Bij D'n Open Haard in Zutphen

Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten !

Uitzonderingen

Open

• 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Restaurant

Op een prachtige locatie in het hart van het mooie Middeleeuwse Hanzestadje
Zutphen vindt u restaurant ‘Bij d’n open haard“ aan de Houtmarkt 60.
Een uniek restaurant in Nederland! Gevestigd in een monumentaal pand uit
±1400 en sfeervol ingericht in de oude stijl die prachtig past bij het pand.
Direct bij binnenkomst proeft u de sfeer van weleer!!

Onze kaart is de grote verrassing!

Wij zijn gespecialiseerd in: Middeleeuwse en Oud-Europese gerechten.
Bereid volgens recepten van onze rijke voorouders!

Uiteraard serveren wij daarnaast ook puur Hollandse gerechten zoals bijv:
schnitzel, varkenshaas of biefstuk v.d. haas.

Ook aan details is gedacht!

Natuurlijk horen bij Middeleeuwse gerechten aardewerk servies, wijn in
roemers, grote pullen bier! Met z’n vieren uit één pan eten!
En vreemde namen zoals bijvoorbeeld nonnenscheetjes, rattenstaarten, vrouwenbier,

En om de gezelligheid te verhogen, en even weg te zijn van TV en computer,
uiteraard gezellige ouderwetse spelletjes op tafel. Hele gezinnen kunnen
zich hier de hele avond mee vermaken.

De bediening loopt in Middeleeuwse kledij en wanneer het buiten wat killer
wordt, wordt de sfeer binnen nog intiemer en is het gezellig vertoeven bij één
van de open haarden.

Uiteraard kunt u gezellig natafelen tot in de late uurtjes, want wij gaan pas
dicht, wanneer de laatste gast weggaat.

Kortom: Middeleeuws restaurant “Bij d’n open haard“ in Zutphen heeft de ambiance voor het intieme dineetje voor twee, een zeer speciaal etentje met vrienden en familie of het gezellige etentje met z’n allen.

• Buffet: € 24,95

1220409915 92
1262204710 95
1401520692 85
1492076081 84

1. Erg goed, gezellig en bijzonder restaurant. Eten is niets op aan te merken. Bediening is erg behulpzaam en servicegericht. Puzzels op de tafel zorgen voor vermaak tussen de gangen door.
    Wij waren speciaal erg tevreden over het meedenken ivm de voedselalergie van m'n vrouw. Koemelk en eieren komt in veel gerechten voor. De kok was goed in staat om aan te geven welke gerechten wel mogelijk waren. Prima service!

2. Jos Huis in ‘t Veld

Wij hebben met vier personen lekker gegeten bij een heerlijk brandende open haard, de kwaliteit van ket eten en drinken was perfect, de bediening netjes en vlot. Kortom een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.

3. Lekker gezellig en goede vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk, de Zutphense mosterdsoep was perfect en ook de hoofdgerechten waren lekker.

4. Jan Nijkamp

Perfecte bediening en kwaliteit van het eten.

5. Marjolijn Buijsman

Wij hebben gisteren met zeven personen Bij D'n Open Haard gegeten, inderdaad leuk ingericht, en grappige, gekke namen in het menu. Het eten was best lekker, niet heel speciaal. IK vond het een leuke originele plek om een keer te eten.

6. Op zaterdagavond gegeten met 2 personen. Gezellig “middeleeuws” interieur. Prijs kwaliteit goed. Snelle bediening. Wel wat afstandelijk. Geen uitgebreide kaart. Je zicht dicht op elkaar.

7. Ter ere van onze trouwdag gingen wij met 6 personen, waarvan één persoon vegetariër een smulpapenproeverij doen. Wij wisten al van een eerdere keer dat dit erg lekker was.
    Normaal moet iedereen aan dezelfde tafel hieraan meedoen, maar er is ook vlees bij.
    Na overleg met het personeel was dit geen probleem en het werd uitstekend opgelost en hadden een uitstekende gezellige avond. De open haard krijgt van ons een welverdiende 10.

8. Peter Rouwen

Heerlijk gegeten en een heel prettige bediening in een gezellig restaurant.

9. Henk van de Kaa

Heerlijk eten in een prettige sfeer. Bediening zeer correct!

