Bij D'n Open Haard in Zutphen

Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten !

Uitzonderingen

Gesloten

• 19 jun t/m 3 jul

Restaurant

Op een prachtige locatie in het hart van het mooie Middeleeuwse Hanzestadje
Zutphen vindt u restaurant ‘Bij d’n open haard“ aan de Houtmarkt 60.
Een uniek restaurant in Nederland! Gevestigd in een monumentaal pand uit
±1400 en sfeervol ingericht in de oude stijl die prachtig past bij het pand.
Direct bij binnenkomst proeft u de sfeer van weleer!!

Onze kaart is de grote verrassing!

Wij zijn gespecialiseerd in: Middeleeuwse en Oud-Europese gerechten.
Bereid volgens recepten van onze rijke voorouders!

Uiteraard serveren wij daarnaast ook puur Hollandse gerechten zoals bijv:
schnitzel, varkenshaas of biefstuk v.d. haas.

Ook aan details is gedacht!

Natuurlijk horen bij Middeleeuwse gerechten aardewerk servies, wijn in
roemers, grote pullen bier! Met z’n vieren uit één pan eten!
En vreemde namen zoals bijvoorbeeld nonnenscheetjes, rattenstaarten, vrouwenbier,

En om de gezelligheid te verhogen, en even weg te zijn van TV en computer,
uiteraard gezellige ouderwetse spelletjes op tafel. Hele gezinnen kunnen
zich hier de hele avond mee vermaken.

De bediening loopt in Middeleeuwse kledij en wanneer het buiten wat killer
wordt, wordt de sfeer binnen nog intiemer en is het gezellig vertoeven bij één
van de open haarden.

Uiteraard kunt u gezellig natafelen tot in de late uurtjes, want wij gaan pas
dicht, wanneer de laatste gast weggaat.

Kortom: Middeleeuws restaurant “Bij d’n open haard“ in Zutphen heeft de ambiance voor het intieme dineetje voor twee, een zeer speciaal etentje met vrienden en familie of het gezellige etentje met z’n allen.

• Buffet: € 24,95

1. B Knarren

Sfeervol restaurant
    Super goed eten
    Vriendelijk personeel

2. Via de website van dit restaurant gereserveerd, voor zaterdagavond 19.30, 2personen.
    Het terras zit vol en wij lopen met een medewerker van de bediening mee naar binnen om kenbaar te maken dat we er zijn, netjes op tijd, en dat we gereserveerd hebben.
    De vrouw die blijkbaar daar de boel aanstuurd ziet de medewerker en schreeuwt naar hem dat hij direct de tafels van een groep moet afruimen. Wij krijgen niet de kans wat te zeggen, de vrouw schreeuwt meteen door naar ons dat ze vol zitten en dat de wachttijd minimaal een uur is. Wij proberen nog te zeggen dat we gereserveerd hebben maar de vrouw draait zich al om.
    Echt ontzettend asociaal. Deze vrouw kan beter ander werk gaan zoeken, dit kan ze niet aan.

Wij hebben wel heerlijk gegeten bij de buren. Vriendelijk personeel daar.

3. Brouwer

We hebben heerlijk gegeten en dieet wensen werden ter plekke gerealiseerd. Heel erg bedankt voor de prima service.

4. Bart de Walle

5. E. Geers

Wij hebben hier heerlijk gegeten.
    Verrassende gerechten die niet standaard zijn.
    Leuke vriendelijke bediening met een mooie tijd tussen de gerechten.
    Echt een aanrader!

6. We hebben heerlijke gebakken schol gegeten en werden bediend door een heel aardige en vrolijke serveerster, we komen zeker nog eens terug als we weer in Zutphen zijn en hopen dan op weer zulk mooi weer, zodat we weer op het terras kunnen eten, ook de wijn was prima tot ziens!

7. Ad van Loon

Alles was oke, sfeer, temperatuur, locatie en bediening. Heerlijk gegeten, top kwaliteit absolute aanrader. Wij gaan zeker weer eens terug.

