Blue Sakura laten bezorgen?

Online eten bestellen

vr lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 22:30
za lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 22:30
zo lunch 12:00 - 16:00 diner 16:00 - 22:30

1619378246 66

1. Wij waren erg enthousiast bij binnenkomst, wat een prachtige locatie. We kregen een plekje voor 2 op hoge stoelen die wat ongemakkelijk zaten. Bestelling was er bijzonder snel, bediening onpersoonlijk. Eten werd in het voorbij gaan op tafel geschoven er kon geen lachje vanaf. Eten was redelijk, het 1 erg lekker het ander minder. Wij hadden een hoog verwachtingspatroon door ervaringen binnen onze familie en vriendenkring. De muziek vonden wij te hard, speelde een DJ met viool. Geen fijne muziek, erg eentonig ook. Het was lastig een gesprek te hebben.

5,9
  2. Vanavond er gegeten.
    Bediening was wel goed maar er is weinig contact met ze.
    Eten viel soms tegen en soms was het erg lekker. Wat me wel opviel is dat de foto in menukaart niet overeenkomt met wat je voorgeschoteld krijgt, dat zou echt aangepast moeten worden! Dit is nu misleidend vind ik.
    Muziek was te luid en niet prettig. Als je rustig muziek opzet zou beter zijn.
    Prijs; best duur vergeleken bij andere sushi tenten.

3. Carolien Venhuizen

We hebben besteld via thuisbezorgd.nl. Na een half uur meldde de bezorgstatus “wordt snel bezorgd, onderweg”. Inmiddels 3 telefoontjes en anderhalf uur verder nog geen bestelling. Het wordt binnen 15 minuten echt bezorgd…
    Ik verwacht toch minimaal een voorstel voor compensatie, een tegoedbon is het minste… Zucht.

4. Harry vd Weerd

De bediening was heel attent en vriendelijk en de samenwerking verliep prima. Geen lange wachttijden.
    We hadden een mooie plek met ons vieren.
    Het eten was voortreffelijk en erg gevarieerd.
    Het enige nadeel was dat de muziek veel te hard stond, wat bij ons toch wel wat irritatie opwekte. Ook de muziek keuze viel ons tegen, we zijn dan wel wat ouder, maar zeker niet wereld vreemd, er moet toch ook wel een tussen oplossing te vinden wezen.
    Al met al een gezellige avond gehad met heerlijk eten en komen dan ook zeker nog een keer weer, met hopelijk iets minder harde muziek.

5. Tja, het wordt steeds minder helaas. Een vorige keer was de bediening een verschrikking, kregen met geen mogelijkheid drinken besteld. Nu was dat op orde. Maar: tot tweemaal toe iets gekregen dat niet besteld was, ook meerdere wél bestelde gerechten nooit gekregen. De flessen water waren uitverkocht (hoe dan??). Voor glutenvrij hebben we driemaal moeten vragen, terwijl het ook al op de reservering stond. Het ijs duurde erg lang en was bij uitserveren al half gesmolten.

Het eten is prima, de locatie fantastisch. Maar verder? Geen ster waardig

3,7
  6. We werden tijdens het eten gestoord door een muis, van angst moesten we gillen vervolgens werden we uitgelachen door de medewerkers. Daarna werden we maar buiten gezet en kregen we ons drinken wat binnen stond, we kregen geen tablet meer en werd er verder niks over gezegd geen excuses helemaal niks.
    Bij het afrekenen werd er gedaan alsof ze van niets wisten.

Nou weten we dat er veel muizen zijn in de binnenstad maar als ze al op bezoek komen in een overvol restaurant terwijl het licht is en er harde muziek aan staat wil ik niet weten wat voor grote plaag ze bah voor mij geen Blue meer!!

7. Ingrid de la Rie

Superlekker eten. Gezellige sfeer, vriendelijk personeel.

8. Sebastiaan Post

Het is zo lekker, echt ongekend. Wel een beetje duur.

9. Mooie locatie. Hoe vaak je er ook komt, sushi eten in een kerk onder een orgel of preekstoel blijft toch bijzonder. Verder is eigenlijk alles gemiddeld (zowel kwaliteit van eten, bediening als prijzen voor de lunch). Eigenlijk best jammer; van zo'n bijzondere locatie verwacht je van al die aspecten net iets meer.

10. Chantal

Zoooooo lang wachten op het eten. Alles lag door elkaar. Niet oké.

3,4
  11. Ron Damen

Proberen te reseveren dik 15 min in de wacht. Zo jammer dat.

12. Floris-Jan

Slechte service; fanta besteld, cola gekregen. Dessert besteld en na 40 minuten nog niets gekregen. Erg onpersoonlijke service. Geen aanrader.

