Bij D'n Open Haard in Zutphen

1193657344 90
1204661356 92

1. Iris 200 punten

Lieve gasten
    Per 1 juli 2020 hebben wij ons restaurant verkocht om te gaan genieten van ons pensioen.
    Vanwege de corona restricties hebben wij besloten om in juni niet meer open te gaan.
    Na 24 jaar is dit wel een raar einde, helaas zonder afscheid van onze vaste en trouwe gasten.
    Bedankt voor al jullie gezellige bezoekjes en het gestelde vertrouwen in ons.
    Blijf gezond! Groetjes Jannet en Hendri

2. M. Merckelbagh

Een vriendelijke bediening en een aparte ervaring.
    Lekker gegeten, waarbij de rababarcompote ons aan moeders keuken deed denken. 👍👍

3. E. van Wegen

Het was heel gezellig. Lekker buiten kunnen eten, ondanks de plensregen af en toe. De mensen die er werken zijn vriendelijk en behulpzaam. Klaagden niet over de nattigheid, terwijl wij lekker droog zaten.

4. R.Offerhaus

Leuk restaurant met vriendelijke service gerichte bediening. Eten was heerlijk.

5. Prachtig middeleeuws gebouw, sfeervol ingericht.. en niet onbelangrijk heerlijk eten!

6. D.eilert

Heerlijk gegeten, erg leuke sfeer en aardig personeel.

7. Deprez Jean-Pierre

We hebben een heel gezellige avond gehad. Vriendelijke mensen en lekker eten.

8. Marleen Evelein

Vanavond gegeten bij D'n Open Haard. Eten was heerlijk, maar bediening gehaast, gestrest en onvriendelijk. Feedback werd zeer onplezierig en geïrriteerd beantwoord.
    Laatste keer dat wij hier geweest zijn.

9. Leuke ambiance en lekker gegeten!

10. Gewéldig. Leuk en lekker.

11. Heerlijk gegeten en een heerlijk rustig restaurant.

12. Voor ons werd het restaurant een half uur eerder geopend. De sfeer is fijn en het eten is puur, lekker en met zorg bereid. Ik kom zeker terug!

13. Wij komen niet uit Zutphen dus hadden op de gok voor dit restaurantje gekozen! Maar het was superleuk en lekker. Echt n herberg gevoel en heel sfeervol en uitstekende bediening.

14. Eten was prima, maar de bediening niet erg klantvriendelijk en kortaf. Een jongere serveerster werd voor onze neus afgeblaft en dat geeft niet zo'n prettige sfeer.

15. Alle gerechten van Bij d'n Open Haard zijn altijd van hoge kwaliteit, lekker gekruid en deels heel origineel. Wij eten er enkele keren per jaar en genieten van zowel het eten als de sfeer die het restaurant heeft. Het personeel is altijd zeer vriendelijk.

16. ina steutel

Een hele mooie locatie. Plezierige bediening, die bereid is e.e.a. uit te leggen. Lekker gegeten, en een keer geen rauwkost, maar rabarber en raasdonders. We hebben genoten!

17. Marjolein Vos

We hebben ontzettend genoten van het lekkere eten en de goede sfeer, werkelijk naast de open haard.

18. T nijenhuis

Perfect heerlijk gegeten.
    Prima sfeer.
    Voor herhaling vatbaar.

19. We waren met vrienden van ons, dus altijd gezellig! Mijn vriendin kreeg wel een smerig glas, ja dan gaat iedereen controleren. Ik mocht de rose en witte wijn proeven. We hadden voor de tafel smulpapenproeverij genomen. De soep had de ene warm en de ander koud, ook koelen kleinere gerechten snel af. Maar het was erg lekker. De bediening is vriendelijk en een leuke sfeer in het restaurant.

20. Heerlijk eten, goede keuze's, eerlijke prijs.

21. Paul Daniëls

Prima restaurant voor een gezellige en smakelijke belevenis!