8. Vanavond heerlijke asperges gegeten bereid op traditionele wijze geserveerd met Roseval aardappeltjes en boterjus. Als nagerecht crème Catalana ( de Spaanse variant van crème brulee) deze was werkelijk ontzettend lekker. Bediening was aardig en erg attent beslist een aanrader. Ik ga hier zeker weer heen als ik weer in Zutpen ben.

9. Stugge bediening beetje kortaf toen we er wat over zeiden veranderde dat wel...de serveerster ging buiten staan roken er kwam daarna weer bij ons aan tafel er hing een duidelijke rook geur om haar heen dat is niet smakelijk als je zit te eten... eten was goed.

10. Voor de eerste keer. Fijne bedieningen het eten was goed

11. Als je naar "Bij d'n openhaard" gaat om er heerlijk te eten, dan ben je absoluut op het juiste adres.
    Ga je er heen voor een middeleeuwse belevenis, dan kom je bedrogen uit.
    Chocoladetaart was bijvoorbeeld iets dat in de middeleeuwen niet werd gegeten, omdat de cacaoboon nog uit America moest komen.
    Ook de kleding van het bedienend personeel is niet middeleeuws.
    Maar als je er gewoon heen gaat om lekker te eten, in een gezellige sfeer, met goed personeel, dan is het zeker een aanrader.

12. Leeuwerikje

Gezellige sfeer, vlotte bediening en heerlijk eten! Op verzoek een rustig plekje, wat het voor ons nog leuker maakte. De 18e verjaardag van onze dochter werd echt memorabel.

13. arnold van dongen

Klein maar sfeervol restaurant lekker eten en vriendelijk personeel.

14. Wij komen al jaren, als we in Zutphen zijn, bij den Open Haerd. Een gezellig restaurant met een gedreven leiding en voortreffelijk eten.
    Via Eet.nu een voorkeursplek voor ons beiden gevraagd en deze bleek zowaar vrij.
    Tot snel maar weer.
    Guide en Tineke uit Enschede.

15. Lekker gegeten in een leuke ontspannen sfeer,

16. Richardson

Helaas viel het ons erg tegen ondanks goede beoordelingen. Bediening onprofessioneel en geen uitstraling.
    Eten zeer matig (anderhalf uur gewacht op hoofdgerecht). Voor ons geen herhaling waard!

17. In 1 woord top eten en gezellig sfeertje top bediening zeker voor herhaling vatbaar

18. Fred Marsman

De ontvangst, de bediening, de service, het eten en drinken waren van een goede kwaliteit. Verder vonden we de sfeer en aankleding van het restaurant, mede door de spelletjes op de tafels, plezierig over komen.

19. Na jaren hier weer eens geweest. Het eten is nog steeds goed, maar de porties zijn een stuk verminderd. We hadden de grote mosterdsoep vooraf, maar het leek de kleine portie wel. Vlees was voldoende, maar een grote eter heeft er niet genoeg aan. Koffie erna was erg prijzig… 3,50! Ondanks twee open haarden tochtte het er op onze plek flink. De ambiance is wel knus en de bediening vriendelijk.

20. ineke kolkman

Heerlijk gegeten, leuk menu met verschillende hapjes.

21. Davy de Leeuw Verpoorten

Goede bediening lekker eten en mooie sfeer.

22. Lekker eten in een aparte ambiance!
    Leuke opzet. Erg goed gegeten en prima verzorgd.
    Prijs is zeker goed te noemen

Aanrader

23. met de familie

Leuke tent, we komen er wel vaker en het is altijd goed.

24. Sfeervol, gezellig, lekker eten! Een echt aanrader!

25. Frederike Voskamp

Het was weer zo lekker, maar dat is het voor ons altijd wat we ook nemen, alles wordt vers gemaakt en de schnitzel wordt gewoon lekker gebakken, dat maak je bijna nergens meer mee, overal worden ze in de frituur gegooid. Voor ons het beste restaurant van Zutphen, ook als het om gezelligheid gaat om te zitten, echt top.