13. Jelte Tromp

Tijdens een lunch wilde ik een glas kraanwater. Dat kon ik niet bestellen. Ik vind dit erg klantonvriendelijk. Alleen betaalde Spa blauw was te bestellen. Erg onvriendelijk.

14. Ik ben super teleurgesteld en dan met name over de service. We zijn vorige week gaan eten bij blue sakura nadat ik er al een hele lange tijd niet was geweest. Ik had op de website gezien dat lunchen bij blue sakura 19,50 euro per persoon was, maar toen we al zaten en drinken hadden besteld kregen we te horen dat de prijzen aangepast waren per 1 juni naar 23,50 euro per persoon. Ze hadden dit nog niet aangepast, maar wij moesten wel die 23,50 euro betalen. Ik vind dit heel raar. Mensen trekken met onjuiste prijzen. Er was ook niet te praten met ze over een korting of toch die prijs van 19,50 euro.

4,1
  15. Martine Piek

Ik had een @ gestuurd voor reservering maar hierop niets gehoord. Slechte service. Een paar dagen later heb ik gebeld en gereserveerd voor 4 personen. Ik ging met dames tussen de 70/80 jaar uit. We hadden speciaal een rustige doordeweekse dag uitgekozen. Had gevraagd om een rustig plekje, waar zaten wij vlak boven een geluidsbox met muziek. Slechte service. De dames kennen niet het gebruik van een iPad maar die wist ik. Ze bekeken de kaart maar het was er zo donker dat ze niets konden lezen, ik ging naar de bediening en vroeg om hulp of een zaklamp. Maar hier kon niets aan gedaan worden. Slechte service. Met de zaklamp van mijn eigen telefoon heb ik geprobeerd zo de dames hapjes te laten proeven, maar dit was langdurig en heel sneu.
    Te snel kregen we een melding dat de bestel tijd bijna om was.
    Teleurgesteld hebben we betaald. Jammer dat mensen met beperkingen niet geholpen en gehoord worden was onze ervaring.

16. Heerlijke sushi, werkelijk kunst op je bord, en ook nog is heerlijk!
    De sushi van de maand is wel al.
    Heel lang de sushi van de maand ☺️
    We zijn vaste gast hier omdat alles heerlijk vers is,
    Mooie ambiance, zo in de kerk.
    Tot snel.

17. M. 388 punten

Beste sushi restaurant waar ik ben geweest! Eten is werkelijk heerlijk. Een prachtige locatie en supersnelle en vriendelijke bediening. En dat alles voor een prima prijs.

18. Ik bestel ca 1x per twee weken eten bij Blue Sakura. Vanwege kleine kinderen is uit eten vaak geen optie. Kwaliteit is altijd top, bezorging is meestal binnen half uur. Veel dank!! Groeten, Michiel

19. Nog nooit eerder de moeite genomen om een recensie te schrijven. Vanavond wederom hier gegeten en nu wel de moeite genomen om alle negatieve recencies te weerspreken. Service is ongekend meedenkend, gastvrij, vriendelijk en beleefd. Niks was een probleem. Extra wensen ook totaal niet.
    Eten is ge-wel-dig. Ambiance - binnen in een kerk en buiten op plein- is ongekend. Enige puntje: ontvangst, tel. bestellen en afhalen is zelfde medewerker.. zou ik scheiden.

20. We hebben vaak lekker gegeten bij blue sakura maar de service is er toch echt minder op geworden. Daarnaast ze zijn zo slecht telefonisch bereikbaar. Meerdere dagen, tijdens openingstijden, een aantal keer geprobeerd, minuten aan de lijn gehangen, er wordt gewoon niet opgenomen. Ik snap dan ook niet dat een groot restaurant als dit, geen online reserveringssysteem heeft. Jammer, een ander sushi restaurant in Zwolle, waar de sushi net zo lekker is, heeft dat wel, dus dat is van nu onze vaste prik!

21. Prima all you can eat zaak! Goed eten voor prima prijs! Personeel functioneert netjes, is niet heel persoonlijk, maar dat hoeft in dit concept ook niet per se. We vermaken ons altijd goed hier!

22. Zaterdag naar Blue Sakura geweest. De beste sushi van Zwolle en zijn er al meer dan 10 keer geweest.
    We hadden om 8 uur een tafel besteld (nieuw systeem of 5 uur of 8 uur).
    We waren er om 10 voor 8 en er stond een rij van ongeveer 40 mensen voor de deur te wachten. Om 10 voor half 9 zaten we pas aan onze tafel. De sushi was prima.
    Om 10 voor 10 kwam er al iemand vertellen dat het bijna tijd was en pakte de bordjes al weg, terwijl we nog een bestelling hadden lopen, je mag immers 2 uur bestellen en 2,5 uur blijven zitten. We werden gewoon weg gekeken, verschrikkelijk.
    Dit was de laatste keer voor ons Blue Sakura. Sushi eten om half 7 kan daar niet meer en gezellig natafelen ook niet.

