Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Zoetermeer verdeeld zijn.

1. Pannenkoekenhuis Zoetermeer

Pro
    *kinderen kunnen spelen in ballenbak
    Cons
    *meer dan 2 uur moeten wachten op eten, ondanks reserveren
    * Geen tegemoetkoming in de vorm van drankjes of hapjes of uitleg van personeel
    * Geen communicatie dat het lang duurt
    * Veel herrie, door lage plafonds van beton

2. Pannenkoekenhuis Zoetermeer

Gereserveerd zodat we om 1830 konden eten nu 2000 en nog geen eten. Bediening weet niet welke bestelling waar hoort. Belachelijk!

M.Boortman

Gewoon als vanouds weer een heerlijk en gezellig avondje bij The Olp Pal . Altijd lekker eten en een top bediening !! Complimenten .

Slechte kwaliteit en niet waar voor je geld!
    Ook is winkel niet bepaald schoon!?

Prima eten in gezellige sfeer.

Het duurde in het begin erg lang voor de gerechten op tafel kwamen. Door het concept all you van eat kun je meerdere keren gerechten bestellen. Na de 2e ronde kwam het tempo er meer in maar blijft het jammer dat met een gezelschap van 9 personen soms de helft al wel een gerecht geserveerd krijgt en de andere helft daar dan nog geruime tijd op moet wachten. Voor het eten verder niets dan lof, smakelijke, goed verzorgde gerechten en ruime keuze.

Weer heerlijk gegeten in dit toprestaurant. Heerlijk eten in huiselijke sfeer, perfecte bediening en heerlijk genieten van al het lekkers. Ik vind het nog steeds het beste restaurant in heel Zoetermeer. In 1 woord GEWELDIG!

Normaal gaan we naar het Indonesisch restaurant maar die was op dinsdag opeens dicht. Dan maar iets anders zoeken. Honderd meter verder een Griek. En wat voor een. Prima gezellige service. Meer dan voldoende heerlijk eten. Geen gejaag en gestress langs je tafel en nog prima geprijsd ook.
    Bij binnenkomst bemerk je de ervaring al. We komen zeker terug.

Gisteren hier gegeten voor de eerste keer na de verhuizing van el pueblo naar de nieuwe locatie. Wat een drama we waren met 4 personen waarvan er 2 voor het menu hadden gekozen en 2 van de kaart. Menu kwam pas 30 minuten nadat de mensen van die van de kaart aten al geheel klaar waren. Drankje bestellen duurt minimaal 30 minuten. Wat een slechte service. Restaurant lijkt in niets meer van el pueblo van een paar jaar geleden. Nieuwe restaurant doet erg ongezellig aan. Afrader!

Gewoon helemaal zoals het hoort. Lekker pittig en meer dan voldoende heerlijke gerechten. Tot gauw.

Maudy Blomsma-Backer

Het rondreismenu is mooi opgemaakt, lekker en zeer verrassend.
    De bediening zoals het hoort: perfect.

Verhuisd naar het stadshart, waarschijnlijk zijn ze vergeten om de bakplaat mee te verhuizen, veel was koud.
    Kwaliteit is minder geworden.
    Het duurde ook langer voor je het bestelde geserveerd kreeg, maar dat is te verklaren deze zaak is groter dan de oude.
    Alles bij elkaar is het niet beter geworden door de verhuizing, snel weer terug naar de dorpstraat daar was het veel beter.

Slecht, ruim 10 minuten voor sluitingstijd werd ik niet meer geholpen; we gaan bijna dicht…

14. Pannenkoekenhuis Zoetermeer

Lean de Boer

Lekker gegeten, goede service. Alles wat je verwacht van een pannenkoekenrestaurant, maar helemaal ideaal dat de kinderen in De Ballenbak mogen spelen.

Onwijs lekkere kebap, maar de eigenaar valt me al meer dan een jaar lastig omdat hij me wil daten en geen "nee" of "laat me met rust" begrijpt. (P.s. hij zou mijn vader kunnen zijn, en ik ben zelfs met mijn vriendje langs gegaan)! De tent is knus en de rest van het personeel is super aardig en beschaaft, schatjes van mensen echt! Maar de eigenaar wens ik oneindige maandagochtenden.

Regelmatig eten besteld. Het is duidelijk geen italiaan, maar, de pizza’s zijn mits met veel variatie op de pizza zelf wel redelijk. Anders is het nogal karig. Het vlees in hun schotels is vaak taai, eigenlijk smaakt alles naar shoarma. Er wordt bovendien over alle gerechten te veel kaas gedaan. Maar voor een snelle hap goed te doen. Echter… het is nu al een paar keer voorgekomen dat het eten niet goed was. Kan gebeuren, maar nu in vrij korte tijd tweemaal achter elkaar. Toen ik Bella Donna daarover belde werd ik door de eigenaar zeer onvriendelijk, zeg maar gerust onbeschoft te woord gestaan. Ontkennen en verwijten naar mij toe en zeker geen excuses. Dit was dus de laatste keer dat ik iets bij hun heb besteld.

Viel erg tegen moest te lang wachten op mijn bestelling. Roti was taai en hard, kipfilet ruikt muf.
    Nooit meer dit was ook de laatste keer.

