De Agnietenberg in Zwolle

Gratis parkeergelegenheid bij de locatie.

Lunch Diner

1424203091 82
1611996482 78
1651531933 78

1. Willem Storteboom

Slechte (apparaat) cappuccino voor veel te veel geld (E 3,20).

2. Heel mooi restaurant, in het groen gelegen met een gezellig terras. De crostini van eendemousse met een krokant spekje was heel lekker en mooi gepresenteerd als een feuilleté. Mijn hoofdgerecht, ribroast van varken, heb ik nog niet ergens anders beter gegeten, een topgerecht. Een tip voor de wat kleinere honger, de visplateau. Makkelijk te nemen als hoofdgerecht en werkelijk veel kwaliteit voor het geld. Dankzij de heel vriendelijke en vlotte bediening van de ober hadden we een topavond in deze zaak. Jammer dat het niet in Vlaanderen is, ik zou meer komen eten. Een aanrader!

3. Gerri Achterbergh

Prima bediening en heerlijke schaduwplek om consumptie te genieten.

4. Mareik Boertjens

Heerlijk buiten gezeten. Alles schoon en netjes. Bediening vriendelijk en attent. Het eten was goed, alleen niet zoveel keus, vooral niet voor een vegetariër.
    De theekoepel erg mooi, maar wel een doorloop voor het personeel, met dozen e.d.
    Maar over het algemeen: prima en voor herhaling vatbaar.

5. Gezellig restaurant, vriendelijke bediening, prima gegeten. Heerlijke desserts, het combineren ervan is een aanrader!

6. Vanmiddag, 14-12-'16 met 2 stellen geluncht bij De Agnietenberg. Een mooie omgeving. De "wintertuin" gezellig en mooi aangekleed. Waren met iemand in rolstoel. Voldoende ruimte en hulp van personeel om goede plek te creeëren. Het (blonde) goedlachse meisje was niets te veel om te zorgen dat we het goed naar ons zin hadden. Eten was van zeer goede kwaliteit.

Al met al, van het begin tot het einde keurig verzorgd. Beslist een nieuw bezoek waard!!

7. Hartstikke leuke high tea gehad vanmiddag. Vriendelijk personeel. Hapjes waren super vers en lekker. Mooie ruimte om in te zitten met open haard aan. Top! Zeker voor herhaling vatbaar!

8. Afgelopen weekend op het terras geluncht! Erg goede bediening, ondanks de drukte werden wij snel geholpen en vonden wij de service, snelheid en broodjes boven verwachting! Het team van De Agnietenberg verdiend een dikke pluim, groeten, Pieter & Ria

9. Afgelopen week hier heerlijk gedineerd. Leuke vlotte bediening en lekkere verrassende gerechten.
    Eerst heerlijk op het terras gezeten voor een borrel en aansluitend binnen in de serre gegeten.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

10. Hebben hier heerlijk zitten eten en het was echt een uitje. Vriendelijk personeel en sfeer is super. Echt een aanrader om hier een keer een kijkje te gaan nemen voor een heerlijke lunch of diner.

11. Zijn hier onlangs voor een lunch geweest. Viel ons heel erg tegen. De broodjes waren erg droog en taai. Het beleg was erg mager. Op de krentenbollen zat in het midden een klodder boter. Dit was niet uitgesmeerd. Wij hebben daar feedback gegeven en kregen te horen dat ze de broodjes daar altijd zo smeren. In dat geval gaan wij daar dus nooit meer heen! Met onze klacht is verder niets gedaan.

2,6
  12. Begin december 2015 met een klein (14 personen) gezelschap een vier gangen menu besteld.
    Zonder meer goed. Onze dank

13. Reeds even geleden met 3 gezinnen gebruik gemaakt van dit restaurant. Ontvangst verliep wat hectisch en onduidelijk, omdat het erg druk was. We zijn goed geholpen en bediend door keurige medewerkers.

Restaurant is sfeervol en gezellig ingericht. We hadden een ronde tafel, wat sowieso altijd veel gezelliger is met een groter gezelschap. Eten was goed, maar wij vonden het behalve goed, niets spectaculairs. Minpuntje vond ik de stoelen, na een lange zit was het comfort ver te zoeken.

14. Jeroen

16. Afgelopen maanden vaak te gast geweest bij de Agnietenberg. Afgelopen week vond de laatste dag van een aantal trainingsdagen plaats. Alles was goed geregeld. Iedere keer werd er een uitgebreide lunch verzorgd en dan konden wij plaatsnemen in het restaurant of op het terras. De aparte ruimte werd dan weer netjes schoongemaakt en klaargemaakt voor het middaggedeelte.