26. We hebben met 8 personen heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Trefwoorden: kleinschalig, knus, rustige ambiance, heerlijke gerechten, goede prijs, prima bediening. Echte aanrader!

27. Erg goed, gezellig en bijzonder restaurant. Eten is niets op aan te merken. Bediening is erg behulpzaam en servicegericht. Puzzels op de tafel zorgen voor vermaak tussen de gangen door.
    Wij waren speciaal erg tevreden over het meedenken ivm de voedselalergie van m'n vrouw. Koemelk en eieren komt in veel gerechten voor. De kok was goed in staat om aan te geven welke gerechten wel mogelijk waren. Prima service!

28. Jos Huis in ‘t Veld

Wij hebben met vier personen lekker gegeten bij een heerlijk brandende open haard, de kwaliteit van het eten en drinken was perfect, de bediening netjes en vlot. Kortom een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.

29. Lekker gezellig en goede vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk, de Zutphense mosterdsoep was perfect en ook de hoofdgerechten waren lekker.

30. Jan Nijkamp

Perfecte bediening en kwaliteit van het eten.

31. Marjolijn Buijsman

Wij hebben gisteren met zeven personen Bij D'n Open Haard gegeten, inderdaad leuk ingericht, en grappige, gekke namen in het menu. Het eten was best lekker, niet heel speciaal. IK vond het een leuke originele plek om een keer te eten.

32. Op zaterdagavond gegeten met 2 personen. Gezellig “middeleeuws” interieur. Prijs kwaliteit goed. Snelle bediening. Wel wat afstandelijk. Geen uitgebreide kaart. Je zicht dicht op elkaar.

33. Ter ere van onze trouwdag gingen wij met 6 personen, waarvan één persoon vegetariër een smulpapenproeverij doen. Wij wisten al van een eerdere keer dat dit erg lekker was.
    Normaal moet iedereen aan dezelfde tafel hieraan meedoen, maar er is ook vlees bij.
    Na overleg met het personeel was dit geen probleem en het werd uitstekend opgelost en hadden een uitstekende gezellige avond. De open haard krijgt van ons een welverdiende 10.

34. Peter Rouwen

Heerlijk gegeten en een heel prettige bediening in een gezellig restaurant.

35. Henk van de Kaa

Heerlijk eten in een prettige sfeer. Bediening zeer correct!

36. Kitty aimons

Gisteravond gegeten met vieren. Gezellig ingericht restaurant. Het eten is niet heel speciaal, de wijze van serveren is sober. De luxe koffie na was een teleurstelling. De porties zijn zeer royaal alles is bij te vragen, al duurt het even. Prima tent voor een ongedwongen avondje.
    Maar de bediening is zo geforceerd vriendelijk, geen grappen, geen warme belangstelling net wat professioneel nodig is. Alle dames leken een bezemsteel ingeslikt te hebben. Zo stijfjes...
    maar misschien was er wat gebeurd gister en draaide alles op een automatisch piloot... dat zou ook kunnen. We hebben niemand gezien die met plezier aan het werk was en dat voelt niet goed.

37. We hebben zaterdag heerlijk gegeten! We kozen al snel voor het smulpapen menu. Onvoorstelbaar veel voor weinig. Heerlijke mosterd soep en brood was de eerste gang en toen gingen ze los: allerlei schaaltjes met vijgen, dadels, carpacio, salade en gerookte zalm. Dat was al heel wat, maar toen kwam de derde ronde: nog eens de tafel vol met schnitzeltje, spare ribs, ossehaasje, gefrituurde kip en nog wat wat ik vergeten ben. Allemaal kleine schaaltjes maar opgeteld was het voor ons net te veel. Het toetje was een keuze uit Grand Desert, maar dat was ons te veel. Een koffie met likeur was helemaal goed. Daar zaten (natuurlijk) weer heerlijke chocolaatjes en koekjes bij. Helemaal goed!

