in de straat

op nog geen 2 min van station en bus

Onze keus voor de naam Taormina is voortgekomen uit het volgende:

Taormina is een plaats op het mooie Italiaanse eiland Sicilië, hier liggen de roots van Claudio.
Hij is al 25 jaar kok, dit is hem met de paplepel ingegoten. Zijn hele familie bestaat uit alleen maar goede koks inclusief zijn moeder.
Deze moeder, met meisjesnaam Taormina, heeft hem alle fijne kneepjes van het Siciliaanse en Italiaanse eten bijgebracht.
Als eerbetoon aan haar heet ons restaurant: Ristorante Pizzeria Taormina!

Onze keuken bestaat dan ook uit Siciliaanse en Italiaanse specialiteiten. De kruiden, de bereiding en de liefde van Claudio als kok komen goed tot zijn recht in zijn heerlijke eigen gerechten. Een ieder die van goed, puur Siciliaans eten houdt, nodigen wij uit om onze specialiteiten te proberen.
Speciale wensen kunnen eveneens worden doorgegeven.
Een van onze specialiteiten zijn de eigengemaakte desserts, zoals Tiramisu en onze echte Amarena kersen.

Ristorante Pizzeria Taormina onderscheidt zich van de andere restaurants in de omgeving door een goede kok, die met passie en liefde voor u kookt, maar ook met onze kwaliteit DOC wijnen. Deze wijnen zijn nergens anders te verkrijgen.
Tevens komen de likeuren die u bij ons drinkt allemaal uit Italië.

Hebben wij u verleidt om een keer bij ons te komen eten, wacht dan niet om uw reservering door te geven!

1408919429 70
1483202372 82
1494207253 81
1521719454 85

1. Gerritsen

Leuk restaurant, aardige eigenaren. Ambachtelijke keuken👍

2. Leuk Italiaans restaurant, de pizza's waren heerlijk en vriendelijke bediening. Prijs kwaiteit verhouding is echt prima. Een aanrader!

3. Met 14 personen gegeten, en het liep perfect, niet lang wachten, samen eten. Mijn complimenten aan de kok en bediening. Een aanrader. 😁

4. Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer.
    Echt een aanrader!

5. Marcel Westra

Gezellig ingericht restaurant, aardige bediening. Eten wordt gemaakt van verse ingredienten en smaakt uitstekend. Kok is een echte Italiaan. Echt een aanrader.

6. Prima gegeten voor goede prijs.
    Bediening is vlot en de huiswijn (rood) is top.

7. Swenne Bijzet

We zijn heel vriendelijk geholpen en hebben heerlijk gegeten! We waren met twee volwassenen en een peuter en dreumes.

8. Zeer goed eten voor een betaalbare prijs.
    Als dit restaurant in de binnenstad zou zitten met een gemoderniseerd interieur dan zou het altijd vol zitten.

9. annemieke

Heerlijk gegeten; zeer vriendelijke gastvrouw en top kok, die echt lekker Italiaans kookt. Complimenten voor jullie beide! Een absolute aanrader als je echt lekker Italiaans wilt eten.

10. Jammer dat er zo weinig bezoekers waren. Ook de gastvrouw mag wel wat vrolijker en meer klantgericht. Eten is prima.

11. Prima gegeten. Weinig tafeltjes bezet waardoor de sfeer matig was. Bediening correct en professioneel.
    Kan het restaurant zeker aanraden.

12. Heerlijke pizza's en ander gevarieerd Italiaans eten. Super vriendelijke bediening en een goeie italiaanse kok.

13. Heerlijk gegeten, vriendelijke en gezellige gastvrouw! Helemaal top.

14. Daan Janssen

Echt super gehad, heerlijke soep, pasta en pizza. Super vriendelijke mensen en een echte Italiaanse kok beter kan niet!

15. Bert Sluizeman

Heerlijk gegeten jammer dat het niet erg druk was.

