerecht een pruttelpotje dat alleen maar naar zout smaakte, heel erg veel zout. Groente is vrijwel onbekend bij deze Belg, twee blaadjes sla met olijven. Er werd frietes bij geserveerd, tot mijn stomme verbazing kwam er meer frites nadat iedereen klaar was met eten.
    Het toetje heb ik in dit restaurant niet meer afgewacht.
    Treurig.

1,7
  30. G. Zandstra

Als Zwollenaar ben ik goed bekend met 'de Belg'. Naast dat je hier heel gezellig een borreltje kan drinken, hebben wij er onlangs met een grote groep gegeten. Wij vonden het geslaagd. Lekkere gerechten tegen een betaalbare prijs. Geen culinaire hoogstandjes, wel een aanrader om gezellig met een groepje te eten.

31. Onlangs gegeten met een groep. Lang moeten wachten op drankjes, menukaart e.d.

Menukaart weinig bijzonders. Zeer standaard gerechten.

De toetjes komen volgens mij rechtstreeks uit de verpakking van de groothandel. Saai en smaakloos.

Jammer van het geld om hier te gaan eten!

32. Altijd gezellig!

33. Prima gegeten met mijn collega's (10 man sterk).

Eerst gezellig een biertje in het café en na een uur naar boven om een vorkje te prikken.

Alles smaakte prima en de bediening was ook gewoon goed.

Voordeel dat de baas betaalde maar de prijs kwaliteit verhouding lijkt mij ook prima in orde.

Gezamenlijke conclusie: Volgende keer weer naar de Belg.

34. Ruime keuze in Belgisch Bier, en korte wachttijden ook op de drukke momenten.

Altijd vriendelijk personeel zowel beneden als boven.

En het kan op 1 rekening als je er wat eerder bent, super gemakkelijk!

Sfeer is gemoedelijk, jong/oud en erg gezellig, altijd wel weer bekenden hoe lang je ook niet bent geweest.

35. Heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit is redelijk.

Nette bediening......prima avond.

Mosterd soep in de pan misschien iets overdreven, kan je gewoon voor 2 personen nemen.

36. Wij hebben ons bij jullie uitstekend vermaakt. Lekker beneden wat drinken, vrolijke sfeer boven. Aten mosselen van de chef, wij vonden het allebei heerlijk. Vlotte bediening en net zo snel als je zelf wou. Lekker druk vinden wij een goed teken op zondagmiddag. Mensen bedankt we komen zeker terug!

Gr Gert en s.

37. We waren met 4 personen en een kind. Het eten op zich viel nog mee, al was de prijs kwaliteit verhouding slecht. Maar we werden bediend door ontzettend jonge gastjes. Die tot gewoon 2 keer toe menu's vergaten. De eerste keer was een hoofdmaaltijd: de hertenbiefstuk, gelukkig kan zo iets snel klaar gemaakt worden. En de 2e keer vergaten ze gewoon weer een nagerecht te serveren terwijl deze wel gewoon besteld was. En hoewel gewoon op de site vermeld stond, had men niet eens een setje potloden en een papier voor onze dochter die zich dus stierlijk verveelde. Oh ja, stoelen zijn ook niet om een hele avond lekker op te dineren. Dit was trouwens helaas mijn 2e slechte ervaring met deze tent. Mij zie je er niet meer terug, er zijn in Zwolle genoeg andere leuke restaurants.

38. Wij vonden het eten hier erg lekker. Er is best wel wat keuze op de menukaart. De porties zijn goed. Wij vonden de prijzen normaal. De prijs voor een maandmenu vonden wij erg meevallen (niet genomen, maar wel gezien wat het was).

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De drankjes staan na de bestelling snel op tafel. Tussen de gangen door zat wel wat tijd, maar dat vinden wij wel fijn. Goede sfeer.

Parkeergelegenheid moet je even zoeken, maar is wel te doen.

39. Leuk restaurant, maar de kwaliteit-prijsverhouding is slecht. Voorgerecht was heerlijk, maar stelde vrij weinig voor. Het hoofdgerecht dat ik had waren mosselen, maar in sommige mosselen vond ik zelfs de baard nog terug en sommige proefden zanderig. Erg dure tent als je kijkt naar het eten dat ze serveren.

40. Leuke kok, die belg. Veel sfeer daar en heerlijk eten, bediening is uitstekend