Dok in Zwijndrecht

Proef, beleef & ervaar!

Online bestellen bij Dok

Afhalen Bezorgen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Online bestellen

Corona informatie

Tijdens deze corona uitbraak zijn onze openingstijden/ dagen aangepast.

Uitsluitend bestellen via telefoon
078-6120780 / 0622605415

Restaurant DOK staat voor een avondje uit, waarbij wij u meenemen op een reis door de Franse- en Mediterrane keuken. Wij werken met biologische producten, zijn zeer creatief en geïnspireerd door de met ons grote zorg uitgezochte producten. Producten die passen bij het seizoen en zo de smaak van het seizoen op uw bord tot leven brengen.

VERRASSEND GENIETEN
De menukaart wordt per seizoen samengesteld met zeer bijzondere, verrassende en smaakvolle gerechten met voldoende keuze in de voor- hoofd- en nagerechten. Hierbij moet u denken aan mooie gerechten die net even anders zijn.

Buiten de diversiteit aan producten presenteert restaurant Dok een zeer gevarieerde wijnkaart, welke volledig afgestemd is op de producten die wij in ons restaurant serveren.

PROEF, BELEEF EN ERVAAR!
Restaurant DOK is bekend om de open keuken waar het team zorg draagt voor een huiselijke sfeer. Graag bieden wij u een kijkje in onze keuken waar uw keuze door ons bereid wordt. Alles met een klassieke, maar tevens hippe touch.

Wij heten u van harte welkom en wensen u een sfeervolle en culinaire ervaring toe!

1. Personeel
    • Gezellig
  5. Omgeving
    • Aan het water
  7. Betalen pin Visa Master Card

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1362620841 87
1419037138 87
1481721912 89
1519332777 91
1582017551 87
1619628416 90

1. Zeer vriendelijk ontvangen. Het eten was heerlijk. Voor herhaling vatbaar.

2. Eten en drinken uitstekend goede sfeer zeer goede bediening voor herhaling vatbaar.

3. Fantastisch eten, met passie bereid, goede sfeer, zeer vriendelijk, om snel weer terug te gaan

4. Bediening top, hele fijne dame. Eten was super met als echte topper de chateaubriand. Heerlijk. Het was een fijne avond. Aanrader.

5. Prachtige locatie, mooi terras. Uitstekende sfeer en hele fijne mensen allemaal. En het eten? Heerlijk!! Prima wijn, en dito koffie. Favoriet in Zwijndrecht.

6. Joost van Leur

Heerlijk gegeten, fijne sfeer. Je voelt je echt gast! Bediening geweldig, vriendelijk.
    Alles om te zorgen dat je een heerlijke avond heb met goed eten en drinken.
    Komen zeker terug

7. Angelique Abbel

Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel.
    Was heel gezellig.

8. Super!! En super eten voorgerecht carpaccio hoofdgerecht de chateaubriand en nagerecht stroopwafel triffle, allemaal stuk voor stuk heerlijk goed gemaakt, zag er mooi uit en goed geserveerd door goed personeel!! Al met al top!!

9. Heerlijk gegeten, fijne bediening. Eigenaar kwam na afloop een praatje maken. Prima!

10. Gonny den Hollander

Bediening kan beter, moeten nog veel leren. Wachten op menukaarten, te weinig. Vreemd als je weet hoeveel gasten je kan verwachten.

11. Fred Geerling

Hartelijke begroeting en bediening, eten was prima! Zeker voor herhaling vatbaar!
    😋

12. Heerlijk gegeten en gedronken in deze top tent waar service onmiskenbaar hoog in het vaandel staat. Complimenten aan de lieve, lachgrage dames en de mannen in de keuken. Wij komen zeker terug!

13. M.Mallee

Prima gegeten met goed bediening; zeer vriendelijk meisje.

14. Sfeervolle ambiance, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.

15. We zijn hier regelmatig wezen lunchen en dineren. In de middag zit je hier heerlijk op het terras in het zonnetje met prachtig uitzicht op de Maas en Dordrecht.

Maar je kunt ook heel fijn terecht in het mooie restaurant en/of wijnbar.

Ze hebben een gevarieerde kaart met heerlijke gerechten om te delen of gewone gerechten. Niets is hier teveel gevraagd.

Kortom: een aanrader!

16. We zaten in een hoekje naast de deur waardoor we het idee kregen dat we niet helemaal in beeld waren. Rustig tafelen is prima, maar na een tijd wachten (inmiddels was brood en eerste drankje op) zelf gevraagd om de kaart en daarna weer moeten vragen om te mogen bestellen.
    Helaas was ons nagerecht (drie keuzes op de kaart waarvan één een kaasplankje) ook niet meer voorradig.
    We hebben lekker gegeten en het is een gezellig restaurant, maar de service kon in ons geval echt beter.

