1361921234 73
1419069430 72
1498197702 70
1520177778 77

1. Kwamen om 17:30 aan tafel zitten, vervolgens een broodje gekregen van t huis, vervolgens tomaten soep gekregen, dat ging vrij vlot... daarna ivm met de regen binnen gaan zitten en hebben we 3 kwartier moeten wachten op ons eten, bovendien was de comunicatie ver te zoeken, totaal geen orde... daarna maar snel afgerekent, en we hebben ergens anders maar een nagerecht besteld, voor mij niet voor herhaling vatbaar... Jammer....

2. Heerlijk gegeten, ondanks dat de tafels op het eerste gezicht krap op elkaar leken te staan, was daar later niets meer van te merken. Het eten van heerlijk. (Ik had de zalmlasagne). Ook de service was voortreffelijk, vriendelijke en kundige bediening.

3. E. Lutteren

Prima tent. Goede kaart. Vriendelijk personeel. Mooie entourage.

Alleen het onaardige gedrag van de 'bazen' naar hun personeel irriteert mij mateloos. En die sneue goudvissen in de toilet! Dierenmishandeling

4. Florijnse

5. Constante kwaliteit. Gezellige en gemoedelijke professionele bediening.
    Heerlijke spagetti

6. 8,5 á 9,0 kon ik niet geven en een 8 vind ik te weinig. Derhalve een 10.
    Heerlijke pizza's gegeten. Heerlijke rode wijn, prima Italiaans biertje van de tap. Zeer smakelijke tiramisu. Bijzonder vriendelijke, vlotte en correcte bediening. Prachtig pand, sfeervol interieur. Gezellig druk, en dat voor een winderige frisse maandagavond.

7. Graag schrijf ik na lange tijd weer een stuk over Vaticano in Zutphen. Het restaurant zit op een mooie plek in de hoek van de Houtmarkt in Zutphen. Het uiterst professionele keuken-, service- en bedienendpersoneel vallen meteen op. De keukenbrigade maakt met volle overgave echt heerlijke gerechten die qua opmaak, bereiding en smaak naar mijn mening buitengewoon goed zijn. Een echte aanrader dus en een dik compliment voor al het personeel. Tip: probeer vooral meerdere gerechten te proeven (door bijvoorbeeld te sharen) en ga er vaker naartoe..

8. Lekkere pizza's en pasta's. Zeker een aanrader.

9. Voor 2 rosé, 2 bier en 2 kleine bolletjes wit brood en 2 kleine bolletjes bruin brood opgewarmd met kruidenboter en tapenade € 21,00 moeten betalen... Hier komen we niet meer!

10. Jamie Lee Schokker

Afgelopen zondag hier voor het eerst gedineerd en wat was het heerlijk. Ruime keus op de menukaart, heerlijke wijnen en super personeel. Wij hebben 4-gangen gedineerd en het was iedere gang even lekker! Zeker de moeite om een keer naar toe te gaan als je houd van die heerlijke Italiaanse sferen en fantastisch eten. :)

11. Wij zijn niet bekend in Zutphen en zodoende lokale mensen gevraagd waar wij lekker konden eten. Vaticano was het antwoord. Ik kijk altijd eerst even op internet naar de recensies. Daar zag ik dat dit restaurant een magere 6,5 scoort. Door de twijfels nogmaals iemand aangesproken. Het antwoord was wederom Vaticano. Toch gegaan en wat was het goed! Ik heb 1 van de lekkerste biefstukken ooit gehad. Ook de toetjes op prachtige koude borden waren een feest! Vandaar deze dik verdiende 10 om het cijfer wat op te krikken. Want dit prachtige restaurant verdien echt wel meer dan dat!