22. We hebben heerlijk gegeten. Van het voorgerecht tot het dessert was alles heel goed en ruim voldoende. Het 3-gangen voordeel menu was zeker geen beperking op de hoeveelheid en de kwaliteit.
    Het kunnen beoefenen van oud-Hollandse spelletjes op tafel, was ook lekker ontspannend tussen de gangen door. Een aanrader.

23. Leuk aangekleed restaurant, aardige bediening, eten wat mij betreft matig/gemiddeld.

24. Ok maar niet bijzonder. Bediening is vriendelijk en informeert regelmatig.
    Eten eenvoudig maar wel ruime porties.
    Met name de ambiance zou meer aandacht kunnen krijgen. Het middeleeuwse thema komt niet echt uit de verf.
    Voor wat je krijgt is de prijs in orde.
    Een dubbele espresso is niet mogelijk. Een enkele wel. Vonden we opmerkelijk.
    Droge wijn is erg droog. Zeg maar zuur.
    Wel lekkere bokbiertjes.

25. Het eten was lekker. Bijgerechten vielen bij ons minder in de smaak.

26. Heerlijk gegeten, fijne bediening, goede sfeer.
    Jammer dat ik 3 keer om een glas water heb moeten vragen…

27. Fijne sfeer, lekker eten, snelle en attente bediening, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding We waren met een groep van acht kerels met een flinke eetlust. We kregen meer dan voldoende. Patat werd ongevraagd bijgevuld. Superavond.

28. Middeleeuwse aankleding, fijne sfeer en lekker en prima betaalbaar eten. Aanrader voor de grote eter die graag iets eet volgens middeleeuwse receptuur, die anders is dan men wellicht gewend is. Wij zijn er nu twee keer geweest, en kijken uit naar de volgende!

29. Alie van Steeg

Heel gezellige tent. Erg aardige mensen. Het eten was heel lekker vooral die wild stoofpot is heerlijk mals. Ook de rabarbermoes erg smakelijk en gelukkig niet zoet. Open Haard aan zodat we een heel geslaagde avond hebben gehad.

30. D.Hendrikx

Een weekendje Zutphen, en daar hoort een heerlijk hapje eten bij. Wij hadden het smulpapen menu, een echte aanrader. Alles klopte goede sfeer, fijne bediening en goede koks in huis. Op iedere tafel staan leuke Oudhollandse spelletjes. Een dikke 10👍🍷🍺🍗🍖

31. Joop Klever

Wij hebben hier heerlijk gegeten. Het ging allemaal wat snel maar hebben zelf aangegeven om het even wat rustiger te doen. Verder prima personeel en ruime keuze wat de menukaart betreft. Een aanrader.

32. R. Wagenaar

Heerlijk gegeten (smulpapen). Neem hiervoor wel de tijd. Bediening kwam dit ook vooraf melden. Zijn veel kleine hapjes waarvoor de kok wel tijd voor nodig heeft. Wij gingen zeer tevreden weg na 3 uur gegeten te hebben. Echt een aanrader.

33. Heerlijk gegeten in een goede ambiance!

34. Heerlijk gegeten. Hard werkend personeel, maar ondanks de drukte super vriendelijk en correct.

35. Gezellige entourage, voldoende ruimte om te zitten en te eten. Eten was goed en goed verzorgd. Iets om vaker naar toe te gaan.

36. 2 mannen met zwarte hond zaterdagavond

Heerlijk gegeten, verrassende menu kaart met gerechten die de niet standaard ziet.
    Een restaurant dat weet hoe je het graag wilt, als je extra frietjes wilt, komen ze meteen en niet zoals bij vele anderen pas wanneer je bordje leeg is. Lekker met onze hond buiten gezeten onder de warmte lamp en kaarsjes op tafel op een prachtige locatie zitten smikkelen. Komen zeker eens terug en raden het een ieder aan!

