Achter onze brasserie hebben wij een eigenparkeerplaats voor zo'n 40 auto's.

ma vanaf 11:00
di vanaf 11:00
wo vanaf 11:00
do vanaf 11:00
vr vanaf 11:00
za vanaf 12:00
zo vanaf 12:00

Omschrijving

Brasserie d’Oude Veiling is een sfeervol ingerichte brasserie met veel curiosa en verschillende hoekjes waar u met z’n tweeën of met een groter gezelschap heerlijk kunt lunchen of dineren.

Onze keukenbrigade verrast onze gasten elke keer weer met een speelse en vaak wisselende kaart met verschillende invloeden. Dit alles uiteraard huisgemaakt.

Eind oktober 1998 is onze brasserie geopend en vanaf die tijd is het aan de Dorpsstraat 93 in Zwaag niet meer rustig geweest. Veel mensen uit West-Friesland en omstreken hebben ons bedrijf al weten te vinden. Omdat het regelmatig gebeurt dat we mensen teleur moeten stellen omdat we volgeboekt zijn, raden wij u zeker aan om van te voren te reserveren.

Hebben wij u al een beetje nieuwsgierig gemaakt?
Loop dan rustig door onze website heen, of kom gewoon bij ons langs voor een “bakkie”, lunch of diner zodat u onze culinaire wereld zelf kunt ontdekken. Want ons motto is: verrassend lekker eten in een unieke sfeer.

Vriendelijke groeten,

1302077419 88
1331203498 79
1350620884 80
1573920824 77

1. Heerlijk gegeten en gedronken. Gewoon een top restaurant. Aanrader!

2. We waren met 7 mensen te dineren met de trouwerij van mijn zwager. Hoofdgerecht was koud. En de enige warme groenten die erbij zat was 1 klein schaaltje.

We aten met 4 mensen de jumbo vleesspies en bij ons allemaal was deze koud, bij 1 van ons was hij lauw. Bij 2 van ons was hij rauw van binnen (Ik vind dat niet zo erg want ik hou van rare vlees) maar de rest niet. Één van ons had de hamburger en deze was enorm zout en de Stegeman gehakt kruiden was overheersend in de gehakt!! De smaak leek alsof het tegen de datum aan was of erover heen, dan wordt er door restaurants meer kruiden in gedaan zodat het de smaak maskeert. Twee hadden de saté en deze waren warm, niet heet, maar tenminste warm. De saus was wel goed. Nu zitten er schaaltjes groente bij (2 rauwkost en 1 boontjes/peultjes/wortelmix (vreemde combi al) met oude kaas eroverheen. Ik ben geen leek in de keuken zullen we maar zeggen, maar deze combinatie kan niet. Jonge kaas of jong belegen had gekund. Mozzarella ook, maar absoluut geen oude kaas. Daarnaast bestond dit schaaltje uit letterlijk 3 eetlepels groente, voor 7 personen??? Grapjas.

Het vlees was riant, ruim 350 gram, zelfs de hamburger was riant maar vreemde zoute smaak. En het vlees was niet heet, zelfs niet warm maar lauw. Het enige wat riant uitgedeeld werd was patat.
    Aan de ovale tafel in het midden is het niet fijn zitten als je met je gezicht richting raam zit. De autolampen schijnen recht in je gezicht waardoor je iedere paar seconden wel verblind werd. Omdat er een T-splitsing recht tegen over het restaurant. Een simpele oplossing hiertegen zou een rand plastic folie plakken.

Al met al krijgt dit restaurant een 2 omdat het restaurant zelf wel mooi aangekleed is. Maar het eten is een zware tegenvaller, zeker voor die prijs. Wij gaan vaak uiteten maar hier komen wij nooit meer terug. Jammer.

2,6
  3. J.kwakman

Het eten wat er opgediend werd was prima. Maar de prijs voor vlees, een bakje salade en een bakje witlof voor vier personen veel te hoog. Patat bij betalen mayonaise betalen onvoorstelbaar. Bij mijn gerecht werd er aangeven dat er spruitjes bij zaten, dat klopte ook er zaten drie spruitjes bij. De bediening was prima. De prijs voor alleen een stukje vlees is echt veel te hoog.