16. Ingrid stroband

Slechte ervaring, ik had gereserveerd voor 9 personen en een bevestiging hiervan ontvangen. Ik heb zelf gebeld om te reserveren met het restauarant.
    Toen wij met een groep van 9 personen voor de deur stonden bleek het restaurant gesloten zonder verder aankondiging.
    Toen ik daar een dag later over mailde werd er nogal lauw gereageerd. Jammer, ik had meer gastvrijheid en inleving verwacht.

17. Prima pizza gegeten met een heerlijk wit wijntje erbij. Hartelijke ontvangst en leuke ambiance !

18. Joop en Marijke

Heerlijke pizza voor prima prijs

19. Italiaans restaurant met een geweldige service!! Eten was redelijk goed maar niet geweldig. Sfeer was wel goed. Service uitmuntend.

20. Lekker gegeten, zeer gevarieerd en gewoon goed! Service was prima, erg rustig in de zaak maar daarmee alle aandacht voor de gasten die er wel waren.

21. Vanavond weer heerlijk gegetenn. We hadden een heerlijke pizza en de gamba's op de grill met die fantastiche pasta met olijfolie en knoflook is altijd weer een feest. Ook de olijven vooraf met een stukje brood (van het huis) is moelijk te weerstaan. Bedankt Dian en Claudio en tot de volgende keer.

22. Leon roeterdink

Super heerlijke avond gehad, top gegeten. Bedankt 👌🍽

23. Het was koud en leeg in het restaurant. Er waren problemen met een bestelling. Waardoor wij niet alles konden bestellen of de bestelling aan moesten passen. Eigenaresse was luidruchtig boos over die bestelling. Dat is niet sfeer verhogend. Helaas waren de pizza's ook niet echt lekker.

24. Heerlijke plek, heerlijk eten en prijs/kwaliteit uitstekend!

25. Heidi van bosheide

Wat een geweldige Italiaanse , charmante kok. Bij de bediening voel je je direct thuis. Heerlijke verse soep. Goed italiaans eten. Wordt
    Goed geluisterd naar wensen.

26. Mart Hulshof

2 maanden geleden voor het eerst geweest, sindsdien nog 2 keer teruggekomen! Heerlijke pizza met een knapperige dunne bodem. Zoals het hoort! Binnen een prettige ambiance en met mooi weer een fijn terras. Zeer gastvrije bediening.

27. Dit is écht het lekkerste Italiaanse restaurant van het oosten! In de keuken een echte Italiaanse top kok. De gastvrouw is geweldig en doet er alles aan om je een perfecte avond te bezorgen. Kortom; hier moet je gegeten hebben!!

28. Lisanne

Erg vriendelijke gastvrouw! Heerlijk eten.

29. mevr Meerendonck en mevr Regeer

Al een paar maal heerlijk Italiaans gegeten . Ijsdessert erg lekker. Gastvrouw zeer vriendelijk.

30. Eindelijk een echte Italiaanse pizzeria in Zutphen gevonden, goede gastvrouw en fantastische pizza! Leuke entourage, verzorgd en met een Siciliaanse kok zo hoort het! Waren namelijk helemaal klaar met de pizza's van de concurrent, veel te duur en ook met teveel beleg!.. ze serveren daar de Quattro Formaggi met een bult geitenkaas erop. Bah en tegen alle regels in!

Taormina is een echte aanrader!

31. Fam koekkoek

Een super heerlijke aanrader!!! Wij zijn hier gaan eten met 4 personen, de sfeer en ontvangst was meteen goed en gezellig (gelukkig hadden wij gereseveerd, het was vol). Heerlijk rustig zitten en de bediening snel en vriendelijk. Het eten is voortreffelijk!
    Let op!! Alles wordt ter plekke vers bereid! Van voorgerecht tot nagerecht. Dat is een uitstekende kwaliteit van het restaurant. Verse soep, salades en sauzen (niet uit een pan die al een halve dag warm gehouden wordt of even in een magnetron). Prijs kwaliteit is uitstekend!
    Als je echt italiaans wil eten, moet je hier geweest zijn. Wij komen zeker terug! Ciao.

