Eetcafé Marktzicht in Zierikzee

1403421933 78
1465319215 73
1472196690 77

1. de zwemeendjes

Met mijn vrouw die lactose en glutenallergie heeft om half 6 gereserveerd. We kregen een aparte allergiekaart van een hele vriendelijke serveerster. Dat zie je echt nog zelden. En zo hebben we allebei heerlijk gedineerd. Bijzonder vond ik de kabeljauw met zalm en een schijf geitenkaas erop, erg lekkere combi.
    Verbeterpuntjes zijn er natuurlijk altijd maar dit was prima. Wij komen zeker terug. Wat zijn die verbeterpuntjes dan; wij houden ook van lekkere warme groente en dat krijg je helaas maar zeer zelden. Want ook hier werd een salade bijgeserveerd. Die overigens wel lekker vers en knapperig was.

2. Van beek

Vanmiddag gegeten bij marktzicht hebben meer dan een uur moeten wachten op het eten en dat met twee kleine kinderen. Maar dan ook pas nadat dit aangegeven was door ons. Kleine excuses en dat was het. Eten op zich goed maar service wel slecht. Vooral wanneer je zelf reclame maakt het beste eetcafé van Zeeland te zijn. Erg jammer.

3. Gevalletje vergane glorie??? Een eenvoudig lunchgerecht duurt hier 45min. Dat is ondanks aankondiging dat het druk is wel héél eeerrrggg langzaammm. Lunch was goed, maar zeker niet bijzonder.

4. Anne 82 punten

Het eten is er prima. Goede en snelle service en de prijs is goed. Vind de sfeer wat minder, erg donker binnen, maar dat maakt het verder niet heel storend.

5. w.van meerten

Komen er al jaren...

6. Geoffrey van Bolhuis

Zeer leuke en gezellige locatie, eerlijk eten voor een zeer schappelijke prijs. De lekkerste spare-ribs sinds tijden. Gaan we snel nog een keertje doen.

7. Zeer sfeervolle locatie en de mosselen die we daar gegeten hebben, waren echt super! De bediening was niet echt in een gastvrije stemming. Heb onze gastvrouw niet een keer zien lachen. Kwam ons zeer onvriendelijk over. Ook hebben wij ruim een uur moeten wachten op ons eten... Slecht! Jammer dat dit toch enigszins onze ervaring in dit restaurant een nare smaak geeft.

8. Angelique van den Berg

Heerlijk eten voor een goede prijs. Erg vriendelijk personeel en een hele leuke aankleding binnen in de zaak. Geweldig genoten, dank jullie wel.

9. Super lekker mosselen gegeten!

10. Trek in mosselen, dus op naar Zierikzee. Op het terras midden op het plein neergestreken met voldoende schaduwplekken. Binnen ziet het er een beetje oud bruin café-achtig uit. Voldoende wijnen (ook per glas te bestellen) op de kaart.

De mosselen komen in een zinken emmer op tafel, erg origineel. Mosselen zijn goed bereid en voldoende aangevuld met groenten, verse pepertjes, laurierbladeren, etc. Bijgerechten zijn matig: een minimaal schaaltje matige friet en een ietwat droge, eenvoudige, inspiratieloze salade. Koffie wel goed.

Voor de mosselen zelf een aanrader!

11. Slechte service, borden smerig opgedient en oude patat in de sausjes... En bediening slecht

13. Henriette Lovric

Gastvrij en gezellig!!
    Prima verse vis!

14. Een restaurant met een prima keuken, vriendelijke behulpzame bediening en een sfeervolle inrichting.
    De vissoep en Portugese mosselen zijn een aanrader, alleen de frietjes waren wat slap.

15. Wij (2 pers.) bestelden wat te drinken en vroegen om de lunchkaart, de serveerster zou daarna zo terugkomen om de bestelling op te nemen. Maar ze ging naar buiten (terras) op de terugweg bleef ze een tijdje met iemand staan praten, kwam weer naar binnen en ging daarna zelf wat eten! We wachten geduldig, uiteindelijk kwam er een serveerster en we konden bestellen ! Ik bestelde tosti en mijn collega een mandje alleen WIT Stokbrood m kruidenboter. Al redelijk snel kreeg mijn collega het stokbrood d.w.z. WIT én BRUIN stokbrood met 3 verschillende smeersels i.p.v alleen kruidenboter. Ik kreeg nog niks, wel werd er veel heen en weer gelopen naar buiten/binnen maar geen tosti voor mij. Na lang wachten (mijn collega was al bijna klaar met eten) kwam de tosti, helaas wel zonder bestek/servet, de bijgevoegde salade maar met vingers eten?? Geklaagd over het niet bestelde, maar wel gekregen bruine stokbrood, hiervoor geen excuses maar een lege blik en een giecheltje.. daarna toch maar om bestek gevraagd voor de salade. Snel gegeten en afgerekend (was zeker niet goedkoop). Niet voor herhaling vatbaar, ongeïnteresseerde bediening, niet klantvriendelijk en oplettend, beetje jammer.

