Op dit adres zit nu: Achteraf

1419079379 91
1432972087 92
1509381978 41
1620523639 57
1662201762 57

1. Zeer slechte ervaring. Tot tweemaal toe hier geweest en beide rot ervaren.

1E keer waren we onverwachts met moederdag gaan eten bij de binnentuin. We waren met 8 mensen. De grote tafel stond vol met spullen. Op de vraag of we binnen konden zitten bijelkaar werd er gezegd ' ja we gaan geen moeite doen om de tafels bij elkaar te zetten, dan moet je maar ergens een plek zoeken'. Verbouwereerd over deze opmerking was het voor enkele al verpest. Een mederwerker die erbij stond ging toen de tafel afruimen voor ons. Ondanks dat we toen wel buiten aan de grote tafel konden zitten plakte alles van alle kanten. De tafel werd op verzoek (deels) schoongemaakt want daarna plakte het nog steeds.

2E keer in mei.

# Reservering.
    Ik wilde er liever niet meer komen, maar de familie vroeg of we niet naar de binnentuin konden gaan om de eerste verjaardag van onze kinderen te vieren ivb springkussen. Uiteindelijk maar gereserveerd om er te reserveren voor 24 mensen. Hoewel we met best waren heb ik van te voren gevraagd of we niet met teveel mensen zijn en of we er spareribs, frietjes, sate en pannekoeken konden eten. Het was geen enkele probleem volgens de medewerker. Mijn twijfel was dus op dat moment weggenomen.

# Zieke kok.
    In de ochtend van onze verjaardag in binnentuin werd ik gebeld. De kok was ziek en het was alleen mogelijk om pannenkoeken te maken. Iets anders was niet mogelijk. Nou ja, dat moet dan maar, we kunnen het nu onmogelijk verschuiven.

# Ontvangst.
    Half uur voor onze aankomst belde het eerste bezoek ons dat er niets bekend was van een reservering. Hoe kan dat nou, vanmorgen ben ik nog gebeld… Eenmaal aangekomen stonden er al bezoekers te wachten. We zijn uit ons zelf aan de lange tafel gaan zitten die wel al gereed stond. Wellicht standaard indeling, geen idee, want het veranderd nog weleens als ik fotos online zie.

# Eten.
    Pannekoeken waren niet gaar, de gemaakte meelbeslag was duidelijk proefbaar en zichtbaar. Nadat de meesten had gegeten werd er ineens sate en spareribs gebracht op andere tafels van aangekomen bezoekers… wat? Vragen om warme melk op te warmen was ook niet van harte…

# Afrekenen.
    … Een flink bedrag van nabij 400 euro. Maar de bon kon niet uitgeprint worden. Ik wilde zakelijk betalen en declareren. Na overleg met de baas zou ik de dag erna de bon krijgen door op te sturen per post of email. Uiteindelijk dus toch maar gepint. Daarna hoorde ik niets meer. Bellen kreeg ik smoesjes, mail wordt niet op gereageerd. Meerdere keren gemaild, met bankafschrift, geen respons. Accountant niet blij. Onder valse mail een reservering gedaan. Ineens wordt hier wel op gereageerd. Ik heb nooit kunnen controleren of het bedrag heeft geklopt.

# Conclusie.
    Ik ben er klaar mee. Mij zien ze nooit meer en ik hoop dat iedereen goed nadenkt voor ze er heen gaan, want het barst van de slechte recensies. Een ik hoop dat mijn verhaal online iedereen waarschuwt.

2. Ontzettend lekkere High Tea XL genoten! We waren met zijn tweeën en een kind van 13 maanden, die kosteloos ook een schaaltje aardbeien en een pannenkoek kreeg. De hapjes waren lekker en er was ruime keuze aan thee. De hartige pannenkoeken verraste me, zo lekker heb ik ze nog nooit gegeten! De service was uitstekend en de sfeer voelde heel huiselijk. Wij komen hier gauw zeker nog eens!

3. Drie kwartier wachten op een pannenkoek, dan bak ik ze zelf wel.

4. Paasbrunch met 5 volwassenen en 3 kinderen. Niet te vergelijken met een organisatie als van der Valk maar daar was de prijs ook naar. Wat geserveerd werd en wat klaar stond was gewoon goed. Was iets wat ze voor het eerst deden, dus moesten er nog even inkomen. Of we dit nogmaals zouden doen daar? Ja zekers, mensen deden erg hun best om hun gasten het naar hun zin te maken! Tip: serveer er ook iets warms bij (warm vlees of iets dergelijks).