18. Chinees-Indisch Zoetermeer

Fam. Gahrmann

De eigenaar heeft van zijn hobby "koken" zijn beroep gemaakt. En wat een enthousiaste en vrolijke bediening van de gastvrouw. Alles heerlijk vers en smakelijk. Wij komen hier regelmatig!

Nou nooit gaan om half 9 want dan kan je geen milkshake, raspatat en niks van de bakplaat meer krijgen! En dat terwijl je om 21.00 Dichtgaat. Maar dames hadden alles al schoon.

Sorry maar rij voortaan een wijk verder want werdt daar wel geholpen.

De pasta's moeten met meer liefde gemaakt worden.

Een tweede kans voor deze zaak om er een hapje tegaan eten is het wel waard de inrichting van de zaak is geweldig alleen het eten moet nog beter gemaakt worden.

Zo verlies je geen klanten.

21. Pannenkoekenhuis Zoetermeer

Van Zanten

Heerlijk gegeten, sfeervol en ontzettend leuk dat kinderen kunnen spelen (ook na sluitingstijd) in de Ballebak.

22. Internationaal Zoetermeer

Willem en Margriet

2E kerstdag hier gereserveerd voor 7 personen.
    Sta je bij de balie, kunnen ze je naam niet vinden op het A4'tje, alsnog gevonden op het reserveringsnummer, is de reservering geannuleerd! Sta je daar met 5 uitgenodigde gasten 's avonds om 20.00U!
    Complete chaos bij binnenkomst en als ze dan ook nog fouten maken met reserveringen dan sta je effe te schuimbekken.
    Alsnog mooie 6 persoonstafel gekregen(vonden zij) met 7 personen!
    Kale afgetrapte niet gedekte tafel met kerst. Gescheurde stoelen, nee hoor mooie tafel.
    Alsnog andere tafel gekregen na veel aandringen. Rumoerige eetschuur, rumoerig volk, ongemotiveerd personeel, wel vlot met afruimen van de borden aan tafel.
    Ga niet naar het toilet want je riskeert een of andere besmetting, wat een smerig zooitje, een bouwdixi is prettiger voor je behoefte.
    Wel begrip dat het met deze drukte een zooitje kan worden in een toiletgroep maar zet dan wat extra schoonmaakbeurten in.
    Het eten was prima voor de prijs die je met kerstdag betaald, dat dan weer wel.
    Eindconclusie: De kok en de keuken mogen blijven staan, de rest slopen en overnieuw beginnen.
    Daarna gaan we er pas weer over denken om te reserveren.

Topetentje gehad met vrienden. Mooi eten, rustige sfeer, gewoon zoals het hoort.

24. Kleine eetwaren Zoetermeer

Op het eerste gezicht een leuk zaakje. De prijs kwaliteit verhouding was erg matig en het personeel was onervaren. Ook bij de kassa werd er moeilijk gedaan.

25. Kleine eetwaren Zoetermeer

Ellenbroek

Mick vd Veen

Class by Jofel is gevestigd in het oude schoolgebouw aan de Dorpsstraat in Zoetermeer. De ambiance straalt gezelligheid uit, heeft een moderne bar, lage en zeer hoge tafels om te dineren, waarbij de inrichting nog een knipoog geeft naar de oude schoolfunctie van het pand.
    De gerechten zijn zonder meer goed tot uitstekend. Als binnenkomer kozen we voor de Classmates: een houten plank vol heerlijkheden, zoals garnalen, gefrituurde sushi, bavette en pompoensoep. Alles goed van smaak, mooi opgemaakt maar flink aan de prijs.
    Oma’s stoofschotel en Sous vide Ossenhaas vormden het hoofdgerecht. Deze ossenhaas werd aan tafel dichtgeschroeid met een gasbrander, nadat het vlees een aantal uren gegaard had op 52 graden om het medium-rare te maken. Na dit crematorium spektakel, dat ons inziens geen lekkere geur afgaf, werd het vlees getrancheerd en aan tafel met wat zeezout en peper geserveerd. Mals was het zeker, maar ik zou de gasten vragen of zij additioneel nog een sausje erbij wilden.
    Tot een nagerecht is het niet gekomen: de vele pogingen om bij het personeel de aandacht te trekken bij het bestellen van een glaasje resulteerden in lichte irritatie. Het personeel had veel meer oog voor elkaar dan voor de gasten. De jovialiteit aan tafel door enkele personeelsleden stond ons niet aan. Na een bestelling waren ze weer vertrokken, waardoor het allemaal niet zo vlot verliep. 2 gangen verdeeld over 2,5 uur is een lange zit. Ik adviseer wat meer aandacht voor de tafels en de gasten, en wat minder voor elkaar! Kwaliteit van het eten is prima, maar voor een eetcafé, zoals zij zichzelf noemen, veel te duur!

27. Indonesisch Zoetermeer

Het eten is er heerlijk en altijd vers.

Erg goede patat. Vooral doorbakken. Knapperig en goede taste. Personeel is altijd erg vriendelijk en je wordt snel geholpen.

De sushi was koud, yakitori spies was niet goed doorbakken. Service was nog wel oke en de spicy tuna sushi was niet spicy. Ik ga hier niet nog een keer heen.
    Klaas has left the building

Veel te zout eten, niet lekker. Voor kritiek staat eigenaar niet open. Was de laatste keer hier, volgende keer maar ergens anders bestellen.