De Klipper in Zwiggelte

Restaurant, cafe, zalen. De Klipper.

Voldoende parkeer gelegenheid.

nvt

De Klipper, hét adres voor uw feestje vergadering of diner.

Of met mooi weer op het terras met een kopje koffie of drankje.

Kom ook eens in ons dorpscafé: "De Schuur"

U bent ten alle tijden welkom,

met vriendelijke groet,

1319201953 89
1420942352 84
1430631914 85

1. laurens hoogman

We waren de enigen maar desondanks kweekte de gastvrouw een goed sfeertje!

2. Fam H. Buring

Een leuke ambiance en een verrassende kaart voor menu's tot € 20,00 met veel variatie een aanvullingen. Ook vegetarisch een subliem gerecht met ananas. Er wordt aandacht geschonken aan streekproducten en eerlijke sappen. Kortom: een aanrader!

3. Heerlijk gegeten. Goede bediening en een prima kok. Daar gaan we zeker nog een keer eten.

4. Heerlijk gegeten, echt prima en men hield rekening met dieetwensen. Het was jammer dat we lang (een uur) moesten wachten op ons eten, terwijl het niet druk was. Verder vonden we de inrichting binnen veel te donker. Vriendelijke bediening.

5. M Aerts

Met een groepje gegeten, heel gastvrij en zeker gastvriendelijk.

6. Ben Bengevoord

De dag Koningsdag was het er niet druk, ondanks dit hebben wij er gezellig en heerlijk gegeten en een leuk gesprek gehad met de gastvrouw. Leuk restaurant bij fietsknooppunt 11. Wij komen zeker terug!

7. Gezellig huiskamersfeer de jonge dame had goede product kennis! Gerard en Briniet bedankt voor de heerlijke avond!

8. Goed, lekker en meer dan voldoende gegeten. Zalm carpaccio was erg lekker. Biefstukpuntjes met lekkere peperroomsaus. Nagerecht was o.a. Kwark uit de regio. We komen nog vast en zeker nog een keer langs. Aanrader!

9. Heerlijk gegeten, fijne bediening tegen een onwaarschijnlijk lage prijs.
    Een absolute aanrader!

10. Wij hebben heerlijk gegeten!

Toen ik mailde of het haalbaar was om in een beperkte tijd met een aantal personen a la carte te eten, werd er echt meegedacht door een proeverij voor te stellen.
    Deze proeverij bestond uit allerlei soorten vlees en groente. Echt een aanrader (voor groepen vanaf 10 personen).

Vriendelijke bediening! Top service! Prima prijs-kwaliteit verhouding.

11. Gezellig restaurant niet trendy maar zeker sfeer vol.
    Goed gegeten smaakvol en prima prijs kwaliteit verhouding
    Prima en vriendelijke bediening

12. Peter vd Lind

13. Jammer dat er niemand constant achter de bar stond, zodat je ook een drankje kon bestellen zonder dat de baas of bazin er was, want die waren druk met het eten. Voor de rest prima gegeten, was heel goed.

14. Ton Fouwels

Al weer enige tijd geleden mijn 75e verjaardag gevierd met zo'n 50 personen. Prachtig weer, dus behalve in de zaal (voor het buffet), voornamelijk op het terras vertoefd. Uitstekende bediening met allervriendelijkst personeel. Wel af en toe even zeggen dat er gewoon (zonder te vragen) diende te worden bijgetapt/geschonken.

Gerard heeft op voortreffelijke wijze een uitstekend buffet verzorgd en op speciaal verzoek tevens de muziek: een live bandje met zang, als begeleiding voor de middag en vroege avond. Ook deze heren en dame waren niet te beroerd om nog een uurtje door te gaan. Hebt u ook iets te vieren? Een aanrader!

15. Gerard Booij

Gisteren werd in het kader van 'Happen en trappen" een hoofdmenu bij De Klipper geserveerd. Ze kozen daar voor Zadelpijn. Ik moet zeggen dat we Zadelpijn nimmer zo aangenaam hebben ervaren. Een heuse aanrader.

