Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Zoutkamp verdeeld zijn.

1. Nederlands Zoutkamp

Waren paar dagen in Noord Groningen en bij ZK 86 2 keer gegeten. Erg vriendelijke bediening, 2de keer werden we ontvangen door de jonge eigenaresse, die met enthousiasme over haar restaurant vertelde. We hebben beide keren heerlijk gegeten, alles vers en van goede kwaliteit! Als we weer in de omgeving zijn, komen we hier zeker weer terug.

3. Nederlands Zoutkamp

Zondag 16-7-2017 hier lunch gehad. Als vooraf de mosterdsoep, niet bijzonder, weinig smaak, een enkele snipper zalm erin.
    Vervolgens een salade met vis. Toen ik het bijna op had en ik dacht een graat in mijn mond te hebben bleek dit een stuk elastiek te zijn van een elastiekje.
    Dit gezegd tegen de serveerster die alleen zei: 'ik zal het doorgeven aan de kok'.
    Geen excuses, geen tegemoetkoming in de kosten of een kopje koffie van het huis. Heel slecht.
    Hier is nog veel te leren over klantvriendelijkheid.

2,1

Kees en Esther

Wat de Chefkok ons voorschotelde is wel heel bijzonder
    Verrassend en speels met voor ons hele nieuwe smaken en bovendien uitzonderlijk lekker. Vriendelijke bediening en een prettige sfeer.

Tulleners

Ware kunstwerkjes op je bord met allerlei kleuren en smaken. Tussendoor nog amuses met verrassende lekkernijen.
    Je wordt persoonlijk en vriendelijk bediend in een gezellige omgeving. Geweldig restaurant met een sterrenuitstraling.

H. Westerman

Fantastische bediening. Goed eten. Met het hart bereid.

7. Nederlands Zoutkamp

n.hoeksema

Uitstekend restaurant met positieve bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Echt ontzettend lekker en goed eten. De gerechten zijn echt met passie gemaakt en bevatten zoveel smaken. Er staat bv ook geen zout en peper op tafel. Dit is ook niet nodig, want het gerecht is al verrukkelijk en hoeft geen extra toevoegingen te hebben. Dat zou afbreuk aan het gerecht doen. Ze zijn origineel en stijgen goed boven de gemiddelde restaurants uit!

9. Nederlands Zoutkamp

Gewoon een afknapper, terras en uitzicht mooi, maar maaltijd karig en te duur. Je kunt verschillende soorten vis kiezen, bijv. Kabeljauw, schelvis, tarbot, zeetong, voor de standaard prijs van € 13,50. Met salade, frieten en maayo. De bediening is stug en niet echt klantgericht. Gezien het mooie terras komen toeristen hier wel eten, voor een keer waarschijnlijk. Wij komen hier en elk geval nooit weer. Overigens begrijp ik sommige positieve beoordelingen niet.

jaap spithoff

Op 31 augustus gegeten. Er waren 24 gasten.
    Waardering partner 9.0, waardering van mezelf een 6.0
    Amuses erg goed.
    Partner had: scholfilet, kabeljauw en een coupe aardbeien met honingmousse en gaf op alle onderdelen een 9.0.
    Ikzelf had een tartaar bavette met cijfer 9.5 daarna een Ribeye met crème van gekarameliseerde ui... cijfer 4.0, ook sportief vervangen. De slager uit Anjum had geen goede koe! Bananensorbet met ijs en aardbeien, 9.5. De droge witte wijn was uitstekend. De grote frieten vonden we heel goed.

11. Nederlands Zoutkamp

Hebben een buffet gehad bij dit restaurant, ik kan niks anders zeggen: het was af. Zowel het koude als warme gedeelte was een overvloed aan lekker eten. Dus heeft u iets te vieren is dit zeker een aanrader.

Kom er nu regelmatig met mijn vrouwtje gewoon a la carte eten, maar een geweldige gastvrouw en sfeervol.

Mooi plekje, super vriendelijk en heel gastvrij. Wij voelden ons hartstikke welkom met kinderen en hond!!

We konden maar uit 3 menu's kiezen. Waardeloze service. Eten was wel lekker.

sylvia van stee

Na het menu 'middags te hebben gelezen, om 19 uur er naar toe. Heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Alles was heerlijk. Een aanrader.

