't Kraantje in Zwartsluis

Eetcafé 't Kraantje staat voor Bourgondisch Genieten.

ma vanaf 11:30
di vanaf 11:30
wo vanaf 11:30
do vanaf 11:30
vr vanaf 11:30
za vanaf 11:30
zo vanaf 11:30

Bourgondisch genieten
Eetcafé 't Kraantje staat voor Bourgondisch Genieten.
Onze lunch, plates en buffetten staan daarom ook bekend als verrassend, heerlijk, altijd vers bereid en tegen een eerlijke prijs. Bourgondisch is dan ook niet voor niets het woord wat wij durven te gebruiken.

Passie voor koken
Peter Platje, een kok met vele jaren ervaring met passie voor koken. Hij is beïnvloed door en enthousiast over kookstijlen uit vele landen. En weet smaken uit de Mediterrane keuken, de Aziatische keuken maar ook uit de Duitse en Hollandse keuken, samen te brengen in zijn keuken.
Een keuken waar vers en terug naar de basis het motto is!

Eetcafe
Dat is dan ook de reden dat Peter gekozen heeft 't Kraantje een eetcafë te noemen. Hij wil de grens tussen keuken en café zo klein mogelijk maken. Zijn Passie voor koken, voor een eerlijke maaltijd wil hij tot uiting laten komen in direct contact met u!

• EV-oplaadpunt

1401901567 90
1419461292 85
1524819642 87

1. Klaas Henk

Heerlijk gegeten in een sfeervolle gelegenheid.

2. Je kan binnen of buiten op het schitterend verwarmd terras eten en/of borrelen.
    Zeer vriendelijke en behulpzame bediening.
    Peter, de uitbater en de master kok, liep ook even alle tafels langs om te informeren of alles naar wens was. Zeer attent!!!
    Het eten was zeer smakelijk, royaal en een goede prijs.
    Zeer goed bereikbaar met auto of boot. Ook aan de kleine kinderen is gedacht, een speeltuin.

3. Voor het eerst na de nieuwbouw weer gegeten bij het Kraantje. Prachtig geworden, heel smaakvol ingericht.
    Eten en drinken als vanouds heel goed. De sfeer van het restaurant is heel prettig.
    Minpuntje was de akoestiek, het klonk vrij hol.

4. Als je aan komt rijden denk je : het lijkt wel een industrie terrein. Maar… eten was geweldig. Heerlijk mals vlees. Correcte bediening. Is echter niet goedkoop.

5. Anja Hilbers

Na een aantal keren bij Elly's Beach lekker gegeten te hebben waren we benieuwd naar het andere Restaurant van dit paar. Het was super! Na afloop heerlijk nog de koffie buiten gedronken.

6. We zaten heerlijk, onder het stijlvolle gebinte op een leuk terras aan het water, de zon zakte langzaam die avond, van het eten en drinken kwam de zon weer op. Je moet even zoeken naar deze locatie, maar dat is het zeker waard.

7. H timmerman

Heel gezellig en super goed en lekker eten wij gaan er zeker nog eens eten

8. Gepassioneerde kok, goede sfeer en heerlijk eten; aanrader!

9. Vorig jaar hebben we hier een paar keer mosselen gegeten en nu het seizoen was begonnen hebben we contact opgenomen met de vraag of wij mosselen konden komen eten. Deze stonden nog niet op de kaart, maar als wij aan konden geven wanneer we wilden komen werd het geregeld. Gister was het mooi weer, dus wij zijn met de boot naar 't Kraantje gevaren. Wij waren erg onder de indruk hoe het was verbouwd. Een mooie, schone en sfeervolle zaak. Wij werden uiterst vriendelijk ontvangen en de bediening was top! Wij hebben toch een blik geworpen in de kaart en besloten toch ook wat voorgerechtjes te proeven, heerlijk. Toen kwamen de mosselen, die op deze super mooie plek en in het zonnetje op het terras uiteraard heerlijk smaakten.
    Deze zomer komen wij zeker nog vaak terug en het is een absolute aanrader voor als je met de boot in de buurt bent, of om gewoon met de auto naar toe te gaan.