10. Kitty aimons

Gisteravond gegeten met vieren. Gezellig ingericht restaurant. Het eten is niet heel speciaal, de wijze van serveren is sober. De luxe koffie na was een teleurstelling. De porties zijn zeer royaal alles is bij te vragen, al duurt het even. Prima tent voor een ongedwongen avondje.
    Maar de bediening is zo geforceerd vriendelijk, geen grappen, geen warme belangstelling net wat professioneel nodig is. Alle dames leken een bezemsteel ingeslikt te hebben. Zo stijfjes...
    maar misschien was er wat gebeurd gister en draaide alles op een automatisch piloot... dat zou ook kunnen. We hebben niemand gezien die met plezier aan het werk was en dat voelt niet goed.

11. We hebben zaterdag heerlijk gegeten! We kozen al snel voor het smulpapen menu. Onvoorstelbaar veel voor weinig. Heerlijke mosterd soep en brood was de eerste gang en toen gingen ze los: allerlei schaaltjes met vijgen, dadels, carpacio, salade en gerookte zalm. Dat was al heel wat, maar toen kwam de derde ronde: nog eens de tafel vol met schnitzeltje, spare ribs, ossehaasje, gefrituurde kip en nog wat wat ik vergeten ben. Allemaal kleine schaaltjes maar opgeteld was het voor ons net te veel. Het toetje was een keuze uit Grand Desert, maar dat was ons te veel. Een koffie met likeur was helemaal goed. Daar zaten (natuurlijk) weer heerlijke chocolaatjes en koekjes bij. Helemaal goed!

Bediening was super vriendelijk en de middeleeuwse aankleding is een leuk thema.
    Wij zijn gek op spelletjes en dus ook blij met een leuk puzzeltje op iedere tafel.
    We zaten bij de open haard dus lekker warm.
    Aanrader!

12. Een zeer prettige en sfeervolle plaats, heel goed personeel en fantastisch lekker eten!

13. Gezellige sfeer, heerlijk eten en hele goede bediening. Echt restaurant om terug te komen.

14. Robert van Beuningen

Heerlijk gegeten .

15. Gerda Roeterdink

Ik had als hoofdgerecht kip van Karel de Grote, mijn vriend had de biefstuk. We hebben er allebei van zitten smullen van het gerecht, in combinatie met de bijgerechten (rode kool, raasdonders, rabarber en Vlaamse friet). Het was echt heerlijk, ook de Zutphense mosterdsoep die we allebei als voorgerecht hadden genomen. Ik kom hier zeker vaker eten!!!

16. awl de jong

Perfect eten. Zeer smaakvol.
    Ik kook zelf graag en ben daarom niet snel tevreden.
    Dit was perfect.

17. Janny Wesseloo

Wij hadden een driegangenmenu gekozen met rundvlees. Echt heerlijk van smaak en de porties zijn enorm. Goede bediening en gezellige locatie!
    Kan dit restaurant zeker aanbevelen.

18. Esther en Gerco

Lekker buiten kunnen zitten en personeel was vriendelijk en kwam vaak vragen of ze nog iets konden betekenen en alles naar wens was. Het eten wat verrukkelijk. We hadden het 3 gangenmenu met allemaal kleine hapjes maar het was meer dan genoeg! Ik kreeg het niet allemaal op, wel alles geproefd. Smaken en kwaliteit van het eten echt top. Heerlijke kruiden en super mals vlees. Leuk om dingen te proeven die je niet zo snel besteld.
    Een aanrader voor de lekkere eters.

19. Prima eten in leuke omgeving in het hart van Zutphen

20. G.Reith-deVos

Geweldig! Buiten op het terras kunnen borrelen, ondertussen de kaart bekeken en uitgezocht. En werden we binnen verzocht (op onze vraag) om van de heerlijkste gerchten te genieten.
    Last but not least de rekening viel ons ontzettend mee. Zeker een aanrader mocht je naar Zutphen gaan.

21. Alie en Jan

Gisteren heerlijk gegeten bij D'n Open Haard. We hebben gekozen voor het smulpapen menu, allemaal kleine gerechten. Erg leuk en lekker.

Mooie ambiance.

