20-five in Zwolle

• Gezellig
  5. Omgeving
    • In het centrum
  7. Betalen pin Visa Master Card

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1508191509 89
1513212081 88
1520742939 91
1588520661 91
1601072091 90

1. Een parel in Zwolle! Subliem eten in een hele mooie ambiance. De service is uitstekend! Een absolute aanrader voor een heerlijk avondje uiteten.

2. In een fijne omgeving heerlijk gegeten. Leuk om weer een keuken met een net andere twist in Zwolle te hebben. De service was enthousiast en ontwapenend.

3. Lekker eten en veel veganistische opties!

4. Geselien Harsevoort

Heerlijk gegeten met een heerlijk bijpassend wijntje erbij en leuke bediening!

5. Marjolein Hammer

We moesten erg lang wachten. 1 van de maaltijden werd een dik half uur gebracht vóór de andere waar om gevraagd moest worden. Het was koud geworden. Een vraag om het op te warmen heb ik geweigerd: opgewarmde wortels worden taai. De drankjes (1 thee en 1 Spa) werden gratis aangeboden. Ik had liever gehad dat de wortel maaltijd opnieuw of gratis aangeboden werd.
    De prijs van de 4 (!) met een beetje aardappelpuree en een zoektocht voor de noten was 12€. Belachelijk duur. Voor die prijs hadden we echt beter verwacht.
    Ik raad deze gelegenheid af.

6. Voor ons de 1e keer, puur na aanleiding van de menukaart en de goede recensies.
    Van het eerste tot het laatste gerecht super lekker gegeten, alles was mals, vers en lekker van smaak.
    Bediening doet echt z'n best en is voorkomend.
    Een leuke aanwinst voor Zwolle.
    Hoop dat ze de menukaart wat afwisselen, aangezien die niet heel uitgebreid was.
    Wij zijn rollend en zeer tevreden vertrokken na 2,5uur dineren! Aanrader!

7. Werkelijk heerlijk gegeten. Verrast over alles eigenlijk. De prettige sfeer, de super aardige en leuke bediening en het bijzondere en erg lekkere eten. Dit gaat een favoriet van ons worden!

8. Gezellig restaurant, lekker eten en goede bediening

9. Peter Post

Wat een verrassing!

Van te voren wist ik niet goed wat ik moest verwachten van de Bulgaarse keuken. Juist daarom wilde ik het wel graag proberen. En dat was een goeie gok!

Leuk principe van kleine gerechtjes (iets groter dan tapas) die je kunt delen en die heerlijk smaakten. Zeker een aanrader!

10. Linet Doornbos

Verrassend lekkere smaken en goede bediening. Heerlijk gegeten.

11. Maarten van Doorn

Verrassend lekker eten en gezellige bediening.

12. Geweldig eten en een relaxte sfeer. Een aanrader als je een gezellige middag en/ of avond wil.

2 vorige recensies
  13. Nelleke Fikse

Heerlijk gegeten, bediening was top!

14. Lekker eten, groot terras met veel schaduw, heel betaalbaar, prettige bediening. Gewoon een prima tent.

15. Frans Paalman

Heerlijke Bulgaarse tapas, ruim voldoende uitstekende kwaliteit en verassende smaken.
    Vlotte bediening.

Een aanrader

16. Leuke plek met top service en veel vegetarische en veganistische opties.

17. Heerlijke mezze, alles smakelijk en vers, uitstekende kwaliteit! Echt even wat anders. Bovendien een heerlijke huiswijn(wit). Gastvrij en vriendelijk. Prijzen redelijk… maar ik heb er graag iets voor over als het goed is. Voorheen kon je hier ook lunchen, dat was ook heel erg goed!

18. Heerlijk gegeten op het terras. Aanrader!

19. Koezema

Heerlijk eten, goede uitleg wat het is, spontane leuke bediening voor goede prijs/kwaliteitverhouding. Genoeg keuze voor vegetariërs.

20. Het was heel erg lekker en je proeft dat het eerlijk en huisgemaakt is. We hebben een leuke uitleg gekregen met elk gerecht. Lekkere Bulgaarse wijn om het compleet te maken. Het was vers gemaakt en alles was heel smaakvol. Zeker een aanrader en we gaan zeker vaker heen.

21. Marlies

Wij hebben heerlijk gegeten bij 20-five. Lekkere gerechtjes, heerlijk gekruid.
    De bediening was vriendelijk en informeel. We zaten op het terras en hadden een prima plekje.

22. Borislava van Laar

De Bulgaarse keuken is overheerlijk en het personeel vriendelijk en behulpzaam. Zeker een van de beste plekken om te eten in Zwolle!