Eigenbodem

Personeel uiterst vriendelijk ook al voordat wij er gingen eten; gewoon in het voorbij gaan vanuit de haven. Garnalen cocktail vooraf was ruim gevuld, gebakken paling en snoekbaars waren heerlijk met een keur aan garnituur en vers brood, dame blanche en panna-cotta dessert overheerlijk.
    Het restaurant zelf ook sfeervol ingericht en heel proper.
    Prijs/kwaliteit verhouding prima vooral gezien de hoeveelheden.

Jelle & Lisa

Erg gezellig restaurantje. Binnen hangen mooie foto's aan de muur met karakteristieke kenmerken uit de buurt. Vriendelijke bediening. We hadden beide een tostie en een cappuccino. De tostie werd uitgebreid geserveerd met een dressing en een bakje ketjup en smaakte goed. De cappuccino kwam duidelijk uit een professionele koffiemachine. En dat voor in totaal nog geen €10 (voor 2 personen).

17. Nederlands Zoutkamp

Héérlijk gegeten. Pefect gefilieerde markeerfilet met patat en heerlijke salade. Was lekker warm binnen. Buiten was het snijdend koud. Mooi uitzicht vanaf het terras. Zeker aan te bevelen.

18. Nederlands Zoutkamp

Wat een gezellig restaurant, en wat een leuke spontane gastvrouw. Heerlijk gegeten je krijgt hier niets te kort. En dat voor een betaalbare prijs.

Klasse.

19. Nederlands Zoutkamp

Geen grote uitgebreide kaart maar genoeg te kiezen. De bediening was vriendelijk, het eten was eerlijk, vers en goed klaargemaakt. Ook lekkere toetjes...

Jelle van Donderen

6 september met vrienden uit het westen van het land heerlijk gegeten bij De Oude Sluis.

Ondanks dat we met de AH zegelboekjes aten, mochten we gewoon van de kaart eten. Alle gerechten waren perfect en de bediening geweldig. Het toetje was erg lekker.

We hebben een fijne avond gehad en komen graag eens terug.

21. Nederlands Zoutkamp

Prachtig uitzicht op de haven. Alhoewel er weinig plaats was op het terras in de schaduw, werd er plaats gemaakt. Prima. Eten was goed. Bediening was vriendelijk. Toetje heerlijk. Ondanks druk terras waren de wachttijden niet te lang. Aanrader, vooral bij prachtig weer,

22. Nederlands Zoutkamp

Leendert Huizer

Heerlijk gegeten (sliptong), vriendelijke bediening, mooi uitzicht en parkeergelegenheid vlak in de buurt. Wat wil je nog meer... Els & Leendert

23. Nederlands Zoutkamp

Van het prachtige uitzicht vanuit de serre kwam het die avond niet. De serre bleek te zijn ingenomen door een ander gezelschap. Wie daar niet toe behoorde werd, ongeacht of er wel of niet was gereserveerd, geloodst naar een ander gedeelte van het restaurant om daar plaats nemen in een wat duistere en veel minder sfeervolle ruimte. Aan de bediening lag het niet, die is prettig in omgang en attent.
    De menukaart biedt geen verrassingen en geeft een beperkt aantal keuzemogelijkheden. De keuken is degelijk en traditioneel. Wie gewoon houdt van een lekker visje of varkenshaasje met gebakken aardappels en frites hoeft zich niet te beklagen. Ook al vonden wij de porties waarin het een ander werd opgediend wat karig.

29 april, 4 personen. Een koude en regenachtige woensdagavond. Maar eenmaal binnen bij de Oude Sluis was de ontvangst warm en hartelijk. Een drankje bij de haard en daarna chef Sietze alle vrijheid gegeven. Dat hebben we geweten. Wat kan die man koken zeg! 7 gangen en allemaal top. Na de amuses van asperge en een eigen versie van kibbeling in blik, kregen wij Hollandse garnaaltjes met kroepoek van zeewier, scholfilet met o.a. asperges en bloemkoolpuree, diamanthaas met zilveruitjes en basilicummayonaise, langzaam gegaard buikspek met bereidingen van mais, kalf sukade met een klassieke cromesquis van ui en na al dit lekkers nagenieten van heerlijke kaasjes uit het noorden en een zoet dessert met kwark en chocola. O ja, laat ik niet vergeten te melden dat je bij het zelfgebakken brood naast de roomboter ook eigengemaakte reuzel (!) krijgt. Bijzonder. Lekkere wijnen, gastvrij, huiselijk. Kortom, we hebben een top avond gehad.