22. Goed eten en goede service

23. Bediening en eten was zeer goed. Fijne ontvangst en gezellig sfeer. Als ik in de toekomst in de buurt ben, ga ik er weer eten.

24. Wat een super verrassende ervaring was dit. Heerlijk eten van een middeleeuwse kaart met middeleeuws gekleed personeel. Gastvrijheid en kwaliteit staat hier zeer hoog in het Vaandel. We zijn het bourgondische Maastricht gewend waar dit echt aan kan tippen.
    Hier komen we zeker nog een keer terug!!!

25. Marjolein

Op zich hadden we een redelijke ervaring. Het personeel was vriendelijk. Onze kleine kinderen vermaakten zich prima met de puzzels die op tafel stonden. Onze baby kreeg een kinderstoel. Het eten vond ook iedereen lekker. Alleen de helft van onze groep was vegetariër en toen er zo maar een amuse van vlees onder hun neus werd geschoven was dat toch niet een heel fijne ervaring. Een van de bijgerechten was kikkererwten, waar vegetariërs dol op zijn, echter bleek er ook spek in te zitten. Dit is wel fijn om van te voren te melden, was niet gebeurd.

Ook begon het tussen ons voorgerecht en hoofdgerecht heel erg naar sigarettenrook te ruiken. We zagen dat er een speciale rookkamer was. We vroegen een personeelslid naar de oorzaak van de geur maar zij rook niks. Eten met sigarettenrook was ook een minpuntje.

26. Ruben Brinkman

Heerlijk gegeten. Tevens een amuse van 't huis gekregen. De sfeer is echt middeleeuws, een echte aanrader!!

27. Charlotte

Fantastische avond uit gehad! Heerlijke gerechten en een adequate bediening. Wij hebben ons laten verrassen met het eten op zijn middeleeuws en het was onwijs lekker. Dit restaurant is een echte aanrader!

28. Erg lange wachttijd en toen we daar een melding van maakten kregen we bij het weggaan een erg onbeschofte reactie. Veel ervaring met uit eten gaan maar dit nog nooit ervaren. Voor ons nooit meer.

29. Ans Veerkamp-van Son

Super lekker gegeten (en gedronken) Bijzondere ambiance. Gezellig en goed personeel dus wat wil je nog meer. Dank voor een heel speciaal "verjaardags"diner.

30. Jurgen Janssen

Warm en sfeervol, leuk thema waar ook inhoud aan gegeven werd.

31. JA Groot

Heerlijke ervaring met verrassend mooie maaltijd; uitstekende ontvangst en bediening.

32. Suzan honing

We hebben weer heerlijk gegeten!

33. F. Schmidt

Prima eten, met een verrassende kaart.

34. Fam. Scheerder

Zoals gewoonlijk, lekker eten, fijne sfeer en niet te vergeten erg vriendelijke dediening. Aanrader.

35. Gert Sloetjes

Knus restaurant, leuk aangekleed met spelletjes op tafel. Eten was prima.

36. Het credo van "Bij d'n open haard" staat ons wel aan: Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten!

Mede aangetrokken door de hoge waarderingen moesten we dus wel haast voor dit restaurant kiezen en we hebben er geen spijt van gehad. Vooraf hadden we natuurlijk al een blik op de kaart gehad maar die was gelukkig een beetje in digitale nevelen gehuld waardoor we tot op het laatst niet precies wisten wat ons te wachten stond. Het was de bedoeling om vanuit ons hotel nog voordat we zouden aanschuiven, even door de mooie Zutphense binnenstad zouden lopen. Maar het werd buiten alsmaar kouder en kouder en de magen begonnen al steeds meer te rammelen dus we besloten op goed geluk een drie kwartier te vroeg voor de officiële reservering toch maar naar binnen te gaan. We werden meteen vriendelijk welkom geheten door onze gastvrouwe van vanavond. Het was al redelijk druk in het voorste gedeelte van het restaurant.