4. Lekker eten en vriendelijke bediening.

5. De sfeer er bediening was goed. Het eten was minder kruidenboter zat geen smaak aan. Het vlees was droog en de sausjes die erbij waren tja wat voor smaak geen idee. De ossenhaas hamburger vond ik niks en de prijs was veel te hoog. Had dit niet verwacht in het verleden vond ik het heerlijk. Jammer wij komen niet meer.

6. Vanavond diner bij ons bezorgd wegens lock down. Gezellig en afzonderlijk verpakt, zodat we er thuis echt een restaurantbord van konden maken. Eten goed warm en met liefde bereid. Was heerlijk mensen, dank! Een echte aanrader!

7. Ontzettend leuk gezeten met ons hele gezin geweldig eten gehad. Kids konden zich prima vermaken. Snelle en goede bediening en heel vriendelijk. Kortom echt een aanrader om gezellig lekker te tafelen.

8. Corrie Broers

Leuke ervaring met het menu afhalen.
    Keurig verpakt en het smaakte heerlijk.
    Dank jullie wel.

9. Carla Schilder

Vandaag alvast genoten van de Moederdag proeverij!
    Was top; aanrader👍👌

10. Greet philips

We hebben heerlijk gegeten en vooral de bediening was geweldig!
    Onze complimenten.

11. Richard Baauw

We hebben wel lekker gegeten, de gerechten zijn eenvoudig zonder grote verassingen. De ruimte is veel te donker, op tafel 3 kaarsjes, bediening was kortaf, bracht niet iets extra’s. Al met al een voldoende, maar niet voor herhaling vatbaar op korte termijn.

12. Wij hebben van een heerlijke maaltijd genoten. De bediening is snel en de sfeer is prima.

13. Jacqueline

Beste high-tea ever! Huisgemaakte bonbons, taartjes, quiche en sandwiches, geserveerd in gangen, waardoor je echt 2 uur lang aan het genieten bent!

14. Het is altijd gezellig bij D’ Oude Veiling. Onze ervaringen zijn positief en met een grote groep is het goed vertoeven daar. We zijn daar al verschillende keren geweest en dat zegt genoeg 👍

15. Heerlijk gegeten en “een” wijntje gedaan met mijn ouders en broer en zus.

16. Gymclub Josette

We hebben heel gezellig gezeten en heerlijk gegeten!

17. Hennie Goutier

Het was lekker. De tonijn was iets te gaar, maar toch gesmuld. Gezellig aan de ronde tafel. Bediening goed. Een mooie avond.

18. Fam. Terpstra

Sfeer was goed. De bediening alert, Geen klachten.

19. Gezellige avond en lekker gegeten, leuk personeel vlotte bediening het was TOP.

20. Wij kwamen aan, staan ze je op te wachten, een heel goed welkom,
    De sfeer in deze zaak, is heel erg goed, straalt warmte uit.
    Het diner. Is erg lekker, mals vlees, mooi opgemaakte borden, geen lange wacht tijden tussen de gerechten. Bediening erg goed en hartelijk.
    Hier komen we graag terug. En we nemen steeds andere gasten mee,
    Om hier ook terug te komen.
    Met vriendelijke groet. Fam. H. Sondorp.

21. Erik 11 punten
    Vertaal van English naar Nederlands

Yesterday we went to this restaurant and had some bad experience there.
    The staff was very rude to a young child and in the end the family left because of this.
    The young kid (est 2 year) made some noise where the staff started to complain to him and his parents. I haven’t read anywhere that young children are not allowed. But the way the staff was criticizing these family I would never go there with kids.

2,2
  22. Ray 18 punten

Een relatief duur, maar kwalitatief restaurant waar we vroeger altijd graag kwamen. Helaas blijkt wel dat ze slecht tegen (gasten met) kinderen kunnen. Opmerkingen maken als driftkikker en negatieve opmerkingen maken over je kind horen niet bij een gastvrij restaurant thuis. Als tip meegegeven om aan te geven als kinderen niet gewenst zijn in het restaurant. Voor ons in ieder geval de laatste keer dat we hier komen.