23. Jacqueline

Wij komen hier vaker maar zo slecht als deze keer hadden wij nog niet meegemaakt. We hadden om 20.15 Uur gereserveerd maar konden pas om 20.45 Uur aan tafel. Volgens mij ging kwantiteit voor kwaliteit deze avond, want het was erg druk. Drankjes werden pas 10 minuten later opgenomen waarvan 1 verkeerd. (Gin-tonic besteld en Japanse thee opgenomen) deze drankjes kwamen 10 minuten later aan. Dus geen gin-tonic. Na 2 x gevraagd te hebben kreeg ik mijn gin-tonic om 21.45 Uur. Eten was verder goed en kwam redelijk op tijd.

24. B.Winkelman

Vaak lekker gegeten, maar de laatste keer, gisteren, 10 juli 2018, was ik heel boos. Had keurig gereserveerd, maar mocht niet zelf de tafel kiezen, terwijl er volop plek was. De deur voor stond wagenwijd open en het was daar koud en waaide, dus wilden we achterin zitten. We waren met 4 personen, maar oh wee de tafels van 6 personen moesten vrij blijven voor het geval er 6 personen komen. Wij hadden gereserveerd, dus de mensen die nog eventueel met zijn zessen zouden komen, zonder reservering, daar moesten wij dus voor wijken, ondanks onze reservering. “Zo is onze planning” zei de mevrouw van Blue Sakura. Fijne planning zei ik en daaag, we zijn lekker wezen eten in een restaurant aan de Jufferenwal. FANTATISCH daar en je zit ook veel leuker. Wij komen dus nooit meer bij Blue Sakura. Over klantvriendelijkheid gesproken…

25. Net geweest zoals heel vaak en netjes gereserveerd voor een lage tafel 9 personen. Wegens handicap niet mogelijk om te eten aan een hoge tafel. We komen daar precies op tijd en krijgen een hoge tafel. Dat ging niet en er was geen alternatief en geen tijd waarop men iets wist wanneer er een tafel beschikbaar zou komen. Zonder gegeten te hebben vertrokken en God wat kwamen we hier enorm vaak. Zo enorm teleurgesteld en met hoge parkeerkosten om 19.30 een nieuw stekje zoeken valt niet mee. Vind het schandalig er werd ons ook nog gevraagd om de gehele rij even af te wachten terwijl een invalide persoon dus ook maar moet blijven staan.

26. Altijd genieten van avondje sushi eten, helaas moet je voor een kind van 4 wat niet of nauwelijks eet al een flink bedrag ophoesten ronduit belachelijk en zeer kind onvriendelijk, als je dan toch dat flinke bedrag wil vragen zorg dan ook voor een gezond Kindermenu, 16.50 Voor een patatje is vrij aan de prijs voor de kindjes die dus nog niet mee eten met de kaart.

4,7
  27. Voor een kind van 4 jaar betaal je 16,50 exclusief drinken. Belachelijk hoge prijs. Een beter concept zou per levensjaar zijn. Bijvoorbeeld 1 euro o.i.d.

Locatie is geweldig, personeel (op enkeling na) ongemotiveerd en kan geen lach af.

Eten is altijd geweldig.

28. Wat een verschrikkelijk restaurant is dit. Je ontvangt incomplete bestellingen en de service is niet om over naar huis te schrijven

3,9
  29. Afgelopen maandag voor het eerst bij Blue Sakura gegeten (2 personen). Wat een enorme heerlijke sushi en grill gerechten zeg!! Rond 17.30 zaten we aan tafel en werden vlot geholpen. Na het bestellen met de tablet kwam de sushi en grill gerechten binnen 5 minuten op tafel. Ik heb vaker sushi gegeten bij andere restaurants in omgeving Apeldoorn, Zutphen, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort, Utrecht, Amsterdam... maar deze sushi bij Blue Sakura vond ik echt een toppertje. Toen we vertrokken zat de tent ook behoorlijk vol. Ik verbaas me dan ook over sommige negatieve reacties en ik hoop niet dat ik ze op een goede dag heb getroffen, ik ga hier zeker vaker heen!!