De beschrijvingen op de website klopten precies met onze ervaring. Vanaf het eerste moment waan je je in een andere periode. Dat komt natuurlijk door de wetenschap dat we nu in een 15e eeuws huis zijn, maar ook door de aankleding en natuurlijk de kleding van de vrouwe zelf. Uiteraard is het volgens haar geen probleem om eerder aan tafel te gaan. We worden via een klein trapje naar de achterkant van het restaurant geleid. Halverwege worden de jassen opgehangen. Het er naast staande harnas zal onze jassen goed bewaken.... Meteen wordt ook de echte houtkachel aangezet en kunnen we aan een massieve tafel plaatsnemen. De dames nemen uiteraard plaats aan de kant van de kachel terwijl de stoere mannen aan de andere kant plaats nemen.

De sfeer en stemming zit er al goed in. De oud Hollandse spellen worden ontdekt en die zorgen meteen al voor wat vertier. De drankjes worden voor zover mogelijk in oude stenen pullen geserveerd en de gastvrouw blijft haar best doen om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken en dat lukt haar heel erg goed. De menukaart is zoals de eerdere recensisten al schreven erg verrassend. De humoristische namen geven je een beetje een idee wat je gaat krijgen. Gelukkig staat er in een bijzin wat meer details genoemd. Het is nog knap lastig om een keuze te maken en heeeeel even lijkt het er op dat we de 3x4 gerechten van de middeleeuwse menu kiezen maar we zijn te bang dat dat net wat te veel wordt, ondanks onze honger. We kiezen uiteindelijk voor het 3-gangen keuzemenu en ook daar hebben we geen spijt van gehad. Er werden diverse gerechten besteld waardoor we toch een goed beeld kregen van hetgeen men kan presteren in de keuken.

De Zutphense mosterdsoep was vol op smaak en verrassend bereid, net zoals de gebakken paddestoelenmix in kruidenboter. Ook het groentekroketje, geitenkaas met appelstroop was een verrassend lekker voorgerecht.

Het hoofdgerecht was echt bijzonder. Het recept van de rozijnensaus bij de wildzwijnbiefstukjes was voortreffelijk! De gestoomde vis was niet te droog en precies goed van smaak(samenstelling) maar ook het geplet varkentje (....) was verrassend lekker. De grote klapper waren wel de bijgerechten zoals rabarber, grove spinazie en de uiterst smaakvolle knetterbonen en spek. De combinatie van alle gerechten zorgden inderdaad voor een middeleeuwse voedselbeleving. Heel geslaagd. Het nagerecht van de bosvruchtenmousse, koffie en ijs/advocaat, dame blanche was een perfecte afsluiting van een gezellige avond eten.

We kijken dan ook terug op een geslaagde, lekkere en zeer prijsvriendelijke avond. Het hele team bedankt voor de gastvrijheid!

37. Nel Kuiper

Heel gastvrij onthaald, bediening heel attent en heerlijk gegeten.

38. Gezellig restaurant met een op gas gestookte openhaard. Dat moet even wennen. De service is prima, het eten is goed, de nadruk op het middeleeuwse moet even wennen. En de prijs/kwaliteitverhouding is prima. De namen voor het geserveerde eten en drinken zijn meestal wel geinig. Kan me voorstellen dat kinderen dat leuk vinden. Ook leuk dat er jongeherenbier werd geserveerd aan een 69-jarige.

39. Zeer gezellig en lekker. En een heerlijk stoofpotje. Ook leuke spelletjes aan tafel.

40. Gert Aartsen

Prima sfeer, goed en uitgebreid gegeten tegen een acceptabele prijs.

41. Hillie B.

Heerlijk en gezellig avondje uit met vrienden. Genoten van het Middeleeuws diner.

42. Leuke authentieke sfeer met 'vergeten' groenten op het menu. Vriendelijke en vlotte bediening. Heerlijk gegeten.

43. We hebben heerlijk gegeten; vooraf de garnalen en het hammetje, als hoofd ieder een visgerecht, met gezellige en correcte bediening in een goede ambiance.

44. C. Hoekman

Wij hebben hier heerlijk gegeten, we hadden een plekje bij de open haard en de menukaart is echt geweldig. De mensen waren heel aardig, leuke spelletjes stonden op tafel klaar en het eten was onwijs lekker, zeker een aanrader....

45. C.v.d.Tuin

Heel gezellige sfeer en heerlijk eten. Er werd rekening gehouden met mijn noten allergie.