17. Monique Hoeijmans

Het was weer eens heerlijk om uit eten te kunnen gaan. Vooral de persoonlijke en vrolijke bediening heeft hier extra aan bij gedragen.

De sliptong was wat aan de droge en dunne kant, maar wel goed op smaak.

18. Peter Klaassen

Weer heerlijk gegeten. Punt van aandacht. Niet iedere personeelslid hoeft te komen vragen of het smaakt. Één is genoeg

19. Evelien van der Waal

Heerlijk om weer in een restaurant te zijn! En wat een fijne bediening. Super vriendelijk. De eigenaar kwam als een goede gastheer even een praatje maken. Erg leuk!
    Het eten smaakte heerlijk. Tartaar was wel heel erg rauw. Vond ik wat spannend.
    Hele fijne avond geweest.

20. Dirk Vermaas

Het eten is prima, genoeg keuze uit vlees en vis gerechten. De entrecote vond ik wat droog maar de diamanthaas biefstuk van mijn vrouw zag er niet alleen heerlijk uit maar smaakte ook nog een verrukkelijk. De dame in de bediening is heel attent, let goed op, heeft dr kennis paraat en is ook nog eens buitengewoon vriendelijk. Een fijne tent is m snel weer eens te bezoeken.

21. Ton Los

Eindelijk weer eens lekker en gezellig uit kunnen eten. Dok is een beetje onze vaste plek. Heerlijk buiten met zicht op de Maas.
    Weer een heerlijke verjaardagsavond.

22. Een heerlijke avond met een fijne sfeer.
    Dus: een aanrader!!

23. Robert Driessen

Gelukkig hebben we weer lekker kunnen eten bij jullie, het was weer echt zo fantastisch als voorheen.

Hopelijk tot gauw

24. Jos de Koning

Heerlijk gegeten met een passende wijn en daarbij een fijne bediening, dat alles in een rustige gezellige sfeer.

25. Jolanda de Louw

Heerlijk gegeten pp een zonnig terras met een verrukkelijk wijntje. Perfecte en attente bediening.

26. Chris

27. Heerlijk gegeten, met instructiefilmpje ook voor mij na 50 jaar koken op gas nu op inductie heel goed gelukt. Dàt is echt voor herhaling vatbaar.
    Dank daarvoor.

28. Mariska Noordegraaf

Het eten was weer erg goed en smaakvol, de bediening erg vriendelijk. Aanrader!

29. We hebben een hele leuke avond gehad en echt heerlijk gegeten.
    De bediening is heel vriendelijk en attent. De sfeer en het eten is top.
    We zijn helaas wel erg geschrokken wat betreft het Corona beleid van deze zaak.
    Er stond een handpomp bij de ingang en dat was alles.
    Bediening houdt geen afstand tot de klanten, bedient aan tafel vlakbij personen en tussen schouders door op 30 cm afstand en loopt van tafel naar tafel.
    Dit kan echt niet in deze tijd!
    Dit maak je echt nergens meer mee..

30. Frans & Marja Starrenburg

Super vriendelijk ontvangst! Prima bediening. Heel sfeervol.
    Fantastisch eten en probeer zeker de Cava Rosé als aperitief!

31. Goede maaltijden met oog voor detail. Fijne bediening met genoeg aandacht voor de gasten. Goed wijnadvies.

2 vorige recensies
  32. J. van Leeuwen

Wij hebben heerlijk op het terras geluncht. De bediening was vriendelijk en gastvrij.
    De kwaliteit van het eten was uitstekend maar voor ons (tachtigers) waren de porties te groot.
    Met iets minder voor hetzelfde bedrag zouden we zeker tevreden zijn geweest.
    Jullie verdienen het om Corona te overleven.

33. Hilde Bowman

Wat een gezellig en knus restaurant. Fantastische service, attent en werden op onze wenken bediend. Eten was voortreffelijk! Eerlijke prijzen. Uit eten zoals het hoort! Wij komen zeker terug.

34. Net voor de lockdown hier geluncht en nu was het echt weer tijd om te gaan. Want het eten is heerlijk, de bediening vriendelijk en correct. Kortom: komen zeker nog eens terug.

