De Heeren van Soetermeer in Zoetermeer

Na 18.00 uur gratis parkeren en op vrijdag na 21.00 uur.
    Voor die tijd is het gratis parkeren dmv een blauwe schijf.

Een extra grote parkeerplaats achter de Nicolaas Kerk op loopafstand.

• OV

Bus en trein station zijn op loopafstand.

ma Gesloten

di Gesloten

1620528676 84
1656519583 83

1. Arwin den otter

Leuke en gezellige tent, ook het contact was gezellig.
    Eten was heerlijk bereid en smaakte erg goed.

2. Michael Lureman

Leuke menu kaart met voldoende keuze.
    We hebben heerlijk gegeten.

3. Fred 28 punten

Deze mensen weten hoe je een zaak moet runnen. Het eten was super lekker en goed. De bediening was vrolijk en je zag dat ze plezier hadden in hun werk. Echt een dikke tien. Wij komen zeker weer een keer terug.

4. Marjolein

Vorige keer een slechte recensie geschreven. Eigenaars hebben het goed opgepakt en ons uitgenodigd in de herkansing. Herkansing was geslaagd.

5. Jammer, te weinig personeel, zodat het aanwezige personeel heel gehaast overkomt. Het is heel onprettig eten als er een dame van de bediening elke keer langsstiert. Van het eten hadden we meer verwacht. Heel erg jammer, wij hebben in het verleden vaker hier gegeten en dat was altijd uitstekend!

6. Danielle DaVos

Heerlijk de roast afgelopen zondag! Komen we voor terug!

Daan

7. Leuke sfeer, alleen jammer dat het hoofdgerecht lauw was. Zaak is niet erg op een groot gezelschap berekend, is een beetje jammer. Een gerecht op een koud bord wordt snel koud, dus een borden warmer aanschaffen zou geen gek idee zijn.

8. Teleurgesteld. Op een rustige woensdagavond met drie vriendinnen aan een rustig tafeltje neergestreken. Alles ging fout: het bestelde broodplankje kwam maar niet, vervolgens kon de kok het niet aan omdat er teveel hoofdgerechten tegelijk waren (het restaurant was nog niet eens half gevuld), het duurde dus veel te lang. De gerechten waren eenvoudig, echt niet bijzonder. Bij de koffie, die we van het huis kregen omdat we bijna een uur op het hoofdgerecht moesten wachten) ging het weer mis: één van ons wilde een espresso macchiato, de ober zei dat dat ging lukken. Die werd niet gebracht, pas nadat we hadden gezegd dat het niet goed was. Onze irritatiegrens was inmiddels wel behoorlijk bereikt. Jammer, maar ik kom niet terug.

9. Corrie van der Meijde

Hartelijke ontvangst, heerlijk gegeten en voortreffelijke huiswijn. Wij komen zeker nog een keer terug.

10. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, voor herhaling vatbaar!

11. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Ik heb een maagverkleining ondergaan waardoor ik niet zoveel kan eten en daar werd goed op ingespeeld, ik kreeg minder van het hoofdgerecht en betaalde ook minder. Nog niet meegemaakt in een restaurant dat dit vanuit het restaurant aangeboden is. Het eten was zalig en de sfeer prima. Ook het bedienend personeel zeer vriendelijk. Gaan hier zeker vaker eten.

12. A.Weening

Zondagavond met 4 pers. lekker gegeten, vriendelijke bediening en goede sfeer. Helemaal 👍 komen er zeker nog een keer terug voor zo'n heerlijke tournedos of voor een ander lekker gerecht.

13. Met schoonzussen en zwagers (11 personen) weer heerlijk gegeten. Super 5-gangenmenu ivm 5 jarig bestaan. Voor ieder wat wils, altijd vriendelijk en klantgericht!

14. Had hier al een keer gegeten toen er nog geen gluten allergie was geconstateerd bij mij. Lekkere gerechten kon je uit kiezen, maar nu met gluten allergie is dit erg onder de maat. Weinig keus, Vlees zonder saus, droge hap dus. Ik zat maar weer 'verplicht' aan een salade. Gv broodje vooraf dat wel, maar het was zoet en zonder kruidenboter.

15. Ik heb hier nu twee keer gegeten, gisteren in de tuin en een aantal maanden terug binnen in het restaurant. Je kan hier heerlijk in de sfeervolle tuin eten en binnen is het ook erg gezellig. De bediening is heel vriendelijk en we hebben hier beide keren heerlijk gegeten. Komen zeker nog voor een derde keer!

