Op dit adres zit nu: Taormina

De Gelderse Bistro in Zutphen

U kunt parkeren voor de deur, na 18.00 u hoeft u geen parkeergeld te betalen. Op zondag is het vrij parkeren.

Het is 1 minuut lopen vanaf het station, bushalte en taxistandplaats.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Gelderse Bistro

1441908963 79
1474612083 79
1511987078 79

1. Erik 15 punten

Ik heb hier onlangs echt weer eens ouderwets van eten kunnen genieten!

Bij de Gelderse Bistro heb ik gebruik gemaakt van de onbeperkt spare-ribs eten actie en dat is mij echt bijzonder goed bevallen.

De smaak was perfect, het vlees kwam gemakkelijk van het bot en in alles leek het op hoe spare-ribs gewoon horen te zijn. Heel erg lekker!

Toen mijn portie op was bleek het ook geen enkel probleem om nog wat extra te krijgen. Goede service dus!

Verder ademt het restaurant echt een en al sfeer uit en voelt het meteen vertrouwd. Voor een complete avond uit eten kun je hier dan ook goed terecht.

Hier ga ik zeker nog vaker komen! Bedankt!

2. Wat een teleurstelling!

Afgelopen week zijn we met z'n tweeën onbeperkt spareribs gaan eten (via Groupon).
    Wat een gemiste kans. Met ons waren er in het restaurant nog ca. 15 mensen die onbeperkt spareribs gingen eten en blijkbaar was er niet genoeg. Er werd zooo zuinig gedaan.
    Het bord kwam met twee spareribbetjes van ca. 15x5 cm, een klein beetje hete sambalsaus, veel friet en een beetje kale ijsbergsla met nauwelijks dressing. Dit verwacht je niet bij een restaurant! Bij de snackbar om de hoek krijg ik nog meer en uitgebreider!
    Nadien werd er ook bij ons gevraagd of we genoeg hadden, nee dus. Na lang wachten nogmaals voor twee personen twee stukjes koude spareribs van ca 15x5 cm. We zeiden tegen elkaar “dit wordt een lange avond”. Tot twee keer aan toe nogmaals besteld maar nee nooit een lekker gevoel aan over gehouden!
    De spareribs zijn gekookt zodat het bot lekker makkelijk los laat. Op zich prima maar dan is het wel lekker om het vlees te marineren. Helaas bij de Gelderse Bistro wordt het vlees niet gemarineerd maar wordt er een klein beetje ketjap over de spareribs gesprenkeld.

Groupon is een mooi medium om je restaurant te presenteren en te laten zien wat je kunt, helaas snapt de eigenaar van de Gelderse Bistro dit niet.

Jammer!

3. Wij maakten gebruik van een Groupon aanbieding voor onbeperkt Spareribs eten. Een gezellig restaurantje met een goede sfeer.

De bediening was in eerste instantie gemoedelijk en aardig, maar viel ons later wat tegen. Als je onbeperkt sprareribs aanbied en gastvrij wil overkomen, moet je niet na het eerste bord letterlijk vragen "hebben jullie al genoeg?". Als we vervolgens voor de 2e keer bijbestellen, daarop vrij lang moeten wachten, en er dan slechts een zeer karige hoeveelheid spareribs (2 halve) wordt neergezet, kregen wij niet echt het gevoel dat we optimaal van ons aanbod gebruik mochten maken. Jammer...

Het eten was overigens van prima kwaliteit, wat onze avond verder wel geslaagd maakte. Bovenstaande kritiek is echter een gemiste kans!

4. rob en ellie stelder

Wat hebben wij een gezellige avond gehad, het eten was goed voor elkaar, bediening was goed, we kunnen terug kijken op een hele fijne avond en komen zeker terug.

5. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Een gezellig restaurant met gastvrije bediening. Wij komen zeker terug.

6. Afgelopen week gegeten in "De Gelderse Bistro" leuk restaurant met een gezellige inrichting. We hebben er goed gegeten en waren zeer tevreden over porties van de gerechten. Vaak moet je moeite doen om je bord plus bijgerechten op te krijgen(eten laten staan is nooit fijn).

Al met al een fijne avond en we komen zeker vaker terug!!

7. Ons diner was hier erg lekker. Bereid van verse ingredienten en dat proef je. Het ligt iets uit het centrum maar sfeer en smaakvolle gerechten maken dit echt weer goed. Komen er gauw weer.

8. Het is daar goed van eten, de bediening is er goed,
    ze zijn vriendelijk en je wordt goed geholpen.
    Ik kan het iedereen aanraden om daar eens te gaan eten.

9. Een zaterdag avond wezen eten met zijn twee, bij Arie de vorige eigenaar kwamen we heel vaak ook met gasten, omdat de service uitstekend was, genoeg personeel, en je altijd iets extra's kreeg, een zoete verleiding bij de koffie.