30. Wat een drama. Voor het eerst hier geweest. Personeel gooit het eten op tafel, zonder te vertellen wat het is. Kinderen van 11 jaar die nauwelijks wat eten, moeten de volle mep betalen €26,50 Pittige kip was te scherp, maar doordat het gerecht niet opgegeten was, werd deze extra op de eindrekening gezet, wegens verspilling. Dit met nog andere gerechtjes die volgens de onvriendelijke bediening niet genoeg waren opgegeten. Als we nu echt hadden lopen schransen en misbruik van het concept hadden gemaakt, zou ik het snappen. Met personeel viel niet te discusieren en manager verwees ook naar de voorwaarden, die ons vooraf niet zijn medegedeeld. Al met al een teleurstellende ervaring en mij zien ze hier nooit meer terug.

2,8
  31. Wat een slechte service! Ik heb gebeld om eten te bestellen, moest ik eerst 6 minuten wachten om mijn bestelling door te geven. Vervolgens bestelling doorgegeven en na 2 uur wachten gebeld met Blue Sakura, kreeg ik te horen dat de bezorgen geen deurbel kon vinden?!! Dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik zo'n belachelijke smoes hoor. Ook hebben zij mij niet gebeld op het moment dat zij voor de deur stonden. Ik ben er van overtuigd dat Blue Sakura niet eens mijn bestelling heeft langsgebracht. Zelfs waren ze te beroerd om excuses aan te bieden. Uiteindelijk geen bestelling ontvangen, bestel nooit meer bij Blue Sakura!

32. Naomi des Celles

Het eten is heerlijk, je hebt genoeg tijd en de sfeer en de service zijn goed.

33. 1e keer is een slechte ervaring. Bestelling via tablet kwam door een storing niet binnen. Heel lang op eten gewacht. Werd gecompenseerd met een rondje van de zaak maar heb er een nare smaak aan overgehouden. Als je de meisjes van de bediening iets vraagt krijg je een antwoord dat nergens op slaat. Eten is wel goed maar mij zie je daar voorlopig niet meer.

6,5
  34. Emma Timmerman

35. Wij eten met regelmaat bij Blue Sakura. Het eten daar vinden wij heerlijk! Goed van smaak! Wij zijn in meerdere steden sushi wezen eten maar blijven terug komen in Zwolle.

36. Wij komen regelmatig hier eten, lekker sushi en leuke locatie. Zeker een aanrader.

37. Heerlijk gegeten op een prachtige locatie! Bediening is goed en vriendelijk. Komen hier graag nog eens terug.

38. Lang wachten.niet alles wordt geserveerd wat besteld wordt. Tablet wordt geblokkeerd bij te snel bestellen. Bij bestellen van hetzelfde door meerdere personen wordt alles op 1 schaaltje geserveerd. Onduidelijk wat wat is. Eten niet op temperatuur. Slechte bediening, veel verschillende dessert te lang gewacht. Nee viel erg tegen.

4,5
  39. Als echte sushi liefhebber eten mijn vriend en ik regelmatig bij Blue Sakura. De sushi vinden wij hier goed, alleen stuiten wij keer op keer op de slechte service. Dit zit hem niet in het bordjes ophalen of het vragen of alles naar wens is maar in de communicatie en flexibiliteit. Ik zal een voorbeeld geven. Wanneer wij om half 3 bellen om te vragen of wij kunnen komen lunchen horen wij dat er geluncht kan worden tot 16:00. Dit is wel wat kort en dus vragen wij of het misschien mogelijk is om dan te lunchen tot half 17. Antwoord: Nee. Niks meer, niks minder. Wanneer wij zijn vergeten te reserveren en binnen komen lopen om te vragen of er plek is en dat is er niet. Wordt er niet gezegd (bv) "wij hebben op dit moment geen plek maar misschien dat u eerst aan (bv) de bar wilt plaatsnemen dat u eerst wat drinkt en zodra er iets vrij komt brengen we u naar de tafel". Nee, er wordt alleen gezegd "Er is geen plek". Niks meer, niks minder. Kortom wij missen een stuk gastvrijheid in houding en communicatie. En dit is voor ons dan ook de reden dat wij in het vervolg ergens anders sushi zullen eten. Misschien is de tijd voor de eetschuur sushi voorbij en zouden jullie meer moeten investeren in gastvrijheid, een erg belangrijk aspect in de horeca.

40. Afgelopen zondag voor het eerst gegeten bij Blue Sakura. Ambiance is op zich mooi, wel donker en in ons geval (het was een zomerse dag) heel erg warm! Sushi op zich prima, wat minder keus dan we gewend zijn, maar van goede kwaliteit. Personeel over het algemeen niet aardig, je hebt het gevoel dat als je iets vraagt, je hen lastig valt. In plaats van een karaf water worden flessen water geserveerd: 6 euro voor 0.75 liter! Ik vind het heel normaal dat je betaalt voor water, maar deze prijzen slaan echt nergens op! Al met al was de beleving zodanig dat we niet een tweede keer daar gaan eten.