16. Ben hier laatst onverwachts gaan eten met mijn moeder, pas op het laatste moment gereserveerd maar dit was geen enkel probleem. We moesten even wachten aan de bar tot ons tafel klaar was maar kregen wel gelijk iets te drinken, heel erg vriendelijk personeel. Binnen 5 minuten was onze tafel klaar. Voor en hoofdgerecht gegeten, niks op aan te merken, de heeren burger is aan te raden! Geen op of aanmerkingen. Een hele leuke ontspannen avond gehad! Zeker aan te raden, ook voor groepen zoals wij in het achterste gedeelte van het restaurant zagen, dat zag er erg gezellig uit! Ik kom zeker nog een keer terug!

17. Afgelopen zaterdag voor de tweede keer heerlijk gegeten. Wij hebben het menu van de gouden pollepel dit keer geprobeerd en dat is absoluut een aanrader! Het voorgerecht wel iets laten aanpassen omdat wij beide niet zo gek zijn op vis. De biefstuk van het hoofdgerecht komt van een bekende lokale slager en is leuk geserveerd op een houten plank. Bedankt voor de ontspannen en gezellige avond en tot de volgende keer!

18. Slechte ervaring zojuist gehad bij dit restaurant.

De borden worden niet op tijd van de tafel afgeruimd nadat we klaar waren met het voorgerecht.
    Wij hebben gevraagd of het kindermenu bij het voorgerecht geserveerd kon worden maar we moesten toch langer dan 5 minuten wachten.

Wij hebben 45 minuten na het voorgerecht besloten om te vertrekken. Dus zonder het hoofdgerecht nog ontvangen te hebben. Een van de twee bestellingen was gewoon het dagmenu. Wij zijn nog nooit zo onbeschoft behandeld. Zonder enige toelichting hebben wij moeten wachten op het eten. Bij het navragen waar ons hoofdgerecht bleef, gaf de bediening aan dat ze op de hoogte waren dat wij zo lang aan het wachten waren.

Andere bezoekers die na ons binnen waren gekomen zaten inmiddels al aan de koffie terwijl wij aan het wachten waren. Het was overigens niet eens zo druk.

19. Geen aanrader als je een Royal Club Card 2 voor de prijs van 1 hebt.
    Geen keuzemenu mogelijk.
    1 Keuze mogelijkheid en dat was het satè menu. 27,50 is een veel te hoge prijs voor dit vrij simpele menu. (kleine carpaccio, 2 stokjes sate, bakje patat, bakje salade, ijs toe)
    Er zouden nog 2 kleine loempia'tjes bij moeten zitten maar daar hebben we naar moeten vragen anders hadden we ze niet gekregen. Voor dit simpele menu hebben we tussen de gangen door 2x 35 minuten moeten wachten en na herhaaldelijk aandringen schoot het een heel klein beetje op.
    Op een gewone doordeweekse dag (dinsdag) is 2 uur na binnenkomst pas weer buiten staan veel te lang.
    Bij het afrekenen bleek toch 1 van de twee gratis drankjes van de Royal Club Actie in rekening te zijn gebracht.
    Geen discussie mogelijk dus ik heb de 5 euro fooi die ik in mijn hand had weer in mijn zak gestopt.
    Jammer, voor ons geen gezellige ervaring.

5,7
  20. Na lang nadenken heb ik serieus niets aan te merken. We waren op een zaterdag en het was gezellig vol.
    Het personeel was erg vriendelijk en hebben de gerechten helemaal aangepast naar onze wensen (glutenvrij voor de een en koolhydraatarm voor de andere). Er werd aangeboden dat we konden vragen als we wat meer groente en dergelijke wilden en dat heb ik zeker gedaan. Heerlijk!
    Oh ja, de stoelen zaten ook erg lekker.

21. Met collega's gegeten, door mij uitgezocht, dus hoop je dat het wat is. Bediening zeer vriendelijk, eten standaard en niets bijzonders. Zat nog al verschil in de varkenshaas sate, de ene was goed de ander was taai en niet door te komen. Wat eigenlijk het vervelendste was, was de lange wachttijd; zonder overdrijven 2 uur zitten wachten op wat te eten! Er was een andere grote groep en daar hadden ze het druk mee, bleek later. Jammer dat dat niet verteld wordt en bovendien zou een restaurant daarmee om moeten kunnen gaan. Ga niet snel nog eens eten bij dit restaurant :(

3,3
  22. Prachtige tuin! Wij waande ons op vakantie en komen snel weer langs!