Bediening was super vriendelijk en de middeleeuwse aankleding is een leuk thema.
    Wij zijn gek op spelletjes en dus ook blij met een leuk puzzeltje op iedere tafel.
    We zaten bij de open haard dus lekker warm.
    Aanrader!

38. Een zeer prettige en sfeervolle plaats, heel goed personeel en fantastisch lekker eten!

39. Gezellige sfeer, heerlijk eten en hele goede bediening. Echt restaurant om terug te komen.

40. Robert van Beuningen

Heerlijk gegeten .

41. Gerda Roeterdink

Ik had als hoofdgerecht kip van Karel de Grote, mijn vriend had de biefstuk. We hebben er allebei van zitten smullen van het gerecht, in combinatie met de bijgerechten (rode kool, raasdonders, rabarber en Vlaamse friet). Het was echt heerlijk, ook de Zutphense mosterdsoep die we allebei als voorgerecht hadden genomen. Ik kom hier zeker vaker eten!!!

42. awl de jong

Perfect eten. Zeer smaakvol.
    Ik kook zelf graag en ben daarom niet snel tevreden.
    Dit was perfect.

43. Janny Wesseloo

Wij hadden een driegangenmenu gekozen met rundvlees. Echt heerlijk van smaak en de porties zijn enorm. Goede bediening en gezellige locatie!
    Kan dit restaurant zeker aanbevelen.

44. Esther en Gerco

Lekker buiten kunnen zitten en personeel was vriendelijk en kwam vaak vragen of ze nog iets konden betekenen en alles naar wens was. Het eten wat verrukkelijk. We hadden het 3 gangenmenu met allemaal kleine hapjes maar het was meer dan genoeg! Ik kreeg het niet allemaal op, wel alles geproefd. Smaken en kwaliteit van het eten echt top. Heerlijke kruiden en super mals vlees. Leuk om dingen te proeven die je niet zo snel besteld.
    Een aanrader voor de lekkere eters.

45. Prima eten in leuke omgeving in het hart van Zutphen

46. G.Reith-deVos

Geweldig! Buiten op het terras kunnen borrelen, ondertussen de kaart bekeken en uitgezocht. En werden we binnen verzocht (op onze vraag) om van de heerlijkste gerchten te genieten.
    Last but not least de rekening viel ons ontzettend mee. Zeker een aanrader mocht je naar Zutphen gaan.

47. Alie en Jan

Gisteren heerlijk gegeten bij D'n Open Haard. We hebben gekozen voor het smulpapen menu, allemaal kleine gerechten. Erg leuk en lekker.

Mooie ambiance.

48. Goed eten en goede service

49. Bediening en eten was zeer goed. Fijne ontvangst en gezellig sfeer. Als ik in de toekomst in de buurt ben, ga ik er weer eten.

50. Wat een super verrassende ervaring was dit. Heerlijk eten van een middeleeuwse kaart met middeleeuws gekleed personeel. Gastvrijheid en kwaliteit staat hier zeer hoog in het Vaandel. We zijn het bourgondische Maastricht gewend waar dit echt aan kan tippen.
    Hier komen we zeker nog een keer terug!!!

51. Marjolein

Op zich hadden we een redelijke ervaring. Het personeel was vriendelijk. Onze kleine kinderen vermaakten zich prima met de puzzels die op tafel stonden. Onze baby kreeg een kinderstoel. Het eten vond ook iedereen lekker. Alleen de helft van onze groep was vegetariër en toen er zo maar een amuse van vlees onder hun neus werd geschoven was dat toch niet een heel fijne ervaring. Een van de bijgerechten was kikkererwten, waar vegetariërs dol op zijn, echter bleek er ook spek in te zitten. Dit is wel fijn om van te voren te melden, was niet gebeurd.

Ook begon het tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht heel erg naar sigarettenrook te ruiken. We zagen dat er een speciale rookkamer was. We vroegen een personeelslid naar de oorzaak van de geur maar zij rook niks. Eten met sigarettenrook was ook een minpuntje.