16. Lekker gegeten, vlotte en vriendelijke bediening. De prijs/kwaliteit is prima. Zeker een aanrader.

17. Echt een aanrader. Heel lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Fijne aardige bediening. Met dieetwensen (zoutarm) werd perfect rekening gehouden. En een fijne gemoedelijke sfeer in de zaak. Heel gezellig.

18. We hebben hier lekker gegeten! Het voorgerecht, mandje stokbrood. Netjes met drie dipjes. De hoofdgerechten (saté en varkenshaas) waren goed warm en ook goed gekruid. De borden zijn niet erg mooi opgemaakt, maar de kwaliteit was gewoon goed! En er is aardige bediening aanwezig.

Al met al een fijn ontspannen avondje uiteten geweest!

19. Erg lekker gegeten, prettig bediening, prima prijs/kwaliteit verhouding.

20. culifreak

Prima plek voor hapje, drankje. Vooral bij lekker terrasweer.

21. jo en poula

19 januari wezen eten, was door seveerster verknoeid, wist niet meer wat voor bier er was, moest het eerst vragen aan de bar.
    Alle bij varkenshaas besteld komt zij af met vlees van de grill.
    Verkeerd opgenomen!
    Terug gestuurd, werd er iets bij gelegd, twee soorten vlees bij elkaar.
    Kon seveerster bijna niet verstaan zo zacht praat zij, en haar geheugen is niet veel beter.

22. Gezellig, betaalbaar, en lekker eten. Niet chique maar voor iedere mond wat. Wij eten er iedere keer weer heerlijk.

23. Zaterdag hier gegeten met 4 personen..
    Carpaccio , tomatensoep , uiensoep.. allemaal goed!
    Hoofdgerechten waren de mixed grill , Argentijnse biefstuk 200gr en de Visschotel Marktzicht.. ook allemaal goed gesmaakt ...
    Je krijgt er een schaaltje salade bij en een schaaltje patat (kan ook geb. aardappeltjes etc).. Patat was maar een klein schaaltje voor 4 personen maar achteraf was het voldoende..
    Ze kwamen dan ook netjes vragen of er voldoende was. Goede service dus!
    De ijsjes achteraf waren ook erg lekker ..
    Het viel ons op dat je zelfs op een zaterdagavond (alles zat vol) je niet weggekeken wordt als je uitgegeten bent.
    Voor onze belevenis qua eten, bediening en service.. TOP!

We gaan hier zeker weer terugkomen, op de planning staat donderdagmiddag alweer.

24. Toppie, leuk bedrijf ;)

25. Wij hebben hier vandaag geluncht. De verse jus d'orange die ik bestelde, was waterig en smakeloos (volgens mij aangelengd met water), de gebakken mosselen waren uitgebakken, vreselijk zout en hadden nog maar weinig weg van een mossel. Ook bestelden we een mandje stokbrood met kruidenboter, de kruidenboter bleek gekruide margarine (blegh) in plaats van echte boter en het "stokbrood" was het type uit de supermarkt wat nog een paar minuten in de oven wordt opgewarmd. Als slagroom op de taart een onbeschofte, onvriendelijke ober. Wat een teleurstelling. Wij komen hier nooit meer terug.

26. Tijdens de koopavond snel een hapje eten. We namen de vier warme voorgerechten (vaak zijn deze beter dan het gemiddelde hoofdgerecht in een NL restaurant). Jammer drie van de vier borden hadden een zelfde mengseltje van sla en geraspte wortel.

Op de 1e 3 stukjes won ton op het ander bord drie kleffe geitekaasbitterballen op beide borden een bakje chilisaus het derde de gegratineerde mosselen waren opgepiept in de magnetron. Fantasieloos en met gebrek aan enig kookplezier. Het kan zo anders. De bediening was wel ok, maar erg ongeschoold.

27. Bediening is perfect, krijg altijd koekjes en veel aandacht als we op het terras zitten. De 3 mooiste vrouwen van Schouwen Duiveland in de bediening, Anne, Joelle en Rebecca, dus dat zit wel goed met het interieur. Eten mag iets gekruider, maar dat is persoonlijk. Het enigste wat ontbreekt is een lekker achtergrond muziekje op het terras.