5,7
  41. Erik 19 punten

Restaurant in prachtige kerk in Zwolle met diverse leuke hoekjes om te zitten. Op een drukke zaterdagavond wezen eten en dat was te merken. Een chaotische indruk met door elkaar heenlopend, op enkele uitzondering na onvriendelijk personeel. Het bestellen via de tabblet gaat prima maar het serveren vd gerechten verloopt chaotisch. Het ene gerecht is er binnen paar minuten het andere duurt 20 minuten of komt nooit aan. Het is een kunst een drankje te bestellen en dan duurt het lang voordat je het krijgt.

Al met al jammer voor een restaurant op zo,n mooie locatie. Er is veel te verbeteren en dat kan gerealiseerd worden door het jonge onervaren personeel beter op te leiden/ te instrueren: ze willen echt wel maar moeten beter opgeleid/ begeleid worden.

Voor ons de eerste tijd geen Sakura meer

42. Michelle

Slechte service, rommel stond nog op tafel bij het toetje. Alles werd op tafel 'gegooid' & erg kortaf.

5,3
  43. Afgelopen weekend gegeten bij Blue Sakura. De sushi was opzich best lekker, alleen 's avonds erg misselijk geworden en de hele nacht overgegeven.
    Toen ik uit goede bedoeling het restaurant belde om hierover een melding te doen, werd mij gevraagd of ik niet teveel had gedronken?!?!

3,9
  44. Gisteren hebben mijn vriend en ik hier gegeten. We kennen Blue Sakura in Enschede, daar eten we regelmatig. Na het lezen van de reviews was ik een beetje bang voor de service & bediening, ze krijgen soms slechte feedback. Hier hebben wij gisteravond niks van gemerkt, de bediening was netjes, snel en vriendelijk.
    De sushi was weer heerlijk en komt vers over. De warme gerechten zijn goed warm en smaakvol. De sfeer heb ik een voldoende maar lager cijfer gegeven, ik denk dat ze meer kunnen doen met de architectuur van de kerk, dat zou nog meer bijdragen aan de beleving.
    Maar in het algemeen, een dikke aanrader. Wij gaan er zeker weer heen!

45. Meerdere keren hier gegeten, maar de laatste keer viel enorm tegen. Lang op gerechten moeten wachten of gerechten die bij de tafel naast ons werden gezet. Meerdere keren aangegeven bij personeel dat er waarschijnlijk een verkeerd tafelnummer is genoteerd, maar hier werd niks aan gedaan waardoor wij met de tafel naast ons gerechten heen en weer zaten te schuiven.
    Verder zaten wij aan een tafel bij een hoek. Personeel vroeg meerdere keren aan mijn vriend of ze er langs mochten om bij de tafels aan de andere kant te komen. Op zich geen probleem, maar wanneer dit door meerdere personeelsleden elke keer wordt gevraagd wanneer de andere tafels gerechten hebben besteld, is dit behoorlijk irriterend. Hierop heeft mijn vriend geantwoord dat ze er langs mochten, maar of ze de volgende keer misschien even kunnen omlopen, omdat hij anders elke keer aan de kant moet. Dit werd niet gewaardeerd, waardoor wij de rest van de avond boze blikken van personeel kregen en de gerechten op tafel werden gesmeten. Erg onvriendelijk en onprofessioneel.

46. Lekker gegeten op een drukke zondagavond. Het eten is in orde, verzorgd en de bediening is goed. Wel wordt er Sourcy blauw/rood geserveerd als je om een karaf water vraagt. Ook dat is geen probleem... maar daar €6,- per fles 0.7 ltr voor vragen vind ik een domper op een leuke avond.

47. Al verscheidene keren hier gegeten en nog steeds gaan we hier met veel plezier naar toe. Heerlijke sushi en prima bediening. Het bestellen met de tablet werkt goed en de locatie is erg mooi!

48. Het eten is goed en lekker, het werken met de tablets om het eten te bestellen is geniaal en simpel, de bediening prima.
    Ik weet niet wie het idee had om een sushi restaurant in een kerk te beginnen, maar ik vond het geweldig. Prijs kwaliteit is ook prima.

49. Voor het eerst hier gegeten. Mooie locatie, in een oude kerk in Zwolle. Mooie inrichting en ondanks de ruimte die er is in een kerk, was het "knus". Prima opgelost!

De gerechten:
    Matig, erg schaars met wat ze erop doen. (Te)Veel blad om de sushi, waardoor dit overheerst.