46. Wij, 5 zussen, kregen boven een tafel gereserveerd waar wij niet blij mee waren. Ons verzoek om een andere tafel werd beloond met een ronde tafel beneden bij de haard. Daar hebben we heerlijk gegeten. Aardig personeel, snelle bediening en er werd bijgevuld als een gerecht op was.
    Als ik ooit weer in Zutphen kom zal ik dit gezellige restaurant zeker niet overslaan.

47. E.M.Mazier-Zwinenberg

Wij hebben heerlijk gegeten, goed bereid, ruim voldoende. De lokatie is erg gezellig, en ondanks dat er veel tafeltjes bezet waren, voelde het niet zo. erg rustig om ons heen. We komen zeker een keer terug, staat nog genoeg op de kaart om eens te proberen.

48. Was gezellig. Duurde wel even voor de bediening kwam en ook het eten duurde nogal, maar de sfeer maakte veel goed. Eten was prima, maar niet exclusief, wel ruim voldoende. Zeker de moeite waard.

49. Afgelopen vrijdag 23 september gezellig buiten kunnen zitten bij de 'kachel'. Heerlijk genoten van het eten en drinken. Vriendelijke service en een gastvrije bediening. We komen zeker nog eens terug!

50. Sascha en André

Gisteren heerlijk gegeten in een leuk restaurant met een geweldige sfeer. We gaan zeker nog een keer terug. Dan in de winter naast de openhaard.

Hier moet je geweest zijn.

51. Marleen de Jong

Wat een sfeervol restaurant, in het thema van de middeleeuwen! Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Leuke spelletjes op tafel, zodat je je kunt vermaken tijdens het wachten.
    Een echte aanrader!

52. Ontzettend leuk restaurant met middeleeuws thema en oud Hollandse spelletjes op tafel. De menukaart is in hetzelfde thema doorgevoerd met overheerlijke oude recepten. Er hangt een leuke sfeer met diverse open haarden. Op en top, ik ga er zeker nog een keer eten.

53. Goede sfeer, leuke bediening met uitleg over de vele middeleeuwse gerechten. Heerlijk bij de open haard gezeten. Eten smaakte fantastisch. Voor herhaling vatbaar.

54. We hadden dit restaurant uitgezocht om 't concept en de zeer goede recensies. Helaas zijn beide niet naar volle tevredenheid waargemaakt. Het was niet slecht, maar zeker ook niet bijzonder. We moesten een half uur wachten op een gereserveerde tafel. We kregen de kaart tijdens 't wachten in de hand geduwd. De comsumptie die we tijdens 't wachten genuttigd hebben, stond gewoon op de rekening (geen must, maar was mijn inziens wel netter geweest).

Hoofdeten was zeer flauw van smaak. De mededeling dat we geen nagerecht of koffie wilden afnemen werd duidelijk niet gewaardeerd, afgaande op de non-verbale communicatie van de medewerkster (eigenaresse? tafelchef?). Verder vond ik een rekening van 95 euro voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 8 consumpties aan de stevige kant. Daarnaast leek dat men de controle en planning over de tafels niet in de hand had, want dit werd continue met elkaar gedeeld en gevraagd en gecorrigeerd. Vond ik best storend en gaf een onrustige sfeer.

Positief? We hadden een plekje aan de open haard gevraagd en ook gekregen. Weliswaar een niet makkelijk toegankelijke plaats, maar toch.

Jammer, ik had me meer van de avond voorgesteld. Ik kom hier niet snel meer terug.

55. Heerlijk gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening. Gezellige sfeer.
    Kortom: een aanrader.

56. Goed gegeten in een leuke sfeer. Een echte aanrader!

57. R.Waltmann

Voor de tweede keer hier wezen eten, het is zeer aan te bevelen voor een avondje lekker uit eten. Prijs/kwaliteit product is goed in balans, ruime keuze voor zowel gewone als vegetarische menu's.
    Zeer vriendelijke bediening, die het de gasten zeer aangenaam maakt. Volgende keer gaan we met veel plezier hier weer uit eten.

58. Hendrik Stegeman

Uitstekend gegeten, sfeervolle inrichting met enkele open haarden. Enkele vegetarische menu‘s, zeer smaakvol, heerlijke groentegerechten. Aanbevelingswaardig, reserveren wel gewenst.