Groeten van Tosa Inu Sumo en zijn baasje.

28. Afgelopen weekend zijn we met onze twee kinderen wezen eten in dit gezellige restaurant. De sfeer vonden wij top! Het eten was erg goed. Met name de vis is een aanrader maar ook de sate was lekker. Onze twee jongens mochten zelfs even een kijkje in de keuken nemen toen hun kinderijsje werd gemaakt. De bediening was erg gastvrij. Kortom: absoluut een aanrader!

29. Recent even een warme hap gegeten in Marktzicht. Had beter gemogen. De sla van het voorgerecht was hoogbejaard - en dat net vóór het weekend.

Smaak van het hoofdgerecht was wel goed.

Jullie hebben een leuke kaart, mooi pand, goede locatie, met een beetje meer pit kan je hier meer van maken.

30. Klaas de Groot

Recent hier gegeten en het beviel me prima.

Na een mandje stokbrood wat met lekkere sausjes werd geserveerd aan het smullen geraakt van de overheelijke sate!

De bediening was ook erg vriendelijk, hier kom ik zeker nog wel terug!

31. Ondanks de enorme drukte toch een goede bediening. Het eten is prima en de prijzen ook. Alleen gamba's in een saus terwijl de beesten nog gepeld moeten worden... Dat geeft hele vieze handen. Een beetje ondoordacht!

32. Na goede verhalen van anderen was dit voor ons een grote tegenvaller. Met zijn drieën krijg je dus 1 bakje frites en schoteltje sla" We brengen pas nieuw als het op is" krijg je te horen. Toen het op was opnieuw besteld, vervolgens krijg je nog steeds niks. Het eten op zich was redelijk. Maar je verwacht ook wat service en vriendelijkheid. Daar was het blijkbaar te druk voor.

33. Gisteren hier gegeten met mijn vriendin. Ambiance niet onze smaak maar da's ook persoonlijk. Sfeer was te druk, zeer rumoerig. Bij het voorgerecht ontbrak de fetá en sla smaakte niet echt vers en teveel ui. Hoofgerecht was wel goed (vis- en vleesgerecht). Maar de salade die daar bij stond zag er goedkoop en snel in elkaargeflanst uit. Die hebben we laten staan. Frisdrank teveel ijs. En de koffie smaakte niet. En de tafel was plakkerig. Kortom voor ons een tegenvaller.

34. peter uit eindhoven

Gisteren zijn we met z'n achten hier gaan eten. Het was er gezellig druk en de ambiance is erg gezellig. De bediening is vriendelijk en attent. Het eten was helaas niet voor iedereen even lekker. De mosselen waren wel erg lekker en veel. De verschillende sparerib menu's vielen erg tegen. Verbrande kruiden en taai vlees waren daar de reden van. Het wokmenu viel ook tegen. De prijzen zijn normaal te noemen, redelijk dus. Verder een uitgebreid en gevarieerd menu, voor ieder wat wils, ook voor de kleinste.

35. Luuk Timmermans

Idd lekker en niet duur, verder niet echt speciaal, alleen had ik een tosti waar bijna geen kaas op zat.

36. Een zeer goede aanrader. Personeel zeer vriendelijk. Eten buitengewoon. Prijzen zijn zeer democratisch.

37. Bart 219 punten

Leuke keuring van de smaakpolitie. Qua hygiene zeker ok. Helaas heeft de eigenaar geen idee van de arbeidsomstandighedenwet en laat in het hoogseizoen veel te jonge mensen te laat en te lang werken. Eten is overigens niets op aan te merken en dat is per slot van rekening toch waarvoor je komt. Ben er nu regelmatig geweest van lunch tot diner. Voor Zierikzee een aanrader.

38. Kom er wel 's. Goed eten, mooie prijs.

Paar jaar geleden keurmerk smaakpolitie.

Nu herhaling op TV. Fijne reklame, mooi meegenomen.

( van harte gegund)

39. Sis 157 punten

Hier kun je goed eten. Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Bourgondische happen, zoals Spare-Ribs, Biefstuk. Maar ook de mosseleln zijn hier lekker in de zomer.

40. Lekker en niet duur, wat wil een mens nog meer...... en vooral die jongen die er toch al jaren werkt is super vriendelijk..

41. zeer goed en ga nog een keer die baas heet ab aardige man

42. Heerlijk ons vaste eethuisje wanneer onze zoon erbij is!

43. erg lekker en gezellig eetcafe, met smaakpolitie keurmerk haha