52. Ruben Brinkman

Heerlijk gegeten. Tevens een amuse van 't huis gekregen. De sfeer is echt middeleeuws, een echte aanrader!!

53. Charlotte

Fantastische avond uit gehad! Heerlijke gerechten en een adequate bediening. Wij hebben ons laten verrassen met het eten op zijn middeleeuws en het was onwijs lekker. Dit restaurant is een echte aanrader!

54. Erg lange wachttijd en toen we daar een melding van maakten kregen we bij het weggaan een erg onbeschofte reactie. Veel ervaring met uit eten gaan maar dit nog nooit ervaren. Voor ons nooit meer.

55. Ans Veerkamp-van Son

Super lekker gegeten (en gedronken) Bijzondere ambiance. Gezellig en goed personeel dus wat wil je nog meer. Dank voor een heel speciaal "verjaardags"diner.

56. Jurgen Janssen

Warm en sfeervol, leuk thema waar ook inhoud aan gegeven werd.

57. JA Groot

Heerlijke ervaring met verrassend mooie maaltijd; uitstekende ontvangst en bediening.

58. Suzan honing

We hebben weer heerlijk gegeten!

59. F. Schmidt

Prima eten, met een verrassende kaart.

60. Fam. Scheerder

Zoals gewoonlijk, lekker eten, fijne sfeer en niet te vergeten erg vriendelijke dediening. Aanrader.

61. Gert Sloetjes

Knus restaurant, leuk aangekleed met spelletjes op tafel. Eten was prima.

62. Het credo van "Bij d'n open haard" staat ons wel aan: Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten!

Mede aangetrokken door de hoge waarderingen moesten we dus wel haast voor dit restaurant kiezen en we hebben er geen spijt van gehad. Vooraf hadden we natuurlijk al een blik op de kaart gehad maar die was gelukkig een beetje in digitale nevelen gehuld waardoor we tot op het laatst niet precies wisten wat ons te wachten stond. Het was de bedoeling om vanuit ons hotel nog voordat we zouden aanschuiven, even door de mooie Zutphense binnenstad zouden lopen. Maar het werd buiten alsmaar kouder en kouder en de magen begonnen al steeds meer te rammelen dus we besloten op goed geluk een drie kwartier te vroeg voor de officiële reservering toch maar naar binnen te gaan. We werden meteen vriendelijk welkom geheten door onze gastvrouwe van vanavond. Het was al redelijk druk in het voorste gedeelte van het restaurant.

De beschrijvingen op de website klopten precies met onze ervaring. Vanaf het eerste moment waan je je in een andere periode. Dat komt natuurlijk door de wetenschap dat we nu in een 15e eeuws huis zijn, maar ook door de aankleding en natuurlijk de kleding van de vrouwe zelf. Uiteraard is het volgens haar geen probleem om eerder aan tafel te gaan. We worden via een klein trapje naar de achterkant van het restaurant geleid. Halverwege worden de jassen opgehangen. Het er naast staande harnas zal onze jassen goed bewaken.... Meteen wordt ook de echte houtkachel aangezet en kunnen we aan een massieve tafel plaatsnemen. De dames nemen uiteraard plaats aan de kant van de kachel terwijl de stoere mannen aan de andere kant plaats nemen.

De sfeer en stemming zit er al goed in. De oud Hollandse spellen worden ontdekt en die zorgen meteen al voor wat vertier. De drankjes worden voor zover mogelijk in oude stenen pullen geserveerd en de gastvrouw blijft haar best doen om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken en dat lukt haar heel erg goed. De menukaart is zoals de eerdere recensisten al schreven erg verrassend. De humoristische namen geven je een beetje een idee wat je gaat krijgen. Gelukkig staat er in een bijzin wat meer details genoemd. Het is nog knap lastig om een keuze te maken en heeeeel even lijkt het er op dat we de 3x4 gerechten van de middeleeuwse menu kiezen maar we zijn te bang dat dat net wat te veel wordt, ondanks onze honger. We kiezen uiteindelijk voor het 3-gangen keuzemenu en ook daar hebben we geen spijt van gehad. Er werden diverse gerechten besteld waardoor we toch een goed beeld kregen van hetgeen men kan presteren in de keuken.

