By Chiel in Zutphen

Gewoon goed en met passie bereid - Proef het ambacht

In de keuken van Chiel wordt gewerkt met seizoensproducten, de allerbeste vis en het meest smaakvolle vlees. En dat gebeurt met passie en op ambachtelijk klassiek Franse wijze. Schuif aan en proef het ambacht.

Alles dat je kunt bestellen wordt door eigenaar en chef-kok Chiel Dohmen en zijn team zelf gemaakt. Van de bonbons en het ijs tot het roken van de zalm en het bakken van het smaakvolle venkelzuurdesembrood. Het is dan ook niet vreemd dat iedere hap die je neemt vol van smaak is. De smaken zijn zo mooi op elkaar afgestemd dat ieder gerecht perfect in balans is. Precies zoals het volgens Chiel hoort.

1. Personeel
    • Chef: Chiel Dohmen

1542038691 76
1608920945 58
1620386475 68
1624208318 66
1626119239 66

1. Huizinga

Afgelopen weekend werden wij verwend door de cateringservice van By Chiel. Het voortreffelijke eten werd in twee etappes naar ons hotel (Gravenhof, tegenover By Chiel) gebracht in warmhoudende styropoor boxen met alles erop en eraan: borden, bestek, glazen en yes! ......witte servetten!
    Wat een culinair feest! Mijn vrouw had als voorgerecht een exquise proeverij van zalm, tonijn, garnalen cocktail, vitello tonnato en carpaccio. Voor mij waren er tongstrelende bereidingen van ganzenlever. Puur genieten! . Een formidabele entree!
    De perfect gebakken Kalfs Ribye werd begeleid door een zoete aardappelcreme en knapperige snijbonenscheuten. Mooie combi!
    Voor het eerst waagde ik me aan kreeft als hoofdgerecht. Dat was niet wat ik had verwacht, maar dat lag waarschijnlijk vooral aan mij en niet aan de chef.Het dessert, Chocolade cremeuxtaart met perzik yoghurtijs, was om je vingers bij af te likken.
    Het geheel werd begeleid door een fijne selectie, door de chef gekozen , wijnen in handzame flesjes.
    Al met al een uitstekend verzorgde, bijzondere ervaring op de hotelkamer. We zien er naar uit om, als het weer mag bij Chiel in het restaurant te gaan eten!

2. Sylvia van der Horst

Voor Valentijn 4 gangen diner besteld, zeer lekker gegeten. Culinaire en makkelijk zelf op te warmen. Het werd keurig op tijd bezorgd… heerlijk thuis uit eten geweest. Dank team van By Chiel.

3. J.G. Schouwstra

Vandaag een brunch besteld voor de verjaardag van mijn vrouw.
    Echt heerlijk gegeten. Voldoende afwisseling en kwalitatief zeer goed. Bestelling werd stipt op tijd thuisbezorgd. Complimenten en voor herhaling vatbaar!

4. In dit restaurant klopt het beeld niet met het geluid. Qua prijs en entourage verwacht je even wat meer dan een standaard restaurant. De bediening is jong en laat nauwelijks kennis zien van enige etiketten, ook de basis was ver te zoeken, het duurde allemaal lang, weinig aandacht voor details of timing. Het eten goed maar niet voor dit geld. Van een verassing menu bij zo een kaart verwacht je meer dan een stukje zalmfilet, kalfsvlees en een chaotisch opgemaakt dessert. De “soep” als 2e gang, een van vis getrokken helder soepje, was daarentegen smaakvol en bijzonder.
    De prijzen zijn echt buitenproportioneel voor deze service en kwaliteit van eten. Ondanks een heel gezellige avond en vriendelijke gastheer, voor ons geen tweede keer.

5. Wat een tegenvaller. Een restaurant die pretendeert in het hogere segment mee te doen, maar de plank volledig mis slaat. Als je met 2 personen ruim €200 moet afrekenen wil je wel echt een culinaire belevenis hebben ervaren. Nou dat was het zeker niet. De prijs is in geen verhouding voor wat je krijgt. De sommelier doet zijn best maar de rest van de bediening past niet in het plaatje wat ze willen uitstralen. Echt jammer.

6. Met z'n 4 en lunchen, een jus d órange is 1 uitgeperst sinasappeltje waar je dan 5.50 voor betaalt.
    De uiensoep is zonder ui en volstrekt smaakloos.
    De beefsalade is met name veel mayonaise en weinig beef.
    Ik kan niet anders zeggen dan dat je hier opgelicht word en dat je betaalt voor koude kak, vergane glorie en lucht.

7. Helma terink

Ondanks dat de reden van ons bezoek verdrieting was- overlijden van iemand- vonden wij het eten prima- en heel vriendelijk personeel - fijn bij elkaar gezeten.

8. Floor Paauwe

Laten we positief beginnen. Het pand, de locatie en de aankleding zijn erg mooi!
    Het personeel is vriendelijk en lopen hard door.

Alleen gaat hier in de organisatie iets mis…

Wij wilden hier vandaag lunchen.
    Allereerst bestelden we wat te drinken. Een ice tea en een gewoon kopje thee, niet zo moeilijk.
    Na meer dan 20min kwam dit een keer. Oké. Toen waren ze de theedoos vergeten en zouden ze ‘m komen brengen. Niet dus. Uiteindelijk ben ik zelf maar naar binnen gegaan om ergens een zakje thee vandaan te plukken.

Uiteraard kan een foutje gebeuren, dus besloten we om ook wat te eten te bestellen. Uiteindelijk zaten we er een uur en hadden we alleen nog een kopje thee en een ice tea gehad.