Eén vorige recensie
  23. Peter Martens

Onontdekte parel van Zwolle, heerlijk rustige sfeer en fantastisch eten waarbij vooral de kip een heerlijke aanrader is!

24. Wat een fantastische avond! Het eten was echt geweldig goed. Lekker vers, goed op smaak, verrassende combinaties en zo lekker! Ook de bediening en de kokkin waren gezellig aanwezig.

Razyadki (brood met smeersels en kaasjes) was een aanrader en ook de Mish Mash (stoofpotje), heerlijk.

We gaan er zeker nog een keer heen.

25. Steef Wildenbeest

Een goede vegetarische kaart. Alles smaakte uitstekend. Wij komen zeker terug.

26. We waren hier in dit kleine en gezellige restaurant met z'n zevenen op een zaterdagavond. Allen hebben/hadden zo hun eigen voorkeur voor gerechten, maar er is voor elk wat wils: vegetarisch, vis, vlees… Bovendien lenen de gerechten zich er goed voor om ook je tafelgenoten te laten proeven. Een heel leuk concept. Zo kun je diverse gerechten uit de Bulgaarse keuken proberen en als iets jou bevalt of je hebt trek in meer, dan bestel je gewoon daarvan bij. Ik dronk een rode droge Mavrud en die paste perfect bij deze gerechten. De gastheer was zeer vriendelijk, eerlijk en correct. Die vriendelijkheid gold ook de kok(kin), die persoonlijk ons kwam vragen of alles wel in de smaak viel. Voor het bereiden nam ze ook echt de tijd en die zorgvuldigheid zag je op tafel terug. Top!

27. Vanuit Dronten en omdat score zo hoog is dit restaurant bezocht.
    De recensies liegen er niet om , het eten is ontzettend verrassend en lekker.
    De sfeer erg gezellig. De ober is kundig en netjes, de kokkin verdient meer dan een pluim. Een iemand schrijft dat de wijn duur is voor de hoeveelheid ... maar wijn hoort zo geschonken te worden. Grote glazen, 1/3 vol..... zo hoort het , dat leer je in de horeca.
    Thuis kun je tot de rand vullen maar in een goed restaurant zie ik dat nooit. Dus mijn advies, bestel gelijk een fles , dan zit je altijd goed en is in verhouding goedkoper.
    Dit restaurant komt op onze top 10 lijst en we gaan er zeker eens terug
    Ps: ik vergat steeds foto’s te maken 🙃
    Bedankt 20/5 voor een mooie dag in mijn leven

28. Matthias kaat

Lekker een avondje eten, rustige bediening, heerlijke wijn en fijne sfeer. Lekker delen van elkaars gerechtjes :)

29. Elvera Goedhart

Het was wat druk ivm Valentijnsdag dus het duurde allemaal wat langer, maar het eten was fenomenaal, dus ik kan nergens over klagen.

Eén vorige recensie
  30. Heerlijk gegeten en gezellig gezeten!

31. Wat een superleuk restaurantje. Klein en authentiek. De bulgaarse kokkin, komt zelf informeren of het naar wens is en lekker smaakt. En toelichting geven over hoe de mensen in Bulgarije bepaalde gerechten eten. Heerlijke wijn. Knusse ambiance. Zeker iets om door te geven aan anderen wat we dan ook zeker gaan doen! En niet te vergeten om zelf nog eens terug te komen!

32. Heerlijk gegeten, we waren met z'n zessen dus we hebben ook zoveel mogelijk geprobeerd. Er was niet 1 gerecht dat we niet lekker vonden. Zeker de moeite waard om terug te komen.

33. Eslingerland

Klein maar fijn! Na ieder gerecht zeiden we deze is nog lekkerder? Heerlijke kruiden en alles wordt vers gemaakt! Kom hier zeker nog een keer!

34. Het eten dat uiteindelijk op tafel kwam was heerlijk en liefdevol bereid, daar kan ik kort over zijn. De weg erheen was wat langer: gearriveerd om 18.30u kwam tegen 20u het eerste schaaltje met hapjes op tafel, gevolgd door een lange rij andere schaaltjes met hapjes, koud en later warm, die echter in zo'n langzaam tempo en geen enkele keer gezamenlijk op tafel kwamen dat ik de indruk had dat er maar 1 pan in de keuken beschikbaar was. Niet erg met tapas maar met stoofschotels met friet is het jammer als de friet komt als de schotel op is. Wij waren de enige 6 gasten die avond; met meerdere eters was het middernacht geworden. Minpunt was de hoeveelheid wijn die in een glas werd geschonken. Voor letterlijk 2 slokken wit legde ik toch 4.50 neer. Teveel. De allerliefste gastvrouw die zich verexcuseerde voor het niet gare lam maakte de avond helemaal goed. Een 10 voor gastvrijheid. Ik kom nog eens terug, om de Bulgaarse sfeer en tapas weer te proeven.