De Zutphense mosterdsoep was vol op smaak en verrassend bereid, net zoals de gebakken paddestoelenmix in kruidenboter. Ook het groentekroketje, geitenkaas met appelstroop was een verrassend lekker voorgerecht.

Het hoofdgerecht was echt bijzonder. Het recept van de rozijnensaus bij de wildzwijnbiefstukjes was voortreffelijk! De gestoomde vis was niet te droog en precies goed van smaak(samenstelling) maar ook het geplet varkentje (....) was verrassend lekker. De grote klapper waren wel de bijgerechten zoals rabarber, grove spinazie en de uiterst smaakvolle knetterbonen en spek. De combinatie van alle gerechten zorgden inderdaad voor een middeleeuwse voedselbeleving. Heel geslaagd. Het nagerecht van de bosvruchtenmousse, koffie en ijs/advocaat, dame blanche was een perfecte afsluiting van een gezellige avond eten.

We kijken dan ook terug op een geslaagde, lekkere en zeer prijsvriendelijke avond. Het hele team bedankt voor de gastvrijheid!

63. Nel Kuiper

Heel gastvrij onthaald, bediening heel attent en heerlijk gegeten.

64. Gezellig restaurant met een op gas gestookte openhaard. Dat moet even wennen. De service is prima, het eten is goed, de nadruk op het middeleeuwse moet even wennen. En de prijs/kwaliteitverhouding is prima. De namen voor het geserveerde eten en drinken zijn meestal wel geinig. Kan me voorstellen dat kinderen dat leuk vinden. Ook leuk dat er jongeherenbier werd geserveerd aan een 69-jarige.

65. Zeer gezellig en lekker. En een heerlijk stoofpotje. Ook leuke spelletjes aan tafel.

66. Gert Aartsen

Prima sfeer, goed en uitgebreid gegeten tegen een acceptabele prijs.

67. Hillie B.

Heerlijk en gezellig avondje uit met vrienden. Genoten van het Middeleeuws diner.

68. Leuke authentieke sfeer met 'vergeten' groenten op het menu. Vriendelijke en vlotte bediening. Heerlijk gegeten.

69. We hebben heerlijk gegeten; vooraf de garnalen en het hammetje, als hoofd ieder een visgerecht, met gezellige en correcte bediening in een goede ambiance.

70. C. Hoekman

Wij hebben hier heerlijk gegeten, we hadden een plekje bij de open haard en de menukaart is echt geweldig. De mensen waren heel aardig, leuke spelletjes stonden op tafel klaar en het eten was onwijs lekker, zeker een aanrader....

71. C.v.d.Tuin

Heel gezellige sfeer en heerlijk eten. Er werd rekening gehouden met mijn noten allergie.

72. Wij, 5 zussen, kregen boven een tafel gereserveerd waar wij niet blij mee waren. Ons verzoek om een andere tafel werd beloond met een ronde tafel beneden bij de haard. Daar hebben we heerlijk gegeten. Aardig personeel, snelle bediening en er werd bijgevuld als een gerecht op was.
    Als ik ooit weer in Zutphen kom zal ik dit gezellige restaurant zeker niet overslaan.

73. E.M.Mazier-Zwinenberg

Wij hebben heerlijk gegeten, goed bereid, ruim voldoende. De lokatie is erg gezellig, en ondanks dat er veel tafeltjes bezet waren, voelde het niet zo. erg rustig om ons heen. We komen zeker een keer terug, staat nog genoeg op de kaart om eens te proberen.

74. Was gezellig. Duurde wel even voor de bediening kwam en ook het eten duurde nogal, maar de sfeer maakte veel goed. Eten was prima, maar niet exclusief, wel ruim voldoende. Zeker de moeite waard.