10. Afgelopen zaterdag met de boot aangekomen, kan naar het eetcafé aanleggen, leuke bediening en aardige eigenaar en borden vol met goed eten voor relatief nette prijs.

11. Gezellige eetgelegenheid met maritieme sfeer. Menukaarten zijn wat lomp aan tafel, maar inhoudelijk genoeg lekkers om uit te kiezen. Zowel vegetarisch als vis en vlees.
    De spareribs waren verrukkelijk, er viel niets aan te kluiven want het malse vlees viel zo van het bot.
    Ook zeker leuk om een keer met een boot naar toe te varen. Binnenkort zeker weer heen om te lunchen. De uitsmijter lijkt me erg lekker!

12. B. cloesmeyer

Wisten eerst niet wat we moesten verwachten toen we daar aankwamen.. Al snel begon te heerlijk te ruiken. Alles wat op tafel kwam was verzorgd en heerlijk! Bediening was zeer vriendelijk. De appull deserteurs een echte aanrader. 1 van ons was het teveel en vroeg bij het dessert om 2 lepels. De kok maakte echter van 1 grote appull 2 kleinere. Helemaal top!

13. Ik heb hier met 6pers gegeten,die over het algemeen wel tevreden waren. Zelf vind ik de keuze van het aantal voorgerechten (2)veel te weinig. Zelf had ik een boeren lamsschenkel besteld,het vlees smaakte opzichgoed,maar wordt kaal op een bord zonder groente of salade gepresenteerd. Dit gerecht vind ik zeker geen aanrader.
    Verder werd ons gevraagd of wij bezwaar hadden,dat er door een andere tafel gerookt mag worden.
    Dergelijke vragen moeten m.i.z.door her bedrijf geweigerd worden.

14. Zeker een aanrader, lekker en gezellig.

15. Annie van Dijk

Mijn feestje bij 't Kraantje was super. Met dank aan Peter. Het buffet en de barbecue waren geweldig. Dank aan de bediening, de gastvrijheid was geweldig. Het was een top avond 👍👍

16. Onze ervaring was eens en nooit meer, wat een slechte bediening (misschien te onervaren serveersters). We werden in het tentgedeelte gezet, op zich nog geen probleem, alleen voordat we wat te drinken hadden duurde elke keer te lang. Uiteindelijk kregen wij de menukaart, hadden we wat besteld, bleek dat er nog een aantal dingen op het menu stonden die ze ons niet aangegeven hadden maar de buren achter ons dus wel. Iedereen aan onze tafel had drinken maar ik verse jus, daar moest nog op gewacht worden want daar waren ze nog mee bezig.
    Kortom er ging veel mis en om nou te zeggen dat het eten top was zeg ik, op de frieten na, nee!

17. We hebben echt heerlijk gegeten! Uit de menukaart konden we moeilijk een keuze maken en toen stelde de serveerster voor een soort tapasschotel te maken waarop de diverse gerechten gepresenteerd werden. Dat hebben we met open armen ontvangen en het was in een woord: subliem! En zeker genoeg voor ons vieren! Aan het einde van de avond kwam de kok zich nog even voorstellen. Erg leuk!

18. Hanneke

Gisteren voor het eerst bij het Kraantje geweest op aanraden van vrienden van ons. Ontzettende gastvrije bediening.

Mijn partner had spare-ribs deze waren goed gaar alleen de smaak was niet wat het eigenlijk moest zijn... erg vlakke smaak ook niet knapperig wat dat betreft kan hier nog aan gewerkt worden! Ik had gehaktballetjes, eigengemaakt, lekker maar een beetje losjes, niet zo compact. Lekkere wijn en mooie locatie.

We komen hier zeer zeker terug.