Personeel:
    Zeer netjes, erg vriendelijk!

Systeem van bestellen:
    Via de tablet die op tafel staat erg snel en overzichtelijk.

Wat ik ook heb aangegeven bij de medewerkers, een klein lampje zou handig zijn om de kaart te kunnen lezen. Het is net te donker om goed te kunnen lezen wat er op de kaart staat. De kaart is namelijk zwart, leest erg vervelend. Ondanks dat je via de tablet besteld, is het wel fijn om de kaart erbij te hebben.

50. Leuke en gezellige avond gehad. Heerlijk gegeten en goede service ervaren! Top.

51. Jacob Jager

Bediening was vriendelijk, informeel, gezellig maar erg onprofessioneel. Het eten kwam verspreid aan, ene gerechtje in 1 minuut, andere gerechten duurden langer dan 20 (zelfs de sushi). Meeste gerechtjes die we besteld hadden kwamen niet aan, zelfs na herhaaldelijk bestellen. Prijs is degelijk, maar niet als het meeste niet aankomt. Kwaliteit was goed, maar niet geweldig. De gerechtjes worden mooi opgemaakt. De locatie is prachtig, veel leuke plekjes om te zitten intiem met zijn tweetjes of gezellig in een groep. De muziek is verschrikkelijk. Skrillex en dergelijke muziek in een restaurant? Beetje een sfeer verpester. Grootste kritiek punt is de service, dat kan fors verbeterd worden. Ik wil geen 3 sterren ober, maar het mag wel beleefder, professioneler en boven alles: beter.

5,1
  52. We waren eerst erg tevreden over Blue Sakura, maar het is slechter geworden. Gisteren regelmatig gerecht niet ontvangen. Wachttijd is lang, wat niet netjes is als je een tijdslimiet hebt. De service is slecht, de meeste mensen ongastvrij. Wij zullen er niet meer heen gaan. Jammer, want het gebouw is mooi.

3,9
  53. Afgelopen zondag voor het eerst hier met zijn tweeën gegeten. In eerste instantie hadden we hoge verwachtingen, maar deze waren al snel van de kaart. Het personeel was erg onvriendelijk. "Had u gereserveerd? Niet gereserveerd? Oké wacht effe". Vervolgens werden we naar een tafel gebracht die nog geen 30 cm van de andere tafels afstond. Hierdoor hebben we wel van een mooie tirade over een of andere schoonmoeder kunnen meegenieten. En dat maar liefst 2.5 uur lang.
    Ondertussen verschillende sushi besteld. Die vielen behoorlijk tegen. De sushi met inktvis was zelfs niet weg te krijgen; zo verschrikkelijk taai! We waren zo onderhand al bezig met onze 2e ronde, maar hadden nog geen sojasaus, wasabi en gember en dus vroegen we hier naar. Het meisje zei niks, liep weg en 'gooide' vervolgens de bakjes op tafel. De helft van de sojasaus zat niet meer in het bakje, maar lag op tafel. Gelukkig werd dit snel even met een doekje weggeveegd. Echt heel erg onbeschoft. Voor ons geen Blue Sakura meer, jammer!

54. Leuke en gezellige avond gehad. Wij hebben zelf wel vaker sushi gegeten maar vandaag waren de sushi's echt niet vers jammer want hierdoor waren ze taai. Verder zijn slechts een paar runners aardig en gastgericht terwijl de andere de sushi zo snel mogelijk op de tafel zetten en verder niks zeggen.. Door de tablets op tafel heb je nog minder contact met het personeel wat naar mijn mening wel jammer is. Over het algemeen een leuke avond gehad maar de verwachtingen lagen hoger..

4,3
  55. Heerlijk eten en een goede service. Mijn complimenten!

56. Wilco en Christien (di.av. 21 okt. 2014 tafel 1)

Prachtige locatie. Prima service. Lekker eten. Prima prijs. Op vragen over onduidelijkheden en op "kritiek" wordt zeer correct en vriendelijk gereageerd!

57. Gerben Fredriks

Fantastisch! Heerlijke verse sushi & vlotte bediening! Zeker een aanrader qua sushi in Zwolle en omstreken!!