16. Arnold en Anneke Ordelman

Wat hebben we heerlijk gegeten in dit restaurant. Alle groente was vers en het vlees was overheerlijk. Ook over de gastvrouw en gastheer niets dan lof.

Mochten we ooit nog eens in de buurt zijn dan gaan we zeker terug. Echt een aanrader dit restaurant.

17. Op een hele koude regenachtige zomerdag was het erg koud in het restaurant, aangezien de ventilator ook nog aan stond. Daardoor was het erg ongezellig. Er was ook geen achtergrond muziek.

Stokbrood kruidenboter was echt slecht, er zat geen smaak aan. En het serveren van het eten duurde vrij lang, aangezien wij de enigen in het begin waren. Het hoofdgerecht smaakte beter, maar ook niet bijzonder.

18. Heerlijk gegeten! Speciale kaart voor fiets vier-daagse, super! Leuk familie restaurant met nog oog voor de klanten.

19. Maurice en Joke

Hapje gegeten tijdens de 4-daagse. Niet goed, niet slecht zal ik maar zeggen. Al liet hier en daar de hygiëne wel wat te wensen over, verder vriendelijke mensen.

20. Myrthe Naber

1 punt

22. Joop Verburg

Op 13 maart was er een ongebruikelijk grote toeloop naar de Klipper voor de presentatie van de nieuwe Paddenstoelenatlas van Drenthe (een magistraal boekwerk, maar dat terzijde). Ruim 200 gasten hebben die dag genoten van de gastvrijheid en service die verleend is door Gerard en Brigitte Nijboer. Ze hebben zich met hun medewerkers op een bewonderenswaardige manier ingezet om het alle aanwezigen zo aangenaam mogelijk te maken. Alles is die dag perfect gelopen en dat was zeker ook te danken aan de professionaliteit, de flexibiliteit en de zorg waarmee alles door De Klipper was voorbereid en geregeld. Iedereen die ik heb gesproken heeft een fantastische dag gehad. Hartelijk dank daarvoor een hulde!
    Joop Verburg, dagvoorzitter.

23. van Alphen

We hebben een hele gezellige avond gehad bij de Klipper. Heerlijk gegeten! Met 3 kleine kindjes voelden we ons meer dan welkom. Nette bediening. Leuk speelgoed voor de kinderen. We hadden een mooi arrangement omdat we verbleven bij Hart van Drenthe tijdens onze herfstvakantie. De kinderen kregen als verrassing nog een leuk toetje. Erg leuk, gastvrij familie restaurant.

24. A vd Belt

Een geweldig restaurant waar ik met veel plezier kom. Persoonlijke bediening en altijd een uitgebreide kaart. Ook naast de standaard kaart is veel mogelijk, de kok staat u graag persoonlijk te woord.

Heerlijk eten wat met passie wordt bereid. Dat proef je!

25. Rinus Hulzinga

Vandaag de Westerbork - Zwiggelte route gelopen. Een lunch genoten in de restaurant de Klipper. Om 12.30 uur de enige gasten. Weinig sfeer vooral door het ontbreken van achtergrond muziek. Uitsmijter was goed, wel jammer dat er alleen maar witbrood was. Uitsmijter ook enigszins aangebrand. De mosterdsoep met spekjes was heerlijk, had wat mij betreft best wel een sneetje boerenbrood bij geserveerd mogen worden. Kortom, de Klipper krijgt het voordeel van de twijfel!

26. Niet aan beginnen. De gerechten zijn fantasieloos (zalm met kaas?). De rekening wordt bijgeplust met iets wat de eigenaresse niet snapt. Zelfs de mc donalds heeft meer kwaliteit en smaak. Gewoon niet doen!

27. Harma Smit

Gerard en Brigitte het is al weer een tijdje geleden dat ik beloofd heb om een recensie te schrijven over jullie restaurant.
    Wij hebben samen met vrienden een bijzonder plezierige avond gehad in jullie restaurant.
    Gerard het eten was voortreffelijk, zag er leuk uit en smaakte werkelijk heerlijk.
    We werden warm ontvangen door jullie.
    De bediening van Brigitte was heel goed en vriendelijk.
    Dit is echt een aanrader!!!