35. Heerlijk gegeten, gastvrij restaurant. Komen we zeker terug.

36. van der Lee

Uit eten tijdens Corona. Het is even anders. Ondernemers proberen er maar het beste van te maken... fijn dat we nog steeds van hun gastvrijheid kunnen genieten. Online reserveren ging zonder problemen, bevestiging was ook snel binnen.

Ontvangst was hartelijk, de standaard vragen incl. het verzoek de handen te desinfecteren. Mooi plekje toegewezen gekregen op het terras en aan het water.

Opnemen en serveren van eerste drankjes ging vlot. We besluiten zeer eensgezind de tonijn en chateaubriand.

Opmaak van de tonijn hebben we wel eens deftiger gezien, maar aan smaak ontbrak het niet. Wellicht iets te veel saus voor het mooi.

De chateaubriand was vwb de presentatie gelijkwaardig aan de eerder geserveerde tonijn. Er had iets meer groente bij gemogen, idem geldt voor de portie frites. Doch wederom de smaak was dik in orde!

Het duurde even voordat we ons dessert konden bestellen, bij een te kort aan kaarten op dat moment. Friandises met koffie en thee als toetje. Was, vonden wij, wat te eenvoudig en wat te summier.

Bediening is attent en vriendelijk, maar mist nog de finesse en/ of ervaring om het juiste moment aan te voelen of commercieel te durven zijn.

Al met al is Dok een aangename plek om te verblijven, het is er lekker zitten en eten. Echt onderscheiden doet zij zich helaas nog niet. Wat nog niet is, kan zeker nog komen. We komen nog eens terug om dat te toetsen.

37. Heerlijk gegeten, ruimschoots aandacht van bediening.

38. L erlings

Een hele prettige avond gehad met heerlijk eten en leuk dat we tussendoor amuses kregen! Bediening was goed en alles liep lekker door. We zaten buiten aan het water en dat hadden ze leuk en gezellig ingericht. Kortom TOP

39. Bosman jansen

Onze ervaring lekker eten. Alleen als je binnen kom wachten ze te lang om de kaart te geven. Verder vriendelijk personeel en goed eten.

40. Matthijs de Kort

Afgelopen zaterdag hebben wij een fantastisch dineetje gehad bij Dok. Dok is een echte aanrader. Ontvangst en de bediening is heel vriendelijk en we hebben echt het gevoel gehad dat de mensen van Dok aandacht voor ons hadden. Overigens was het gewoon gezellig druk dus we waren niet de enige bezoekers. Lekker op het terras genoten van een heerlijk voorafje en de plate to share. Dok heeft een prima keuken, met verrassende gerechten en even zo goede bediening. En de locatie aan het water met zicht op de grote kerk van Dordrecht is hartstikke mooi. Het was allemaal meer dan goed en wij hebben bij Dok een prima beleving ervaren. Dok is een restaurant met passie.

41. Rowdy Muller

Het borrelplank was fantastisch, de wijnen waren goed uitgekozen, de bediening vriendelijk en attent. Voor herhaling vatbaar.

42. Aad sterrenburg

We hebben heerlijk gegeten.
    Complimenten voor de kok en zijn team.
    Perfecte sfeer met goede en correcte bediening.
    Komplimenten.

43. Rianne van Dort

Weer een topavond gehad, eten en drinken precies goed, alles prima geregeld en service zoals het hoort. Een avondje puur genieten, dat kan bij Dok!

44. Frederique Godschalk

De bediening begon al super, onwijs gastvrij en maakt graag een leuk praatje. Eten was ook super! Echt een top avond gehad.

45. Ingrid van Dongen-Schouten

Dat wij fan zijn van Dok Zwijndrecht is duidelijk. Wij rijden er vanaf Arkel 35 minuten voor. Maar....het ritje is altijd de moeite waard! Een heerlijke, verrassende en smakelijke kaart. Zeer gastvrije eigenaar en bediening, bediening welke je herkent, je verhalen onthoudt en zegt ons gemist te hebben, als we een tijdje niet zijn geweest. Een sfeervolle ambiance binnen en een verkoelend terras buiten aan het water. Uitzicht op de Grote kerk van Dordrecht. Voor ons een zeer aangename plek om te komen. Een aanrader!

Eén vorige recensie
  46. Super locatie, mooi terras, heerlijk eten en goede service! Wat wil een mens nog meer…

47. Driessen

Zoals gewoonlijk, het was weer heerlijk eten en zeer vriendelijke service. Altijd iets aparts om te eten waar je daarna altijd nog over na blijft praten.
    Ze zorgen er altijd voor en zeker in deze tijd dat het zeer gezellig is en goed kan eten.
    Ben, je hebt een goede leuke zaak met zeer vriendelijk personeel.

