Goede parkeergelegenheid.

Selamat Datang laten bezorgen?

Online eten bestellen

1407819265 71
1419042082 69
1520047430 74

1. Judith Theeuwes

Eten was niet vers, vlees was taai en groente veel te ver doorgekookt.

1,6
  2. Idee was om met kerst te bestellen/afhalen (gunnen we de ondernemer ook nog iets). Bij de afgesproken tijd was het nog niet klaar terwijl mensen na ons wel alles meteen mee kregen. Bij thuiskomst bleek de helft niet aanwezig te zijn (vooraf controleren is onmogelijk omdat alles is ingepakt bij afhalen). Wat er wel was was echt niet te eten. Verbrande smaken, vol vet. Zelfs de gebakken banaan was nog verpest. Komkommer in zuur leek wel van een paar dagen eerder. Eten waar kip in zou zitten was zonder de kip. Zo slecht eten hebben wij nog nooit gehad. Waar ging dit in hemelsnaam mis vraag ik mij af. 80 euro zo in de prullenbak maar nog erger. Onze eerste kerstdag was verpest.

3. Iets voor 17:00 besteld online. Ik heb alle respect voor de drukte, maar 3 uur lang wachten vind ik wel heel lang en zeker als je om 19:00 belt en ze zeggen binnen een half uur is het er en nu is het 20:00 nog steeds niks... top geregeld allemaal!

4. We komen regelmatig in Zoetermeer voor het bezoeken van concerten in "de Boerderij". Hier geland op aanraden van een toevallige voorbijganger.
    Gewoon helemaal top. Heerlijk buffet met meer dan voldoende keus. Mooie gerechten om je eigen feestelijke rijsttafel samen te stellen. Heerlijke soepjes vooraf en een prima ijsje na. En dat voor minder dan 20 euro.
    Gewoon doen, harstikke lekker en gezellig.

5. Gewoon helemaal zoals het hoort. Lekker pittig en meer dan voldoende heerlijke gerechten. Tot gauw.

6. We gingen voor het Javaanse buffet. Een heerlijke ervaring met de Indonesische keuken. Heerlijk soep vooraf, daarna het onbeperkt buffet en vervolgens een ijsje na.
    Allemaal bijzonder lekker. Zeer prettige bediening. Alles is perfect schoon.

7. eten bestellen

Ik heb gebeld om eten te laten bezorgen, kreeg een vrouw aan de lijn die niet normaal ABN sprak, ze was totaal niet te verstaan en zij verstond de helft ook niet. Dit is erg onprettig als je via de telefoon eten wilt bestellen.
    Deze melding wilde ik maken omdat ik hoop in de toekomst beter geholpen te worden.

8. sylvia Boekholt

We hebben afgelopen vrijdag met 14 man heerlijk javaans buffet gegeten. Voor de 7 kleinkinderen was er genoeg aan lekkers en toetjes. De jarige job van 11 jaar mocht gratis eten. De dames waren correct en vriendelijk. We waren wat aan de late kant binnengekomen, maar we hoefden ons niet te haasten. En ook niet onbelangrijk: de toiletten waren schoon en fris. Een aanrader voor een grote groep.

9. Ons plekje! Heerlijk Javaans buffetten in rustige sfeer. Eten is heerlijk en desserts in overvloed. Service prima. Je kan er ook All you can eat Sushi combineren met Javaans buffet.

10. Wat zo jammer is, is dat wij het eten laten bezorgen en het valt ons op dat de kwaliteit van het eten met sprongen achteruit gaat. Jammer, wij bestellen geen gerechten meer bij Selamat Datang.

Doe iets met deze informatie, en ook met de klachten van anderen, want de concurentie ligt op de loer.

2,8
  11. Dit bezoek was vreselijk, ik en mijn gezin kwamen binnen met het idee dat er bij het buffet sushi zat (wat normaal ook was). Dit was nu al niet meer zo, daar begon het al mee. Toen we dachten te eten waren de bakken leeg... We vroegen of ze werden bijgevuld, dit werd 5 minuten later gedaan (dat zeiden ze). Na 5 min waren ze deels bijgevuld, alleen waren de bakken zo vies.. 1 ding is duidelijk: wij komen hier nooit meer.