37. We hebben met 7 personen het smulpapenproeverij genomen. Het was heerlijk. Bediening vriendelijk en correct.

38. Viel een beetje tegen.
    Had als hoofdgerecht black tiger garnalen. Kreeg in een kommetje met daarin een saus en enkele zeer kleine garnalen. Vond de prijs/kwaliteitverhouding onder de maat.

39. Daphne van den Dries

Wij komen graag Bij d'n openhaard. De spareribs zijn heerlijk, de sfeer is geweldig, de spelletjes op tafel maken het leuk voor jong en oud en de service is heel goed en vriendelijk.

40. Prima eten en goede bediening. Aanrader

41. B Knarren

Sfeervol restaurant
    Super goed eten
    Vriendelijk personeel

42. Via de website van dit restaurant gereserveerd, voor zaterdagavond 19.30, 2personen.
    Het terras zit vol en wij lopen met een medewerker van de bediening mee naar binnen om kenbaar te maken dat we er zijn, netjes op tijd, en dat we gereserveerd hebben.
    De vrouw die blijkbaar daar de boel aanstuurd ziet de medewerker en schreeuwt naar hem dat hij direct de tafels van een groep moet afruimen. Wij krijgen niet de kans wat te zeggen, de vrouw schreeuwt meteen door naar ons dat ze vol zitten en dat de wachttijd minimaal een uur is. Wij proberen nog te zeggen dat we gereserveerd hebben maar de vrouw draait zich al om.
    Echt ontzettend asociaal. Deze vrouw kan beter ander werk gaan zoeken, dit kan ze niet aan.

Wij hebben wel heerlijk gegeten bij de buren. Vriendelijk personeel daar.

43. Brouwer

We hebben heerlijk gegeten en dieet wensen werden ter plekke gerealiseerd. Heel erg bedankt voor de prima service.

44. Bart de Walle

45. E. Geers

Wij hebben hier heerlijk gegeten.
    Verrassende gerechten die niet standaard zijn.
    Leuke vriendelijke bediening met een mooie tijd tussen de gerechten.
    Echt een aanrader!

46. We hebben heerlijke gebakken schol gegeten en werden bediend door een heel aardige en vrolijke serveerster, we komen zeker nog eens terug als we weer in Zutphen zijn en hopen dan op weer zulk mooi weer, zodat we weer op het terras kunnen eten, ook de wijn was prima tot ziens!

47. Ad van Loon

Alles was oke, sfeer, temperatuur, locatie en bediening. Heerlijk gegeten, top kwaliteit absolute aanrader. Wij gaan zeker weer eens terug.

48. Vanavond heerlijke asperges gegeten bereid op traditionele wijze geserveerd met Roseval aardappeltjes en boterjus. Als nagerecht crème Catalana ( de Spaanse variant van crème brulee) deze was werkelijk ontzettend lekker. Bediening was aardig en erg attent beslist een aanrader. Ik ga hier zeker weer heen als ik weer in Zutpen ben.

49. Stugge bediening beetje kortaf toen we er wat over zeiden veranderde dat wel...de serveerster ging buiten staan roken er kwam daarna weer bij ons aan tafel er hing een duidelijke rook geur om haar heen dat is niet smakelijk als je zit te eten... eten was goed.

50. Voor de eerste keer. Fijne bedieningen het eten was goed

51. Als je naar "Bij d'n openhaard" gaat om er heerlijk te eten, dan ben je absoluut op het juiste adres.
    Ga je er heen voor een middeleeuwse belevenis, dan kom je bedrogen uit.
    Chocoladetaart was bijvoorbeeld iets dat in de middeleeuwen niet werd gegeten, omdat de cacaoboon nog uit America moest komen.
    Ook de kleding van het bedienend personeel is niet middeleeuws.
    Maar als je er gewoon heen gaat om lekker te eten, in een gezellige sfeer, met goed personeel, dan is het zeker een aanrader.

52. Leeuwerikje

Gezellige sfeer, vlotte bediening en heerlijk eten! Op verzoek een rustig plekje, wat het voor ons nog leuker maakte. De 18e verjaardag van onze dochter werd echt memorabel.