59. Heerlijk gegeten, sfeervol ingericht met een paar gezellige open haarden. Bediening loopt in middeleeuwse kleding rond en de kaart is net wat anders dan standaard. Restaurant op mooie plek in Zutphen, in mooi oud gebouw. Er liggen allemaal gezelschapsspelletjes in het restaurant, dus ook erg leuk om gezellig met kinderen te eten.

60. Jan & Annet

Ontzettend leuk gelegen in het centrum van Zutphen; Het menu met middeleeuwse gerechten biedt een ruime keus (incl. een vegetarisch gerecht). Een leuke bijkomstigheid is dat je bij het voorgerecht een keuze kan maken voor een hele of een halve portie, waarbij je ook 2 verschillende (halve) gerechten kan kiezen.
    Zowel het voor- en hoofdgerecht smaakten voortreffelijk. Ruim voldoende, juiste temperatuur en heerlijk "middeleeuwse" groenten zoals verse spinazie, raasdonders en frisse rabarber. Als dessert hebben wij bosbessen met griesmeel gekozen wat ook heerlijk smaakte.
    De sfeer is intiem, je hebt aan tafel ruime zitgelegenheid en er is geen overheersende muziek aanwezig. De bediening (in gepaste kledij) is precies goed. Enig minpuntje was de, te hoge, temperatuur. Wat ons betreft had er wel een gaskachel uitgezet mogen worden. Reserveren is echter gewenst!

61. c.t. scheffers

De kaart toont te weinig visgerechten. Het eten was prima, maar de ontvangst en omgang met het personeel kon beter, ondanks de drukte.

62. Anne Spek

Gezellige locatie, eten, bedienig, alles was top!! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar

63. Een gezellig restaurant met lekker eten en een zeer attente en gastvrije bediening.

64. Heel erg goed. De bediening was goed en het eten heel lekker. Ik zal het iedereen aanraden.

65. INEKE berns

Een geweldige ambiance en super lekker diner. Tevens genoten van een enorme gastvrijheid. We komen zeker terug.

66. We hebben het Middeleeuwse menu genomen en het was het geld volledig waard! Gezellig eten met goede, attente bediening. Van 7 tot 11 eten en drinken voor 50 euro per persoon. Alleen hebben we de rood-stenen kruiken met bier gemist.

67. Hein van Schijndel

Een erg leuk en gezellig restaurant. Niet te groot en leuk aangekleed. De bediening was prima. Het eten was ruim voldoende en een prima prijs kwaliteit verhouding. Verwacht geen cullinaire hoogstandjes. Een paar originele bijgerechten zoals rabarber en kapucijners.

69. Origineel restaurant, het begint al bij de menukaart! Onlangs hebben we er heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit dik in orde!

70. Hans van der Veer

Heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk maar kwamen erg vaak vragen of je nog iets wilde drinken. Verder vonden wij het jammer dat alles snel achter elkaar geserveerd werd. Waarschijnlijk door grote vraag naar een tafeltje. Reserveren is zeker noodzakelijk.

71. D. v. Os en T.Smit

Wij hebben redelijk gegeten bij het restaurant. De aankleding was mooi, heel middeleeuws. Het was prettig dat de gerechtjes werden uitgelegd, wel had dit iets minder gehaast gemogen.
    Wij hadden gekozen voor de vleesschotel voor 2 personen. Het vlees was lekker alleen had er meer verschil in smaak gemogen, (bijna) alles smaakte naar honing. Het stoofschoteltje smaakte wat flauw. De bijgerechten waren lekker en prima bereid.
    Wij hebben van tevoren gereserveerd en kregen een vrij onprettige plek (opgepropt, en dichtbij de keuken waar regelmatig naar het keukenpersoneel werd geroepen) en aangezien we van te voren hadden gereserveerd hadden we liever een wat prettigere plek gehad. Wij hebben bij de meeste restaurants waar we vooraf reserveren de ervaring dat we een fijne plek krijgen.
    De bediening was oke, het was fijner geweest als de lege borden eerder werden weggehaald en de bediening uit zichzelf glazen bijvult. Het was fijn dat er werd gevraagd of alles naar wens was.