12. Diverse keren gegeten, locatie is top en binnen ziet het er allemaal gezellig uit, maar de bediening is hier echt dramatisch! Het duurt erg lang voordat je bestelling wordt geserveerd, ook wanneer het niet druk is!
    Op het terras buiten vragen ze ruim 4,00 euro voor een wit wijntje, maar de ober/eigenaar draagt een versleten broek met de naden los en vlekken in z'n broek! Dit kan echt niet!
    Wel een tafel gereserveerd op de begane grond, maar er was geen plek... zaten na veel gedoe uiteindelijk in de kelder. Verkeerde bestelling geserveerd, wij hadden het eten al op maar de kinderen zaten nog te wachten! We moesten in totaal 138,- euro afrekenen! Uiteindelijk werd al dit amateuristische en chaotische geklungel opgelost met een kopje koffie van de zaak, ze snappen het echt niet hier!

13. Heerlijk met ons gezin gegeten!

14. zeer ontevreden klant

De sfeer was gezellig, het eten was lekker, alleen jammer dat er aan het einde van de avond op de rekening 19 flessen wijn waren berekend, terwijl ongeveer de helft van het gezelschap de BOB was!! Een tip: kom niet aan de flessen wijn die op tafel staan want voor je het weet kan je er dus flink voor betalen!! Wij komen hier nooit meer weer!

15. Margreet

Heerlijk gegeten. Hele aardige bediening, ik vind het een aanrader!

16. We werden warm ontvangen. Daar bleef het bij. Stokbrood vooraf besteld, niet gekregen. Voorgerecht kwam namelijk al. Weinig smaak aan de carpaccio, dressing miste. Borden werden afgehaald terwijl niet iedereen klaar was. Hoofdgerecht kwam 5 minuten later, terwijl we aangegeven hebben even te willen wachten. 2 gelijke gerechten, zagen er totaal anders uit. Borden waren koud. Personeel was niet formeel op 1 na.

17. gerard marissen

Zaterdagavond, lekker druk bij Vaticano en had zin in heerlijk italiaans eten. Het werd uiteindelijk een heerlijke carpaccio en een niet zo best bord met lamskoteletten.. Het lam smaakte erg sterk naar schaap en veel te gaar. Erg jammer, want ik ben gek op dit vlees en eet het bij uit eten regelmatig. Dit was de minste portie wat betreft smaak die ik ooit gegeten heb. Jammer. De aardappeltjes en rauwkost kan ook veel beter en ietsje meer. 2 kleine schaaltjes met 4 personen.
    Wat betreft personeel het volgende. Niet aan de lopende band het eten van je bord kijken en vragen of er nog bijgeschonken moet worden. Erg vervelend.

18. Prima restaurant, heerlijk eten, goede vriendelijke bediening die regelmatig aandacht voor ons had, pluim! Kortom geweldige avond gehad!!!

19. Prima restaurant, vriendelijke bediening met aandacht voor de clienten. Heerlijk gegeten in de wijnkelder. Komen zeker terug!

20. De broodjes vooraf zijn heerlijk, mijn ervaring met de pasta's is ook goed, maar de pizza daarentegen... Ik heb afgelopen zomer in Italië geleerd hoe je pizza moet maken, dus was benieuwd wat ik in een Italiaans restaurant kreeg. Het is dat ik erg trek had en de rest aan tafel ook het eten had, maar de pizza Margherita was waardeloos. De meest simpele pizza die er bestaat. Toen er gevraagd werd of het smaakte heb ik gezegd dat ik er meer van verwacht had, maar blijkbaar kunnen ze niet omgaan met kritiek, want wisten niet wat te zeggen...

21. Verleid om binnen te komen eten door het personeel. Dit was het positieve deel van de avond. We kregen een veel te klein tafeltje en werden verder genegeerd. Na enig aandringen werd de bestelling opgenomen. Het enige contact wat er verder met het personeel is geweest is het voldoen van de rekening. "Heeft het gesmaakt" kon er niet van af. Het eten was redelijk, maar verklaarde niet de bovengemiddelde prijs. Het was al met al een matige avond. Geen aanrader.

22. Eveline R.Bons

Heerlijk gegeten, geweldige bediening, echt een aanrader. Top!

