ma lunch 11:00 - 22:00

1401207288 82
1446572078 77
1491936868 89
1514619263 82

1. 12-05-2018 Prima gegeten. Goede prijskwaliteitverhouding. Vriendelijke bediening. De verhouding tussen hoofdgerecht en bijgerecht was wisselend. Kinderen kregen erg weinig friet bij het kindermenu. Krieltjes bij de asperges was een zeer grote hoeveelheid… Verder zeker een aanrader!

2. Op dinsdag 10 april hier samen met vrouw, dochter en drie kleinkinderen,
    de lunch menu uitgeprobeerd.
    dit was ons zeer goed bevallen , zowel het eten de bediening en de sfeer
    en bovendien ook de prijs was zeer goed.
    Bij ons volgend verlof in zeeland komen we zeker terug.

Bedankt
    Peeters A

3. Tricolore pasta met saus van zongedroogde tomaatjes gegeten. Pasta te gaar, monotoon van smaak, te vet, en aan de zoute kant. Op de website spreekt men van personeel dat hun vak verstaat, maar men maakte juist de nodige beginnersfouten. Personeel werkte wel hard. Afbakken midden in de zaak (zonder afzuigkap) komt pretentieus over. Geen restaurant, eerder een eetcafe. Website vermeld "zelfs aan de vegetariër is gedacht". Anno 2017??

4. Erg sfeervol restaurant. Super vriendelijke bediening en de kwaliteit van het eten was top! Prijs kwaliteit verhouding meer dan prima. Wij komen zeker terug!

5. Vriendelijk personeel, vlotte bediening. Geen moeite teveel. Vroegen of mogelijk was koosjer te koken, daar werd welwillend op gereageerd. Kortom, genoten! Komen Zeker nog eens terug.

6. Hartelijk ontvangen. Vriendelijke en vlotte service. Het eten was prima!
    Komen zeker terug...

7. Rob van de Beek

Fantastische ontvangst, zeer professioneel. Goed opgeleid personeel, behulpzaam en vriendelijk. Veelzijdige kaart, ook voor vegetarische klanten. Een echte aanrader.

8. Gineke Lahm

Heel lief peesoneel. Ik kwam met mijn ouders, die beide zeer op leef tijd zijn, binnen eten op een prachtig mooie dag.
    Wilt u echt niet buiten zitten werd er gevraagt. We hebben ook sonneschermen. Binnen heel attent.
    Het eten, we wilden gewoon ouderwetse Mosselen dus wij heel fijn Mosselen gegeten en zulke goede fijne nog nooit ergens gegeten. Ook de papat heerlijk niet vet heerlijk knapperig en de sausjes ook zalig.
    10 punten voor de Proeverij
    De volgende keer als ik weer in Nederland ben kom ik zeker terug

9. Jeroen Bouman

10. Voor de derde maal bij de Proeverij voor een zakelijke bespreking. Heerlijk rustig, lekker eten en een top bediening. Echt een aanrader zowel zakelijk als privé.

11. dammel 113 punten

Dit was de 2e keer dat we hier hebben gegeten. De éérste keer was top maar helaas deze keer stukken minder, jammer, andere chef? We gaan het nog wel een kans geven maar dan moet het weer wel goed zijn anders zeker nooit meer.

12. Bij toeval bij "De Proeverij" terecht gekomen. Al buiten ademt het restaurant sfeer en gezellighied uit. Binnen een leuke ontvangst door de gastvrouw en aan de bar plaats genomen voor een apéro. Men heeft daar verstand van zaken en adviseert op een goede wijze over de diverse gerechten.

Voor een zaterdag in januari was het behoorlijk druk, maar in het restaurant loopt voldoende en vooral attent personeel. Je hoeft nooit lang te wachten.

Goede en niet te ruime kaart. Voor ieder wat wils en een goede keuze tussen vlees, vis en vegetarisch.
    Eten is prima en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Het eten is gewoon smakelijk en goed! Aanrader is vooral de proeverij van oesters als voorgerecht.
    Misschien een tip: doe bij de gebakken kabeljauw de overigens prima mosterdsaus er in een kommetje bij. Nu lag het erop (erg veel) en da's dan jammer van de vis.
    Super nagerechten en de crêpes suzette waren super!