75. Afgelopen vrijdag 23 september gezellig buiten kunnen zitten bij de 'kachel'. Heerlijk genoten van het eten en drinken. Vriendelijke service en een gastvrije bediening. We komen zeker nog eens terug!

76. Sascha en André

Gisteren heerlijk gegeten in een leuk restaurant met een geweldige sfeer. We gaan zeker nog een keer terug. Dan in de winter naast de openhaard.

Hier moet je geweest zijn.

77. Marleen de Jong

Wat een sfeervol restaurant, in het thema van de middeleeuwen! Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Leuke spelletjes op tafel, zodat je je kunt vermaken tijdens het wachten.
    Een echte aanrader!

78. Ontzettend leuk restaurant met middeleeuws thema en oud Hollandse spelletjes op tafel. De menukaart is in hetzelfde thema doorgevoerd met overheerlijke oude recepten. Er hangt een leuke sfeer met diverse open haarden. Op en top, ik ga er zeker nog een keer eten.

79. Goede sfeer, leuke bediening met uitleg over de vele middeleeuwse gerechten. Heerlijk bij de open haard gezeten. Eten smaakte fantastisch. Voor herhaling vatbaar.

80. We hadden dit restaurant uitgezocht om 't concept en de zeer goede recensies. Helaas zijn beide niet naar volle tevredenheid waargemaakt. Het was niet slecht, maar zeker ook niet bijzonder. We moesten een half uur wachten op een gereserveerde tafel. We kregen de kaart tijdens 't wachten in de hand geduwd. De comsumptie die we tijdens 't wachten genuttigd hebben, stond gewoon op de rekening (geen must, maar was mijn inziens wel netter geweest).

Hoofdeten was zeer flauw van smaak. De mededeling dat we geen nagerecht of koffie wilden afnemen werd duidelijk niet gewaardeerd, afgaande op de non-verbale communicatie van de medewerkster (eigenaresse? tafelchef?). Verder vond ik een rekening van 95 euro voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 8 consumpties aan de stevige kant. Daarnaast leek dat men de controle en planning over de tafels niet in de hand had, want dit werd continue met elkaar gedeeld en gevraagd en gecorrigeerd. Vond ik best storend en gaf een onrustige sfeer.

Positief? We hadden een plekje aan de open haard gevraagd en ook gekregen. Weliswaar een niet makkelijk toegankelijke plaats, maar toch.

Jammer, ik had me meer van de avond voorgesteld. Ik kom hier niet snel meer terug.

81. Heerlijk gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening. Gezellige sfeer.
    Kortom: een aanrader.

82. Goed gegeten in een leuke sfeer. Een echte aanrader!

83. R.Waltmann

Voor de tweede keer hier wezen eten, het is zeer aan te bevelen voor een avondje lekker uit eten. Prijs/kwaliteit product is goed in balans, ruime keuze voor zowel gewone als vegetarische menu's.
    Zeer vriendelijke bediening, die het de gasten zeer aangenaam maakt. Volgende keer gaan we met veel plezier hier weer uit eten.

84. Hendrik Stegeman

Uitstekend gegeten, sfeervolle inrichting met enkele open haarden. Enkele vegetarische menu‘s, zeer smaakvol, heerlijke groentegerechten. Aanbevelingswaardig, reserveren wel gewenst.

85. Heerlijk gegeten, sfeervol ingericht met een paar gezellige open haarden. Bediening loopt in middeleeuwse kleding rond en de kaart is net wat anders dan standaard. Restaurant op mooie plek in Zutphen, in mooi oud gebouw. Er liggen allemaal gezelschapsspelletjes in het restaurant, dus ook erg leuk om gezellig met kinderen te eten.