17. Patricia

Wij hebben hier 2 weken geleden plaats genomen op het terras , wij waren duidelijk zichtbaar voor het personeel en die hebben ons ook zeker zien zitten. Maar we kregen de indruk dat de tafels opdekken binnen belangrijker was dan de gasten op het terras . Wij zijn dan ook maar naar 10 minuten vertrokken!

18. B. Kampinga

Wij hebben hier met 10 man gegeten toen mijn ouders 55 jaar getrouwd waren. Er is een gezellige sfeer met correcte bediening. De gerechten waren zalig en voor elk wat wils. Mooie presentatie. Toen ik een week later in een ander restaurant zat te eten, die een Michelin-vermelding heeft, moest ik nog even denken aan de Agnietenberg. Want ik vond het eten veel en veel smakelijker bij de Agnietenberg dan bij dat andere restaurant. Om over het prijsverschil maar niet te speken. Ga zo door!!!

19. Lekker gegeten, goede bediening, ruim opgezette tafelindeling.

20. Sinds de wisseling van de wacht bij de Agnietenberg hier al - wegens succes - meerdere malen gegeten. De authentieke landelijke ambiance spreekt mij erg aan. De gerechten zijn tevens goed op smaak en worden door de wijnen mooi gecompleteerd. De huisgemaakte drankjes die geserveerd worden, vormen een leuk detail. De bediening heb ik als vriendelijk en kundig ervaren.

21. Met vrienden uitgekeken naar dit etentje. Viel echter zwaar tegen. Bediening was voor een restaurant van deze statuur ondermaats. Serveerster had een vuile blouse aan, morste bij het bedienen en leuk ons te zijn vergeten. Wij voelden hier ons niet prettig en als gasten behandeld. Jammer want ik had ruim 3 maanden geleden een goede ervaring met een zakenrelatie.
    Eten was niet slecht, maar niet echt bijzonder. Prijs/kwaliteit niet in verhouding, culinair niveau is te vergelijken met een van der Valk restaurant.

22. Sinds een lange tijd weer hier geweest maar wat een verademing vergeleken met de vorige keer.....
    De service en kwaliteit van het diner waren prima in orde.
    Opgeteld bij de locatie en de ambiance hadden wij een uitstekende avond.
    Ikzelf was gastheer en dan is het o zo leuk als mijn tafelgenoten zo enthousiast zijn

23. Hier een heerlijk diner genoten, een 3 gangen verrassingsmenu van de kok, dit was werkelijk om te smullen.
    Verder was de bediening zeer goed en attent en een gezellige sfeer in het theehuis.
    zeker voor herhaling vatbaar!

24. Ruim 20 minuten wachten totdat wij geholpen werden is nogal ongepast. Op punt van vertrek kwam ze dan toch onze tafel op orde maken en de bestelling opnemen. Bediening liep als een kip zonder kop rond. Je mag veel meer verwachten van deze ambiance. De lunch was verder prima, een 7.

25. Onlangs heerlijk gegeten bij de Agnietenberg, mooie locatie voor een intiem samenzijn. Bediening behulpzaam, ze doen erg hun best voor je. Het eten was verfijnd en beter dan de laatste keer dat we er waren (ongeveer 2 jaar geleden)

26. 2e kerstdagavond hebben mijn vrouw en ik een heerlijk 6 gangendiner genuttigd in het Theehuis. Een heerlijke ambiance. Ruim opgezette tafelindeling en vriendelijk en deskundig personeel. De verschillende gangen en bijpassende wijnen hebben ons aangenaam verrast.
    In het nieuwe jaar gaan we zeker op herhaling!!

27. Afgelopen week gegeten bij de Agnietenberg en dat was het zeker waard. Mooi terras, goede service en uitstekend eten. Voor herhaling vatbaar.

28. Heerlijk gegeten bij de agnietenberg! Prima bediening en heerlijke gerechten! Locatie is ook helemaal goed. Wij hebben genoten. Enige nadeel is dat wij de enigen waren die avond. Ongelofelijk trouwens dat er niet meer mensen zaten. Dit restaurant is een aanrader.

29. andre van zetten

Vorige week gegeten in de gezellige wintertuin. Alle tafeltjes bezet, maar het personeel had voldoende aandacht om het ons naar de zin te maken. De keuken die het waarschijnlijk best druk moet hebben gehad leverde ons 2 prima bereide menu's.

Een aanrader!

30. Vorige week heerlijk gegeten in de Wintertuin van de Agnietenberg. De bediening was erg vriendelijk en in het restaurant hangt een hele prettige sfeer. Hier gaan we vaker naar toe!

