2. Betalen Visa Master Card

1320091050 87
1420982207 77
1542051597 61
1575681983 71

1. Ondanks dat we gereserveerd hadden was deze niet terug te vinden, gelukkig was er nog wel plaats.
    Bediening vriendelijk en eten prima!
    Jammer dat de waterafvoer in het damestoilet niet werkte en ook geen toiletpapier… vind dit OOK belangrijk in een druk restaurant!

2. Han Kuiper

Wij hadden ruim vantevoren gereserveerd om de verjaardag van één van onze gezinsleden te vieren.
    Toen wij echter op de afgesproken tijd arriveerden bleek er, ondanks onze reservering, geen plek te zijn.
    Met ons stonden er al twee andere gezelschappen die ook gereserveerd hadden maar waar eveneens geen plek voor was.
    Er werd ons een plek aangeboden op het terras om te wachten tot er een tafel vrij kwam, op 27 oktober was het echter maar 5 graden om 19:00 uur dus echt lekker was dat niet, dit duurde 40 minuten.
    Toen er voor ons een tafel midden in het looppad bleek te zijn hebben we uiteindelijk besloten om hier niet mee akkoord te gaan en zijn alsnog vertrokken. De eigenaar toonde geen begrip voor deze actie, hij had toch een tafel aangeboden?
    Waar het vroeger een restaurant was waar je gezellig kon zitten en lekker kon eten, is het tegenwoordig een kippenhok waar massa de kassa maakt. Bij menige fastfoodketen zit je rustiger en gezelliger....
    Voor ons is Efeze een gesloten boek.

3. Zutphenaar

Het was er rommelig en zag er meer ongeorganiseerd uit. In tegenstelling tot andere keren dat wij hier waren. Naast ons vieze lege tafels en opgestapelde borden en glazen. Zo kende wij het hier niet. Jammer.
    Het eten was top maar duurde vrij lang. Verder heerlijk.

4. Annette van der Burgh

Zondag 25 juni met 3 personen heerlijk bij Efeze gegeten. Heerlijke pizza, aardige bediening en prima sfeer in het restaurant. Ook qua wachttijd (ondanks de drukte) geheel geen klagen
    Wat mij als niet alcoholdrinker vooral ook goed deed was dat de bestelde ice tea (zonder ice) uit de fles werd geschonken waardoor ik niet zo 'n half glas kreeg als wat je tegenwoordig steeds vaker krijgt. Namelijk uit een piepklein flesje van 20 cl waarbij de prijs schril afsteekt tegen de hoeveelheid icetea. Als je er namelijk geen ijsblokjes bij laat doen blijkt dat het een heel klein beetje icetea is voor een veel te hoge prijs.

5. Met 4 pers. gegeten 2 x apart gerecht ,1 x voor 2 pers romantica schotel. Alle gerechten ruim voldoende porties. Pizza , salade en ossenhaas smakelijk. 2 pers schotel Romantica was naar verhouding minder. Smaak was goed, maar verdeling veel kip en weinig andere smaken vlees , je kunt beter 2 x kirisik izgara bestellen, dan heb je meer soorten vlees en ben je goedkoper uit. Bovenop een schaaltje yoghurt met walnoten en honing en wat fruit.
    Er werd wel speciaal een biertje uit de kelder gehaald omdat grimbergen uit de koelkast eigenlijk te koud is. Bediening erg vriendelijk. Kortom, geen hoogstandje maar je kunt er toch goed eten.

6. sophie

7. Een erg prettig restaurant, heerlijk gegeten en leuke bediening. Alleen van de zotte dat de bediende onze persoonlijke fooi niet mocht houden.. Helaas moest dit in de kassa worden gestopt, achterlijk.