Kortom, we wonen in de buurt en dit restaurant komt zeker op onze lijst erbij!

13. Altijd goed hier! We komen hier regelmatig en hebben nog nooit slecht gegeten... Bediening ook altijd vriendelijk. Zeker een aanrader en kan geen minpuntje ontdekken.

14. In 1 woord geweldig, mooie zaak, (h)eerlijke gerechten, fijne bediening. Erg leuk was dat we een verrassings- gerechtje van het huis kregen omdat dit restaurant is verkozen tot het leukste restaurant van Zeeland, helemaal mee eens!!

15. wilhelmina

Gezellige mensen, fris opgeknapt, maar qua eten zeer teleurstellend. Alles vlak van smaak en niet spannend helaas. Beetje in de tijd blijven hangen.

16. Steenhorst

Altijd goed hier!
    We komen hier regelmatig en hebben nog nooit slecht gegeten...
    Bediening ook altijd vriendelijk en geïnteresseerd...
    Beste restaurant in Zierikzee is het zeker....

17. Zondag 11 augustus heerlijk gegeten! Prima bediening en service goed getimed. Voorgerechten heerlijk, mosselen van goede kwaliteit en ossenhaas precies goed gebakken. Symphatiek gebaar: zonder te vragen wordt een karaf water aan tafel gebracht!

18. Ontzettend gezellig, leuk restaurant. Goede en attente bediening, heerlijk eten, we komen zeker terug!

19. Op mijn verjaardag, donderdag 7 februari, hier voor het eerst gegeten, samen met mijn man en zoontje. We hebben hier heerlijk gegeten, bediening heel vriendelijk en attent. We gaan zeker hier vaker komen!

20. Op 27 december samen met mijn vriendin en 2 vrienden hier mijn verjaardag gevierd met een gezellig diner. Het was erg rustig in de zaak, maar daarom niet minder gezellig. We hebben alle vier een 3 gangen diner op en dat heeft ons buitengewoon goed gesmaakt. Die bediening was zeer netjes, vriendelijk, attent, informatief en, ook heel belangrijk, humoristisch. Vanwege mijn verjaardag een fles heerlijke Prosecco cadeau gekregen en, als klap op de vuurpijl, een heel leuk opgemaakt dessert voor ondergetekende, de jarige job dus. Kortom heerlijk gegeten en een supergezellige avond gehad. Hier komen we zeker terug en kan het iedereen aanraden om hier een diner te nuttigen! Proeverij: bedankt!

21. Als je lekker uit eten wilt in een gezellig restaurant met een klantvriendelijke bediening, heerlijk eten en dat tegen een schappelijke prijs dan ben je hier aan het goede adres.
    Afgelopen zaterdag voor de eerste keer in dit restaurant gegeten en het was heel erg lekker. De presentatie is top, de bediening is heel klantvriendelijk, meerdere keren gevraagd of alles naar wens was, en een ruime keuze. Zeker als je van vis houdt. Ze hebben iedere dag een andere keuze is verse vis!
    Kortom een echte aanrader!

22. Bij binnenkomst valt het sombere donkere interieur gelijk op. Waarschijnlijk is dit afgestemd op het personeel.
    Mijn partner en ik hadden een onpersoonlijke kille ontvangst en werden naar een tafeltje gedirigeerd waar je normaal gesproken met een persoon nog te weinig ruimte hebt.
    We hebben mosselen met witte wijn gegeten, waarvan ik dacht dat de fles witte wijn er naast heeft gestaan. Maar goed......dat kan een kwestie zijn van smaak.
    De mosselen waren niet ontbaard, wat een onaangenaam gevoel geeft bij het consumeren. De 4 sausen waren allemaal op basis van mayonaisse met een smaakje, terwijl er geen vinigraitesaus aanwezig was. De dressing op de salade was puur uit een pakje of groothandelspak.
    Geen aandacht van de bediening ( of alles naar wens is o.i.d ) terwijl er maar een drietal tafels waren bezet. Hoogst irritant was de conversatie aan de "bar". Ik heb dit als hoogst onplezierig ervaren. Ik heb mezelf naar de "bar "moeten begeven om de rekening te vragen.
    Al met al: de 'Proeverij".....een slechte aanwinst voor de "betere"restaurants in Zierikzee.