23. We kwamen omstreeks 18 u het restaurant binnen en werden naar het souterrain verwezen. De akoestiek is daar door de gebogen gewelven en de stenen wanden slecht. Verschillende gasten gebruikten hun Smartphone om de menukaart bij te lichten want de ruimte was zeer spaarzaam verlicht. Na 1,5 u (!) werden de gerechten eindelijk geserveerd ondanks ons herhaald aandringen omdat de kinderen in ons gezelschap zich stierlijk begonnen te vervelen. De pizza's waren mooi krokant gebakken, maar armoedig belegd voor € 14,50 p.st. De lange wachttijd werd het gesprek van de avond terwijl we ons verheugd hadden op een gezellig familiediner.
    Bij het afrekenen kregen we na enig aandringen 10% korting i.v.m. de lange wachttijd; dat was toch nog een lichtpuntje in deze duistere avond.

24. Uit eten moet gezellig zijn. Nou hier niet. Met z'n 4en gegeten. Mijn eten was koud. Hiervan wat gezegd en teruggegeven. Duurde zeer lang voor ik het weer terug kreeg, leek hetzelfde maar dan minder. Heb hier wat van gezegd. Bleek helaas ook weer koud te zijn. De anderen konden niet langer wachten, want dan was alles koud. De eigenaar kwam zelf en wilde wat anders voor me maken. Ik zei dat ik dat niet besteld had en niet alleen wilde eten. Warm maken moest toch niet zo moeilijk zijn. Bovendien welke kok serveert koud uit. Dit kon gebeuren volgens de eigenaar. Echt gezellig dus was het niet. Bij het afrekenen klopte de rekening ook niet. Toen ik zei dat het goed was dat ik de rekening nakeek, anders had ik teveel betaald, zei de eigenaar: "dit is je eigen verantwoordelijkheid". Je ziet de klant is koning. Je bent gewaarschuwd.

25. Bediening was flexibel, zo maakte ze ivm de zon een mooie plek voor onze grote groep op het terras. Pizza's waren origineel en lekker. Wel enigzins prijzig.

26. Jammer, na een paar keer te hebben gegeten daar wat opzich prima was nu terug geweest. Zwaar teleurgesteld, na ruim twee uur wachten kwam uiteindelijk ons hoofdgerecht en dat bleek koud, niet te eten. De zalm was zwart, niet te eten. We hebben het dessert maar niet meer genomen anders waren we nu nog niet thuis geweest. Schandalig en je dan ook nog bijna 100 euro laten afreken, waardeloos hoofdgerecht.

27. I've been here twice. The first I ate the Vaticano fish mix 3 dishes... so good! The second I ate from the menu... so good! If you want to eat good you should come here.
    (of course the price is compared with what you eat!)

28. Van de week hebben wij met ons gezin onszelf verwend op een avondje vaticano. De kinderen genoten van hun pizza en mijn man en ik deelden een Italiaanse tafel met vis. De scampi en zalm waren verrukkelijk en waren in verhouding zeer betaalbaar. De service was top! Het personeel was vriendelijk en goed in staat ons te adviseren over het eten. Bijvoorbeeld welke wijn het best bij welk gerecht past.

29. sanders

Op 12 juni j.l. hebben mijn vriendin en ik bij Vaticano gegeten. Bij thuiskomst in Rotterdam zag ik bij het verrekenen van de kosten dat er een halve liter wijn was berekend die wij niet besteld hadden. Op 16 juni heb ik gebeld en een email gestuurd, ik ben niet teruggebeld en heb ook geen antwoord gekregen via de mail. Op 25 juni heb ik nogmaals gebeld en een email gestuurd, geen antwoord. Of het antwoord negatief of positief uit zou pakken doet er verder niet toe. Er is hier volgens mij sprake van onbehoorlijk gastheerschap/gedrag door niets van u te laten horen.