8. Ferah

9. Erg leuke locatie, helaas niet zo bijzonder eten. Volgende keer toch maar bij een andere zaak eten.

10. Gezellig, heel lekker gegeten. Vriendelijke bediening.

11. Geen culinaire hoogstandjes, maar goed. Ik had een prima stuk ossenhaas met rijst, gebakken aardappeltjes en salade. Interieur absoluut achterhaald. Het lijkt wel een toneeldecor. Bediening verder zeer correct. Ik dineerde hier alleen, met mijn partner prefereer ik toch een zaak met wat meer sfeer. Misschien moeten ze toch eens evalueren over een verbouwing c.q. renovatie. Ze zitten uiteindelijk wel op een wereldstek op de Houtmarkt.

12. Na een vrijdag wandelen en borrelen in Zutphen hebben mijn vrouw en ik 's avonds, als de sneeuw pittoresk neerdwarrelt, nog zin in een kleine warme hap. Vooral in soep, als ik voor mijn vrouw mag spreken.

Efeze ziet er vol maar uitnodigend uit. We stappen binnen en worden uiterst correct door een vriendelijke jongeman onthaald. We posteren ons aan een 2-persoons tafeltje, maar een grotere 4-persoons had ook zomaar gemogen.

Mijn vrouw bestelt haar soep, een Turks gekruide linzensoep, en die smaakt haar aardig. Ze maakt zelf namelijk ook zeer beklijvende linzensoep. Samen nemen we, naast een rode huiswijn en een altijd in een dergelijke setting goed smakend Efez bier, een ensemble van Turks/Italiaanse voorgerechten, en daar zijn we uitermate content mee. Tonijnsalade, Tzatziki, groentespiesjes, gebakken kaas, een gehaktschijf en bovenal 2 hemelse lamsspiesjes.

Heerlijk. Precies wat we op een dergelijk moment blieven.

13. Waarschijnlijk vakantie krachten aan het werk... De begroeting: 'hoi'. Onze reactie uiteraard: 'ja, ook een goedenavond'. Bestelling: lam en voor mijn vrouw kip. Of de kip raw medium of well done moest? Hebben we kip salmonella besteld dan? Ja, dat moest ze vragen... Of ze dat wel zeker wist ja, dat moest ze vragen.

Les 1:
    Ongeacht de gasten; begroet mensen altijd met iets van een goedenavond etc etc..

Les 2:
    Kip dient wat mij betreft altijd gaar te zijn. Wij willen niet ziek worden.

Beetje jammer. Voor de rest was het eten wel prima. Volgende keer toch maar weer een ander restaurant opzoeken.

14. Ben ik nou zo een beetje de enige, die recensies schrijft over deze tent ?
    OK, we waren weer eens toe aan ons lang weekendje Zutphen & hoopten de Turkse Hakim (eigenaar Celal) weer eens te spreken.
    Helaas was hij er dit weekeinde niet vanwege een voetoperatie, beterschap !

Naar onze mening merkten we dit direct in het bedieningstempo, OK 't was mooi weer en terras buiten was ook bezet, maar dat was 't vorig jaar ook.
    Celal hield echter, zoals 't een echte eigenaar/manager betaamt, alles strak in het gareel en kwamen de gerechten in een goed (maar niet te snel) tempo.
    Vanavond duurde alles een tikkeltje te lang & de korte verklaring achteraf, dat de keuken druk was, ging er bij mij niet echt in.
    Ik kreeg de indruk, dat de mensen op 't terras nogal voorrang kregen, maar dat was slechts mijn indruk.

Gerechten (Iskender, lamskoteletten etc) waren top, vooral de Iskender kebap van mij was -vergeleken met vele restaurants in Turkije- helemaal top van de bil(l).
    Heerlijke garnituur erbij (frisse salade en typisch Turks gebakken aardappelpartjes (heerlijk) ipv die eeuwige frietjes).
    Lekker groen flesje Efes erbij voor mij, ook de rode huiswijn was goed.

Onze nagerechten hebben we buiten op 't terras gegeten, voor mij blijft de "Beyaz" (Turkse yoghurt met ijs en fruit, walnoten + honing) een vaste prik.