20. Wij komen met regelmaat terug bij 't Kraantje om daar gezellig aan het water te kunnen zitten en heerlijk te kunnen eten. De eigenaar en kok is zeer enthousiast, heeft veel plezier is zijn werk en gebruikt alleen goede kwaliteit (zoals het bij een goede kok hoort te zijn), dus wel een Van Dobben kroket en de macaroni zal de heerlijke pasta-salade geweest zijn ipv oude macaroni. De kok gaat voor kwaliteit dus zal niets aanbieden wat oud is.
    Gisteren hebben we er nog heerlijk gegeten, de kabeljauw, de spareribs het was weer heerlijk. Vriendelijke bediening, eigenaar en kok. Binnen is het gezellig zitten en bij mooi weer heerlijk op het terras met uitzicht op de jachthaven.

21. Heerlijk gegeten met vrienden bij Kraantje. Mooie plek, goede bediening en zeer goede prijs/kwaliteit. Ook mooie bijpassende wijnen: zowel wit, Rose als rood. We hebben ook met de chef een goed gesprek over service, kwaliteit en reacties. Mooi om een avond zo met vrienden en een goed gesprek af te sluiten!

22. Judith Laarman

Wat een topdag gehad vandaag. We hadden besloten ons jaarlijkse uitje met neven en nichten in Zwartsluis bij 't kraantje te doen. Ons arrangement bestond uit het volgende:
    Omstreeks 12.00 uur een heerlijke lunch met luxe broodjes. Vervolgens een rondvaart in de sloep van de kranerweerd met aan boord heerlijke rosé, biertjes en frisdrank. Een duik in het zwarte water mocht hierbij niet ontbreken. Bij terugkomst stond er een heerlijke luxe BBQ voor ons klaar. Omstreeks 20.00 uur met een volle buik en een tevreden gevoel naar huis.
    Mocht je op zoek zijn naar een dagvullend programma met een groep dan is dit zeker een aanrader.

23. Pieter en Marianne

Erg lekker gegeten, leuk adresje aan het water, geweldige bevlogen kok die ook nog eens tijd maakt voor een praatje, vriendelijke bediening. Kortom: zeker een adresje om weer eens terug te komen.

24. Zijn er twee maal geweest om te lunchen. De eerste keer in Februari en de tweede keer in Juni, aspergeseizoen alle twee keer heel erg goed. En wat een gastvrijheid. Plus een eerste klas kok, geweldig, van ons een dikke 10.

25. Ik vond het zeer matig. Na alle ronkende recensies op deze site dacht ik een goede slag te slaan om hier te gaan lunchen.

We moesten op het terras aan de middelste tafel plaatsnemen maar omdat aan de aanliggende beide tafels flink gerookt werd en er geen plaats was om normaal aan het tafeltje te gaan zitten, moest ik op de hoek van het tafeltje gaan zitten.

Een van de aanliggende tafels bleek bezet door het personeel zoals later bleek. Die bleven dus rustig zitten roken, terwijl wij ons heil dan maar zochten aan de borreltafel.

De bediening was wel aardig maar had er geen kaas van gegeten. Er werd geen bestek bijgeleverd op een taartvorkje na (bij de patat en de kroket met brood) en ook geen servet. Daar moest ik om vragen en daar moest het hele restaurant voor afgezocht worden. (Ook hier geen boter, wel een zakje mosterd voor bij het kleine vreemdsmakende kroketje, echt geen Van Dobben). Dit kleine kroketje zat in een enorm stuk stokbrood. De patat was wel lekker, zelfgebakken met een bakje mayo.

Mijn tafelgezelschap had soep besteld en die kreeg een dikke in witte room gehulde rode massa uiensoep met brood (zonder boter geleverd), en toen veel later nog de salade werd gebracht(!), was het een bakje met oude macaroni met wat onduidelijke saus.

Nou Kraantje, eens maar nooit weer. En hoe jullie aan die mooie commentaren komen vraag ik me eerlijk gezegd af.

Afrekening was ruim 15€ en thuis hebben we onmiddellijk de tafel gedekt en nog wat te eten gemaakt.