53. arnold van dongen

Klein maar sfeervol restaurant lekker eten en vriendelijk personeel.

54. Wij komen al jaren, als we in Zutphen zijn, bij den Open Haerd. Een gezellig restaurant met een gedreven leiding en voortreffelijk eten.
    Via Eet.nu een voorkeursplek voor ons beiden gevraagd en deze bleek zowaar vrij.
    Tot snel maar weer.
    Guide en Tineke uit Enschede.

55. Lekker gegeten in een leuke ontspannen sfeer,

56. Richardson

Helaas viel het ons erg tegen ondanks goede beoordelingen. Bediening onprofessioneel en geen uitstraling.
    Eten zeer matig (anderhalf uur gewacht op hoofdgerecht). Voor ons geen herhaling waard!

3,5
  57. In 1 woord top eten en gezellig sfeertje top bediening zeker voor herhaling vatbaar

58. Fred Marsman

De ontvangst, de bediening, de service, het eten en drinken waren van een goede kwaliteit. Verder vonden we de sfeer en aankleding van het restaurant, mede door de spelletjes op de tafels, plezierig over komen.

59. Na jaren hier weer eens geweest. Het eten is nog steeds goed, maar de porties zijn een stuk verminderd. We hadden de grote mosterdsoep vooraf, maar het leek de kleine portie wel. Vlees was voldoende, maar een grote eter heeft er niet genoeg aan. Koffie erna was erg prijzig… 3,50! Ondanks twee open haarden tochtte het er op onze plek flink. De ambiance is wel knus en de bediening vriendelijk.

60. ineke kolkman

Heerlijk gegeten, leuk menu met verschillende hapjes.

61. Davy de Leeuw Verpoorten

Goede bediening lekker eten en mooie sfeer.

62. Lekker eten in een aparte ambiance!
    Leuke opzet. Erg goed gegeten en prima verzorgd.
    Prijs is zeker goed te noemen

Aanrader

63. met de familie

Leuke tent, we komen er wel vaker en het is altijd goed.

64. Sfeervol, gezellig, lekker eten! Een echt aanrader!

65. Frederike Voskamp

Het was weer zo lekker, maar dat is het voor ons altijd wat we ook nemen, alles wordt vers gemaakt en de schnitzel wordt gewoon lekker gebakken, dat maak je bijna nergens meer mee, overal worden ze in de frituur gegooid. Voor ons het beste restaurant van Zutphen, ook als het om gezelligheid gaat om te zitten, echt top.

66. We hebben met 8 personen heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Trefwoorden: kleinschalig, knus, rustige ambiance, heerlijke gerechten, goede prijs, prima bediening. Echte aanrader!

67. Erg goed, gezellig en bijzonder restaurant. Eten is niets op aan te merken. Bediening is erg behulpzaam en servicegericht. Puzzels op de tafel zorgen voor vermaak tussen de gangen door.
    Wij waren speciaal erg tevreden over het meedenken ivm de voedselalergie van m'n vrouw. Koemelk en eieren komt in veel gerechten voor. De kok was goed in staat om aan te geven welke gerechten wel mogelijk waren. Prima service!

68. Jos Huis in ‘t Veld

Wij hebben met vier personen lekker gegeten bij een heerlijk brandende open haard, de kwaliteit van het eten en drinken was perfect, de bediening netjes en vlot. Kortom een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.

69. Lekker gezellig en goede vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk, de Zutphense mosterdsoep was perfect en ook de hoofdgerechten waren lekker.

70. Jan Nijkamp

Perfecte bediening en kwaliteit van het eten.

71. Marjolijn Buijsman

Wij hebben gisteren met zeven personen Bij D'n Open Haard gegeten, inderdaad leuk ingericht, en grappige, gekke namen in het menu. Het eten was best lekker, niet heel speciaal. IK vond het een leuke originele plek om een keer te eten.