58. Sanne

59. Goed eten, goede service, mooie locatie.

60. 12 september jl gereserveerd op naam om 19.00 uur. Bakker? Er staan er 3 met die naam?? Beiden glutenvrij, maar dat was geen probleem. Na summiere uitleg sommige glutenvrije hapjes aankruisen op de kaart (niet op de tablet) en wordt opgehaald, nou niet dus. Ober gevraagd via tablet. Nope. "Weet u wie u geholpen heeft?" was de vraag als er weer iets verkeerd was gegaan. Nou nee, een van de 20 die hier rondlopen. Kortom waardeloze en slechte communicatie!
    Maar het ergste hadden ze bewaard voor het einde, de rekening: moesten € 63,00 afrekenen, gaf cash € 70,00 mee in het mapje, en wachten op het wisselgeld. Wisselgeld? De ober moest de nota uit de prullenbak vissen, en van wisselgeld hebben ze daar nog nooit gehoord! Niet alleen onvriendelijk, maar zelfs schofterig, vooral de manier waarop we aan het einde werden behandeld.
    Kortom: als u gaat (zou ik niet adviseren) dan pinnen, en als u contant afrekent, niet bij het bedienend personeel!!

61. Prachtig restaurant in een oude kerk. Erg sfeervol en een mooie manier om kennis te maken met de Japanse keuken. Voor een vaste prijs in verschillende rondes bestellen waarbij je de keus maakt via een tablet. Op de tablet kun je uitleg krijgen per gerecht en zo kun je bestellen wat je lekker denkt te vinden. Een mooie manier om interactief je eigen menu samen te stellen! Het eten is verder van goede kwaliteit en vers! Aanrader voor wie van sfeer en iets anders houdt!

62. We zijn inmiddels twee keer te gast geweest bij Blue Sakura. Ondanks dat er enige tijd tussen beide bezoeken zat, werden wij herkend door de gastheer. Vriendelijke bediening, bijzondere sfeervolle locatie, een open keuken, en verse smaakvolle gerechten.
    Personeel loopt constant rond, en neemt lege bordjes en schaaltjes e.d. direct mee. Wij hebben meerdere soortgelijke restaurants bezocht, en Blue Sakura steekt er met kop en schouder boven uit.
    Een aanrader!

63. Gezien wij een dagje in Zwolle waren en gek op sushi zijn, hebben we via wat recensies blue sakura gevonden. Het idee van het moderne eten in een oude kerk leek ons geweldig. Allereerst ben ik verbaasd over de hoge cijfers! Want als je mijn volgende ervaring leest zul je wel twee keer nadenken voordat je binnenstapt.

We kwamen op zaterdag aan, nog aan de vroege kant. Bij het moment van binnenkomst kom je bij een soort hotel balie te staan waar je je kunt melden. Vervolgens word je naar je plaats gewezen. Op het moment dat ik binnen liep schrok ik van de kilheid. Ik zag de sushi al gemaakt in de koeling liggen.

Nadat we zijn gaan zitten kwam de serveerster ons uitleggen hoe het werkte met de tablet. Wat ik persoonlijk grappig vond maar erg onhandig, waarom lees je zo.

Eerste ronde heb ik sushi besteld en een salade met zalm. De sushi is aan de kleine kant en niet vers, helaas. De rijst is niet zoals het hoort. De gember was prima maar de wasabi was heel droog en had een smaak van een pakje. In de salade zat helaas zalm uit blik. Geen succes dus. Mijn vriend had wat warme gerechten en die waren goed, de eerste ronde.

De tweede ronde voor mij een sushi met zalm en loempiaatjes. We hadden in totaal 9 gerechten. Toen de serveerder met wederom een zalm salade aankwam, zeiden we "Nee, deze hebben we niet besteld." Maar de serveerder bleef volhouden en ging voor ons kijken in het systeem. Even later kwam hij terug met de salade en zei dat hij er wel in stond en we hem moesten eten. En zette hem op de tafel. Mijn vriend had kip, bief en mosselen. Nadat ik de helft van mijn zalm sushi heb gehad en over mijn nek ging omdat deze niet goed was, trok mijn vriend lijkbleek weg van de mosselen.

Hierop hebben we besloten weg te gaan na de tweede ronde. We zijn naar de balie gelopen om af te rekenen, waarop we eerst door een kudde serveersters heen moesten die stonden te wachten. Erg ongemakkelijk!

Toen de eigenaar vroeg hoe we het hadden gehad, zijn we eerlijk geweest en zeiden we dat het niet lekker was. Toen we gingen uitleggen wat er niet lekker was en hoe we behandeld zijn werd er gezegd dat alles die middag vers was gemaakt en dat hij het niet begreep dat we het niet lekker vonden. Ik zei dat we veel beter hadden gehad, en dat kon hij zich niet voorstellen. Toen ik zei dat ik me er ziek van voelde zei hij dat het onwaarschijnlijk was!!

Ik raad dit restaurant ten sterkste af, het eten is niet zoals het hoort, niet vers, niet lekker. De sfeer is heel kil en de bediening is ronduit onbeschoft. De tablet is leuk, maar werkt niet wanneer je je eigen gerechten niet terug kunt zien, en als je dan verkeerde dingen op je bord krijgt, zullen ze niet een excuus maken maar je zult het eten, als je het niet eet moet je bij betalen.