26. Gisteren met een gezelschap van 7 m/v heerlijk geborreld en gedineerd. Het was in een woord: supertof. Vijf deelnemers hadden buiten de kaart om sliptongetjes en die waren schofterig lekker. Tel daar de gastvrijheid van Peter Platje , de lekkere biertjes van Veltsin en de leuke ambiance van de jachthaven bij op en je dag kan niet meer stuk. Een plek om vaak terug te komen. O ja: neem als toetje de warme appeltaart in een bierpul, dan heb je een leuk verhaal voor thuis. Je kunt ook gewoon de kraakverse smoothie nemen trouwens.

27. The hot smoked salmon prepared on site served with asparagus is quite delicious. . We have had three meals here and each time Peter and his staff have been most attentive and extremely pleasant. Good service, good value

28. thyra schijven

Oooh wat lekker en gezellig! Per toeval hier gekomen en wat een voltreffer. Boot voor de deur 'parkeren', kost niks als je bij t kraantje eet. Ontzettend vriendelijke ontvangst en het eten is voortreffelijk voor weinig geld. Peter is de Jamie Oliver van Overijssel en ook nog een hartstikke leuke kerel dames!

29. ad 18 punten

Ohh wat kan de kok Peter lekker koken zeg! Verschillende soorten tapas voorgeschoteld gekregen. Super lekker.

30. Klaasje Post

31. Klaasje Post

Vanavond waren wij met 14 personen in restaurant het kraantje om te eten. Werden vriendelijk ontvangen met het gevoel jullie zijn welkom. Het personeel was vriendelijk en correct. Het eten was voortreffelijk en zeer goed bereid. Een restaurant gezellig om heen te gaan en die ik zeker iemand anders kan aanbevelen. Peter bedankt voor je gastvrijheid.

32. Leontien

Lekker eten, ongedwongen sfeer en vriendelijke bediening. Kinderen vermaken zich uitstekend met het aanwezige speelgoed!

33. Vrijdag 31 mei met 6 personen (waarvan 2 kinderen) bij het Kraantje gegeten. Het eten was allemaal geweldig lekker, de bediening super en met de voedselallergie van onze dochter werd erg goed rekening gehouden.
    Voor de kinderen een kast met spelletjes en tijdschriftjes zodat wij geen kind aan ze hadden.

Echt een aanrader.

34. Mosterdsoep: niet om aan te zien en veel te zout
    Zalm: redelijk
    Garnituur: goed

35. Arjanne de Vries

Na geschaatst te hebben op het Belterwiede in Giethoorn, kwamen we aan bij het Kraantje.
    Een leuk, middelgroot restaurant aan de haven.

Ik heb daar mijn lekkerste mosterdsoep ooit gehad. Ook hebben ze een eigen huisgemaakte kruidenboter waarbij je je vingers aflikt. Prima kwaliteit voor een niet te dure prijs.

Dit restaurant is typisch "klein, maar fijn".

36. We kwamen zondagmiddag om 15.30 uur met 8 mensen binnenvallen. Wat we ook wilden eten, het was geen enkel probleem. Hartelijke ontvangst, mooie zaak en heerlijk gegeten. We komen zeker nog eens terug.

37. Vanavond hier gegeten. Afgegaan op eerdere recensies. Wel, ze kloppen helemaal: werkelijk uitstekend eten, een zeer vriendelijke en professionele bediening. Een van de gasten heeft een dieet? Geen enkel probleem: daar wordt nauwkeurig rekening mee gehouden.
    Kortom: een plek om je thuis te voelen en om vaker heen te gaan.

38. Gisteravond op aanraden van vrienden bij 't kraantje wezen eten. Op advies van gastheer/ eigenaar snoekbaars besteld en mijn vriend de kranerweerdschnitzel. Super! Eindelijk een restaurant waar sevice en kwaliteit Hoog in het vaandel staan. Zeker een aanrader.

39. P. Rusch

Hier is het super gezellig en lekker eten en drinken! Goede sfeer en vriendelijke bediening. Terras (deels overdekt) heeft een uniek uitzicht over de haven. Kortom: een aanrader!

40. Niemeijer

Heerlijk gegeten. Goeie service. Het beste in zwartsluis.