2,7

13. Kort van tevoren op zaterdag gebeld met de vraag of er ook glutenvrij geserveerd kon worden. Zonder aarzelen werd er ja gezegd en kon ik reserveren. Bij aankomst is degene die wij ook per telefoon gesproken hadden erbij geroepen en heeft voor ons een uitgebreide maaltijd samengesteld. De bediening was vlot en correct. De sfeer was gemoedelijk. Wij hebben heerlijk gegeten en dat voor een verrassend lage prijs.
    Gluten vrij was hier ook gluten vrij.
    Een aanrader voor als wij weer in Zoetermeer komen.

14. Vandaag eten gehaald. Van 3 verschillende menukaarten naar 1 nieuwe kaart. Het gerecht nasi goreng kerrie kipfilet bestaat niet meer. Wat er het meest in de buurt kwam volgens verkoopster is kipfilet met kerriesaus met i.p.v. witte rijst nasi voor 1 euro extra.

Dit gerecht kwam nog niet voor 1% in de buurt. Is geen nasi goren gerecht maar gekookte kip zonder smaak in kerriesaus. De nasi goreng was witte rijst met wat sambal.
    Portie sate kip was uitgedroogd. Zijn op een nieuw concept over gegaan volgens het streekblad. Sushi e.d. Van een Indonesisch specialiteiten restaurant is niet veel meer over. Zelfde als elk Chinees restaurant.

We komen al jaren bij Selamat Datang maar dit was in ieder geval mijn laatste bezoek

4,5
  15. Altijd heerlijk, rustig en prima verzorgd.

16. michael van dijk

Heerlijk gegeten met een groot gezelschap voor een schappelijke prijs in een trendy ambiance met veel trendy kwalitatief hoge gerechten. Kan dit restaurant iedereen aanbevelen!

17. Gina Kuo

18. Voor het eerst bij selamat datang een rijsttafel gegeten afgelopen vrijdag. Werkelijk een reis door indonesie. Heerlijk uitgebreid en prima verzorgd. Keurige bediening en luxe interieur. We komen graag terug.

19. Ria 2269 punten

Van de week via thuisbezorgd.nl een aantal gerechten besteld. Toen er na een uur wachten nog niemand voor de deur stond naar het restaurant gebeld. Daar werd ons verteld dat onze gerechten al klaar stonden maar dat de bezorger er nog niet was om het op te halen en dat het ca 20 min nog zou gaan duren. Gezegd dat als blijkt dat het eten koud is bij de bezorging het onherroepelijk terug zou gaan.
    Na in totaal ca 80 min te hebben gewacht was de bezorger eindelijk. Niet vriendelijk, geen excuses dat het zo lang duurde. Eten snel op warmte gecontroleerd, en afgerekend.
    Bij het uitpakken van de gerechten bleek de bami toch lauw te zijn, de babi pangang spek was taai geworden en we misten een gerecht. Weer gebeld, er werd verteld dat het missende gerecht nog nabezorgd zou worden, deze werd pas na ruim 35 min bezorgd door een chagrijnige bezorger die natuurlijk op deze manier toch echt geen fooi krijgt.
    Vreselijk teleurgesteld in de bezorgservice en de afhandeling telefonisch.
    Altijd goed, en lekker gegeten in het restaurant zelf en vriendelijk bediend. Advies aan anderen: ga niet je eten laten bezorgen, je bent sneller klaar als je het in het restaurant besteld en daar of opeet, of meeneemt naar huis.

2,9
  20. 14-02-2013 hebben we er lekker gegeten .
    We zijn er vaker geweest maar gister toch een min punt. Het was er nogal koud, het leek wel of de verwarming niet aan stond. Er waren zelfs gasten die met hun jas aanzaten.

21. De Dorpsstraat is 1 van de weinige sfeervolle plekken in Zoetermeer om uit eten te gaan en aan de buitenkant ziet Selamat Datang er dan ook leuk uit. Over de prijs valt absoluut niets te klagen, namelijk 21,50 voor een buffet inclusief drinken. Jammer genoeg wordt er geadverteerd met de keuze uit 30 verschillende Javaanse gerechten en die heb ik toch echt niet kunnen ontdekken, tenzij ze de discodip voor bij het ijs en de gortdroge cake meerekenen.