30. schoonhoven

Voor 5 personen de 'famiglia mix' besteld, deze werd ons door de enthousiaste ober aanbevolen. Ter tafel worden eerst 5 borden, op de plakkerige tafel, gezet, overigens waren de borden ook niet zuiver.
    Daar komt de antipasti: alles op 1 vierkant mepal plastic bord, heel veel rucola onder de carpaccio welke hierop was gesmeten, het geheel zag er zeer onverzorgd uit. Op de lauwwarme garnalen de koude ansjovis? Is dit italiaans? Dit kunnen wij thuis beter. Na dit waren , wij vol verwachting voor de 'secondi' en daar kwamen 2 grote vierkante schalen (weer Mepal) ! Weer 1 grote chaos op deze schalen, de zalm (overigens prima van smaak) lag wel erg dicht tegen de tortellini en lasagne. De agnello met vijgen lag keurig in een aparte schaal en behield daarom ook wel zijn warmte, want door de manier van serveren verliezen de gerechten snel de warmte, gevolg voor ons was dus: koude biefstukpuntjes met funghi, koude pasta en koude garnalen. Helaas was deze lunch, welke een van de hoogtepunten had moeten zijn voor onze italiaanse vrienden, een tegenvaller. Wij zullen uw restaurant dan ook niet aanbevelen aan volgende gasten.

31. gerard ganzevles

We hebben op 29 maart 2013 met 6 personen bij Vaticano gegeten. We hadden gelukkig gereserveerd want de zaak zat zowel op de begane grond als in de kelder zeer gezellig vol. We kregen dan ook een een plekje in de uiterste hoek aangewezen namelijk de ronde tafel in de wijnkelder
    Dat is prima bevallen. We zaten er zeer gezellig en werden zeer correct en attent verzorgd door de bediening onder leiding van de Schotse ober. Prima antipasti voorgerecht voor 6 personen en daarna voor ieder wat wils met een lekker biertje en een aangename Pinot Grigio. Sommigen lusten daarna nog een toetje en voldaan verlieten we als laatsten de zaak. Bedankt, Gerard Ganzevles

32. 2 jaar geleden liepen wij in de stortende regen een vvv stadswandeling, om half 3 Vaticano binnen. Het was geweldig! Interieur is zo bijzonder, de eigenaar, die ons bediende was reuze aardig. We kregen zelfs een rondleiding in de wijnkelder. En het eten....sublissimo!! Zo lekker zelfs dat wij gisteren, op kerstavond, vanuit Steenbergen, West-Brabant, dit weer wilden ervaren. Nou dat was echt reuze, de anti-pasta was weer net zo goed als 2jaar geleden. En de kipgerechten echt zo lekker, zelfs in Italie, nog nooit zo lekker gegeten.
    Volgend jaar 5 jaar getrouwd....en wij weten nu al dat zullen vieren onder een lekkere Lambrusco en het zalige eten van Vaticano! Annette en Ton

33. Phillipina

Matig zeer matig. Niet verbazingwekkend, de eigenaar zat eerder in Doesburg en dat was ook matig, altijd hetzelfde eten. Vis of vlees. Kaart vol fouten, geen wonder, het is ook geen Italiaan, maar een Noord Afrikaan die zich voordoet als Italiaans. Bediening aardig, maar traag. Na Doesburg maar eens geprobeerd, maar wel eenmalig voor ons.

34. Ik heb vorige week zaterdag hier gegeten,heb een heerlijke avond gehad en mijn gasten hebben ook genoten. Het eten was voortreffelijk en de door de chef/eigenaar aanbevolen wijn was uitstekend. Leuke bediening, hier kom ik zeker nog een keer terug!

35. Luc en Eline

Na alle goede verhalen die we over Vaticano hebben gehoord, hebben mijn vrouw en ik besloten om er zelf maar eens heen te gaan en te kijken of het inderdaad zo goed was als iedereen zei. En dat was het ook ! In één woord : super! Het eten was overheerlijk en de sfeer in het restaurant was erg gezellig. Verder ziet het restaurant er van binnen prachtig uit en het personeel kwam vriendelijk en professioneel over. Mijn vrouw kreeg zelfs een leesbril omdat zij door haar slechte ogen de kaart niet kon lezen. Zeker voor herhaling vatbaar en een echte aanrader!!