5. Via Social Deal pannenkoekmenu, maar dit was de slechtste die ik ooit heb gegeten.
    De bediening waren 2 meisjes die ook de pannenkoek bakte, hoe kan je zo iets zo slecht afleveren.
    Het voorgerecht zat ook geen smaak aan, mijn man had een ijsje na kreeg een soeplepel om het op te eten.
    Het meisje gaf zelf aan dat ik niet de eerste was die dag die zei dat het niet smaakte.

6. Verjaardag van mijn dochter gevierd, vooraf met de eigenaar gemaild en gebeld. Het was haar eerste verjaardagfeestje.
    Eenmaal daar was het verschrikkelijk, eigenaar feestjes door elkaar gehaald.
    Spullen voor mijn dochter haar feestje waren niet aanwezig. Er zouden cupcakes zijn, maar die waren er niet. Werden even snel cakejes gehaald bij de hoogvliet aan de overkant. En in een bak gegooid... zelf kinderen moeten entertainen. Ook de samenwerking met de boekenwinkel was niet geregeld, boekenwinkel stond perplex... wist van niks. Omdat het zo rampzalig was, alle kinderen maar op een boek getrakteerd... Extra kosten, maar hadden tenminste nog iets...

Knutsel spullen waren er ook niet, die moest de kok even snel halen... Kinderen ondertussen moeten entertainen.
    Pannekoeken waren niet lekker...
    Compensatie werd beloofd door eigenaar, maar na 2 weken nog niks ontvangen...

Vier daar nooit een feestje!! Dan weet je zeker dat je met teleurgestelde kinderen weg gaat.
    Eigenaar (die pas de zaak heeft overgenomen daarvoor was het geweldig!) maakt alleen maar beloftes, maar maakt het niet waar.

Niet doen dus!!

1,1
  7. Wij hadden gereserveerd via Social Deal. Onbeperkt spare-ribs eten met vooraf brood met smeersels. Er zou aardappelsalade bij geserveerd worden.
    Bij binnenkomst werd mij gevraagd onder welke naam ik had gereserveerd. Mijn naam konden ze niet vinden. Hoewel de gehele zaak leeg was, werd er nog even nagedacht en mocht ik uiteindelijk een tafeltje uitzoeken. We bestelden 2 witte wijn. Deze werd geserveerd met 3 bevroren druiven erin. Want, zo werd er gezegd, deze hielden de wijn koel. Alsof wij niet wisten dat de witte wijn helemaal niet koud had gestaan. Om het brood moesten wij vragen.
    Maar toen kwamen de spare-ribs... Het was één troosteloze aanblik. Doorgebakken minifriet, te droge en zwarte spare-ribs en geen garnering erbij. Op alle fronten een aanfluiting. Ik vroeg of er salade bij mocht, want dat zou erbij horen. Maar dat was op, zei de serveerster. Ze hadden het gisteren druk gehad. Wij waren nog steeds de enigen in de zaak. Ik zou denken dat ze overdag inkopen hadden kunnen doen, maar schijnbaar is dat er bij ingeschoten. De zeer jonge meisjes hebben absoluut geen ervaring met dit werk. Ze liepen in slobbertruien, praatten heel zacht, begrepen er niks van en de eigenaar liep een beetje heen en weer in de keuken. Er was totaal geen aansturing. Dan de muziek: er stond één nummer op repeat, vreselijk. Ik denk niet dat deze zaak nog lang bestaat.

1,1
  8. Peter Siera

Zeer slechte ervaring! Ruim 2 uur wachten op pannenkoeken! Geen cola Light op voorraad! Alles ging fout! Nooit meer!

1,5
  9. Afgelopen zaterdag voor een high tea voor ons en pannenkoeken voor de kids geweest in de Binnentuin in Zoetermeer. Wat een verschrikking! Wij moesten 1 uur wachten (terwijl de zaak praktisch leeg was) en het eten was ronduit slecht. De smoothie die bij de high tea hoorde bleek een soort bananenmelk te zijn, de soep kwam uit een Unox blik en de scones en stukjes brownie waren droog en oud. Verder zaten er nog wat stukjes pannenkoek met koude ham erop bij als hartig hapje. De kleine broodjes met zalm en rosbief waren oké maar niet bijzonder. De pannenkoeken van de kids waren erg vettig en bijna zwart van onder.
    De zaak was leuk aangekleed met een gezellig speelhoekje voor de kids maar het eten was werkelijk slecht. De bediening bestond uit jonge meiden die het eten neerzetten zonder enige uitleg en bij navraag ook vaak niet wisten wat zij serveerden.
    Echt nooit meer naar de Binnentuin!!