Zonde van mijn geld en mijn gezondheid. Nooit weer!!

64. Luuk Wiggers

Sushi van zeer goede kwaliteit, gezellige locatie en sfeer. Leuke ervaring om te bestellen via een tablet!

65. Het hotel waar we verbleven had ons Blue Sakura aanbevolen. We komen zelf niet uit Zwolle en hebben het advies blindelings gevolgd. En dat is zeer goed geweest, tot onze verrassing is het gevestigd in een oud kerkgebouw. Wat erg gaaf is als locatie. Het is daardoor wel ietsje gehorig, maar daar valt mee te leven. Ook onze eerste x geweest dat we met een tablet-systeem moeten bestellen, wat super makkelijk was, ook omdat er extra in uitgelegd werd wat de hapjes waren. Het personeel was allemaal ontzettend vriendelijk en ze hielden alles in de gaten. Het is ook niet te merken geweest dat het restaurant pas 4 maanden open is. We hebben echt een hele leuke avond gehad vol met erg lekker eten.

66. Nog nooit zulke heerlijke sushi gegeten!

67. Op een zaterdag hier gegeten! Moest even wennen aan het bestellen via tablet en had verwacht dat het dan wel een kille bedoeling zou worden, daarbij doelend op interactie met de bediening. Maar dat was helemaal niet zo! Leuke uitleg, zeer vriendelijke en correcte bediening die het wel in de smiezen hebben. Flesje leeg of bordje leeg en binnen een mum van tijd stond er iemand aan de tafel. Het eten was fantastisch, akoestiek wat minder maar als je even zit valt dat niet meer op. Zeker voor herhaling vatbaar.

68. Henk Op de Laak

Zeer mooi ingerichte zaak in een voormalig kerkgebouw. Jammer is alleen dat geluiden overheersen in deze ruimte. Daar moeten ze toch iets aan doen.
    Eten is van een superkwaliteit. Bestellen doe je met een tablet op tafel. De bestelling gaat rechtstreeks naar de keuken en de (koude) gerechten worden al binnen enkele minuten aan tafel gebracht. Zodra het eetplankje leeg is wordt het ook direct meegenomen door de bediening. Er liepen trouwens ontzettend veel personeelsleden die stuk voor stuk erg vriendelijk was.
    Voor een impressie van het eten zie de foto's.

69. blauwvinger

Eten was lekker. Obers weten alleen hun eigen concept niet. Op het moment dat we een fles prosecco bestellen begint de ober deze met kurkentrekker te openen terwijl het een draaidop blijkt te zijn. Verder kan niemand behalve de manager toelichting geven op het bestel systeem dat via een iPad in een soort vogelhuisje is verwerkt en bij je op tafel staat. Voordeel van dit systeem is dat je direct inzage hebt in je rekening. Nadeel is dat de bestelde gerechten niet opgeslagen worden en zichtbaar blijven als je deze naar de keuken hebt verzonden via de App op de iPad.

De afwas wordt allemaal verzameld op de bar die voor iedereen in het zicht was. Niet echt heel fris, zie foto.

70. met zijn 5-en

Gisteren met zijn 5-en gegeten. Het eten was goed van smaak, presentatie van het eten was mooi. Het eten wordt zeer snel opgediend. De bediening is simpel, weinig horeca-ervaring over het algemeen, maar gaat niet ten koste van de eetbelevenis. Al veel japanse restaurants uitgeprobeerd, maar hier eten is zeer lekker te noemen.

71. Erg lekker gegeten! Mooie sushi en de rest van de gerechten vers en erg smaakvol.
    Vond de bediening chaotisch en de akoestiek erg hol. Ik had het idee (ondanks dat ik in de kerk zat) alsof ik in een kantoorruimte zat op Wallstreet. Jammer. Maar voor grote gezelschappen zeker aan te bevelen.

72. Vandaag wezen eten bij Blue Sakura. We waren als echte sushi liefhebbers zeer benieuwd.
    Mooie locatie. Geweldig in een kerk, erg mooi aangekleed en sfeervol.
    Daarnaast ontzettend lekker eten. Super verse sushi en de warme gerechten waren ook heerlijk. Genoeg keuze en een snelle en goede bediening.

73. Wij hebben een fantastische avond beleefd bij Bleu Sakura in Zwolle. Heerlijk en eerlijke gerechtjes. Leuke ontvangst, prima bediening. En heerlijke wijnen op de kaart. Wij wensen Bleu Sakura heel veel succes voor de toekomst. Zeker een aanrader.