28. Herman Sandmann

Op een warme zondagmiddag geluncht, zeer goede bediening en het eten was heel lekker. Hier gaan we zeker nog weer eens heen.

29. fam burkels Harlingen

Het eten was voortreffelijk, zag er leuk uit en smaakte werkelijk heerlijk.
    De bediening van Brigitte was heel goed en vriendelijk.
    Dit is een aanrader!

30. Zeer goed ontvangst en erg vriendelijk.
    Kunt er alles regelen.
    Prima eten en prijs verhouding zeer goed.

31. Voor de 2e maal genoten van een familiefeestje in dit restaurant.
    Een echte aanrader voor een ontspannen uitje !!!
    Een waardering van ruim een 8 is niet overdreven.

32. Emil en Inge Keuning

Onze eerste keer dat we hier kwamen was met onze ouders, die waren 40 jaar getrouwd, het is voor ons altijd spannend, omdat Emil heel weinig mag eten ivm zijn dieet.
    Gerard had het allemaal fantastisch voor elkaar, Emil heeft in geen tijden zo lekker gegeten, zonder dat hij na hoefde te denken "mag ik het allemaal hebben"?
    Gisteren voor de tweede keer hier gegeten, want nu vierden wij ons 6 jarig huwelijk en 16 jaar samen zijn, we hadden niet gezegd dat we kwamen, maar wederom fantastisch voor elkaar, en opnieuw heerlijk gegeten. We hadden eerst een ander favoriet restaurant maar die haalt het niet bij wat we bij jullie hebben mogen ervaren.

33. Ernst en Riet keuning

Ons 40 jaar huwelijk hebben wij met een etentje gevierd bij De Klipper.
    Het tafeltje was knus in een hoekje geplaatst.
    We hebben er heerlijk gegeten, alles met veel zorg bereid.
    We wilden een nagerecht bestellen, maar tot ons verbazing, hadden deze lieve mensen ons een heerlijk nagerecht van de zaak bezorgd.
    Onze zoon moet zich aan een strikt dieet houden, hij kon zich geen smakelijker maaltijd heugen.
    De verhouding tussen prijs en kwaliteit maakt, dat we tot zo'n hoge score komen.

Margriet en Gerard bedankt.

34. Wij hebben nu drie keer hier gegeten en elke keer was het weer zalig. Dit is echt een pareltje in Drenthe, zeker het autoritje waard. De gastvrouw stelt alles in het werk om je het naar de zin te maken. Of het nu om het eten gaat of de sfeer. Op verzoek kun je vegetarisch eten, en dat is echt een aanrader. Bij het hoofdgerecht krijg je bovendien een scala aan bijgerechten, alleen die al zijn het waard maakt om bij De Klipper te eten. Het ziet er bovendien prachtig uit. Dat alles bereid wordt zonder overdreven poespas, helpt ook mee. Kortom: gaat heen!

35. Diana en Jessica Omgeving r,dam

Alles is mogelijk in de Klipper voor jong en oud.
    Je er thuis voelen doe je zeker!!!!

Gerard en brigit eten met kerst bij jullie was gewoon heerlijk.
    Bedankt voor de gastvrijheid.

36. Het is altijd weer een verrassing als je bij de klipper een patatje met broodje hamburger besteld.
    Super lekkere Duitse bol met grote hamburger met van alles en nog wat er op.
    Ook komen we er weleens eten, het is altijd super gezellig daar en spontaan, ook voor de kids is bijna niks ze te veel, kleurplaten, duplo, van alles word tevoorschijn getoverd.

Dus tot tussen kerst en oud en nieuw!

37. Erik en Renée

We komen hier regelmatig, Gerard en Brigit zorgen altijd voor een uitstekende vegetarische maaltijd, met veel bijgerechten, puike huiswijn en een prima, persoonlijke bediening in een gemoedelijke sfeer. We zijn er ook wel eens geweest voor een buffet met zo'n 15 man, dat hadden ze ook heel goed verzorgd.

Heerlijk om zo'n restaurant in de buurt te hebben!