72. Op zaterdagavond gegeten met 2 personen. Gezellig “middeleeuws” interieur. Prijs kwaliteit goed. Snelle bediening. Wel wat afstandelijk. Geen uitgebreide kaart. Je zicht dicht op elkaar.

73. Ter ere van onze trouwdag gingen wij met 6 personen, waarvan één persoon vegetariër een smulpapenproeverij doen. Wij wisten al van een eerdere keer dat dit erg lekker was.
    Normaal moet iedereen aan dezelfde tafel hieraan meedoen, maar er is ook vlees bij.
    Na overleg met het personeel was dit geen probleem en het werd uitstekend opgelost en hadden een uitstekende gezellige avond. De open haard krijgt van ons een welverdiende 10.

74. Peter Rouwen

Heerlijk gegeten en een heel prettige bediening in een gezellig restaurant.

75. Henk van de Kaa

Heerlijk eten in een prettige sfeer. Bediening zeer correct!

76. Kitty aimons

Gisteravond gegeten met vieren. Gezellig ingericht restaurant. Het eten is niet heel speciaal, de wijze van serveren is sober. De luxe koffie na was een teleurstelling. De porties zijn zeer royaal alles is bij te vragen, al duurt het even. Prima tent voor een ongedwongen avondje.
    Maar de bediening is zo geforceerd vriendelijk, geen grappen, geen warme belangstelling net wat professioneel nodig is. Alle dames leken een bezemsteel ingeslikt te hebben. Zo stijfjes...
    maar misschien was er wat gebeurd gister en draaide alles op een automatisch piloot... dat zou ook kunnen. We hebben niemand gezien die met plezier aan het werk was en dat voelt niet goed.

77. We hebben zaterdag heerlijk gegeten! We kozen al snel voor het smulpapen menu. Onvoorstelbaar veel voor weinig. Heerlijke mosterd soep en brood was de eerste gang en toen gingen ze los: allerlei schaaltjes met vijgen, dadels, carpacio, salade en gerookte zalm. Dat was al heel wat, maar toen kwam de derde ronde: nog eens de tafel vol met schnitzeltje, spare ribs, ossehaasje, gefrituurde kip en nog wat wat ik vergeten ben. Allemaal kleine schaaltjes maar opgeteld was het voor ons net te veel. Het toetje was een keuze uit Grand Desert, maar dat was ons te veel. Een koffie met likeur was helemaal goed. Daar zaten (natuurlijk) weer heerlijke chocolaatjes en koekjes bij. Helemaal goed!

Bediening was super vriendelijk en de middeleeuwse aankleding is een leuk thema.
    Wij zijn gek op spelletjes en dus ook blij met een leuk puzzeltje op iedere tafel.
    We zaten bij de open haard dus lekker warm.
    Aanrader!

78. Een zeer prettige en sfeervolle plaats, heel goed personeel en fantastisch lekker eten!

79. Gezellige sfeer, heerlijk eten en hele goede bediening. Echt restaurant om terug te komen.

80. Robert van Beuningen

Heerlijk gegeten .

81. Gerda Roeterdink

Ik had als hoofdgerecht kip van Karel de Grote, mijn vriend had de biefstuk. We hebben er allebei van zitten smullen van het gerecht, in combinatie met de bijgerechten (rode kool, raasdonders, rabarber en Vlaamse friet). Het was echt heerlijk, ook de Zutphense mosterdsoep die we allebei als voorgerecht hadden genomen. Ik kom hier zeker vaker eten!!!

82. awl de jong

Perfect eten. Zeer smaakvol.
    Ik kook zelf graag en ben daarom niet snel tevreden.
    Dit was perfect.

83. Janny Wesseloo

Wij hadden een driegangenmenu gekozen met rundvlees. Echt heerlijk van smaak en de porties zijn enorm. Goede bediening en gezellige locatie!
    Kan dit restaurant zeker aanbevelen.