23. Hilda van Veen

24. Daniel

Met mijn vrouw hadden wij al meerdere malen proberen te reserveren maar het was nog niet gelukt. Met hoge verwachtingen hadden wij nu eindelijk een tafel besproken, en dat is goed bevallen! Wij hebben een gezellige avond gehad. Het eten was goed en betaalbaar en de bediening was opvallend vriendelijk. Wij komen zeker terug voor een biefstukje van "piet".

Dani en Els

25. Op de gok, we waren in de buurt, er werd nog een plaats voor ons geregeld (wel met eindtijd, prima duidelijkheid). Eten was zeer smakelijk en bediening vriendelijk (en snel).

26. Om de verjaardag van onze ouders te vieren hier begin maart gegeten. Dit zijn mensen op leeftijd, 80 en 86 jaar oud en daarom om een rustig plekje gevraagd.
    Het was ijskoud die dag en er stond een stevige wind. We zijn toen bij de ingang (kapstok) gezet.
    Vroeg gereserveerd met het oog op de ouders. Uiteindelijk waren gasten die later kwamen eerder (met hetzelfde menu) aan het eten dan wij aan het eten waren.
    Ikzelf had van te voren aangegeven glutenvrije patiënt te zijn en graag glutenvrij eten wilde hebben. Dat was geen probleem. Uiteindelijk kwam ik er heel bekaaid vanaf, heel sober, geen sausje over het vlees (boter heeft geen gluten!) en zelfs het vanille-ijs, het enige toetje dat ik mocht hebben, was opgemaakt met een halve! aardbei, terwijl een ander familielid een kaasbord had, die helemaal vol lag met aardbeien en zo vol zat dat hij die niet eens op kreeg.
    Tel daar bovenop 2 oudjes die steenkoud thuis kwamen en doodmoe omdat het allemaal veel te lang heeft geduurd.
    Nee, voor mij geen Heeren van Zoetermeer meer. Veel over gehoord en veel van verwacht, maar dik tegengevallen.

27. Danny van Rooyen

Ik heb een tijd geleden met mijn collega's gegeten bij de Heeren van Soetermeer.

Van buiten en van binnen oogt het klein, maar eenmaal binnen valt dat toch wel weer mee. Het is een nette hygienisch en modern uitziende eetgelegenheid. De bediening is vriendelijk en correct.

En wat het eten betreft is de kwaliteit zeer goed. Het vlees en de vis is van hoge kwaliteit en smaakt voortreffelijk.

Ik geef nu een 8 plus, maar ik ga hier over een paar weken weer eten(de eerste keer was me zo goed bevallen), dus dan krijg ik de gelegenheid om een 9 of 10 te geven.

Danny

28. John Slotboom

Moeilijk een plekje te krijgen, maar dat is niet voor niets. Eten is gewoon erg goed tegen absoluut redelijke prijzen

29. We moesten lang vooraf reserveren maar we hebben dan ook met 5 vriendinnen heerlijk gegeten en gedronken. Leuke mensen in de bediening en in de keuken. Niet formeel, gewoon gezellig!

30. Leuke tent, gezellige bediening. Niet te duur en lekker eten!
    We hebben er een hele gezellige avond gehad en komen zeker terug!

31. Gezellige sfeer. Goede bediening. Heerlijk gegeten. Als hoofdgerecht had ik de Chefspecial. Echt een aanrader. Maar voor- en nagerecht waren ook erg lekker. Iedereen die mee was was ook erg tevreden. Schappelijke prijzen voor lekkere gerechten. Ik wil zeker nog eens terug.