36. Jammer jammer jammer, het had een heel bijzondere avond moeten zijn. Site en kaart waren veel belovend. We hadden met 6 personen voor het menu gekozen. Prima concept, maar toen wij aangaven dat wij twijfelde aan de kwaliteit en versheid van de zalm werd ons door de chef-kok/eigenaar te verstaan gegeven dat wij geen gelijk hadden en dat hij niet van plan was zijn excuus aan te bieden. Hij kwam eerder zijn gelijk halen dan dat hij oor had voor onze klacht. In tweede instantie wist 1 van de dames uit de bediening ons wel begripvol tegemoed te treden, echter de chef nam het gesprek over en probeerde voor de tweede keer zijn gelijk te halen. Uiterst onprofessioneel en onsympathiek en daarom dus echt geen aanrader.

37. Op zondag 25 september 2011 Vaticano maar eens een tweede kans gegeven om te lunchen. Dit omdat we de eerste keer meer dan drie kwartier op twee broodjes moesten wachten. We bestelden op het terras twee drankjes en de kaart. De gasten aan de tafel naast ons vroegen waar hun cappuccino's bleven. Ze zaten al 20 minuten te wachten, zeiden ze. De bediening gaf aan dat het wel druk was, terwijl het terras niet eens vol zat. Na 10 minuten kregen we onze drankjes, maar geen kaart. Gelet op de reactie van de gasten naast ons hebben we daar ook maar niet meer om gevraagd. We hebben afgerekend en zijn naar een ander restaurant gegaan voor de lunch.

38. Na twee avonden Efeze wordt ons ook Vaticano aangeraden. Ook wel Italiaans, maar aangezien het terras een van de weinige is waarop je op deze zonovergoten dag nog volop van de zon kunt genieten besluiten we daar neer te strijken. We zijn uiteraard niet de enigen en via de kaping van twee vrije stoeltjes nemen we eerst plaats zonder tafeltje.

De bediening is daar niet echt blij mee, maar loodst ons wel binnen de kortste keren naar een leeg tafeltje.

De menukaart doet je zonder meer watertanden. Naast het bekende assortiment pizza's ook heerlijkheden die op zich niet zo heel prijzig zijn. Mijn oog valt meteen op de Galina di Limona, Geroosterde kip met amandelen, honing en citroen. Mijn vrouw geeft een hekel aan kluiven en nadat de bediening heeft bevestigd dat dit een 'hele kip' is, gaat zij voor de Pollo Ubriaco, Kipfilet met peer en walnoten in cognacsaus.

Als ik het beestje opgediend krijg dringt de term 'kindermoord' zich aan mij op: een kuiken nog slechts dat met een schijfje citroen in het borstbeentje geprangd wat verloren op mijn bord ligt. Niet echt wat ik me bij een 'hele kip' voorstel. 'Kuiken' of 'krielkip' had wat passender geweest, maar dat verkoopt denk ik wat minder.

Er om heen wat losse amandelen en het bord geflankeerd door wat aardappelen in de schil en groentes.

Een beetje een teleurstelling dus wat mijn bestelling betreft, maar de filet van mijn vrouw is voortreffelijk getuige de 'Hmmmm's' en 'Mmmmm's' die vanaf de andere kant van de tafel opstijgen.

De wijn is wel een verademing. Waar andere Italianen nog wel eens de bekende Merlot del Veneto o.i.d. (2 literfles met schroefdop) als huiswijn serveren, krijgen we hier een voortreffelijke smaakvolle rode wijn die de elf en een halve euro die men er voor rekent meer dan waard is.

We sluiten af met koffie Brasil en thee.

Al met al toch niet het culinaire feest dat we er van gehoopt hadden, al was mijn echtgenote uitermate tevreden. De kaart is echter uitermate uitgebreid en wellicht dat ik bij een volgende keer meer geluk in mijn keuze van de kaart heb.

De inrichting beperk ik tot een impressie aangezien we op het terras gegeten hebben: een lange pijpenla waar de keuken wat vreemd aan het begin gepositioneerd is. De toiletten zijn schoon, maar er is voor de heren slechts één toilet zonder urinoirs beschikbaar.