72. Heel leuk restaurant. Met 8 meiden Middeleeuws gegeten. Sfeervol en verrassend lekker. Werd leuk uitgelegd door het vriendelijke personeel! Heerlijke mosterdsoep, vlees en dessert! Voor herhaling vatbaar!

73. Vriendelijke ontvangst en bediening, eindelijk eens wat anders als het traditionele eten, en alles was bijzonder lekker. Zeker een restaurant om weer terug te komen.

74. Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten in een prima sfeer.
    Bediening was alert wat eten betreft! Als ik nog eens in Zutphen ben, dan zal ik zeker hier nog eens eten.

75. M. van Nes

Het vlees , in ons geval lam en biefstuk, was super van kwaliteit. Heerlijke verrassende groente, zoals rabarber en raasdonders! De bediening was correct en vriendelijk. Kortom, we hebben genoten!

76. Chan en rob

Het eten was heerlijk! En niet duur! Echt genoten. Tot volgende keer.

77. Om je vingers bij af te likken, zo lekker! Wij hebben genoten! Jaren geleden dat we zo verrast waren door eten. Zelfs bijgerechten zoals rode kool, rabarber en kapucijners waren verrukelijk. Leuke bediening en betaalbaar.
    Ga zo door. Jammer dat wij niet in de buurt wonen, anders kwamen we hier zeker vaker.

78. Huib en barbara bazuin

Vorige keer geweest bij ons bezoek aan Zutphen. Toevallig aangeland, maar erg goed bevallen. Leuke bediening in kleding van vroegere jaren, erg leuk en heerlijk gegeten.
    Reden voor ons om er vanavond weer eens een bezoek te brengen. Vanavond op menu zag ik varkens medaillions met champignon en friet en salade voor nog geen 10 euro, nou we zijn er weer hoor, tot straks.

79. Tanja/michiel

Gezellig restaurant met prima eten en een aardige en vlotte bediening.

80. Zeer vriendelijk personeel, vlotte bediening, zeer lekker eten, en je gaat zonder hongergevoel voldaan naar buiten. Interieur gezellig knus en interessant. Zeker een aanrader om daar te gaan eten, wij zullen zeker nog een keer terugkomen !!!

81. Fam. Bannink

Het was gezellig, we hebben er goed gegeten en je zat vol toen we weggingen. Weer eens helemaal wat anders, het concept middeleeuws eten! Het was dus zeker een aangename en gezellige avond en zou het anderen ook aanraden!!

82. Peter geerlof

Op vrijdag 10 januari hebben ik en mijn vrouw heerlijk gegeten bij jullie. Heel vriendelijk personeel en een prachtige locatie. Wij zaten heel romantisch bij de open haard dus het kon niet meer stuk. Heel erg bedankt en bij ons volgende bezoek aan Zutphen komen wij zeker weer langs.

83. Mijn ouders uit eten genomen en van begin tot einde genoten! Goede bediening, gezellige sfeer en heerlijk gegeten. Open haard menu met diverse soorten vlees en geitenkaas was top! Ze mogen iets alerter zijn bij het opnemen van de drankjes maar dat mag geen afbreuk doen aan de topavond.

84. gg van vuuren

Leuke bediening, goede uitleg over het eten. Erg gezellig. Komen zeker weer eens terug.
    gg van vuuren

85. Vera & Huib van der Veen

De sfeer bij dn openhaard was zeer gezellig, een aanrader voor een ieder die van knus houd.

Het eten was erg lekker op het rundstoofvlees na, voor de rest was echt alles heerlijk.

86. Leuk restaurant! Grappig om een keer mee te maken. Eten was lekker, verder niet heel bijzonder.

87. Heerlijk gegeten. Goede service en uitleg. Je voelt je gelijk thuis. Ook de aparte rookkamer was perfect. Een top avond gehad.

88. Een gezellige avond gehad met heerlijk eten en een perfecte gastvrijheid.

89. Heerlijk gegeten in restaurant bij D'n open haard. Bediening erg vriendelijk en correct. Ambiance is sfeervol en je voelt je er direct thuis.

