Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Zuid-Scharwoude verdeeld zijn.

Zeer slecht, vlees was overduideljk oud. Na een opmerking hierover kwam er totaal geen reactie. Echt slechte ervaring.

We komen er vaker en het is er altijd gezellig en heerlijk eten! Vaak kunnen we geen toetje meer op, maar nemen we een cappucino. Ook lekker!

T Sturk

Lekker en gezellig, moeten wel vaker doen.

We zaten naast een nogal luidruchtig viertal wat de culinaire beleving niet bevorderde… jammer…

C.Winter

Wij hebben heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer en attent en vriendelijke medewerkers.

A. Louwe

We kwamen met 7 personen, hadden een plekje buiten gereserveerd. Dit werd op moment dat wij er waren pas geregeld. Zaten in de volle zon, er was geen parasol over om zo wat meer schaduw te hebben. We hebben lang op ons eten moet wachten. Hadden na 2 uur het hoofdgerecht. 1 Gast had plastic in aardappeltjes. Verkeerde smaak ijsbolletje werd geserveerd. Ober kwam aan tafel de verkeerde bestelling brengen. Vond het voor een eerste keer eten bij de kolonist niet optimaal. Helaas.

Gea Engeringh-Mulder

Al veel vaker bij de Kolonist en Kolenist gegeten!
    Maar deze keer met mijn kleindochter gereserveerd met mijn naam!
    Het was allemaal lekker en gezellig en we zijn heel fijn door Lieke geholpen!
    Groetjes Gea Engeringh!

Zalig gegeten met perfecte bediening.

mon

Super lekkere ijs 👍

mon

Wat een lekker soorten ijs vooral de citroen ijs. Leuke zaak en mooi schoon. Ik ben blij dat het weer zomer is.

Jur Dekker

Menigmaal gegeten veelal alleen, ook wel met gasten. Ook vanavond was het weer een beleving. begrijp dus niet de negatieve beoordeling die ik tegenkom op de site. Voor mij niet een keer een teleurstelling. Spreek hier niet alleen als gast, maar ook als iemand die 40 jaar in div. restaurants heeft gewerkt. Dank en hoop nog veel bij jullie allemaal te komen.

A.Bakelaar

We hadden voor twee personen een tafel gereserveerd. We kregen van de bediening een goede uitleg over de kaart en de mogelijkheden. We hebben ons laten verrassen door de kok. De proeverij is een meester stuk.
    De bediening heeft nog tijd en weet hoe het heurt.
    Wij komen uit Julianadorp, maar ik ga zeker terug.

Waardeloos. Geen ijs in karafwater mogelijk, drie blokjes in je cola. Kruidnagel als kruiden in uiensoep snap ik, maar haal ze er uit! 1x op kauwen en je smaak is voor de rest van de avond verpest (en je tanden ook).

40 minuten later hoofdgerecht: saté en sliptong. Broer had iets ongepast in de saté. Maar uh... dat kan niet uit de keuken komen, want die dragen netjes. Sorry?!? Het zit in het eten! Wordt opgelost door nieuw bord saté te halen, tegen de tijd dat die er was had ik mijn vis al op en was de friet koud en slap. Er wordt niets aan gedaan, ook al heb ik dit direct gemeld (friet is al koud geworden. Komt geen reactie op).

Er is niet eén maal gevraagd hoe het smaakt, dit moesten wij zelf aangeven. Ook al loopt er vijf man bediening, terras vaak zonder bediening, zodat je niet direct kunt vragen of aangeven. Na het hoofdgerecht was mijn trek wel vergaan. Doe de rekening maar. Slecht. Niet het broer-zus avondje uit dat ik in gedachte had.

Slechte ervaring, eten was zeer lauw qua temperatuur en saus bij de vis was aan het schiften. De biefstuk tot twee keer toe niet goed gebakken waardoor je samen toch alleen zit te eten. De oplossing zou zijn een kop koffie of thee. Erg jammer als je zo met gasten om gaat en de kok nog veel zal moeten leren qua kookkunsten voor deze prijzen.

Angélique

We hebben er prima gegeten, het eten was van goede kwaliteit en mooi gepresenteerd. De bediening was erg vriendelijk, terwijl het toch druk was.

Wij komen graag bij De Kolenist, eten is er prima, drinken is er prima, en de sfeer is oké. Bediening van personeel is ook oké!

R.Greefkes

Aad de Lange

Van tevoren voor twee personen gereserveerd. Helaas kregen we ter plaatse een zitplaats aan een klein tafeltje in de doorgang toegewezen. Gevraagd om een andere plek, niets meer vernomen?

Vooraf uiensoep, een te zout smakeloos prutje. Hoofdgerecht "Vlees van de chef" deze was goed, echter "Vis van de dag" Heilbot, te taai, waarschijnlijk opgewarmd in de magnetron.

Bij het vragen naar de rekening, geklaagd over de slechte kwaliteit van het eten. Reactie van de bediening, "u had eerder moeten reageren". Worden wij dan niet geloofd? Tussentijds reageren, vind ik ook voor de andere gasten vervelend en confronterend voor het restaurant. Ja en wat moet je als je klacht over de zitplek niet serieus wordt genomen?

De gratis koffie als toetje is een slechte optie als goedmaker.

Heel lang niet meer geweest, sinds kort een nieuwe eigenaar. Ziet er netjes uit, prima.

Weer ouderwets lekker gegeten in een nieuw jasje.

Leuk terras aan de achterzijde aan een watertje. Lekker hier van de zomer met wat vrienden zitten borrelen. Lekker gezeten. Ook wel eens wat gegeten. Geen hoogstaand menu ofzo maar wel lekker, en een ruime keuze.

De vlaamse frieten waren echt heerlijk, en de joppiesaus is nergens lekkerder! klein en knus, maar wel saai :/

Annemarie

Voor we naar een condoleance gingen wilden we snel nog even wat eten en kwamen dus bij de Kolonist terecht. Vriendelijke bediening. We aten een sateetje en die was heerlijk. Mals vlees, lekkere saus, flinke wat salade erbij en heerlijke frieten. De mayo zat erbij. Hoefden we niet om te vragen. Goede prijs/kwaliteitverhouding en zeer ruime porties. We wonen niet in de buurt, maar dit is een restaurant waar ik best nog eens wil eten!

De complimenten voor je oliebollen waren prima
    de gevulde waren goed gevuld. Volgend jaar weer graag.
    Gr. O.

Waardeloze snackbar. Haalde alleen maar zoiets simpels als een kalfskroket. Ongelooflijk, ik nam een hap en mijn hele kroket viel uit elkaar!!

Zeer lekker gegeten.en de sfeer is zeer goed. Ik begrijp totaal niet de negatieve reactie.
    Zeer aan te raden!!!

Eerst was het eten hier altijd super, maar met de komst van de nieuwe eigenaar is de kwaliteit van het eten heel erg achteruit gegaan. Ook is de vloer een stuk smeriger en de service is er een stuk minder op geworden. (ik eet hier nooit meer)

D. Dorpsgenoot

Langzaam maar zeker verdwijnt de goede kwaliteit, het schone is niet meer standaard. Nieuwe producten worden redelijk gepresenteerd, maar de jonge eigenaar vergeet de broodnodige reiniging en is meer bezig met jeugdige aanhang. Ik hoop dat hij op tijd wakker wordt, anders verdwijnt een goede zaak in het rijtje "een van de vele"

Geweldige mensen.

Heel lekker eten.

En zo schoon alles.

Daar moeten menige snackbars een voorbeeld aan nemen.

Elly Meijer.