23. Heerlijk gegeten, goede sfeer, blinkend schoon ondanks dat er heel veel gezellige accessoires aanwezig zijn, leuke meiden in de bediening, erg lekker dessert met huisgemaakte gebak en ander lekkernijen, echt een aanrader!

24. Waardeloze tent als gehandicapte. Eerst de vraag wat ik kwam doen, toen de vraag of ik alleen was en bij het weggaan moest ik om de rekening vragen, terwijl ze mijn vriend zagen weggaan. Hoezo klant vriendelijk. Hier zien ze mij nooit meer.

25. Coby van Gelderen

Heerlijk gegeten, vooral de mogelijkheid om kleine porties te bestellen, vonden wij een prima idee. Gezellige omgeving. Iets minder prullaria zou het restaurant alleen nog maar gezelliger maken.
    Allervriendelijkst personeel. Kortom een aanrader voor een sfeervolle avond.

26. Fam Konijn

Gister heerlijk gegeten bij d`oude veiling, een pluim voor de kok. Alle tafels waren bezet maar de bediening was vlot en vriendelijk. Jammer dat er geen keuze is voor vis en voor vegetarisch. Toch een geweldige avond.
    fam Konijn

27. Ik eet hier al jaren met veel plezier en heb nooit meegemaakt dat het niet lekker smaakte of dat het personeel onvriendelijk was. Alles is gewoon top voor een leuke gezellige avond in een relaxte sfeer. Ga hier zeker nog jaren komen.

28. Onlangs weer eens gegeten bij d'Oude Veiling. Vooraf koos ik voor een dagsoep. Dit was een pittige paprika crème soep. Werkelijk heel lekker en ook echt pittig. Voor mij dus een prima begin van dit diner. Mijn vriend had het garnalenzootje besteld. Op 1 onderdeel na ( een iets te slap uitgevallen gamba in bierdeeg) viel dat ook goed in de smaak. Beide hadden we ons oog laten vallen op de vleesspies. Voor mijzelf de kleine portie en die was al aan de ruime kant. Kun je nagaan hoeveel vlees mijn vriend op zijn bord kreeg.

Bijlagen waren een mix van sperzieboontjes en courgette, gemengde salade en 4 sausjes. Friet hadden we extra bijbesteld, maar dit bleek iets teveel van het goede, want we kregen het niet op. Het vlees was van een goede kwaliteit en met kennis bereid. Alle soorten vlees hadden een goede garing en smaak.

Gezien de meer dan royale porties, had ik geen plaats meer voor een dessert, dus namen we het koffiedessert. We kregen een kop koffie met zelfgemaakte boterkoek en een paar enorme bonbons. Zeer smakelijk, maar achteraf ook te veel.

De term 'waar voor je geld', gaat bij d'Oude Veiling zeker op. De bediening was ook zeer vriendelijk en attent, dus we komen zeker nog eens terug.

29. Heerlijk gegeten. Sfeer prima, leuk aangekleed, wel een beetje donker. De prijs Webb is aan de hogere kant, jammer dat de mayonaise apart betaald moet worden.

Aanrader.

30. Af en toe gaan we bij de oude veiling wat eten. Vorige keer was de hamburger niet gaar. Dit werd toen wel goed opgelost. Laatste keer had ik de oude veiling salade genomen. Het woord Topper stond erachter. Alleen dit woord kunnen ze beter weghalen op de kaart. De prijs was aan de hoge kant en de smaak die eraan zat was met name de sausjes. Het brood was niet vers. Na melding dat het eten redelijk was maar niet super, werd er helaas verder niets mee gedaan. Ik hoop dat ze de kaart aanpassen en voor ons is het helaas de laatste keer geweest dat we er zijn wezen eten. De cappuccino was nog het lekkerst op het eind. Tip! Alleen een kopje koffie doen bij de Oude Veiling!

31. Fam Wijma

Wij zijn afgelopen zaterdag 23 maart bij jullie geweest, en we hebben heerlijk gegeten! Hier zijn wij al veel vaker geweest en we hebben nog nooit iets gehad wat niet lekker was of niet goed! Wij raden ook iedereen aan om het hier eens te gaan proberen! Nou mensen van de Brasserie, tot volgende maand want dan hebben wij iets te vieren!