Ik heb nooit hoge verwachtingen van een buffet. Nooit. Maar hoe moeilijk is het om de temperatuur van de gerechten op peil te houden? Vrijwel ieder gerecht was lauw of koud (zoals bijv. de loempiaatjes).
    De 2 soorten saté bijvoorbeeld, waren lekker van smaak maar gewoon niet warm. Datzelfde geldt voor de nasi. Het warmste gerecht was eigenlijk nog de bak friet voor de kinderen.

Op de service is niks aan te merken. Vriendelijk en komen regelmatig langs je tafel. De sfeer in het restaurant was dat van een typisch buffet restaurant. Niks mis mee, maar ook niet bijzonder. Bovendien moet ik opmerken, en hier zal je zelden een man over horen zeuren maar zo erg was het, dat het ontzettend koud was in het restaurant.

Voor een echt heet buffet met veel meer gerechten, ga ik voortaan weer naar Capelle a/d Ijssel. Jammer dat dit zo tegenviel.

22. ben 444 punten

We hebben hier gegeten met een grote groep en gebruik gemaakt van het buffet. Het eten was goed niet bijzonder. De bediening was matig.

6,1
  23. Lekkerste wokrestaurant van Zoetermeer en omstreken!

Ook goede bediening.

24. Vrijdag 27 augustus '10. Voor 13 personen diverse Indische gerechten en gerechtjes afgehaald. 's Middags telefonisch alle nummers v.d. menulijst doorgegeven en precies op het afgesproken tijdstip (19.00h) alles opgehaald....met gratis fles witte wijn.... Heerlijk gegeten en iedereen was vol lof.

Zeer aan te bevelen en zeker voor herhaling vatbaar!

25. Alexander

Met 8 pers. gerijsttafeld. Bediening goed en correct. Kwaliteit rijsttafel redelijk.

26. Wij hebben met 3 personen hier op zaterdagavond gewokt. Het was erg lekker en de service was netjes. We hebben het prima naar ons zin gehad. Voor herhaling vatbaar!

27. Als nieuwe Zoetermeerders waren we er al 'n aantal malen langs gelopen, op zaterdag was er een kennismaking. Uitnodigend geveltje, daar tippelden we op! " Selamat Datang " ( welkom ) heet het Indonesisch specialiteiten restaurant aan de Dorpstraat in Zoetermeer. In de vroege namiddag telefonisch gereserveerd voor 2 personen om 19.00 uur. We werden goed en correct te woord gestaan.

In het verleden hebben we ervaringen opgedaan met de Indonesische keuken bij familie, vrienden, kleine- en grote Indonesische restaurants, en in Indonesië zélf op Java en Celebes. In de jaren 50 zwaaide mijn broer ooit af uit militaire dienst na thuiskomst met de Johan van Oldenbarneveldt uit Indonesië, en de kennismaking met Nasi Goreng was een feit. Toen een ongekende lekkernij voor zompige kleitrappers en aardappelfanaten!

Verderop in de tijd leerden we nog hoe lekker deze keuken is door allerlei eigen probeerseltjes, en ook nog dat met je handen eten heel wat lekkerder is dan met vork en lepel. De Indonesische keuken is wereldberoemd door de rijsttafel. Die zeer uitgebreide en overdadige vorm van eten is niet autochtoon Indonesisch, de allochtone Nederlanders hebben die in het koloniale tijdperk in Indonesië geïntroduceerd omdat ze langdurig en overvloedig tafelen nou eenmaal een vorm van rijkdom en cultuur vonden.

Met heerlijke vooruitzichten dus óp naar " Selamat Datang " , dat bij aankomst niet een knus Indonesische restaurant met zacht schuifelende Javanen blijkt te zijn, maar 'n tweede formule van het Chinese restaurant " Draak & Wok ", flitsend Chinees-Indonesisch dus. We voelen ons op 't verkeerde been gezet, de attente Chinese bediening doet dat echter gauw vergeten.