32. Fam v Stuijvenberg

Zeer vriendelijke mevrouw. We kwamen met 2 kinderen, die zich hebben vermaakt met de kleurtjes. Pizza's waren knapperig en heerlijke bodem. Als toetje zelfgemaakte tiramisu. Het was erg rustig, wat ons verbaasde.

Wij hebben het erg leuk gehad!

33. Ineke Westerveld

Lekker en gezellig gegeten, attente en vriendelijke bediening.

34. Super lekker gegeten! Super vriendelijke service! Kortom top! Ik ga hier zeker vaker eten 👍🏻

35. Jeannet Hooftman

Heel goed eten en zeer vriendelijke bediening.

36. M.ristjouw

Prima! Absoluut niet te koud binnen. Vriendelijke mensen vol aandacht voor onze wensen. Eten erg lekker. Beslist een adres waar we wel weer zullen komen.

37. Op een doordeweekse dag wezen eten. De website, waarlangs we hen op het spoor kwamen, geeft geen goede sfeerimpressie dus we waren wat voorzichtig gestemd, maar we bleken al snel op een goed adres te zitten. Ruime zitplaatsen, een uitgebreide kaart en vriendelijke bediening. Alle bestelde gerechten waren met zorg bereid en smaakten uitstekend en de rode huiswijn was verrassend lekker. Jammer dat het zo'n rustige vrijdagavond was. Taormina verdient het om even voor om te lopen!

38. n.scafidi

We werden prima geholpen en gezellig een praatje gemaakt. Het eten was goed Italiaans te noemen en de prijs viel mee. Vaak zijn Italiaanse restaurants erg prijzig maar hier was dat niet het geval.

39. Wat een gastvrijheid! Alsof je al jaren komt. Ook met Claudio gepraat.

Echt heerlijk gegeten!! Echt Italiaans eten. De tiramisu is echt zo lekker... Ik heb het nog nooit zo lekker gegeten!

Wij komen al een aantal jaar in Italië en kunnen dus vergelijken. Hier in de buurt nog nooit zo heerlijk Italiaans gegeten.

We komen gauw terug! Groetjes Petra en John.

40. Hebben hier vandaag lekker in de zon op het terras gegeten! Het eten was erg lekker en de wijn ook! Een echte Italiaan die kookt, dat proef je. Echt een aanrader. Ze hebben trouwens ook afhaalpizza's, die gaan we ook eens proberen. Het heeft ons dagje Zutphen helemaal goed afgesloten!

41. Ronald Verspiek

Leuke dag met mijn dochter sfeervol & smaakvol afgesloten bij Taormina - het was goed zoals ik dat van Italiaans eten verwacht en aangeboden Grappa en roos voor mijn dochter maakte het helemaal af. Kom hier zeker terug...

43. Gisteravond met 4 personen wezen eten. Met binnenkomst goed en vriendelijk ontvangen. We bestelde een fles witte huiswijn, die ons heerlijk smaakte. Voortreffelijke anti pasti misto, hoofdgerecht heerlijke verse pasta gegeten, precies de juiste bite zoals wij kennen uit ons favoriete vakantieland Italië. Als dessert werd ons aanbevolen de huisgemaakte tiramisu, in een woord voortreffelijk! Onze complimenten aan de kok en de bediening. Wij komen graag nog een keer eten.

44. Hilde Dorrestein

Fijne binnenkomst, vriendelijke ontvangst, persoonlijke benadering, prettige rustige sfeer. Mijn pasta met garnalen en prei viel echter erg tegen. Het was vooral een zetmeelhap met tomatenpuree eigenlijk, een tomatenpuree die in de omschrijving van het gerecht op het menu er niet bij vermeld stond. De garnalen waren op zich prima, ik proefde ze goed als ik er op beet, maar aan het gerecht hadden ze hun smaak verder niet afgegeven. De prei was helemaal niet te proeven en ook nauwelijks te zien. De pasta was naar mijn smaak echt te gaar.
    Het was visueel onaantrekkelijk, alles eenvormig onder de kleur van de tomatenpuree, het rook naar tomatenpuree en het smaakte naar tomatenpuree.