35. Wij kwamen voor de eerste keer bij 20five en zeker niet voor het laatst. De ontvangst was hartelijk en informeel. De gastheer maakte een praatje.
    We kozen van de kaart verschillende koude en warme gerechten die achter elkaar maar niet te snel werden geserveerd.

36. Henk Beens

Sfeervol restaurant en smaakvolle gerechten.
    Gastvrije eigenaren. We komen zeker nog een keer terug!

37. Emi 12 punten

Wat een leuke plek en heerlijk eten! Personeel is super vriendelijk, alle tapas zijn echt bizar lekker en de cava ook! Aanrader om hier lekker te gaan eten!

38. Lilian Timmer

Wat kun je toch lekker eten hier. Alles is vers bereid en bijzonder smaakvol. Sympathieke en betrokken eigenaren maken het plaatje compleet. Een echte aanrader.

39. Anna Vesseur

In een gemoedelijke sfeer lekker eten en drinken! Vriendelijke gastheer en -vrouw, veel keuze in kleine en grotere gerechten. Ook veel vegetarisch!

40. Chris Wallet

Heerlijk gegeten! Kleine, zeer smaakvolle gerechten, die mooi geserveerd worden. Personeel is super vriendelijk en behulpzaam. Aanrader!

41. Heel lekker gegeten in dit grappige, verrassende restaurant. Wij hadden nog nooit Bulgaars gegeten, behalve dan ooit in Sofia, maar dit eten was beslist een verrassing. We kozen voor de plank voor 2 vegetarische meze, die overigens op een bord werd geserveerd: lekker, net anders dan je gewend bent, en een gulle hoeveelheid. Daarna voor mijn maatje het pannetje uit de oven met Sirene (lijkt op feta) en groenten; ik koos voor gepaneerde Sirene en gebakken ossenhaaspuntjes. Alle drie lekker, al waren de ossenhaaspuntjes wel behoorlijk doorbakken, en leek het mij meer gewone biefstuk. Er werd een mooie, dieprode stevige Bulgaarse wijn bij geserveerd. Bij de koffie kregen we ongevraagd een glaasje raki. De bediening was zorgzaam, vriendelijk en attent. En dan was de rekening ook nog eens vriendelijk. Kortom: je doet jezelf onrecht aan als je hier niet eens gaat eten. Wij hadden dit restaurant tot nu toe over het hoofd gezien, maar dat is volkomen onterecht!

42. Maurits Bloem

Wat een ontzettend leuk, gezellig en goed restaurantje! Leuke kaart, vers eten, heerlijke lokale wijn en top service. Hier gaan wij zeker weer snel een hapje eten.

43. Uiterst vriendelijk en gastvrije eigenaren en lekker eten. Kleine porties a la tapas. Leuk ingericht restaurant. Toetjeskaart toevoegen en dan is het helemaal top!

44. Sandra

Heerlijk gegeten. Veel keuze voor veganisten en vegetariërs.

45. Nienke Kompagne

Verrassend fijn, met aandacht bereid. Veel verse groentes. Ook aanrader voor de vegetariër! Het duurde lang voordat er wat op tafel stond maar als we dan wat kregen, was dat het wachten zeker waard!

46. Heerlijk gegeten! Fijne sfeer, super gezellig!

47. Carol Jane

We hebben heerlijk gegeten en de kwaliteit en authentieke stijl is iets wat wij heel graag zien. Wij gaan hier veel vaker eten en gezelligheid en met vrienden is wat wij veel vaker gaan doen. Echt een aanrader en super gastvrije bediening!

Een aanrader!

48. Heerlijk gegeten! Wat een leuk restaurant en wat een aardige bediening.
    Het eten was zalig en we komen zeker terug.

49. Caroline Nathalie

Top eten, sfeer en bediening, aanrader!

50. Een plekje om heerlijk lang te tafelen. Leuke sfeer, erg lekkere smaakvolle gerechten en vriendelijke mensen. Een aanrader!

51. We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle entourage. Prettige bediening. Wij komen hier zeker terug.

52. Tennisgroep

Heerlijk gegeten! Bulgaars eten echt een aanrader. Mooi opgediend, divers en shared dining. Voor een avond gezellig zitten en bijpraten. Hartelijk ontvangst.

53. Erwin Meijerink

Je moet wel redelijk lang wachten op je drankjes/gerechtjes. Maar je geduld wordt beloond met heerlijk eten en service met een dikke knipoog en glimlach. Wij komen graag een keer weer en raden iedereen aan hier eens te gaan eten!