84. Esther en Gerco

Lekker buiten kunnen zitten en personeel was vriendelijk en kwam vaak vragen of ze nog iets konden betekenen en alles naar wens was. Het eten wat verrukkelijk. We hadden het 3 gangenmenu met allemaal kleine hapjes maar het was meer dan genoeg! Ik kreeg het niet allemaal op, wel alles geproefd. Smaken en kwaliteit van het eten echt top. Heerlijke kruiden en super mals vlees. Leuk om dingen te proeven die je niet zo snel besteld.
    Een aanrader voor de lekkere eters.

85. Prima eten in leuke omgeving in het hart van Zutphen

86. G.Reith-deVos

Geweldig! Buiten op het terras kunnen borrelen, ondertussen de kaart bekeken en uitgezocht. En werden we binnen verzocht (op onze vraag) om van de heerlijkste gerchten te genieten.
    Last but not least de rekening viel ons ontzettend mee. Zeker een aanrader mocht je naar Zutphen gaan.

87. Alie en Jan

Gisteren heerlijk gegeten bij D'n Open Haard. We hebben gekozen voor het smulpapen menu, allemaal kleine gerechten. Erg leuk en lekker.

Mooie ambiance.

88. Goed eten en goede service

89. A scheper

Bediening en eten was zeer goed. Fijne ontvangst en gezellig sfeer. Als ik in de toekomst in de buurt ben, ga ik er weer eten.

90. Wat een super verrassende ervaring was dit. Heerlijk eten van een middeleeuwse kaart met middeleeuws gekleed personeel. Gastvrijheid en kwaliteit staat hier zeer hoog in het Vaandel. We zijn het bourgondische Maastricht gewend waar dit echt aan kan tippen.
    Hier komen we zeker nog een keer terug!!!

91. Marjolein

Op zich hadden we een redelijke ervaring. Het personeel was vriendelijk. Onze kleine kinderen vermaakten zich prima met de puzzels die op tafel stonden. Onze baby kreeg een kinderstoel. Het eten vond ook iedereen lekker. Alleen de helft van onze groep was vegetariër en toen er zo maar een amuse van vlees onder hun neus werd geschoven was dat toch niet een heel fijne ervaring. Een van de bijgerechten was kikkererwten, waar vegetariërs dol op zijn, echter bleek er ook spek in te zitten. Dit is wel fijn om van te voren te melden, was niet gebeurd.

Ook begon het tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht heel erg naar sigarettenrook te ruiken. We zagen dat er een speciale rookkamer was. We vroegen een personeelslid naar de oorzaak van de geur maar zij rook niks. Eten met sigarettenrook was ook een minpuntje.

6,7
  92. Ruben Brinkman

Heerlijk gegeten. Tevens een amuse van 't huis gekregen. De sfeer is echt middeleeuws, een echte aanrader!!

93. Charlotte

Fantastische avond uit gehad! Heerlijke gerechten en een adequate bediening. Wij hebben ons laten verrassen met het eten op zijn middeleeuws en het was onwijs lekker. Dit restaurant is een echte aanrader!

94. Erg lange wachttijd en toen we daar een melding van maakten kregen we bij het weggaan een erg onbeschofte reactie. Veel ervaring met uit eten gaan maar dit nog nooit ervaren. Voor ons nooit meer.

95. Ans Veerkamp-van Son

Super lekker gegeten (en gedronken) Bijzondere ambiance. Gezellig en goed personeel dus wat wil je nog meer. Dank voor een heel speciaal "verjaardags"diner.

96. Jurgen Janssen

Warm en sfeervol, leuk thema waar ook inhoud aan gegeven werd.

97. JA Groot

Heerlijke ervaring met verrassend mooie maaltijd; uitstekende ontvangst en bediening.

98. Suzan honing

We hebben weer heerlijk gegeten!

99. F. Schmidt

Prima eten, met een verrassende kaart.

100. Fam. Scheerder

Zoals gewoonlijk, lekker eten, fijne sfeer en niet te vergeten erg vriendelijke dediening. Aanrader.

Volgende pagina