86. Jan & Annet

Ontzettend leuk gelegen in het centrum van Zutphen; Het menu met middeleeuwse gerechten biedt een ruime keus (incl. een vegetarisch gerecht). Een leuke bijkomstigheid is dat je bij het voorgerecht een keuze kan maken voor een hele of een halve portie, waarbij je ook 2 verschillende (halve) gerechten kan kiezen.
    Zowel het voor- en hoofdgerecht smaakten voortreffelijk. Ruim voldoende, juiste temperatuur en heerlijk "middeleeuwse" groenten zoals verse spinazie, raasdonders en frisse rabarber. Als dessert hebben wij bosbessen met griesmeel gekozen wat ook heerlijk smaakte.
    De sfeer is intiem, je hebt aan tafel ruime zitgelegenheid en er is geen overheersende muziek aanwezig. De bediening (in gepaste kledij) is precies goed. Enig minpuntje was de, te hoge, temperatuur. Wat ons betreft had er wel een gaskachel uitgezet mogen worden. Reserveren is echter gewenst!

87. c.t. scheffers

De kaart toont te weinig visgerechten. Het eten was prima, maar de ontvangst en omgang met het personeel kon beter, ondanks de drukte.

88. Anne Spek

Gezellige locatie, eten, bedienig, alles was top!! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar

89. Een gezellig restaurant met lekker eten en een zeer attente en gastvrije bediening.

90. Heel erg goed. De bediening was goed en het eten heel lekker. Ik zal het iedereen aanraden.

91. INEKE berns

Een geweldige ambiance en super lekker diner. Tevens genoten van een enorme gastvrijheid. We komen zeker terug.

92. We hebben het Middeleeuwse menu genomen en het was het geld volledig waard! Gezellig eten met goede, attente bediening. Van 7 tot 11 eten en drinken voor 50 euro per persoon. Alleen hebben we de rood-stenen kruiken met bier gemist.

93. Hein van Schijndel

Een erg leuk en gezellig restaurant. Niet te groot en leuk aangekleed. De bediening was prima. Het eten was ruim voldoende en een prima prijs kwaliteit verhouding. Verwacht geen cullinaire hoogstandjes. Een paar originele bijgerechten zoals rabarber en kapucijners.

95. Origineel restaurant, het begint al bij de menukaart! Onlangs hebben we er heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit dik in orde!

96. Hans van der Veer

Heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk maar kwamen erg vaak vragen of je nog iets wilde drinken. Verder vonden wij het jammer dat alles snel achter elkaar geserveerd werd. Waarschijnlijk door grote vraag naar een tafeltje. Reserveren is zeker noodzakelijk.

97. D. v. Os en T.Smit

Wij hebben redelijk gegeten bij het restaurant. De aankleding was mooi, heel middeleeuws. Het was prettig dat de gerechtjes werden uitgelegd, wel had dit iets minder gehaast gemogen.
    Wij hadden gekozen voor de vleesschotel voor 2 personen. Het vlees was lekker alleen had er meer verschil in smaak gemogen, (bijna) alles smaakte naar honing. Het stoofschoteltje smaakte wat flauw. De bijgerechten waren lekker en prima bereid.
    Wij hebben van tevoren gereserveerd en kregen een vrij onprettige plek (opgepropt, en dichtbij de keuken waar regelmatig naar het keukenpersoneel werd geroepen) en aangezien we van te voren hadden gereserveerd hadden we liever een wat prettigere plek gehad. Wij hebben bij de meeste restaurants waar we vooraf reserveren de ervaring dat we een fijne plek krijgen.
    De bediening was oke, het was fijner geweest als de lege borden eerder werden weggehaald en de bediening uit zichzelf glazen bijvult. Het was fijn dat er werd gevraagd of alles naar wens was.

98. Heel leuk restaurant. Met 8 meiden Middeleeuws gegeten. Sfeervol en verrassend lekker. Werd leuk uitgelegd door het vriendelijke personeel! Heerlijke mosterdsoep, vlees en dessert! Voor herhaling vatbaar!

99. Vriendelijke ontvangst en bediening, eindelijk eens wat anders als het traditionele eten, en alles was bijzonder lekker. Zeker een restaurant om weer terug te komen.

100. Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten in een prima sfeer.
    Bediening was alert wat eten betreft! Als ik nog eens in Zutphen ben, dan zal ik zeker hier nog eens eten.

Volgende pagina