Gelukkig was er voldoende entertainment aanwezig van de Big Boss Chiel.
    We zaten buiten in het patio gedeelte, vlakbij de keuken. Chiel kwam aangelopen met een puppy en een hond, oké schattig maar: Why? En waarom ging die hond elke keer de keuken in. Laat Rob Geus het maar niet zien…

Ondertussen duurde het toch best wel lang voordat we onze twee bagels met zalm kregen. We waren niet de enige die lang moesten wachten en Chiel was het blijkbaar met ons eens. Dus dacht hij: als ik nou eens ga schreeuwen en tieren tegen mn personeel in de keuken, dan komt het vast goed. Wel leuk dat we alles woord voor woord meekregen, we hebben ons niet verveeld. Wel hebben we het personeel dat bij ons aan tafel kwam geadviseerd snel een ander baantje te zoeken.

Uiteindelijk kwamen onze broodjes zalm, niet heel bijzonder maar dat hoeft ook niet. Al hoef je er dan niet zo’n hoge prijs voor te vragen. Onze verwachtingen waren door de hoge prijzen ook wat naar boven bijgesteld. Helaas, schijn bedriegt. En dat geldt ook voor Chiel.
    Nadat hij klaar was met z’n personeel uitschelden kwam hij weer met een neppe glimlach bestellingen opnemen. En wij maar lachen in die patio met alle andere mensen die daar zaten en het gevloek en getier ook meekregen…

Vervolgens de hele middag op het toilet gezeten. Kan me wel voorstellen dat de kok er ook niet meer zoveel zin in had om te checken of de zalm goed was.

9. Wilbert

Rond 4 uur 's middags een panini kip/cheddar gegeten. In de tuin, erg gezellig. Bediening wel aardig maar niet kundig.
    De panini was echt veel te duur voor wat je krijgt, kan zo een broodje van de benzine pomp zijn en daar betaal je meer dan 10 euro voor. Nee, dan beter een straat verder een broodje kip met heerlijk zelf gebakken Turks brood en echte kip i.p.v. een dun plakje kipfilet.

10. Eten en smaken van zeer slechte kwaliteit. Bediening erg onprofessioneel en weten niets over de wijnen. Dineren is bij Chiel veel te duur voor de kwaliteit die je krijgt.
    Er waren op de avond dat we er aten geen andere gasten.
    Voorheen het Schultenhuus, was super, maar bij Chiel zullen we niet nog een keer herhalen.
    We vragen ons af hoe lang zij dit nog volhouden.

11. 10- Augustus jl. Heerlijk gegeten By Chiel te Zutphen. Je wordt in de watten gelegd met sterwaardige gerechten en bij passende wijnen. Het personeel viel dit keer in (vakantietijd) en ondanks wat logische onhandigheden gingen zij er op een humorvolle manier mee om.
    De prijs-kwaliteit is goed in verhouding en de locatie is sfeervol ingericht.
    Als extra service heeft de chef een lift naar huis gegeven, last-minute een taxi boeken is in Zutphen niet mogelijk. Top dat Chiel deze service geboden heeft na een culinair avondje uit! Graag tot de volgende keer!

12. Dick en Grietje

Chiel en brigade,
    We hebben genoten van ons diner bij jullie; heerlijke amuse, zwezerik gedeeld, de bavette en de lamsrug, gemberbollen en niet te vergeten de bijpassende wijn. Prachtige sfeervolle ambiance. Plezierige en adaequate bediening.
    Ik heb ondanks mijn vrees voor mint nog nooit zo’n lekkere mintsaus geproefd, niet overheersend maar juist passend zowel bij het vlees als de wijn. Uitstekende suggestie, ben bekeerd.
    Fijn dat je aan tafel kwam en flexibel met onze wensen omging.
    We hebben in het portaal met de pin betaald zoals je voorstelde.
    Een opmerking: het was binnen erg warm en de zon scheen recht naar binnen. En dit was een nogal koele dag met wind in mei. Weet niet hoe dat op een warme zomerdag uitvalt.
    Veel dank en tot een volgende keer.

13. Heerlijk gegeten met vrienden aan de “stamtafel” in de keuken. We namen het 7-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Eten was echt subliem, een genot voor je smaakpapillen! Ook leuk het kijkje in de keuken en de persoonlijke aandacht van Chiel.
    Omdat we ook bijpassende wijnen namen en nog wat extratjes waren we pp wel behoorlijk geld kwijt. Echter hebben we zeker een bijzondere avond gehad!

14. Rina Buitenhek

Chiel en medewerkers, ons gezelschap vanmiddag was al top en dierbaar, wat ons voorgeschoteld werd, maakte de middag compleet. Voor 8 personen uit de kaart kunnen kiezen en dan zulke culinaire hoogstandjes met perfecte wijn! Veel dank.

15. Prachtig en heerlijk verrassingsmenu gegeten. Vooral de tonijn vooraf was super. Wij gaan hier vaker eten!

16. Mooie ambiance. Eten is klassiek frans; grote porties; weinig aandacht voor plating. Proeverij voorgerechten is goed maar basic en geen bijzondere smaken. Zomer ree is uitstekend vlees; mooi gegaard. Komt puntzak frites bij... je moet er van houden. Alles bij elkaar is het veel en zwaar.
    Goede keuze in open wijnen.
    Bediening is heel aardig maar met te weinig kennis van zaken. Borden worden zonder toelichting neergezet; als we die vragen moet eerst de keuken geraadpleegd worden en dan is de toelichting nog minimaal.
    In verhouding te hoge prijzen.

17. Wat een aangename verrassing. Een geweldige ambiance, zeer sfeervol ingericht. Met de extreem hoge temperaturen is het heerlijk toefen in de binnentuin, met zicht op een deel van de oude stadsmuur. Gemoedelijke sfeer. Buitengewoon diner. Elk gerecht was weer een verrassing. Een ware smaakexplosie.