23. Diverse keren erg goed bij deze zaak gegeten, maar de laatste keer op 05-08-2012 was een enorme afknapper. We waren van plan eerst iets te drinken, dan even een kort wandelingetje te maken over de kermis en vervolgens terug te keren voor het diner. Op het terras werden we door een heel chagrijnig meisje bediend. In de bestelde verse muntthee was nauwelijks munt te ontdekken. Toen het begon te regenen wilden we binnen gaan zitten (NB: onder de luifels was buiten geen plaats meer). Binnen werd ons verteld dat we uitsluitend aan de bar mochten gaan zitten, tenzij we direct aan het diner begonnen, want de tafels waren al gedekt voor het diner. We gaven aan dat we aan de bar zitten met 4 personen niet gezellig vonden en het nog te vroeg vonden om al te gaan dineren, maar we mochten dus absoluut niet aan een tafeltje plaats nemen. Dit werd ons vanachter de bar op een onvriendelijke manier toegeroepen. We zijn dus maar afgedropen, hebben ons wandelingetje gemaakt en zijn vervolgens maar elders gaan dineren. Het zal wel een tijdje duren voordat we hier weer eens terug komen.

24. antoinette andeweg

Gisteren, overigens niet voor de eerste keer, gegeten bij De Proeverij. Fantastich aardige bediening, heerlijk bier en heerlijke wijn en natuurlijk prima eten. Vooral de bijgeleverde groente: zeekraal mmmmmmm

Ga zo door!! (de karaf kraanwater stelden wij ook zeer op prijs!)

25. Hebben hier al een paar keer heerlijk gegeten en komen zeker terug!

26. Wat een afgang was het voor ons, de avond was er gewoon door verpest. Voorgerecht van coquilles was niet te eten en dat voor die prijs. De gewokte spinazie eronder was extreem zout (en we zijn echte zoute eters) en het krokante spekje er bovenop (uit een pakje...), maakte het dat de smaak van de coquilles compleet weg was.

Vervolgens mijn man kalfs rib-eye, die was goed gebakken, alleen geen goede combi met de tapenade die erbij zat, maar goed. Bijgerechten ook prima overigens. Ik als echte viseter bestelde doradefilet, nou dat was een nog grotere afknapper dan het voorgerecht. Compleet smaakloos, dreef in de olie, hierdoor was het velletje en de vis zelf ook heel klefferig geworden, ook de lucht die er vanaf van kwam, verschrikkelijk. En dan het sausje dat er bij zat, leek net zo'n ietwat zoetig groentesausje uit een pakje, paste er totaal niet bij.

Petje af voor de aardige dame die ons bediende en de slechte prestaties van de keuken probeerde op te vangen met gratis drankjes en het voorstel voor een nieuw gerecht.

Voor hetgeen ze aanbieden en de entourage vind ik de prijs-kwaliteitverhouding uit z'n verband gerukt. Wellicht als je wat meer de standaard gerechten zoals een biefstukje neemt dat het best prima zal zijn (prijs dan wel wat aan de hoge kant). Maar ik heb geen hoge pet op van de keuken daar en wij gaan zeker niet terug.

27. Ellen Kosten

Gezellig sfeervol restaurant, leuke bediening, heerlijk eten, goed glas wijn, prijs prima, kortom; geslaagd.

Dus zeker voor herhaling vatbaar!

28. Wij komen hier al jaren en het is een heerlijk restaurant met geweldige bediening. Een fantastische gastheer en je bent er echt uit. Zij weten hoe je een klant moet bedienen. De klant is koning is hier zeker van toepassing

29. Tijdens onze vakantie in Zeeland zijn we op 22-09-2011 hier geweest. De zaak zat redelijk vol. Na hartelijk ontvangst kregen we gelijk een leuke amuse. Er is veel vis verkrijgbaar (verse vis kaart), maar ook genoeg keuze voor niet visliefhebbers. Al het eten is vers en ziet er goed verzorgd uit en alle gerechten waren zeer smaakvol. Op de kaart wordt bij ieder hoofdgerecht een wijn (per glas te bestellen) geadviseerd. We waren hier voor 3 gangen met zijn tweeen ongeveer EUR 85,= kwijt. Dat was het dubbel en dwars waard.