De huiswijn was erg lekker. Maar het totaalbedrag van €16,50 voor deze pasta en één glas wijn echt buiten proportie.

Wat me vooral stoorde was dat onze feedback ze niets interesseerde. Zo deed de kok het nu eenmaal en hij kwam uit Sicilie, dus het was goed. Jammer, want een handiger reactie van de kant van het restaurant had ons in elk geval het gevoel gegeven dat we als klant voor hen telden.

45. Op hemelvaartsdag hier gegeten. Bij binnenkomst een vriendelijk welkom, broodje op tafel (wat weinig) en binnen redelijke tijd de kaart. We kozen beide voor een pizza; zeer redelijk betaalbaar, dit in tegenstelling tot de rest vd kaart en dan met name de drank. €2,95 voor fris, €4,10 voor huiswijn. Daarentegen wel gratis water op tafel, prima! Alleen het karafje ontzettend vies. V.w.b. de pizza, in 1 woord: fantastisch! Vers, lekker, knapperige bodem, goede grootte, heerlijk belegd. daarna toetje, coupe Taormina. Gevraagd zonder vanille ijs, kreeg ik dit toch. Na een vriendelijk excuus dezelfde coupe terug gekregen, vanille ijs eruit, extra bolletje aardbeienijs erin (2* aardbei, 1* pistache) en een enorme hoeveelheid slagroom. Smaak was verder wel aardig. Bij afrekenen lang gewacht. Zelf naar de kassa gegaan. Jassen werden niet aangeboden, moesten we zelf halen. Temperatuur in restaurant aan de lage kant, met name bij de deur waar wij zaten, die ging open en dicht naar onze kant. Al met al best aardig, voor de pizza komen we terug en we zorgen dat we genoeg gedronken hebben thuis zodat we aan 1 drankje voldoende hebben.

46. Inrichting en accommodatie ziet er verzorgt uit. Bediening is vriendelijk. Zonder erom hoeven te vragen wordt er een karaf water en glazen op tafel gezet, vinden we plus punt want al te vaak moet je erom vragen en probeert men een fles water aan te bieden waar je voor betalen moet. We hebben beide een warm voorgerecht en hoofdgerecht genomen. Soep en warme pittige mosselen. Smaak soep is goed maar daar had we brood bij gemogen. Mosselen groot portie smaak goed maar door de grote hoeveelheid wordt de smaak snel eentonig. Iets kleiner en met brood voor de saus erbij was passender geweest. Hoofdgerecht lasagne, werd smaak overheerst door de sterke tomatensaus. Pizza galzone redelijk van smaak. Nog ijsje na en espresso. Prijs kwaliteit is redelijk, glas wijn €3,80 huiswijn redelijk tot goed voor de prijs. Net als andere bezoeker gemaakte opmerking is de ruimte temp niet behaaglijk, waardoor we na het eten geen behoefte hadden om na te tafelen. Al met al geven wij een 6.5 als geheel cijfer. Maar het restaurant is nog niet zolang in bedrijf dus zal er mogelijk nog wat gaan verbeteren. Voor nu maken ze nog niet helemaal waar wat ze bij aankondiging van de nieuwe zaak pretenderen te willen waar maken.

47. Vriezekolk

Verbeterpunten voor Toarmina.

De temperatuur in het restaurant bij de deur was veel te laag (+/- 18 graden is veel te koud). Het schaaltje brood vooraf was één sneetje per persoon en koud (het brood moet warm uit de oven komen).

Het hoofdgerecht was smakelijk, echter niet mooi gepresenteerd en met te weinig aardappeltjes en groente. De tafels zijn aan de krappe kant. Na het eten liep iedereen gelijk weg, waarschijnlijk omdat de temperatuur te laag was.

Al met al geef ik een 6,5.

48. dianne mauro