Nu veil ons dit wat tegen, het eten is goed, het smaakt perfect, maar de bijgerechten zijn wat karig, bij een biefstuk krijg je patat met sla, je kan niet kiezen tussen patat of aardappels, en verder geen groente. ook geen mayonaise standaard, en toch de meeste mesnen eten patat met mayo dacht ik zo.
    Toen we koffie en thee bestelde zat er wel een bonbon bij maar dat was dat, vergeleken met de vorige eigenaar was dat wel ff afzien, dat was nou net dat beetje extra wat we verwachten in een restaurant te krijgen, eten kunnen we overal, maar dat beetje extra service daar gaan we voor terug. Verder prima sfeer.

10. Op 1e kerstdag zijn wij gezellig met de familie uiteten geweest bij De Gelderse Bistro, na de vele goede verhalen die we hierover gehoord hadden wilden we namelijk graag eens een kijkje nemen in dit nieuwe restaurant in Zutphen. We hebben een ongelooflijk gezellige avond gehad en het eten was ongekend goed! Zo had ik een trio van gerookte vis die absoluut perfect klaargemaakt was, gevolgd door een heerlijke ossenhaas biefstuk als hoofdgerecht. Na deze twee heerlijke gangen begon het feest voor mij als desertpersoon pas echt! Het desert wat bij het kerst menu hoorde leek mij heerlijk, een proeverij van allemaal lekkernijen, maar op de gewone kaart stond ook een desert wat ik gewoon niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan, een warm chocolade taartje *kwijl kwijl*, ach het was kerst dus ik vond dat ik voor een keertje best twee nagerechten kon bestellen! Zo gezegd zo gedaan, en dankzij al het heerlijke eten, de ongelooflijk vriendelijk en enthousiaste bediening, en mijn twee geweldige deserts was 1e kerstdag in de Gelderse bistro voor mij een prachtig kerstkado!

11. Kerstmis 2011.
    Gezellig met de kinderen uit eten gegaan in De Gelderse Bistro. Deels gekozen voor het kerstmenu maar ook a la carte was mogelijk. Daardoor voor ieder wat wils.
    We hebben zalig gegeten. Vooral uit kerstmenu was de hertencarpaccio en de hertenbiefstuk subliem. Tot slot een heel verrassend grand dessert uit het kerstmenu gegeten. Onze waardering voor dit diner is dan ook hoog. Echt De Gelderse Bistro is een aanrader voor iedereen.

12. Heerlijk gegeten met mooi opgemaakte smaakvolle voorafjes en een heerlijk wildstoofpotje. Meteen maar besteld voor de kerst. Dit kunnen we niet overtreffen.

13. Zeer mooi restaurant.
    Heerlijk eten.
    Goede sfeer.
    Perfecte bediening.

Kortom HET restaurant voor als u in Zutphen bent, om heerlijk te kunnen eten.

14. Zomaar een weekend uit in Zutphen, een stad waar we lang niet geweest waren, dineerden we bij toeval in restaurant "De Gelderse Bistro".
    Van buiten kan je niet goed zien hoe het restaurant er van binnen uit ziet, maar laat je daar niet door afschrikken want eenmaal binnen valt meteen de aangename en gastvrije sfeer op. De ontvangst is ontspannen en prettig en dat blijft zo de hele avond.
    Het eten vonden wij voortreffelijk. Zo was er een mosterdsoep met zalmsnippers, een voor mij onbekende maar heel verrassende combinatie. De soep was goed van structuur en - wat je vaker bij mosterdsoep hebt - niet te zout. Mijn partner had champignons in een bladerdeeg met een heerlijke saus. De champigons waren goed van structuur, bijtgaar en de bladerdeeg was krokant. Wat op viel was dat de smaak van de champignons goed tot zijn recht kwam.
    Beiden hebben we een Filet Mignon gegeten in een heerlijke rode wijnsaus op een bedje van groenten. Het vlees was van goede kwaliteit en heerlijk klaar gemaakt. Het had voor ons iets spannender gekund door of een kruid of wat fruit bijv. framobozen door de saus te doen, maar dat is een kwestie van smaak.
    Het dessert bestond uit een tompouce met mangocoulis en kaneelijs. De tompouce was warm en crocant en met het ijs was niets mis. Ik heb me bij koffie gehouden.
    De kaart van "De Geldferse Bistro" is gevarieerd. Niet alleen aantrekkelijk voor de "niet zo grote eter" zoals wij, die er niet van houden om aan het eind van de avond een restaurant "uitgerold" te moeten worden, maar ook voor mensen die van een flinke portie houden, zijn er gerechten die zeer de moeite waard zijn.
    Het restaurant was goed bezet, doch we hoefden niet lang op onze bestelling te wachten en iedere keer als er een schaaltje van de huisgemaakte frites of de sla op was kwam men vragen of we nog meer wilden.
    Van de gasten van de tafel naast ons hoorden we dat het restaurant onlangs van eigenaar gewisseld was en dat ze kortgeleden een nieuwe zeer goede kok hadden aangetrokken. Wij hopen dat dit jonge stel de hoge kwaliteit van het restaurant vast kan houden.
    Voor ons alleen al een reden om nog eens vanuit onze woonplaats Leiden een "weekendje Zutphen te doen".