38. Leen Esselink

Met zes mannen de wandelroute westerbork-Zwiggelte gelopen.
    Onderweg kopje koffie gedronken bij het restaurant.
    Vriendelijke bediening .
    We overnachten in de trekkers hutten van camping midden Drente ongeveer 1,5 km vanaf het restaurant.
    s' avonds lekker gegeten en een prima sfeertje daar.
    De stoofpot was verrukkelijk.
    Gerard en Brigitte, bedankt voor de gastvrijheid

39. Heerlijk gegeten op het terras van de Klipper. We werden zeer gastvrij en vriendelijk onthaald. Zowel de zalm als de vegetarische schotel (stond nog niet op de kaart, maar werd direct speciaal voor ons gemaakt) waren prima. De grootste verrassing waren de extra's. Een likeurtje (alcoholvrij werd ons verteld) met slagroom standaard naast de koffie. Veel bijgerechten, zowel warm als koud, meer dan je ergens anders krijgt en zowel aardappeltjes als friet. Hier komen we zeker vaker!

40. Het is maar goed dat smaken verschillen.
    Tijdens ons verblijf op de drentse hooglanden, tussen Hemelvaartsdag en Pinksteren, gedurende een week met zomerse temperaturen, natuurlijk weer even bij Brigitte en Gerard langsgegaan.
    Gezellig op het terras, onder het genot van een lekkere Maallust, even met de uitbaters bijgepraat en vast gereserveerd voor het kerstdiner.
    Vanwege het mooie weer konden we lekker buiten eten, jammer alleen dat Gerard al zijn springbokbiefstukken had uitgeserveerd.
    Hij wist ons niettemin weer te verrassen met een "mixed grill met alles erop en eraan".
    Smaakvol gepresenteerd op een houten plank allerlei soorten vlees voorzien van de bekende stamppotjes en salades.
    We hebben er van genoten en wij vonden het weer "super"
    Loes en Peter Ingen.

41. Jules 556 punten

Vriendelijke bediening in een restaurant dat aan de doorgaande weg ligt. Eten is acceptabel, niet super, niet slecht.

42. Heerlijk gegeten op vakantie! Zoals het eten hoort te zijn: lekker, op smaak, veelzijdige groente en aardappelgarnituur bij hoofdgerecht, voor ieder wat wils, door de kok zelf gekookt (geen kant en klaar of uit blik). Alles is bespreekbaar. Vriendelijke bediening! Kortom: echte aanrader!

43. Twee maal bij de klipper gegeten op vakantie in Drenthe omdat het zo uitstekend smaakte en een erg vriendelijke bediening.
    Niet verder gezocht en weer naar de Klipper en andermaal uitstekend gegeten. Beetje ver van de randstad maar bij verblijf in Drenthe zeer de moeite waard.

44. wim en helma

Wij waren een weekendje in een hotel in Westerbork. Vooraf
    zoek ik dan naar een voor ons gevoel goed restaurant,
    die zijn er genoeg, maar door de goede recensie van de Klipper lokte deze onze aandacht. En terecht, wat hebben wij hier fantastisch gegeten. Lekkere zalm en een mals stukje vlees en een overdaad aan salades en groente.
    Onze complimenten aan de kok en zijn bediening.
    Zijn wij tzt in de buurt dan schuiven we graag aan.

45. Jan Dilling

Als je als gast wordt behandeld op een manier waarop de eigenaars van de klipper dit doen dan heb je het gevoel dat je thuis komt. Geen hoogdravende houding maar een vriendelijke benadering. Voor wat betreft allergieën ben je bij de chefkok aan het goede adres. Bij het bestellen van je menu kun je afwijken van de kaart zo veel je wilt. Ze maken het zo als je het zelf wenst. Waar vindt je dit nog. Kwaliteit en hoeveelheid van het eten is zeer goed te noemen. Een aanrader voor een ieder.

46. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij rest. De Klipper. Via de recensies op eet.nu uitgekomen bij dit restaurant. I.v.m. de leeftijd van "moeders"(89) wilden we een beetje vroeg eten en we waren dan ook de eerste dinergasten. De bediening was uitermate vriendelijk en er werd meegedacht aan alle kanten. Omdat niet iedereen (we waren met 3 personen) een voorgerecht wilde, was ik de enige met een carpaccio om de maaltijd te beginnen. Dit nadat we al heerlijk van het warme stokbrood met kruidenboter (2 soorten) en tapenade hadden gesmikkeld. Het daarbij geadviseerde "gedetineerde" biertje smaakte voortreffelijk (blond van Maallust, een aanrader). Naast de kaart bleek er een Springbok Tournedos op de borden te staan en daar hebben we alle drie voor gekozen. Om een lang verhaal kort te maken: hij smaakte heerlijk, mals maar stevig stukje vlees, bijgerechten te veel om op te noemen (en om allemaal op te eten!) Verrassend was de couscoussalade, boerenkoolstampot en koolraap, niet iedereen zal dit verwachten maar viel bij ons erg in de smaak naast allerlei "gewone gerechten". En dan nog frietjes en geb. aardappeltjes met heerlijke majo.

Ik was de enige die er als afsluiter nog een Irish Koffie in kon krijgen, de rest zat bommetje vol. Daarna nog een paar van de Maallust biertjes meegenomen voor thuis.
    Het is dat we in Apeldoorn wonen anders zou dit een vaste stek kunnen worden. Als we weer deze kant op komen, hoeven we niet meer te zoeken naar een restaurant.

47. Op vrijdag 04 november 2011 samen met vriendin in dit gezellige en leuk ingerichte restaurant gegeten. Buitengewone gastvriendelijke man Gerard en vrouw Brigitte. Begonnen met een fantastisch broodplankje met daarop 4 soorten heerlijk verse brood soorten, twee soorten kruidenboter en heerlijke tapenade van tomaten en olijven.

Vervolgens een gegrilde sate varkenshaas van werkelijk uitstekende kwaliteit, met twee soorten uitstekende rauwkost. Ook was het bord perfect opgemaakt.
    De patat was van uitstekende kwaliteit, lekker knapperig en goed op temperatuur, wat overigens ook gold voor de vers gebakken (niet gefrituurde) gebakken aardappelen.

Afgesloten met een Latte macchiato met daarnaast een gratis verrassing en een kopje thee.

Echt heerlijk gegeten, goed op temperatuur, goed op smaak en uitstekende betrokken bediening.

Hier gaan wij vaker komen. Houden zo.

48. Emanuel Uiterwijk

Namens Emanuel (10 jaar): ik heb vorig jaar veel in een restaurant in Praag gegeten wat ik toen het beste restaurant vond, maar bij jullie is het nog beter. Het is fijn om bij jullie te komen omdat jullie altijd aandacht voor me hebben en als ik het op een goede manier vraag veel mag. Ik eet bij jullie altijd garnalen, erg lekker. Prijs/kwaliteit kon ik niet zo goed zeggen, verder is alles een 10.

Gabriëlle

49. Vriendelijke ontvangst, bij het eten was veel extra maar helaas, werd geserveerd op en in niet voorverwarmde schaaltjes en borden. Het eten was lekkerder als het niet zo snel koud was geweest, jammer. De serveerster zou deze tip doorgeven aan de kok.

50. Frits en Menna

Prima gegeten in een leuke sfeer. Veel en vooral lekkere bijlagen. Hartelijke bediening.

51. eindhovennaren

Als afsluiting van een fijne vakantie met z'n zessen gaan eten bij de Klipper.
    De bediening was geweldig, het eten heerlijk met veel extra's.
    We gingen voldaan en met goed gevulde magen weer naar huis.
    Als we in de buurt zijn komen we zeker weer terug

52. We hebben ons door de kok laten verrassen We kregen vis en vlees geserveerd Heerlijk gegeten . De bediening was perfect . Komen zeker hier weer eten

53. Hans en Bep Oorebeek

Door m'n zus en zwager op een geweldig etentje in de Klipper getracteerd!
    Gerard is een topkok en Brigitte een op-en-top gastvrouw.
    Echt een aanrader!
    (26 aug. 2011)

54. Diverse keren laten we ons verrassen door de creativiteiten van de kok. Of het nu de hapjes zijn, menu van de kaart of een (vegetarisch)verrassingsmenu! Het is altijd super.