1,3
  10. Afgelopen zaterdag 17-09-2016 zijn wij, de twee oma's en opa met zoon en vriendin met de kleinzoon naar de Binnentuin gegaan om de verjaardag van de kleinzoon te vieren. Nu, dat is eens maar nooit meer, het voorgerecht bestaande uit 2 keer uiensoep, 1 tomatensoep en 1 brood met smeersels wat besteld was werd 1 uiensoep al gezegd dat deze op was en vervangen door 1 tomatensoep.

Het voorgerecht werd geserveerd na 50 minuten wachten, 1 uiensoep koud en 2 keer tomatensoep was zéér pittig, toen er na nog één uur wachten nog geen hoofdgerecht was geserveerd ben ik naar binnen gegaan en gezegd dat als er na 10 minuten geen hoofdgerecht was we weg zouden gaan. De garant melde zich aan de tafel met de mededeling dat er niet binnen de gestelde tijd het hoofdgerecht zou zijn, waarop ik het genotene aan drank en eten heb afgerekend en we met lege buiken zijn weggegaan.

Ps: het restaurant was voor 1/4 gevuld +/- 20 personen.
    afz. Piet en Mien Broos met Familie

1,3
  11. Super gezellig, perfecte bediening en heerlijk eten.

12. Gezellig pannenkoeken gegeten, hebben gesmuld. Hartelijke gastvrouw. Een aanrader speciaal voor gezinnen met kinderen.

14. martha van delft

Heerlijk gegeten en het aller fijnste dat de kleintjes kunnen lopen en spelen. Aanrader voor iedereen. Maar vooral met de kleine kids heerlijk rustig.

15. van Toledo

Een erg leuk en zeer vriendelijk restaurant. Wij hebben er met 5 volwassenen en 1 peuter heerlijk gegeten. Zowel een 'gewone' pannekoek als een huisgemaakte sate waren van prima kwaliteit. Dit restaurant is ook zeer kindvriendelijk met een leuke speelhoek voor de kleintjes.

De bediening is ook erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Wij vroegen of ze een potje op konden warmen voor onze peuter. Ze hebben dat niet alleen gedaan, maar zelfs het zelf meegebrachte eten voor onze kleine uitgeserveerd op een bordje met bestek. Echt heel erg leuk!

Dit restaurant komen wij zeker terug en is wat ons betreft zeker een aanrader!

16. Nu voor de derde keer bij de Binnentuin geweest. Helaas slecht weer, maar ook binnen weet Renate het zonnetje te laten schijnen. Heerlijk dat er nog zulke enthousiaste, bevlogen mensen zijn die het de mensen echt naar de zin wil maken. Goede prijs kwaliteitverhouding, heerlijk eten en leuke sfeer. Voor de kids een cadeautje erbij en ook de kinderhoek verveeld niet (als je ook al je kleurplaat af hebt).
    Ik kom graag weer terug!

17. Pinksterzaterdagavond was het heerlijk zwoel weer. Reden om dit restaurant dat een leuk terras heeft op te zoeken. De pannenkoek "Groentetuin" voor mijn vrouw was heerlijk. Zelf genoot ik van een smakelijke kipsate met lekkere geroerbakte verse groenten en prima gebakken frites. Op de website zag ik als dessert een Crepes Suzette. Ter plekke bleek dat deze van de menukaart was verdwenen. Renate (eigenaresse en doet ook de bediening) is een voortreffelijke gastvrouw en liet de Crepes Suzette toch voor mij klaarmaken. TOP-gastvrouwschap. We besloten met een cappucino die een perfecte schuimlaag en een lekkere pittige koffiesmaak had. De ambiance op het terras is leuk en levendig met de jonge gezinnen. Een aanrader voor een eenvoudige maaltijd en ook voor een leuk kinderfeest.

18. Top pannenkoekhuis en uitstekende service en prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader!

19. Leon Romeyn

Heerlijk terras voor een zomerse avond. Lekker pannenkoeken gegeten en ook het dessert viel niet te versmaden. Baas/ober/eigenaar Renate weet een prima sfeer op te bouwen en is zeer servicebewust. We komen hier zeker vaker, ook als het geen zomerse avond is.