31. Afgelopen zaterdag 19/3/2011 heerlijk gegeten bij restaurant de Agnietenberg. Het was ook gezellig druk, de sfeer was goed en het eten smaakte voortreffelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

Afzender Peter Jacobs.

32. Leuke ambiance, prima eten en goede bediening. Nieuwe eigenaresse pakt de zaken goed aan.

33. Afgelopen zondag samen met mijn vriendin wezen dineren bij de Agnietenberg. Wat gelijk opviel was de mooie landelijke locatie. Bij aankomst waren we wel een beetje huiverig vanwege de 2 grote partijen die bezig waren in de bijgebouwen. Ondanks deze drukte, werden we bij binnenkomst gelijk prettig ontvangen en begeleid naar een tafel in de "Wintertuin". Eenmaal aan tafel hebben we absoluut geen last gehad van de partijen en in alle rust genoten van een heerlijk diner.

34. Vandaag een higt tea genuttigd bij Agnietenberg. Moesten na afloop 45 euro betalen! Nogal veel geld voor wat je krijgt. We kwamen binnen en kregen een schaal met 2 x muffins, 3 halve sandwiches, 4 kleine bonbon-achtige iets, 2 kleine sneetjes (!) scones, 2 kleine blokjes appeltaart, 2 chocoladepuntjes, 2 hele kleine toastjes met ham en 4 chocolade koekjes die uit een verpakking leken te komen. Variatie was wel goed, maar de hoeveelheden waren klein. Verhouding hartig/zoetig was ook wat raar (3 halve sandwiches). Eerlijk gezegd dachten we dat daarna nog wat zou komen, maar hier bleef het bij. Qua prijs prestatieverhouding zou ik hier niet nog eens naar toe gaan. We voelden ons na afloop erg bekocht.

35. Gisterenavond verrassend lekker gegeten in de Agnietenberg in Zwolle. Gastvrij personeel en er blijkt een eigenaarswissel geweest te zijn op 1 maart. De nieuwe eigenaar -een jonge mevrouw- kwam aan het eind van de avond vriendelijk vragen of alles naar wens was geweest. Voor herhaling vatbaar!

36. Philine

Op 26 juni hebben wij uitstekend geluncht op het terras. De bediening was, gastvrij, behulpzaam en attent. De, weliswaar, kleine lunchkaart biedt aan ieders smaak een keuze. De gerechten zijn zeer smakelijk. Er worden mooie ingredienten gebruikt. Ook de stoffen servetten werden door ons zeer gewaardeerd.

37. Afgelopen zondag waren we met zijn vieren bij de Agnietenberg voor een high tea.

Eerste bezwaar is dat nergens stond aangegeven dat er sprake was van een buffet; website noch bevestiging. Dan waren we sowieso niet gegaan, want we vinden dat geen van allen erg hygiënisch. Iedereen kan er tenslotte met zijn handen aan zitten.

Tweede bezwaar was dat we op volgorde van zitplaats, (dus niet op tijdstip van binnenkomst!) werden uitgenodigd om iets van de buffettafel te pakken. Wij hebben zelfs om sandwiches moeten vragen, omdat deze al op waren. Dit is ook gelijk het enige dat werd aangevuld, dus binnen een uur was bijna alles al op.

Derde bezwaar is dat men niet wist dat wij er waren, ondanks dat wij ons gemeld hadden.

Vierde bezwaar is dat de kwaliteit van het eten, met uitzondering van de taart, niet geweldig was. De scones waren zelfs ronduit smerig. De (bittere) marmalade is echt Engels, maar toch had ik graag ook kunnen kiezen voor wat (zoete) jam. Plus Engelse sandwiches zijn toch echt verfijnder van smaak en niet zo grof gesneden.

Vijfde bezwaar is dat er na afloop ons niet werd gevraagd of het ons gesmaakt had. Mogelijk was deze negatieve recensie dan niet nodig geweest.

Conclusie: Agnietenberg heeft in Zwolle e.o. een goede naam en die maakt het absoluut niet waar.

3,6
  38. Waren hier voor een high tea. Viel erg tegen! Ten eerste was het in buffet vorm (toen wij aan de beurt waren waren de sandwiches al op!)

Ten tweede werd het buffet heel erg matig bij gevuld. De scones waren alleen met hele bittere marmelade. Sandwiches niet erg bijzonder en beperkte keus. Taartjes waren wel erg lekker. Met zijn vieren konden we kiezen uit acht smaken thee, echter was er van elke soort maar 1 exemplaar! Moesten vragen om suiker en ook was er geen wolkje melk voor in de thee. (alleen koffiemelk)

Gaan de volgende keer gewoon weer naar Zuidwolde.

39. Het was een gezellige en smakelijke avond