Jullie terras ziet er SUPER uit. Goed bezig!. En veel succes!

55. In onze vakantie zijn wij lekker gaan eten bij dit restaurant.

Ik kan zeggen in 1 woord: Fantastisch.

Er ontbrak ons aan niets en alles was vers gemaakt. Portie's zijn ook niet mis en alles was vingerlikkend lekker! Ook de gastvrijheid was super top en onze chihuahua Luna mocht ook mee.

Ook voor borstvoedende vrouwen is dit restaurant zeer vriendelijk. Als ik wilde voeden mocht ik dat doen in een zaaltje met een heerlijke luie bank.

Ben in geen tijden weer eens zo heerlijk uit eten geweest en het is dat we in het westen wonen anders was dit een tentje geweest waar wij veel zouden blijven komen.

56. Willem en Yvon

In onze vakantie in juni verbleven wij bij bungalowpark Het Groote Zand. Gelukkig is Zwiggelte niet te ver weg, zodat wij 's morgens op de fiets eerst heerlijk op terras hebben genoten van de "aangeklede" koffie. 's Avonds maar weer terug omdat het restaurant er zo leuk uit zag. Alles top! We hebben heerlijk gegeten, het ziet gezellig uit en de bediening heel vriendelijk. Het is jammer dat we zo ver weg wonen, anders kwamen we regelmatig. De volgende vakantie in Drenthe komen we hier zeker terug.

57. Eind mei hebben we weer gegeten bij De Klipper, het was als altijd heel gezellig en ontspannen, we waren met ons 4-en en de kok mocht ons verrassen, en dat heeft hij weer gedaan! Het was weer een culinaire belevenis, en door de gezellige en leuke bediening hadden we er zowaar ruim 4 uur gezeten!

Gerard en Brigitte, geweldig, jullie verdienen veel klanten!

Tot de volgende keer!

58. Gisteravond gegeten in de Klipper.

Het was een gezellige en smaakvolle avond.

We lieten ons verrassen door de kok, en dat is gelukt.....

Onze complimenten dan ook aan de fantasierijke kok!

De gastvrouw was zeer hartelijk en de bediening dan ook top!

Wij komen zeker gauw weer om onze smaakpapillen te laten verrassen en verwennen.

Ga zo door!

Haije & Ingrid.

59. Carina & John

Hallo,

Wij zijn 2de Kerstdag wezen eten in het restaurant.

En waren zeer tevreden, het was erg lekker.

Superkok in de keuken. En de bediening is ook goed.

Dus mensen als jullie lekker en goed willen eten moeten jullie naar restaurant de Klipper gaan.

Een dikke 10 ++

60. fam.van rijn

Wij zijn er in mei met zwager en schoonzuster geweest, was erg gezellig en het eten was perfect. In oktober zijn we met ons hele gezin met kinderen en kleinkinderen weer terug geweest, was ook hartstikke gezellig en het eten was erg lekker, de bediening leuk en vriendelijk. Als we in 2011 weer in Drenthe zijn komen we zeker weer een keer langs om lekker te eten.

Met vriendelijke groeten.

Paul en Erica van Rijn, uit Leidschendam.

61. Al een paar keer het restaurant bezocht, en elke keer weer andere bijlagen erbij, afwisseling dus en erg lekker.

Zeer zeker een aanrader en wij komen terug.

62. Wij ook hebben heerlijk gegeten in de Klipper.

63. Vandaag heerlijk gegeten met mijn familie in gemoedelijke sfeer. Het restaurant is gezellig ingericht en de bediening kundig en heel (kind)vriendelijk. In de zomer kan je fijn op het terras zitten.

Een aanrader voor iedereen die van lekker houdt!

64. De reunie was een groot succes, mede door de eigenaren Gerard en Brigitte. Ruim voldoende lekkere hapjes en drankjes.

Prima ruimte en een wandeling mogelijk.

Zeker aan te raden, een dikke 10++

65. Heerlijk gegeten in een vriendelijke plattelands omgeving, goede keuken en zeer vriendelijke bediening, echt een aanrader.