32. Ik vond het eten hier niet erg lekker! De kaart was saai en niet boeiend. Het was ook erg rustig.

2,1
  33. Afgelopen zondag met mijn familie (7 personen) bij De Heeren Van Soetermeer gegeten. Ik was enthousiast gemaakt door de recensies op deze site en ging er met een positief gevoel naar toe. Ik had het restaurant ook uitgezocht en dan hoop je dat iedereen het naar zijn zin heeft. Bij binnenkomst werden we hartelijk welkom geheten. Onze tafel in de serre (zoals gevraagd) stond gereed, maar vanwege het prachtige weer wilden we toch liever buiten zitten. Dat was geen enkel probleem. De tafel binnen bleef gereserveerd, want in Nederland kan het ook zo weer regenen. We bestelden een drankje bij de ontzettend lieve serveerster en bestudeerden de redelijk standaard kaart, maar dat wist ik van te voren. Ik koos voor een carpaggion, een aantal voor de dagsoep (mosterdsoep), twee personen deelden een bruchetta en 1 persoon bestelde de garnalencoctail. De voorgerechten waren smakelijk, maar meer dan dat was het ook niet. Daarna kwamen de hoofdgerechten. Vier personen hadden de sliptongetjes, 1 persoon de biefstuk, 1 persoon de kalfsoester, 1 persoon de gamba's en 1 persoon de spareribs. Redelijk gevarieerd dus. De meningen waren dan ook erg verdeeld. De spareribs waren super lekker, de sliptongetjes lekker, de gamba's lekker, de biefstuk taai en de rode wijnsaus flauw. De kalfsoester was taai en de champignons smaakloos. Mijn zus, die de kalfsoester gekozen had is zeker niet kritisch, maar ze vertelde me later dat ze nog nooit zo slecht gegeten had. Ik heb haar zien zwoegen om het vlees door te snijden evenals ik mijn man met zijn biefstuk zag zwoegen. De kwaliteit van het vlees was erbarmelijk en de groenten en saus waren flauw. De creativiteit is ver te zoeken, jammer van zo'n jong en enthousiast team. De serveersters bleven super vriendelijk en hier was echt niets op aan te merken. Jammer dat ik een slechte recensie moet geven, maar ik kan er niet omheen. Een advies aan de inkoper: zorg voor goede kwaliteit vlees, dan maar een paar euro duurder. En zorg voor variatie in de opdiening van de gerechten. Alle groenten waren exact hetzelfde, welk gerecht je ook koos. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik dan ook slecht. Wij komen niet meer terug, vermoedelijk ook niet in het tweede restaurant dat geopend is.

4,7
  34. Gisterenavond 5 juli super heerlijk gegeten!

De rosé ook prima en zacht van smaak, past precies bij het eten.

Carpaccio en overheerlijke kip-saté, aardbeien met slagroom na. Echt super lekker allemaal!

35. Ad 25 punten

Vandaag weer gegeten bij de Heeren van Soetermeer. Vanwege het lekkere weer buiten op het terras. Het eten is zoals gewoonlijk zeer goed en de bediening uitstekend. Wij komen hier nog vaak terug.

36. Het is heel gezellig hier. Wij hebben hier al ongeveer 5 keer gegeten en het is altijd heel lekker geweest.

Good Service en Heel lekker.......wij gaan hier vandaag weer :)

37. Bob 7 punten

Vorige week heerlijk gegeten bij De Heeren van Soetermeer! Als je binnenkomt voel je gelijk een goede sfeer. Voor de eerste x buiten gegeten in de verrassend ruime tuin. Eten was goed en vers. Bediening weet hoe het hoort. We komen zeker terug.

38. Meerdere keren gegeten, heerlijke relaxte sfeer, de eigenaren letten goed op hun gasten en ze gaan perfect met een (lactosevrij-) dieet om. Erg prettig eten voor een prima prijs.

39. bas talens

Wij hebben woensdag met 10 collegas heerlijk gegeten bij de Heeren.. Precies wat we zochten en we komen snel weer terug!

40. Voor de derde keer bij 'De Heeren" op bezoek geweest. De nieuwe gerechten op de kaart zijn zeer goed bevallen en we komen snel terug om de rest te proberen!

Tip van ons; de spareribs!

41. We waren 'getipt' over dit eetcafe annex restaurant. Welnu, onze verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. Heerlijke voorafjes en een geweldig bereidde slibtong met wokgroenten. Vers en prima van smaak. Sfeervolle aankleding en zeer prettige bediening completeerde het geheel. Echt een aanrader om eens heerlijk te eten met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding.

42. Heerlijk gegeten! Gezellige bediening! Top avond Heeren.

43. Donderdag heerlijk gegeten met vriendinnen en de bediening was TOP!

44. De kaart was wat aan de matige kant, niet erg veel keuze.

Bediening was oke maar niet geweldig. Het eten was wel oke.

5,9
  45. Leuk gezellig restaurant. Hebben een leuke eenvoudige kaart en prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Werken veel jonge mensen maar weten met zijn allen een hoog niveau neer te zetten. De huiswijn is bovendien ook erg lekker!

46. Super restaurant! We eten er minimaal 1 keer per maand. Lekkere ongecompliceerde kaart en altijd ruimte voor persoonlijke verzoekjes.

Toppertje!

47. Heb er heel erg lekker gegeten. De eigenaren zijn erg aardig.

Het enige min puntje vond ik wel dat de tafeltjes waar wij aan zaten een beetje dicht op elkaar stonden, ik had het idee dat mijn overbuurvrouw de hele hele tijd naar me zat te gluren. Dat vond ik minder prettig.

48. Jennifer

Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening. We gaan er zeker nog eens eten.

Enige minpunt, voor ons, is dat er weinig vegetarische gerechten op de kaart staan.