We komen zeker weer terug.

15. Aten voor het eerst in dit restaurant en het is ons goed bevallen.
    Bediening is attent en geroutineerd, de koks kunnen er wat van!
    Geen minpunt? Ja toch, de witte wijn is er één van dertien in een dozijn.
    Komen zeker eens terug en hopen dat de wijnkaart dan is aangepast.

16. Frank & Latoi

Ik en vrouw lief gaan regelmatig een hapje eten bij Efeze. En elke keer is het uitstekend. Super vriendelijke bediending. Met name de 2 zusjes. Prachtig intetieur en de gerechten zijn ook elke keer weer voortreffelijk. Ik neem altijd de karisik izgara, de mixed grill. Uitstekende kwaliteit vlees en zeer goed bereid. Vrouwlief neemt altijd een pizza. De lekkerste pizza's van Zutphen!! Wij komen elke week met plezier weer bij Efeze. Echt een aanrader!

17. Afgelopen week met een groep van 10 man bij Efeze wezen eten, reservering was niet goed doorgekomen, maar werd gelijk als nog plaats gemaakt.

Als voorgerecht Carpaccio genomen, dit viel mij een beetje tegen, smaak was minder, proporties en ingredienten meer op kwantiteit dan kwaliteit. Dit zal ik niet meer bestellen volgende keer.

Als hoofdgerecht had ik Pizza Efeze genomen, dit is een gevulde pizza die erg goed smaakte! De korst was lekker en de pizza was goed gevuld. Daarbij nog salade gekregen, echter die heb ik niet geproefd.

Mijn vrouw had Pizza Calzone (ook een gevulde pizza), ook deze was erg goed.

Al met al een goed restaurant in verhouding met de prijs!

18. Wij komen al jaren bij Efese en hebben altijd uitstekende ervaringen met de hoge kwaliteit van het eten. Nergens hebben ze zulke lekkere pizza's. En ook al is de bediening niet altijd even snel, oplettend of professioneel, ze zijn wel stuk voor stuk vriendelijk. Toen mijn zoon laatst met een meisje voor het eerst naar een restaurant ging heb ik het hem dan ook aangeraden, en ze vonden het geweldig. Ik wil het hierbij dan ook iedereen aanraden!

19. Omdat we altijd goede ervaringen hadden bij Efeze, dachten we afgelopen week weer lekker te kunnen eten. Helaas viel het eten erg tegen. Het voorgerecht was Cacik met een mandje brood. De Cacik was wel goed op smaak maar te dun. Het brood was niet goed gaar, en er zat elastiek ingebakken. Dit hebben we ook doorgegeven aan de serveerster. Zij vertelde dat ze dit door zou geven aan haar chef. We hebben hier niks meer over gehoord. Toen kwam ons hoofdgerecht. De normaal overheerlijke pizza's waren eentonig van smaak en de bodem was taai. Dit ook doorgegeven, maar de enige reaktie die we kregen was dat ze twee koks hebben en dat we misschien de vorige keer de andere kok hebben gehad? Vreemde reaktie ons inziens. Al met al een tegenvallend etentje en erg teleurstellend dat ze eigenlijk niks hebben gedaan met onze feedback. We hadden op zijn minst een excuus verwacht...

20. Lekker eten, goede bediening, goede prijs- kwaliteitverhouding, sfeervol interieur. Aanrader!

21. Dagje Zutphen begint met een lunch op het terrasje van Efeze. Lekker lounge setje en een kleine maar aantrekkelijke lunchkaart. Ik kies voor de Italiaanse bol met ossehaaspuntjes, vrouwlief neemt pittige champignons in roomsaus. Beide voortreffelijk, al duurt het even voor de vriendelijke ober de gerechten - met excuses - serveert.

's Avonds besluiten we hier ook het diner te gebruiken. De zaak zit op vrijdagavond stampvol, maar binnen no time weet men ons toch van een tafeltje te voorzien. Ondanks de drukte worden we bediend alsof we de enigen in het restaurant zijn.