41. Afgekopen woensdag heerlijk gegeten.

Schnitzel met de saus en gebakken lever waren echt goed.

In Zwolle heb ik het eten nog niet zo kunnen vinden en zeker niet voor die prijs.

We komen vaker.

42. Nav mijn 2de bezoek; tijd voor een recensie!

Café-Restaurant 't Kraantje is een mooi, netjes onderhouden, sfeervol gebouw + terras (deels overdekt) met zicht op een haven met plezierschepen.

Het eten is erg goed (Niet duur, wel hoge kwaliteit). Ik heb er o.a. een keer zalmfilet gegeten, die ik iedereen zal willen aanbevelen.

Ik denk dat de kracht van dit café-restaurant naast de locatie vooral te zoeken valt bij de eigenaar(s) zelf; een gelukkig stel! De eigenaar(s) zijn zelf vol passie bezig is in en met het restaurant.

Kortom; probeer het! Dit restaurant is gewoon goed!

43. Gistermiddag zijn wij, mijn man, ouders en ik, rond 17.00 uur neergestreken op het zonovergoten terras aan het water, met prachtig uitzicht op de jachthaven.

We hebben heerlijk iets gedronken.

Om 18.00 uur hadden we een tafel gereserveerd.

Omdat het buiten wat was afgekoeld, zijn we naar binnen gegaan.

We hebben alle vier heerlijk gegegeten! Alles was zeer smaakvol en leuk en goed verzorgd.

De bediening was gezellig, gemoedelijk en vooral persoonlijk.

We voelden ons erg welkom en hebben een erg leuke avond gehad!

Een aanrader!

44. Prima restaurantje erg lekker gegeten met 9 mensen.

Allen verschillende menu`s gehad en alle 9 tevreden.

Goede bediening, en niets tekort aan eten.

Prijs/Kwaliteit volgens ons een 10

45. 't Kraantje heeft sinds twee jaar een nieuwe eigenaar, wat een vooruitgang.

Het restaurant is zienderogend vooruitgegaan en het eten is meer dan voortreffelijk en gelukkig wordt er niet meer gerookt?

Al vele malen wezen eten en hopen er nog vele malen terug te komen, wat een gast vrijheid en wat een klantgerichtheid.

46. Zeer leuk en gezellig restaurant.

Ik ben hier al 2 keer wezen eten met mijn schoonfamilie.

De bediening is zeer attent, er is een mooie overkapping waar je heerlijk uit de wind kan zitten, zelfs met kwakkel weer! De kaart is ruim van keuze en alles ziet er veel belovend uit. De keuze is gevallen op " de Kraaneweerd schnitzel" en dat is zeker waar voor je geld. Ook de bijgerechten zijn niet schaars en worden bijgevuld waar nodig. Complimenten voor de kok!

Kortom: hier heerst nog vakmanschap en prijs/ kwaliteit verhouding!

47. 't Kraantje heeft een nieuwe eigenaar/kok. Daar wilden we wel eens mee kennismaken.

Op een late zondagmiddag komen we met een gezelschap van zeven personen aan. De entree is een schuifdeur met direct daarachter de stamtafel. Nou niet bepaald een binnenkomst. Maar dat blijkt maar een kleinigheid. Ondanks het rookverbod in de horeca, zit de stamtafel vol rokende gasten. Het hele restaurant ziet letterlijk blauw.

We arriveren in drie groepjes en nemen de moeite binnen op de laatste drie te wachten. Allemaal trekken we dezelfde conclusie: wegwezen en nooit meer terugkomen. De bediening (eigenaar?) geeft aan de gasten wel te willen vragen of ze het roken willen stoppen, maar dat lijkt ons (ook al gezien de sticker Verboden te Roken op de deur) de omgekeerde wereld. Bovendien stinken we nu al een uur in de wind en we zien er niet naar uit om 'heerlijk' rook te happen bij het diner. Wat een misser!

Gelukkig heeft Zwartsluis horecagelegenheden waar wel begrepen wordt wat goed gastheerschap is. En die hebben dan ook nog eens een aanmerkelijk leuker uitzicht en entourage.