48. Heerlijk om na de sluiting als gevolg van Covid-19 weer vertrouwd te genieten bij Het Dok. De ambiance is behouden net als de prijs/kwaliteit van het eten/drinken.

49. Eten bij Dok is een avondje uit gebleken. Vanaf de ontvangst tot aan het vertrek naar huis sta je als klant centraal. Heb een beetje hekel aan het modewoord 'beleving', maar toch ontkom ik er niet aan om het te gebruiken. Een kleine, maar overzichtelijke en gevarieerde menukaart, waarbij kiezen geen enkel probleem is. Tip: laat eigenaar Benjamin bij ieder gerecht de wijn voor je uitkiezen. Daar krijg je absoluut geen spijt van. Entourage ok, RIVM maatregelen goed voor elkaar. Echt een aanrader!

50. Edwin Koffijberg

Alles was prima, de ontvangst, het voorgerecht, het hoofdgerecht, de irish coffee, de service en de hele ambiance. Top.

51. Het was een heerlijke avond om buiten te eten. Genoten van het lekkere eten. Wel bijzonder om te zien dat alles uit de kast word gehaald vanwege de corona maatregelen en er een groep gasten aanwezig is die zich er niets van aantrekken en hun gang gaan? Kleine voetnoot: fijn dat we onze handen mogen desinfecteren maar wat was die sterk geparfumeerd zeg. Tijdens het eten rook ik het nog…
    Verder hing er een mooie sfeer. Erg fijn.

52. Geert en Yvonne

We hebben bij Dok in Zwijndrecht heerlijk gegeten, het is een sfeervolle zaak en aardige bediening.

53. Peter&Jeanette

Weer een ouderwets Dok avondje, heerlijk gegeten lekker wijntje erbij vriendelijke bediening en gastheer!

54. Daniëlle Kila

Na weken smachten mochten we eindelijk weer. Hele avond heerlijke culinaire gerechtjes gegeten in de wijnbar samen met de meest lekkere wijn op aanraden van de eigenaar.

55. Wilco en Sasja

Ons eerste avondje uit na lange tijd hebben we natuurlijk bij Dok doorgebracht. Tijdens de lock down een aantal keer van de bezorgservice gebruik maakt, maar nu weer echt in het restaurant. We hebben genoten. Het eten was heerlijk, de wijnen perfect aansluitend en de service en vriendelijkheid super.
    We komen snel weer terug

56. Het eten was super, van te voren een paar Hertog Jan Weizen gedronken en de dames aan de wijn. We hebben een plank to share for 2 op (of zoiets) en het vlees was heerlijk mals. Lekkere patatjes en groente erbij, werkelijk heerlijk genoten. We zaten buiten en de bediening was optimaal. Gezellige mensen die de tent runde, en staan voor kwaliteit. We komen zeker terug en de vrouwen gaan een x lunchen wat ik begreep. Was top !!

57. Hans Boogaard

Vriendelijke ontvangst, prettige bediening heerlijke gerechten en goed advies. We hebben een hele gezellige avond gehad.

58. Bianca de Heijde

Mooie en gezellige sfeer zeer vriendelijke bediening. Eten was echt heerlijk mooi opgemaakte borden gebruik gemaakt van verrassende ingrediënten echt weer eens wat anders.

59. Jaap van der Bom

Gezellige sfeer, prima bediening en uitstekende kwaliteit. Echt een aanbeveling.

60. Karin van Duin

Erg lekker gegeten. Super aardige bediening. Gezellige avond gehad.

61. Fam Vogel

Het was gezellig en we hebben lekker gegeten.

62. Heerlijk gegeten en gedronken. In tijden niet zo lekker gegeten als bij Dok! Service was ook helemaal prima, kortom een top avond!

63. Goed eten, zeer vriendelijk personeel en gezellige sfeer.

64. Geweldige ervaring gehad. Een leuk team die ervoor gaat. Eten was perfect. Het hele team heeft hier bovendien inspraak in samenstelling van de kaart die bovendien maandlijks aangepast wordt. Al het eten begeleid door passende wijnen. Al het bedienend personeel had veel product kennis. Kortom een TOP aanrader.

65. Van een heerlijke lunch genoten. Zeer leuke sfeer, heerlijke wijnen en super lekker eten. De bediening is erg vriendelijk en attent. Kom hier zeker nog een keer terug!

66. Goede ontvangst, gezellig druk, lekker amuses van de zaak. Heerlijke coquilles en rog. Goede bijpassende wijnen, kortom prima.