90. Sfeer goed. Eten ook erg goed. Uitleg ook goed, alleen voor ons was de patat iets te veel voor ons maar komen zeker terug. Het is een echte aanrader.

91. Gisteravond zeer goed en lekker gegeten bij dit restaurant! Eten was super, personeel erg enthousiast en leuke uitleg bij het eten! De bediening was in z'n geheel top! Zeker een aanrader! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Komen zeker terug!

92. Heerlijk gegeten en lekker buiten gezeten op het terras!

93. Frank Poorter

Goede culinaire ervaring gehad. Eten, bediening en prijs allemaal prima. Aanrader!

94. M.Godijn Loosdrecht

Erg leuk restaurant met lekker eten, zeker een aanrader! Zeer vriendelijk personeel die uitgebreide informatie geven over wat je te eten krijgt met een knipoog naar de middeleeuwen. Oud hollandsche spelletjes op tafel en een aparte rookkamer op de 1e verdieping. Wij komen zeker nog een keer terug als we in de buurt zijn.

95. Willem Dieperink

Heerlijk gegeten met unieke smaken. Dit restaurant is een echte aanrader.

96. Fijne sfeer. Heerlijk eten. Wel kleine porties in vergelijking met België. Gelukkig konden we gratis een extra schotel bijvragen. Super ervaring! Een aanrader!

97. Irene Niessink

Wij hebben met z'n achten heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant. De bediening was vriendelijk en gaf goede uitleg over het voedsel. Persoonlijk vond ik het heel prettig dat er veel verschillende soorten groenten in kleine hoeveelheden aanwezig waren. Er werd overigens regelmatig gevraagd of er van alles genoeg was of dat er nog bijgevuld kon worden. Gezellige locatie. Gewoon helemaal goed.

98. Vandaag gegeten bij dit aardige restaurant. Hiervoor gekozen ivm de op deze site aangegeven glutenvrije keuken. Het restaurant is thematisch aangekleed en moet voor middeleeuws doorgaan. Spelletjes op tafel om je bezig te houden. De menukaart wordt gepresenteerd in een (te) groot triplex gefiguurzaagd boek. De kaart is niet overdadig samengesteld wat de kans op smakelijk eten vergroot (beter een paar dingen goed dan een heleboel matig). Drinken werd snel aangeboden. Uitserveren duurde een beetje en heel veel later kwam ipv brood met boter, 1/2 broodje met een knoflook/munt smeersel en een mini perziktaartje (1 hap). Voor de glutenvrije gast was er een glutenvrije boterham met een bolletje boter en op een stokje een stukje meloen met een druif en een schijfje komkommer. Wij hebben 3 x een hoofdgerecht gegeten, biefstuk, biefstuk van wildzwijn en lamskotelet. Glutenvrije spareribs, is dit restaurant niet mee bekend. Vlees was redelijk goed gelukt. Medium was medium alleen niet heel warm. Wildzwijn smaakte beetje tam en aan het lam zat naar mijn smaak een te groot vetrandje. Hierbij werd een salade, rauwkostsalade van wortel en wittekool, rabarbercompote, rodekool en dikke patat geserveerd. Niets mis mee. Bij het uitserveren werd netjes verteld wat alles was. Regelmatig werd gevraagd of het goed smaakte en of het voldoende was. Indien gewenst mochten we bij bestellen. Opvallend was dat niemand van het personeel eigen tafels had. Hierdoor werd er verschillende keren, ook bij tafels om ons heen, gevraagd wat wel wilden bestellen terwijl dat al was opgenomen. Niet nodig en waardoor de bediening een gehaaste indruk heeft achter gelaten.

99. Het eten was geweldig. Hele leuke ervaring, zo'n restaurant met een middeleeuwse uitstraling. Men kon kiezen tussen gerechten uit de middeleeuwen en de meer traditionele. Dus voor elk wat wils. Een sfeervol restaurant met een geweldige bediening die ondanks de drukte en dat hij alleen was de tijd voor je neemt. Toch hoefde je niet lang op de gerechten te wachten. Of dat leek zo door de oude spelletjes die op de tafels lagen. Als je daar eenmaal aan begint vergeet je de tijd. Leuk bedacht. Zeker een aanrader.

Volgende pagina