Op 13 februari 2015 in De Oude Sluis gegeten, nieuwe uitbaters, de ontvangst was goed. Voorgerecht top, hoofdgerecht tarbot zeer matig, vis te gaar, groene broccolisaus over deze vis, volkomen misplaatst, vis was ook erg klein. Geen nagerecht meer genomen, bijgerechten waren van zeer matige kwaliteit. We waren beter gewend bij de vorige uitbaters. Kortom, voor ons niet weer.

Irene Schenkeveld

Afgelopen woensdag gegeten bij restaurant de Oude Sluis in Zoutkamp. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke gastvrouw, geweldige kok. Complimenten! Prijs/kwaliteit verhouding ook prima. Wij voelden ons er helemaal thuis. Als wij weer richting Groningen komen dan bezoeken wij de Oude Sluis beslist weer.

27. Nederlands Zoutkamp

We hebben hier lekker gegeten in een leuke omgeving! Verse producten, daar houden we van!

Eind augustus zijn we twee keer gaan eten bij De Oude Sluis. Het was er in één woord fantastisch! Ik had zelf - wegens dieet - heel wat beperkingen in wat ik al dan niet mocht eten, maar daar heb ik eigenlijk niets van gemerkt. De kok kwam elke keer aan tafel en overlegde wat hij eventueel voor mij kon maken. Ik heb er dan ook zalig gegeten, alsof ik helemaal geen dieet hoefde te volgen. Ook mijn man, die wel het traditionele menu volgde, heeft heerlijk gesmuld.

Bij De Oude Sluis klopt het plaatje eigenlijk helemaal. Uiteraard ga je op restaurant om lekker te eten, maar ook de sfeer, gezelligheid en ambiance spelen toch wel een rol. Ook daar hebben ze bij de Oude Sluis heel veel aandacht voor. Zo komt de gastvrouw je al persoonlijk opvangen aan de deur. Het lijkt alsof je een oude vriend bent die even binnen loopt en dat gevoel blijf je eigenlijk de hele avond lang behouden. Je wordt hier verzorgd alsof je echt 'waardevol' bent en dat is een heerlijk gevoel. Voeg daarbij nog het - met erg veel gevoel voor details ingerichte - interieur en je weet dat je hier een pareltje van een restaurant hebt gevonden.

Wij vonden het er dus zo goed dat we spontaan beslisten er de dag erna nog eens te gaan eten. Waren ze ook op maandag open geweest, dan hadden we onze vierdaagse met plezier daar nog eens afgesloten. Hoe dan ook: dit is echt een aanrader en wij komen zeker zo snel mogelijk nog eens terug!

Weinig keus, kleine kaart. Geen stukje brood etc voordat het eten komt na het krijgen van het bestelde drankje. 1 glas witte huiswijn kost 3,75 als je vraagt om een karafje dat slechts krap 3 glazen vult betaal je 12 euro, wel erg veel voor een huiswijntje!

De kabeljauw filet is rond de 200 gram, wat aan de kleine kant. Kogelbiefstuk kon wel wat malser, beslist niet om op te zuigen, echter niet echt slecht. Verder goed gebakken mini frites welke al gezouten is, doe ik liever zelf naar zoutbehoefte. Gebakken aardappels redelijk, wel wat nattig. Rauwkost / sla kan beter, lijkt of het al eerder is klaar gemaakt.

Op de vraag of het had gesmaakt gaf ik aan dat de kabeljauw filet wat klein was, werd wat sjaggerijnig gereageerd. Achter het glas van de gesloten veranda met overigens mooi uitzicht was het voor zonsondergang bloedje heet. Personeel geeft de indruk een zeer exclusieve maalltijd te gaan serveren, dit viel tegen. Een karafje kraanwater er bij misten wij ook.

Een dag eerder bij de plaatselijke pizzeria geweest. Stukken beter daar, met ook niet italiaanse gerechten, had daar beter voor de tweede keer kunnen gaan eten.