67. Lekker gegeten, mooie gevarieerde kaart, een fijne sfeer en leuk en goed personeel.

68. Met z’n tweeen gegeten op Hemelvaartsdag.
    Een plankje besteld als voorafje voor 2 personen, weinig keus als je geen vis lust. Voorheen was een plankje echt heel uitgebreid, nu was het gewoontjes. Daarbij een glas witte wijn, open fles, van 6,20 zagen we achteraf op de rekening! Hoofdgerecht kalf en rund, echt zalig. Daarbij een glas Rioja van 5,40 (!) afgesloten met koffie. Heel vriendelijke bediening. Waar we vroeger wel eens een hele avond aan het tafelen waren stonden we nu met ruim anderhalf uur weer buiten.
    De wijnprijzen en de fles water hebben ons een nare nasmaak gegeven. Dok was voor ons altijd een speciaaltje maar we gaan nu maar naar een ander op zoek.

69. We zijn al vaker bij DOK geweest en iedere keer is het weer perfect. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Vooraf namen we wat prossecco en vervolgens werd ons de een plank aangeraden als voorgerecht. Deze plank hebben we dan ook met z’n alle gedeeld. Vervolgens kregen we de kaart en konden we ons hoofdgerecht uitzoeken. Het eten was erg lekker! Verder werd er nog advies gegeven over de wijn. We komen zeker snel weer terug!

70. Hans de grauw

Heerlijk eten perfect personeel leuk interieur

71. Martine Janse

72. Heerlijk gegeten bij Dok, kom er snel weer terug!
    Complimenten.

Maar als de kat van huis is...

73. W van Leer

Een goed restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Ons laten verrassen en dat beviel goed. Wat veel minder was dat ons tafeltje direct zonder beschutting naast de deur stond. Met als gevolg dat iedere keer als de deur open en dicht ging en een windvlaag met een temperuur van rond het vriespunt over de tafel kwam. De afstand van rug van gasten tot deur bedraagt ca 25 cm. De reactie van het personeel was er een van "pech gehad". "Bij de volgende keer reserveren doorgeven dat je laag wilt zitten". Of die volgende keer, ondanks lekker eten, er ooit komt...

75. Jan-Kees Pronk

76. Alfred Van Der Velden

Erg leuk en goed restaurant. Goede sfeer. Goede bediening. Lokatie top. Aanwinst voor Zwijndrecht.

77. Eindelijk weer eens oppas! En top gegeten en gedronken. Wat moeilijke namen voor de gerechten maar het is echt super lekker. Echte pure smaken zou Herman zeggen.. Zeker tot een volgende keer!

78. Topavond! Keuken en bediening zijn samen een goed team met passie voor het vak. Informele sfeer, vakmanschap en ook nog heerlijk eten! Wij komen terug!

79. We werden bijzonder gastvrij ontvangen. Dat is gastheerschap zoals het hoort!
    Heerlijk gegeten! Alles vers en prijs kwaliteit waardig.

80. ingrid de waal

Gisteren als verrassing hier gegeten, had er nog nooit van gehoord.
    Maar wat een ontzettend leuk restaurant, heel stijlvol ingericht.
    Grandioos, enthousiast personeel met een persoonlijke benadering.
    Heerlijk gegeten en gedronken !
    Wij gaan zeker nog een keer terug

81. Anitaden otter

Wij zijn voor de de derde keer gaan eten bij Dok. We hebben weer genoten van het heerlijke eten! Ook de wijn was top en de bediening zeer vriendelijk. Een echte aanrader!! Super!!

82. Bastiaan Poirier

Goedendag

Mijn ervaring met dok is zeer goed, mooie zaak, goed eten en drinken, personeel is top, ongedwongen sfeer. Morgen ga ik weer!!

83. Jaqueline

Wij zijn pas geleden voor de tweede keer gaan eten bij Dok. Met mijn gluten allergie weten sommige restaurants zich geen raad. Bij Dok is dat anders. Ze houden er rekening mee en kan ik ook heerlijk mee eten en genieten. De sfeer in het restaurant is zeer aangenaam en ongedwongen. Zij zullen ons zeker weer zien. Ga zo door!

84. Ben nu voor de derde keer gaan eten met mijn famillie. Zeer lekker gegeten, vakbewame mensen petje af voor de goede wijnen.

85. Marco Van Der Put

Met de kerst geweest, mooi goed diner, goede porties, echte smaken. Geen gedwongen sfeer, heerlijk wijnarrangement en super professionele en bekwame bediening.
    Aanrader dus!