32. Wij zijn afgelopen zaterdag bij de Brasserie geweest en hebben genoten.

Het voorgerecht was moeilijk kiezen (zoveel lekkers) maar na verdere toelichting en advies van de overigens vriendelijke bediening hadden we ook hier snel een keuze in gemaakt.
    De keuze voor het hoofdgerecht was eenvoudig ze hadden namelijk buiten de kaart om 2 specialiteiten die dmv een leitje werden gepresenteerd. Geniaal!

Dit is nou een restaurant waar je nog lekker uitgebreid kan dineren, Hier wordt aandacht en zorg aan je besteed en natuurlijk ook aan het eten, dat was heerlijk.

Wij zullen hier zeker terug komen en kunnen het ook iedereen aanbevelen.

Mensen van de Brasserie, ga zo door !

33. 28-7-2011 bij de Oude Veiling gegegen.

Eten redelijk.

Bediening matig.

Tijden ons aperitief werd het hoofdgerecht al geserveerd en bij de laatste hap werd gevraagd of we misschien wijn wilden hebben.

34. Wendy 12 punten

Super-restaurant. Altijd vriendelijke bediening en altijd lekker eten. Bijzondere gerechten en heerlijke wijn.

35. Met z'n tweetjes hier gegeten en het was super lekker.

Wij hadden eendenborst en struisvogelbiefstuk, meer dan voldoende en mooi gebakken, lekker mals.

De aardappeltjes heerlijk gebakken. Ook de groenten was prima.

Het is niet echt goedkoop maar prijs/kwaliteit komt goed overeen volgens mij.

De inrichting van het restaurant is knus, gezellig maar een beetje donker.

Bediening heel vriendelijk en op alle vragen over het eten krijg je een goed antwoord.

Complimenten voor iedereen en een echte aanrader.

36. Als je echt lekker uit eten wil moet je hier zijn! Hier wordt je nog correct bediend met een gemeende vrolijke glimlach! Om over het eten nog maar te zwijgen! Echt heel erg lekker! De prijs misschien iets duurder dan een restaurantje in de stad maar geloof me meer dan waard!

37. thea wentink

Wij komen hier al jaren en we zijn nog nimmer teleurgesteld door hen. Iedere keer is het weer een feest om bij ze te mogen eten. En een super bediening.

38. Meindert Vreeken

12.09.2009

Gisteravond met mijn schoonfamilie, groep van 11 personen, gegeten in de Oude Veiling. Iedereen kon a la carte eten. Verzoek voor een kleine aanpassing aan het gerecht werd zonder probleem geaccepteerd. Wat er werd geserveerd was zonder uitzondering uitstekend. Iedereen was zeer tevreden. Ik vond het verrassend dat er bij bestelling van een rode huiswijn gekozen kon worden uit drie soorten.

Sfeer goed. Leuk ingericht en knus restaurant. Correcte en vriendelijke bediening.

39. Michaël

Ik ben dit weekend met mijn schoonfamilie wezen eten bij d'Oude Veiling in Zwaag. Dit was mijn eerste bezoek aan dit restaurant en ik vond het in die woorden GE-WEL-DIG. De eendenborst was super zak en lekker sterk van smaak. Evenals de lamracks. En het vuurwerk bij het diner maakte alles toch wel af! Dus hartelijk bedankt voor de leuke avond!

40. PPJE Cobussen

Ik ben onlangs met collega's gaan eten bij "de oude veiling" in Zwaag.

Toen ik thuis kwam had ik pijn in mijn maag en ben de hele nacht ziek geweest. De volgende dag op mijn werk bleek dat meerdere personen last hadden gehad, van blijkbaar het eten.

We hadden allemaal carpaccio gegeten, op de carpaccio zat file americain die waarschijnlijk niet goed op temperatuur was. Mijn mening is dat dit ook niet op de carpaccio thuis hoort, evenals tauge en rauwe ui die ik er tijdens het eten al had afgehaald.

De sla zat in een wekpot die op een warm bord stond!

Ik vind het geen aanrader om hier te gaan eten.

4,5
  41. Onbeschrijflijk lekker!!!