54. Fantastische sfeer en gastvrijheid. Top eten en een lekkere wijnen

55. Zeer gastvrije mensen. Van binnen zeer sfeervol ingericht. Buiten mag dit nog voortgezet worden, zodat je van buiten de sfeer al proeft en je naar binnen getrokken voelt.
    Dieetwensen: geen probleem. Bijna alle gerechten zijn vegan te maken. Lekkere Bulgaarse tapas waardoor menu zelf samen te stellen naar smaak en hoeveelheid.
    Geen fast food maar slow food 😉. Geen probleem als je heerlijk je de hele avond gezellig wilt doorbrengen bij 20-five.
    Reserveren aan te raden!

56. CWA Overmars

Wisten niet wat we konden verwachten.
    Hartelijke ontvangst.
    Kleine maar overzichtelijke kaart voor elk wat wils.
    Gerechten zeer smaakvol.
    Het tapasachtige concept is goed voor de niet zo grote eters. Het deel principe.
    Het is geen zaak voor dooreters. De wachttijd tussen de gerechten is ietwat te lang.
    Voor mensen met tijd is dit zeker een aanrader.

57. Een sfeervol Bilgaars restaurant.
    Heerlijk gegeten. Goed advies gekregen.
    Kleine porties on samen te delen.

58. Niet voor een snelle hap of eten met de kids, maar voor een avond lekker en gezellig tafelen in een gastvrije sfeer.

De gerechten zijn ontzettend lekker en verassend evenals de Bulgaarse de wijnen.
    De porties zijn ruim voldoende en zeer betaalbaar. Kortom, een aanrader.

59. na de film uit eten

Omdat ik de vorige keer laaiend enthousiast was kwam ik nu terug met een nieuwe gast. Door de drukte moesten we erg lang wachten, de kaart weggehaald zonder bestelling op te nemen. Weinig uitleg over het eten en het principe van shared dining. Het eten zelf is superlekker. Wel jammer dat de timing niet wat beter kan. De rijst die we wilden bij de overige gerechten was als laatste klaar en erg lang nadat we de rest hadden ontvangen. Dat zou toch beter moeten kunnen. Tot slot: de glaasjes wijn waren wel zeer minimaal. Had het gevoel dat ik amper een half glaasje kreeg. Dit alles een gevolg van te grote drukte of einde van de dag? Ik ga nog ns voor de herkansing omdat ik het restaurant wel een aanwinst voor zwolle vind.

60. Jan Roelof Wesselink

Via website gevonden. Eens wat anders proberen. Was ter ere van mijn zoon zijn 25e verjaardag. Wisten niet wat we konden verwachten. Zijn zeer positief verrast. Klein restaurant voor ca. 20 personen. Eigenaar/personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten heeft ons zeer positief verrast. Het was heerlijk. Zelfs moeders van 85 was tevreden.
    Een aanrader dit restaurant!

61. Wat een gezellige zaak en wat een vriendelijke mensen runnen deze zaak.
    Verzorgde gerechtjes met nieuwe smaken die je met tweeën kunt delen.
    De ober mag inhoudelijk iets meer op de hoogte zijn van wat hij serveert of nog mogelijk is van desserts in de keuken.
    Prima keuze voor een avond bijkletsen met elkaar of vrienden.

62. Gister samen voor de eerste keer gegeten bij 20-five. Super leuke mensen en heerlijk eten. TOP avond. Zeker een aanrader en zeker de moeite waard!

63. Het eten was heerlijk, de sfeer en bediening goed.
    Ik miste een lepel om eten op te scheppen en iets van rijst/aardappel/brood of zo voor bij het hoofdgerecht. Maar het eten was heerlijk en anders. Echt genoten.

64. Jurgen en Els

Voordat wij naar schouwburg gingen hebben we hier snel een hapje gegeten. Het was super lekker en omdat wij helaas nog weg moesten te kort kunnen zitten. Maar we komen een keer terug want het was heerlijk!
    Tip voor het restaurant. Ik zou een gordijn ophangen bij de entree en een mooie ‘stamtafel’ plaatsen voor de bar waar je met een grote groep kunt zitten.
    Bedankt voor het lekkere eten!

65. Henk van Essen

Een heerlijke smaakvolle maaltijd 😁 een aanrader voor iedereen!

66. igor cornelissen

Ik was weer even in Bulgarije. Ontvangst, eten (met goede kruiden!) en nazit uitstekend. Dank aan de kok en de oma van wie ze het leerde. Mijn vriendin was eveneens zeer tevreden.
    Blagordaya,
    Igor.

67. Het was top.

68. Harry Meulman

Prima locatie en terras bediening was prima. Moesten alleen erg lang wachten op.
    Ons broodje en uitsmijter. Maar deze smaakten uitstekend wat veel vergoedde.

69. Leuk ingericht klein restaurant, heerlijk eten en vriendelijk personeel.