De entourage kan beter: van die gipsen pilaren en lichtelijk kitscherige inrichting. Het plafond is bijna roetzwart alsof hier dagelijks binnenshuis gebarbequed wordt. Een vreemd lijnenspel van het systeemplafond dat daar blijkbaar ergens onder zit, doet vermoeden dat hier al jaren geen witkwast meer overheen is geweest.

De Tzatziki (hier iets ander - Turks? - gespeld) is voortreffelijk en men heeft bepaald niet bezuinigd op olijven, verse tomaatjes, brood en andere garnering.

Het is een feest!

Zelfs het schamele rode huiswijntje (kaliber 2-literfles met schroefdop) leeft er van op.

Vrouwlief neemt een tweede voorgerecht als hoofdgerecht (garnalen) en ze voorziet dat van een dikke acht.

Ik ga zelf voor de pizza Efeze en krijg de met afstand lekkerste calzone pizza die ik ooit geproefd heb. Waar andere calzones nog wel eens 'drabberig' en 'nattig' van binnen zijn, was deze keurig van consistentie. Gevuld met kip, champignons, courgettes, ham en de paprika keurig weggelaten zoals gevraagd. Geen standaard zakje vulling, dus!

Dessert hebben we niet genomen.

PS: Volgende dag konden we de verleiding niet weerstaan en hebben wederom bij Efeze gegeten. ZElfde pizza Efeze, zelfde extreem hoge kwaliteit!

22. Gisteren zijn we gezellig met zijn tweeën naar Efeze geweest.. We zaten in een heel gezellig knus hoekje, ideaal voor stelletjes.

De service was ook prima, iets vrolijker mocht wel, maar daar heb ik mij verder niet aan gestoord.

De rosé was prima, al dacht ik in het begin wel dat het rode wijn was, want het was behoorlijk sterk..

Als voorgerecht de inktvisringen, was ook heerlijk. Misschien kunnen er meer inktvisringetjes op het bord als je samen doet, want het was nu wat karig voor twee personen.

Ook de pizza was prima, wel heel veel rucola, waardoor het eerst leek alsof er een konijnenvoer pizza op tafel werd gezet...Maar hij smaakte voortreffelijk.

En natuurlijk, de cappuccino is helemaal perfect! Maar dat kunnen die Italianen dan ook wel.

Wij komen graag nog eens terug bij Efeze.

23. Alles aanwezig voor een leuk avondje uit eten!

24. In Turks-Italiaans restaurant Efeze hebben wij uitstekend gegeten. Hoewel de combinatie Turks/Italiaans ons wat bijzonder leek, waren zowel de lamsfilets in tomatenroomsaus (drie stuks €19,40) als de pizza (quatro stagioni, € 10,95) van hoge kwaliteit.
    Zelden zo'n smakelijke pizza gegeten, en de lamsfilet was naar onze specifieke wens klaargemaakt.
    Beide porties waren royaal. De prijs/kwaliteit verhouding vinden we zeer goed. Ook de rode huiswijn was lekker en betaalbaar (€ 3,10).

We vinden de bediening bij Efeze kundig, vriendelijk en gastvrij. Bovendien was de bediening ook snel zonder te gehaast te zijn.

De gerechten volgden elkaar in een prettig vlot tempo op.

We vinden Efeze een aanrader!

25. Richard

Mooi en gezellig restaurant. Ze gebruiken echte verse ingrediënten, en dat is te proeven ook! De smaken vloeien niet in elkaar over, maar zijn goed uit elkaar te houden. Wat knapperig moet zijn, is ook knapperig. Vooral de Pizza Efeze ((dubbelgeslagen pizza) is een echte aanrader! Bediening is netjes en snel, wensen worden goed opgevolgd. Prijzen zijn redelijk. Prijs tov kwaliteit is gewoon super. Als we echt een goede pizza willen eten, dan is Efeze een top tent!