" De Chinees " zoals men de vele honderden gewone Chinese restaurants doorgaans betitelt, wordt door ons goed gewaardeerd, zo af en toe eens 'n bezoek, maar zeker geen hogere waardering dan de doorsnee fast-food. Eten bij de Chinees heeft niet zoveel te maken met de oorspronkelijke Chinese keuken, bijvoorbeeld Peking, Cantonees, Shanghai, Szechuan, om een paar van de vele Chinese keukenculturen uit dat erg grote werelddeel te noemen.

Sinds het allerprilste begin, we herinneren ons iets als " Tante Mia " aan een van de grachten in Amsterdam omstreeks 1950, verkopen de Chinezen hier een aan de Hollandse smaak aangepaste variant met een oriëntaals vleugje, half rauwe prei, ui, wortel en paprika's om tegemoet te komen aan de pitamientjes koorts. Anders zouden ze niet miljoenen van die happen per jaar verkopen! De doorsnee familie uit de polder houdt van " veel en goedkoop ", en de Chinezen hebben daar als kiene kooplui prima op in gespeeld.

Door " Draak & Wok " gemarcheerd, rechtsaf naar " Selamat Datang " , we zijn een van de eerste tafeltjes, maar later op de avond zit het goed bezet. Watertje en biertje, keuze maken uit het veel te grote assortiment in de menukaart. Het worden een Sate mix gado met lontong rijst en een nasi goreng " Selamat Datang " . Dat het bestelde een kleine 10 minuten later op tafel staat wekt verwondering, want goede sate vraagt toch even tijd.

We krijgen twee maal een platte roestvrijstalen rechthoekige vakkenschaal, 'n beetje ziekenhuis of militaire dienst achtige presentatie, waarin de beide bestelde creaties rijkelijk liggen opgetast. We krijgen het van de hoeveelheid even Spaans benauwd, maar dat is natuurlijk iets zeer persoonlijks. Aan alle belendende tafeltjes wordt smakelijk en druk gemonkeld en naar binnen geschoven, er wordt niet of nauwelijks met de ogen geknipperd naar de bergen voedsel.
    Natuurlijk willen wij hier niet ieder afzonderlijk gerecht onder de loep nemen, maar slechts een aantal hoofdzaken noemen. De uitzonderlijk grote portie is al vermeld, aan vlees alleen al schatten wij rondom de 400 gram of meer per persoon! 'n Grote teleurstelling is met name de sate, een kiene lekkernij uit de Indonesische keuken, kleine stukjes kip, varkensvlees of geit, goed gemarineerd, pittig geroosterd of gebakken, beetje grove pinda sambalans erover, gebakken uitjes.

De Chinees-Indonesische sate, en andere vleesgerechten, bestaan uit niets dan zeer zacht gestoofd vlees, aan stokjes geregen, onder een berg dikke pindasaus van weinig karakter. De nasi goreng, gebakken rijst, is best wel in een wok geweest, maar beslist niet gebakken, eerder wat verwarmd, gestoofd en afgesmaakt. De sajoers, groentegerechtjes, zijn moddergaar, niet echt smakelijk.

Onze bewondering voor de Indonesisch-Chinezen, de werkmieren en zakenlui van de Archipel, is groot, onze waardering voor de Chinees-Indonesische keuken in Nederland is klein. Gelukkig ziet dit bedrijf er goed uit, de service is vlekkeloos, de toeloop is groot. Hoe dat kan? Zie eerder in dit artikel. Wij betaalden voor beide schotels en 4 drankjes € 34.35 totaal, en dát is waar het om draait, veel en goedkoop.

5,3
  28. henny mets

je jas altijd in ontvangst genomen.
    aardige mensen
    eten zeer goed
    bedienig ook goed
    ook veel artiesten eten daar zijn ook zeer tevreden heb ik regelmatig gehoord in het theater henny mets

29. alleen ervaring met afhaal; eten prima, bediening afhankelijk van personeel matig tot goed

30. Slechte Service. Verkeerde afhaalbestelling gegeven en niet bereid dit goed op te lossen.

31. zeer goed eten voor niet al te veel geld. Alleen probleem bij het vullen van het buffet indien er een grote groep is

32. Indische buffet erg goed en uitgebreid.Wokken is erg lekker verse produkten en geen lange wachttijden bij de kok. Interieur is niet bijzonder.Mensen erg vriendelijk