30. Wij komen hier alle vele jaren. Wij hebben veel restaurants in Nederland bezocht en weten dus waarover wij praten.

De bediening is uitstekend. Wij vonden de mosterdsoep een keer te zout, hetgeen direkt werd vervangen.

De sfeer is altijd plezierig, en de bediening uiterst vriendelijk.

De kaliteit en kwantiteit van het eten is perfect. Vis moet je in Zeeland eten, nou dat kan hier. Ook de vis voorgerechten.

Het servies en glaswerk ziet er keurig en gezellig uit.

Onze complimenten voor de exploitant en personeel.

31. Jeroen en Ria

Professionele en vriendelijke bediening, onder leiding van iemand die al jarenlang ervaring heeft. (voorheen eigenaar v.d. "Gouwe Geit") Ik stootte een glas wijn om, en zonder probleem werd direct een nieuwe neergezet. Hoefden we niet extra te betalen.

Vooraf geitenkaasjes genomen, omwikkeld met spek. Jammer dat de smaak van de spek veel te veel overheerste. De geitenkaas proefde ik bijna niet. Beter iets grotere stukjes kaas met wat minder spek.

De kalfs rib-eye was zeer mals, de tapenade vond ik wat minder, maar smaken verschillen. M'n vrouw had een prima biefstuk met, in het restaurant vers klaargemaakte, stroganoff. Deze was uitstekend! Het was ietwat prijzig allemaal, maar daar krijg je ook een goede kwaliteit voor.

32. Heerlijk gegeten met 3 personen. Het tempo was goed, vlees en vis, beiden goed. Hoeveelheden voor volwassen mannen zeker ook voldoende. Service is vriendelijk.

Kortom, niet al te duur en goed van smaak. Bovendien ziet het er op het bord leuk uit.

33. bodeux

34. Sis 157 punten

Wij zijn hier al vaak geweest en het is steeds heerlijk! We hebben hier nu zeker 10 keer 'gewoon' gegeten en vier keer met de Kerst. Erg gezellig en sfeervol. Je kunt ook geweldige kreeft eten. De bediening is vriendelijk en professioneel.

35. Hier hebben we heerlijk gegeten. Personeel is erg vriendelijk en gastvrij. Eten is van hoogwaardige kwaliteit, beetje aan de prijzige kant maar al met al krijg je er erg veel extra's bij. Veel soorten warme groenten, stofpeertjes, sla, gebakken aardappelen, frietjes etc.

Een aanrader!

Dit restaurant is alleen niet echt gericht op gezinnen met kinderen, die werden bijna weggekeken. Voor een avondje uit met zijn tweetjes of met werk dus ;-)

36. Geweldig gezellig restaurant. Perfecte, vriendelijke bediening.

De hertenbiefstuk was uit de kunst en de rode huiswijn was van zeer goede kwaliteit. Zeer de moeite waard om hier te gaan eten.

37. De keuken is redelijk. Ze kunnen zich verbeteren door iets ruimere porties te serveren, dan komt prijs kwaliteit meer tot zijn recht.

Het personeel meet zich een houding aan die veel te wensen over laat. Ronduit hooghartig en een air die ze niet staat. Dus al het personeel is duidelijk aan scholing of vervanging toe blinkt niet uit in gastvrijheid! Nee dit nodigd niet uit om hier nogmaals te eten.

38. Rob Hanegraaf

Kille koude zaak vanwege het frigide hooghartige personeel.
    Eten was aan de zuinige kant en sober. Viel me erg tegen.

39. Heerlijk vooral de visspecialiteiten! Mag iets minder duur dan is het helemaal super!

40. Rudi Vanherck

Gastvrij,Gezellig en uitstekend eten.

41. lekker eten eindelijk een restaurant met personeel die weet hoe het hoort wij komen hier graag

42. Siegert S.

Uitstekend restaurant. Een gerecht wat we hadden besteld smaakte niet (persoonlijk) en werd toen ook niet op de rekening gezet. Al het andere eten was super en de wijn was ook zeer goed.

43. van den Berge

gezellig sfeertje,eten is goed, een beetje anders dan anders. heel leuk voor een gezellig avondje! bediening ook goed.

44. Gastvrij,Gezellig en uitstekend eten. Kortom een restaurant om terug te komen.